Kirjoittaja Aihe: Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne  (Luettu 29750 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mahtaakohan nuo omenapuut menestyä tällä säällä...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Hyvin puut Kasvaa ja luonto voi. Pikkasen nuo lumet kyllä paino marjapuskia painollaan.
Nyt kun vielä sataa tuota magnaa, niin a vot hyvin alkaa kasvukausi.
Täällä sataa rukkasia.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Mahtaakohan nuo omenapuut menestyä tällä säällä...

Omenapuista en tiedä, mutta pitkään jatkuessaan Euroopan lentokiellolla olisi kyllä mielenkiintoisia vaikutuksia. Tänään piti ostaa tietty saksalainen lehti, mutta eipä ollut saatu lauantainumeroa Suomeen. Toimiva nettilehti olisi nyt tarpeen. Ei ole vielä tullut Hesarilta viestiä siitä, että ulkomaanjakelun häiriöiden takia verkkolehti on kaikkien tilaajien luettavissa maksutta. Ulkomaisten verkkokauppojen kilpailukyky heikkenisi, koska toimitusajat pitenisivät moninkertaisiksi. Videoneuvottelutuotteiden kauppa kävisi kuumana. Yrityksissä jouduttaisiin opettelemaan uusia työtapoja ja kehittämään paitsi videoneuvotteluja myös internetiin perustuvia ryhmätyömenetelmiä. Joukkoliikennepolitiikkaa pitäisi uudistaa, yöjunavuoroja palauttaa ja junat saada kulkemaan talvellakin aikataulussa. Matkalla toimiva nettiyhteys olisi bussiliikennöitsijälle hyvä kilpailuvaltti. Lentoyhtiöt joutuisivat miettimään, ovatko ne lento- vai kuljetusbisneksessä. Finnair ja VR muodostaisivat yhteisyrityksen venäläisen rautatieyhtiön kanssa. Ja niin edelleen.

Uskokaa pois, vulkaanisiin ilmiöihin erikoistuneet geologit ja meteorologit ovat nyt kovaa valuuttaa yrityskonsultointimarkkinoilla.

Mt


Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Mt:n ilmestys kuulostaaa todellakin enemmän utopialta kuin dystopialta, joilta useimmat apokalypsit kuulostavat...
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
 Etkö sinä mt, vai oliko salis, kun hiljakkoin jutteli että kehityksen pyörän on käännyttävä pyörimään takaisinpäin. Että planeettamme ei kestä tätä vauhtia?

Ollaan kotona huviksemme suunniteltu miten elettäisiin jos energiavarat ja ennenkaikkea
sähkö ja bensa loppuisivat tai ainakin vähenesivät.

Meillä on vielä kasvimaata omavaraisuutta varten kääntämättä, kalaa ja riistaa ja polttopuuta saatavana.
 Koiran elintaso on todella niin korkea että siitä olisi luovuttava ja vastaavasti possu ja muutama lammas hankittava.

Kahvista olisi luovuttava ja vattuteetä valmistettava, hella muurattava ja polkupyörällä liikuttava.

Kyllä sitä keinoja tämän ikäpolven ihmisellä vielä löytyy. Ja mielikuvitusta .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Etkö sinä mt, vai oliko salis, kun hiljakkoin jutteli että kehityksen pyörän on käännyttävä pyörimään takaisinpäin. Että planeettamme ei kestä tätä vauhtia?

Kaikkihan sen ymmärtävät, että jos pumpaat kymmeniä miljoonia tonneja hiilidioksidia ilmaan, sillä täytyy olla seurauksia. Amazonin sademetsän hankkaaminen, jotta eurooppalaisilla olisi polttopuuta, ei ole mistään kotoisin. Maailma on ylikansoittunut ja kestokyky koetuksella pelkästään senkin takia.
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Kaikkihan sen ymmärtävät, että jos pumpaat kymmeniä miljoonia tonneja hiilidioksidia ilmaan, sillä täytyy olla seurauksia. Amazonin sademetsän hankkaaminen, jotta eurooppalaisilla olisi polttopuuta, ei ole mistään kotoisin. Maailma on ylikansoittunut ja kestokyky koetuksella pelkästään senkin takia.

