Kirjoittaja Aihe: Pakolaiset paholaisia?  (Luettu 35982 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #60 : 06.01.16 - klo:15:15 »
En ole tässä yhteydessä kirjoittanut juutalaisuudesta. En ole ns körttikantakirjalainen, en siis ihan tarkalleen tiedä, mikä täällä on jollain suvun perinnäissäännöllä johdettuna tai sellaiseen lliittyvällä  ajattelulla sopimatonta. Kait kirjoittaa voin sellaisesta ainakin, mikä on muualta todennettavissa.

Ja minä vastasin Penalle, en muista kenen kanssa hän sitä vatuloi. 


Sen kun kirjoitat, hyvänen aika! Salli nyt kuitenkin että järkytyin.

Minä nyt viimeksi mikään kantakirjakörtti olen. Eiväthän ne minun juttuni niin kiinnostavia tosin ole että niitä aina jaksaa lueskella kun en jaksa itsekään ja yllätin, jos olen jonkin entisen itseni kanssa yhä yksimielinen.  Mutta sen olen todennut, että herännäisyyteen kuuluu paljon piirteitä, joita vierastan.  En edes kuulu mihinkään " myöhemmin junaan nousseisiin" koska minun on vaikeaa antaa toisten päättää puolestani, kuinka tulee ajatella, uskoa tai ketä ihannoida.  En vain kestä sellaista. On vaarallista antaa vieraan veturin viedä !

Kristitty haluaisin olla sillä tavalla, josta on kylläkin SV ssa hyviä ilmaisuja.

Mutta poliittisena liikkeenä en herännäisyyttä edelleenkään näe. Tästä tosin jo kertaalleen keskusteltiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #61 : 06.01.16 - klo:15:40 »
Otsikkona on 'Pakolaiset paholaisia?', mikä tarkoittanee suomalaisten asennoitumista maahamme tulleisiin turvapaikanhakijoihin.

Sunnien ja shiialaisten väliset vastakkaisuudet liittyvät siihen, miksi suuri osa heistä on lähtenyt kotimaastaan. Luulisin kuitenkin, että ahneus ja vallanhimo ovat aina sotien perimmäisinä syinä.

Onko niillä, jotka maassamme pitävät pakolaisia 'paholaisina', edes tietoa Lähi-idän väkivaltaisuuksien syistä. Kiinnostaako heitä lainkaan? Joskus tuntuu, että ristiretkien keskiaikaiset ajatusmallit ovat vielä elävinä joidenkin mielissä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #62 : 06.01.16 - klo:16:01 »
Olen sen havainnut, että pakolaisuudesta ei saisi kirjoittaa yhtään mitään, edes toisia lainaten. Heti aletaan vimmainen vastakirjoittelu. Uskallan edelleen todeta, että Suomeen tulleissa pakolaisstatusta hakevissa henkilöissä on vain pieni murto-osa naisia, vanhoja naisia vielä vähemmän. Nuoret miehet ovat hylänneet kotimaansa, olisi siellä ollut paikkoja poliisissa, armeijassa, palokunnassa, kahvilan pitäjänäkin, mutta ei. Miten menee silloin, kun samassa paikassa ovat vastapuolella olleet? Kysymyksiä on enemmän kuin minulle suostutaan vastaamaan. Ja seuraan siis tilannetta - turvallisuuden ja yhteiskuntarauhan vinkkelistä. Muutama vuosi sitten, kun pakolaisasiaa hoidettiin salailemalla, esim harkinnanvaraisten varojen käytön osalta, olin tympeissäni. Kotimaan vähäosainen todennäköisesti saattoi joskus saada vähemmän kuin muualta tullut. Tämän voin todistaa itselleni vain sillä, että viranomainen ei yrittänytkään selvittää tilannetta avoimesti, koska asiaa ei voinut kertoa intimiteettisuojan vuoksi. Tänään pelataan avoimin kortein.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #63 : 06.01.16 - klo:16:05 »



Eniten pelkään toistaiseksi - ... Katupartiointia sun muuta.

Jostain luin vähän kieli poskessa tehdyn jutun, että katupartiolaiset voisivat alkaa hoitamaan sivuhomminaan kebab-paikkojen tilausten kotiinkuljetuksia... Saisivat hyödyllistä tekemistä  :icon_lol:

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #64 : 06.01.16 - klo:16:09 »
Olen sen havainnut, että pakolaisuudesta ei saisi kirjoittaa yhtään mitään, edes toisia lainaten. Heti aletaan vimmainen vastakirjoittelu. Uskallan edelleen todeta, että Suomeen tulleissa pakolaisstatusta hakevissa henkilöissä on vain pieni murto-osa naisia, vanhoja naisia vielä vähemmän. Nuoret miehet ovat hylänneet kotimaansa, olisi siellä ollut paikkoja poliisissa, armeijassa, palokunnassa, kahvilan pitäjänäkin, mutta ei. Miten menee silloin, kun samassa paikassa ovat vastapuolella olleet? Kysymyksiä on enemmän kuin minulle suostutaan vastaamaan. Ja seuraan siis tilannetta - turvallisuuden ja yhteiskuntarauhan vinkkelistä. Muutama vuosi sitten, kun pakolaisasiaa hoidettiin salailemalla, esim harkinnanvaraisten varojen käytön osalta, olin tympeissäni. Kotimaan vähäosainen todennäköisesti saattoi joskus saada vähemmän kuin muualta tullut. Tämän voin todistaa itselleni vain sillä, että viranomainen ei yrittänytkään selvittää tilannetta avoimesti, koska asiaa ei voinut kertoa intimiteettisuojan vuoksi. Tänään pelataan avoimin kortein.

En tiedä vimmaisesta vastakirjoittelusta, mutta eri mieltä saa olla, jopa minunkin kanssani.

Oletko varma, kuinka paljon tänne tulleiden kotimaissa, esim Syyriassa on tällä hetkellä mahdollisuuksia poliisissa, palokunnassa, kahvilanpitämiseen sun muuhun? Luulen, että siellä ollaan aika kaukana mistään järjestyksessä ole asta yhteiskunnasta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #65 : 06.01.16 - klo:18:08 »
Mitähän ne naiset joutuvat siellä tekemään, kun miehet häipyvät lipettiin?

Minäkin yritän ymmärtää. Tämä ei ole yksinkertainen asia sillä, että hyväksytään tai hylätään. Näiden kahden ääripään välillä tehdään vastuullinen palvelus.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #66 : 06.01.16 - klo:19:09 »
Mitähän ne naiset joutuvat siellä tekemään, kun miehet häipyvät lipettiin?

Mene lähimpään vastaanottokeskukseen ja kysy kohteliaasti siellä turvapaikkapäätöstä odottavilta, mitä heidän äideilleen, vaimoilleen, siskoilleen ja tyttärilleen kuuluu. Niin ihmiset ottavat asioista selvää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #67 : 06.01.16 - klo:19:59 »
Mitäpä tässä muuta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #68 : 06.01.16 - klo:20:10 »
Mene lähimpään vastaanottokeskukseen ja kysy kohteliaasti siellä turvapaikkapäätöstä odottavilta, mitä heidän äideilleen, vaimoilleen, siskoilleen ja tyttärilleen kuuluu. Niin ihmiset ottavat asioista selvää.

Siinä on helppoa käydä näkemyseroista keskustelu. Meistä kukaan tuskin voi sitä puolestasi tehdä.
Mutta tekisi hyvää heillekin, joten täydellinen win-win.
Minusta hieman on tässä vaikuttanut siltä, että jos oikoo hurjimpia  olet vastannut, että et siis ilmeisesti saa kirjoittaa ollenkaan.

No, ehkä se sitten on jonkin maailmassa siten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #69 : 06.01.16 - klo:20:20 »
En tiedä vimmaisesta vastakirjoittelusta, mutta eri mieltä saa olla, jopa minunkin kanssani.