Juu. Ja samaan aikaan kodin lattiaa päällystää merbau-parketti, sohvien rungot  honduras-mahonkia...

En nyt tarkoita tällä sinun kotiasi, mutta muutos alkaa aina itsestä ja omista kulutustottumuksista.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
En tiennytkään, että Amazonin sademetsistä hakataan polttopuuta eurooppalaisille. Suomesta ainakin löytyy polttopuuta ihan omasta takaa. Mutta vakavasti ottaen, kyllä omistakin kulutustottumuksista löytyy paljonkin korjattavaa. Jos ajattelen, millä omat vanhempani isovanhemmista puhumattakaan ovat tulleet toimeen, niin pääni painuu alas häpeästä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Juu. Ja samaan aikaan kodin lattiaa päällystää merbau-parketti, sohvien rungot  honduras-mahonkia...

En nyt tarkoita tällä sinun kotiasi, mutta muutos alkaa aina itsestä ja omista kulutustottumuksista.

Meillä olis tällasta muovimattoa, ja  kalusteet vähän sitä ja tätä.  :icon_lol: Yhdet vanhat
antiikkikalusteet ovat jotain ihan oikeeta puuta.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Jeesus puhuu viimeisistä tapahtumista  Luukas 21:5--38

Anteeksi nyt tämä jankkaus, mutta miksikähän Jeesus on puhunut tällaista. Eikö juuri rohkaistakseen meitä kristittyjä. Eikö tästä tekstistä tosiaan kukaan löydä mitään rohkaisua?

Kyllä minä ymmärrän sen rohkaisuna. Siksi koitan elää juuri tätä hetkeä, en sit' ku . . . Niin paljon puhutaan siitä, että lopun lähetessä ihmiset murehtivat eniten elämätöntä elämää, sitä mitä jäi tekemättä tai sanomatta toiselle.
Olen kyllä jo nyt eläessäni joutunut katumaan sitä, että en ajallani ole sanonut joitakin kiitoksen sanoja henkilölle, jolle en enää voi näitä sanoja sanoa.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
MInn on myönnettävä että olen itsestäni nyt vähän hämmentynyt. Mikä ihmeen vimma minulla on saada toiset lopettamaan nämä muutamat aiheet?  Tai ei edes niin... vaan, kn edes osaisin selittää.

Täällä on vähän väliä ketjuja joita en lue lainkaan, joskus joku nimimerkki kirjoittelee tyylillä, jonka perusteella alan tyynesti hypätä yli kun näen kuka häärää.

Siis...kun nythän on näin. Tavallisesti en mene juttuun josta en pidä.
Olen hyvilläni siitä ettei minun tarvitse kantaa vastuuta koko hommasta, vaan Sepposin on kaikki vastuu - hän joutuu lukemaankin jokaisen viestin.
Aikuisena nyt tietysti toivon itse kunkin kirjoittavan ja siten vastuullisesti, muttei toisten toiminta minulle kuulu, hyvä että pitelen omaani.   Valitut teemat eivät ole minun huoliani.

Jostakin syystä nämä kaksi ketjua, se jossa puhuttiin antikristuksen tuntomerkeistä ja tämä jossa puhtaan viimeisistä ajoista saivat oloni omituiseksi - kuin pitäisi sanoa - ilman mitään valtuuksia - että älkää, hei.   On totta, että meidän nuorista jotkut ovat oireilleet vaikeasti ja jäljet johtavat sylttytehtaalle, mutta olen siitäkin kuullut vasta myöhemmin.  Sen kyllä muistan, että näin itsekin painajaisia ja huusin unssani lukioikäisenä, mutta sehän jäi kun lopetin seurakuntatouhut. Tämä ei ole raitista kristillisyyttä, eikä väitteessä ole sikäli mitään järkeä, että se olisi minulla määriteltynä kuten voisi olla papilla tai no, kellä hyvänsä toisella.

Meillä tätä nimitetään intuitioksi. Perustuu osaamiseen, elämänkokemukseen, ammattitaitoon ja muistoihin jotka ovat opettaneet, mutta hahmottuu verbaaliseksi ilmaisuksi hitaanlaisesti. Ei  siis mitään henkimaailman hommaa. Et vastannut kun kysyin miksi tästä on keskusteltava, miksi otit tämän ylipäätään esille, miksi jankutus jatkuu vaan - no, ehkä ei vastausta ole. Siinähän ei sitten ole.  Kuvitteletko tosiaan, että pelko pitäisi minut poissa? Sitten pysyisin poissa. Siinähän luulet. Yksi lysti. Pettynyt kyllä olen - ei tulisi luottaa ihmiseen liikaa, yhteenkään. Kaikesta oppii.
« Viimeksi muokattu: 18.04.10 - klo:23:26 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
En tiennytkään, että Amazonin sademetsistä hakataan polttopuuta eurooppalaisille. Suomesta ainakin löytyy polttopuuta ihan omasta takaa. Mutta vakavasti ottaen, kyllä omistakin kulutustottumuksista löytyy paljonkin korjattavaa. Jos ajattelen, millä omat vanhempani isovanhemmista puhumattakaan ovat tulleet toimeen, niin pääni painuu alas häpeästä.

Puolet puuvarannoista käytetään maailmalla polttoaineeksi. Se tarkoittaa myös aavikoitumisen edistämistä, kun kaikki puut poltetaan. Kun Euroopassa ei polttopuut riitä, hankitaan niitä Etelä-Amerikasta. Myös Indonesian sademetsät tuottavat polttopuuta. Suomessakin ajatellaan, että voidaan lisätä puun käyttöä polttoaineena. Seurauksena ovat lisääntyvät hiilidioksidipäästöt.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
--- Et vastannut kun kysyin miksi tästä on keskusteltava, miksi otit tämän ylipäätään esille, miksi jankutus jatkuu vaan - no, ehkä ei vastausta ole. Siinähän ei sitten ole.  Kuvitteletko tosiaan, että pelko pitäisi minut poissa? Sitten pysyisin poissa. Siinähän luulet. Yksi lysti. Pettynyt kyllä olen - ei tulisi luottaa ihmiseen liikaa, yhteenkään. Kaikesta oppii.

Minusta näistäkin Jeesuksen sanoista saa keskustella. Haluaisin asiallista keskustelua tästä aiheesta ihan hyvässä hengessä, mutta aika laihanlaiseksi näyttää jäävän tulos. Moni ei uskalla ottaa kantaa leimautumisen pelossa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Hyvä vaan kun puulämmitystä täällä lisätään vaikka Suomessa ollaankin jo suunniteltu ettei puulla saa lämmittää omakotitalojen uuneissa. Outoja suunnittelevat.Käytännössä melkein kaikki yli 5-vuotta vanhat puulämmitteiset tulipesät kuulema pitäs purkaa ?  Onko siinä järkee ?   Olen eläissäni muurannut muutaman ja hyvin vetää.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Hyvä vaan kun puulämmitystä täällä lisätään vaikka Suomessa ollaankin jo suunniteltu ettei puulla saa lämmittää omakotitalojen uuneissa. Outoja suunnittelevat.Käytännössä melkein kaikki yli 5-vuotta vanhat puulämmitteiset tulipesät kuulema pitäs purkaa ?  Onko siinä järkee ?   Olen eläissäni muurannut muutaman ja hyvin vetää.

Vain yksi ongelma puun poltossa ovat isot päästöt. Myös savu aiheuttaa ihmisille ongelmia. Sen tuntee hyvin lauantaina ainakin omakotialueilla, kun kaikki lämmittävät yhtä aikaa saunaa. 
Acta, non verba.