Kiitos, rajan poika.


Alkaa jo väsyttää.


Vai että ihan vimmaista.

No kyllä. Siinä olen vimmainen, ettei täällä saa minkään värinen, mitään uskontoa tunnustava, kenestäkään polveutuva mitään kieltä äidinkielenään puhuva mies raiskata ketään. Ehdottomasti. Missään tapauksessa. Eikä kierrättää verojaan hyvällä suunnittelulla, varastaa siis, eikä tappaa.

Mikäli tämä on sinun henkilöösi tai näkemyksiisi suunnattua vimmaista vastasnkirjoittelua niin ihmettelen minä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #70 : 07.01.16 - klo:03:21 »

   ",,,  En oikein usko, että turvapaikanhakijat lisäävät turvattomuutta kaupunkiemme kaduilla. Enemmän luulen, että sen tunteen luomme me suomalaiset itse. Ennakkoluulomme ja niistä aiheutuvat pelkomme, kuin myös virheelliset tietomme, ovat kaiketi suurin ongelmamme."

06.01.2016 15:24 - Ville Hassinen
Töissä maahanmuuttajien parissa


https://www.kotimaa24.fi/toissa-maahanmuuttajien-parissa/

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #71 : 07.01.16 - klo:09:46 »
Selvä, olen tappiolla 4 - 1. Mutta en sittenkään, en ole ketään vastaan tässä asiassa, ajattelen vain laveammin.
Mielestäni on yksiniittistä ajatella vain pro Suomeen tulijat, on niissä joskus arvosteltavaakin. Hassisen lausunnon hyväksyn , siinä on vain pieni vivahde oman palveluspaikan ilmapiiristä. Hassinen peräänkuuluttaa oikeata tietoa. Lopullinen valta on Sinun ja minun onneksi viranomaisillamme.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #72 : 08.01.16 - klo:01:25 »
Selvä, olen tappiolla 4 - 1. Mutta en sittenkään, en ole ketään vastaan tässä asiassa, ajattelen vain laveammin.
Mielestäni on yksiniittistä ajatella vain pro Suomeen tulijat, on niissä joskus arvosteltavaakin. Hassisen lausunnon hyväksyn , siinä on vain pieni vivahde oman palveluspaikan ilmapiiristä. Hassinen peräänkuuluttaa oikeata tietoa. Lopullinen valta on Sinun ja minun onneksi viranomaisillamme.

No siellä minäkin työskentelen, tosin palkatta. Tunnustan ihan seuraavat:  Välillä kyllästyn niihin toisiin auttajiin ja tiettyyn paapovaan asenteeseen. Samoin minua tympii kaikkien " pakolaisten" puolustaminen, sillä välillä mietin onko tämä joillekin nuorukaisille ollut eksoottinen ryyppyreissu. Sitä en muista maininneeni kuinka lujasti suutuin siitä ruuan kadulle viskomisesta. Se mies siirrettiin toiseen keskukseen.
Jätinkö todella selittämättä, kuinka samaan joukkoon mahtuu sekä todellista vaaraa kuten ISISin riveihin pakkovärväyksen uhkaa pakenevia kuin hyvin mahdollisesti aivan rähinäsakkia, eli niitä joita osa pakenee.

Sen verran varmaan voin mainita että Suomi todella kuviteltiin uskomattoman vauraaksi valtioksi, jossa saadaan avaimet käteen- periaatteella kaikki asunnosta perheen yhdistämiseen, mutta kunkn ryhmän kieliset sivustot päivitetään tiiviisti.

Toinen, ja positiivinen puoli on se, että tännehän on vaikeroitu ja voihkittu työperäistä maahanmuuttoa jos kuinka.   No, nämä eivät muuta pyydä kuin saada tehdä edes jotakin, kuten siivota, tiskata, laittaa ruokaa ja sitä risusavottaa. Kohtaamani muuttuvat sitä sympaattisemmiksi mitä pidemmälle elokuusta eletään.  Osalla on varsin hyvä koulutus, ja vakava huoli perheestä, työhön pääsystä, ja selvä tieto nyt jo vaikeuksista vastassa.

Ihmettelen nyt vain sitä, että kun ihan varmasti nuistelen tämän tänne kirjoittaneeni, hyppäsitkö yli vai unohditko.

Vai oletko nyt vain päätyänyt,  että tuo kuuluu niihin ja minä näihin. Mitäs kummaa avaranielisyyttä semmoinen edustaa?
« Viimeksi muokattu: 08.01.16 - klo:01:37 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #73 : 08.01.16 - klo:07:15 »
Pakokaiskeskustelu muistuttaa mielenkiintoiselka  tavalla Conroyn kirjan alkulukujen nekrukeskustelua. Jos olit nekru, olit Etelän Charlestonissa nekru vielä iät ajat orjuuden lakkauttamisen jälkeen.

Voi - huutoja esittävät erityisesti " eurooppalaiset" " kristityt" kyllä, kumpikin sitaateissa. Täällä on hädin tuskin toivuttu jostakin sellaisesta, kuin "mustalainen" , " homoseksuaali" ja eritoten evoluution erehdys, " juutalainen" , puhumattakaan kansallisvaltioiden nimistä väännetyistä haukkumanimistä. Joskaan se ei tapahtunut juuri meidän elinaikanamme, ihmettelen minä sen nopeaa unohtumista.

Koko otsikko on jossakin määrin provosoiva, iskevä tietenkin, näppärä, mikä siinä. Mutta oletan aikuisten ihmisten täällä oivaltavan aivan jokaisen, kuinka joka kohtalon taakse kätkeytyy ihmisen koko elämä. Ihmisiä ei kukasn voi, eikä  saa niputtaa tuolla tavoin, sehän on silkkaa järjettömyyttä. Saapujissa on täällä volistua työvoimaa, eli olkoot Etelärannan  miehet tyytyväisiä. Eläkepommista vaikerointi osoittautui kuplaksi, kuten kaikki tulevaisuuden vakaat ja varmat olettamukset.

Saapujissa on/ oli väkeä, joiden psyykkistä terveydentilaa arvioimaan tarvittaisiin useampikin psykiatri. Sen tiedän, että vastaanottokeskuksissa esimerkiksi tuo syksyn ruokaprotesti oli yhden ainoan sankarin päähänpisto, ja niin oli meillä, olkoon yhteyttä Saksaan tai älköön, myös muutaman henkilön  sopimus yhteisestä uudenvuodenyön rähinästä. Kotimaassa saisivat aika rapsut rähinäviinan maistelusta. 

Jos nyt Sinä, 1944, siis haluat keskusteluun puolueetonta sävyä, mitä Sinä minulta  haluat tai odotat?

Mitä ihmeen 4-1 tappiota sinä itsellesi kuulutat? Ja mainostat halua vain lisätä jonkinlaista asiallisuutta ja " keskustelun laveutta" ? Lähtijöissä on aivan epäilyksettä ihmisiä, jotka eivät muuta halunneet, kuin turvallisia olosuhteita kotimaahansa, kuin mitä kirjavimmin motiivein maasta, jossa pienempikin pakomatka olisi riittänyt, ihmeelliseen seikkailuun provosoituja ja houkuteltuja, mieleltään  järkkyneitä kuin rikollisiakin. On järjetöntä koettaa vastata koko kysymykseen, , mutta saatiinhan taas kerran " körttihenkinen" ketju aikaan.



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pakolaiset paholaisia?
« Vastaus #74 : 08.01.16 - klo:07:48 »
, mutta saatiinhan taas kerran " körttihenkinen" ketju aikaan.

Meillä körttiläisillä on eri tapoja soveltaa etiikkaa pakolaiskysymykseen... joskus erittäin ristiriitaisiakin verrattuna joidenkin körttiläisten ajatuksiin...
wilhelmi niskasen jäljillä