Kirjoittaja Aihe: Aborttiäänestys  (Luettu 29620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #75 : 04.03.10 - klo:15:36 »
Lainaus
Poistin yleisön pyynnöstä lainauksessa olevan kauhutarinan, jonka siivosin jo kertaalleen. Ei verta foorumille kiitos Seppos

Todellisuudessa taitaa kyseinen operaatio olla monesti paljon kauheampi.
Tosiasiat pois siivoamalla on helpompi perustella itselleen erilaisia pahoja asioita.

Olin nuorena miehenä tykistössä (uskonnollisista syistä tosin aseettomana).
Tykkimiehen omatunto pysyy puhtaampana, koska murhattava kohde on sen verran kaukana, joten ei tarvitse nähdä sitä tuhoa, joka tykistöllä aiheutetaan.
Lähietäisyydeltä ihmisten (joita kutsutaan vihollisiksi) ampuminen taasen on henkisesti vaikeampaa.
Lopputulos on silti sama.

Yleensäkin inhimillisyyteen kuuluu se, että ihmistä ei saa tappaa.
Meille armeijassakin opetettiin, että ihmistä ei saa tappaa.
Samalla muistaakseni painotettiin, että vihollinen EI ole ihminen.
Ja koska viholinen ei ole ihminen, hänet saa tappaa.

Jos halutaan tappaa joku kansanryhmä, uskontokunta, mikä tahansa ryhmä, lapset taikka sikiöt, luokitellaan heidät ensin epä-ihmisiksi, jonka jälkeen eliminointi on mahdollista. (tuo oli  viittaus natsisaksaan & aborttiin)

Seppos, onko sinulla tuota poistettua kirjoitustani tallessa?
Tarvitsisin sitä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #76 : 04.03.10 - klo:15:38 »
Eivätkö olekaan? Entäs munasolut? Milloin niistä tulee ihmisiä?

Älä viitsi iso ihminen.

En jaksaisi toistaa jo kirjoittamaani.
Lue tämään kirjoittamani tekstit, niin saat vastauksen siihen, kuinka näen asian.

Munasoluihin en ole ottanut kantaa.
Yksinäinen munasolu ei  mielestäni ole ihminen sen enempää, kuin yksittäinen siittiökään.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #77 : 04.03.10 - klo:16:18 »
Älä viitsi iso ihminen.

En jaksaisi toistaa jo kirjoittamaani.
Lue tämään kirjoittamani tekstit, niin saat vastauksen siihen, kuinka näen asian.

Munasoluihin en ole ottanut kantaa.
Yksinäinen munasolu ei  mielestäni ole ihminen sen enempää, kuin yksittäinen siittiökään.

Asia jää siis auki.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #78 : 04.03.10 - klo:16:37 »
Asia jää siis auki.

Jumala Raamatussa sanoo, että "älä tapa".
Jumalan myös kerrotaan olevan elämän antaja.

Kun siittiö on uinut munasolun sisään, alkaa ihmisen kehitys, joka päättyy vanhana hautaan, mikäli kaikki menee, kuten tavallisesti menee.
En tiedä, missä vaiheessa hedelmöitynyt munasolu astuu tämän "älä tapa" käskyn piiriin.
Voi olla, että hedelmöitynyt munasolu kuuluu alusta asti tuon käskyn piiriin - voi myös olla olematta.
Siinä mielessä asia jää minulle avonaiseksi.
Minun on kuitenkin vaikea uskoa sitä, että olento, jolla on kaikki ruumiinosat (tosin pienemmässä koossa, kuin aikuisella) ei olisi ihminen.
Ihmisen elämän keskeyttäminen väkivalloin on vakava asia.
Koska uskomusmaailmani mukaan on mahdollista, että jo hedelmöitynyt munasolu kuuluu käskyn "älä tapa" piiriin, on varsin johdonmukaista, että kannatan vahvasti sitä, että tässä asiassa pitäisi ottaa varman päälle, eikä lähteä leikkimään Jumalaa.

Jos taasen joku ihminen on täysin varma, että kohdussa sätkyttelevä eliö ei ole ihminen ja hänellä on mahdollisuus tappaa tuo eliö, ja jos hän haluaa sen tappaa, niin hän toki myös toimii uskonsa mukaan johdonmukaisesti, kuten minäkin oman uskoni mukaan olen johdonmukainen.

Jos sinulla on parempaa tietoa siitä, milloin hedelmöitynyt munasolu ja siitä kasvava olio astuu käskyn "älä tapa" piiriin, niin olet tietysti paremmassa asemassa, kuin minä, joka joudun olemaan kovin varovainen tässä asiassa.

Toinen ihminen ei uskalla hypätä pää edellä rantaveteen, koska hän ei tiedä, onko siellä karikoita vaiko ei.
Toinen hyppää suin päin veteen, koska hän tuntee rannan.
Toki voi olla myös henkilöitä, jotka hyppäävät luullen tuntevansa, vaikka oikeasti eivät tunne.

Jos uskot, että abortti ei ole murha, niin onnea vain valitsemallesi tielle. Minun mielestäni se tie on väärä.
Toivotan myös itselleni onnea tälle tielle, jolla itse olen, joka sinun mielestäsi on väärä.

Joka tapauksessa, jos ihminen ei olisi puuttunut Jumalan antamaan elämään abortin kautta, olisi Suomessa puoli miljoonaa ihmistä enemmän.
« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo:16:40 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #79 : 04.03.10 - klo:17:48 »
Ihmissikiö saa alkunsa siittiön ja munasolun yhtyessä. Hedelmöittynyt munasolu jakaantuu useita kertoja ennen kuin solumassa kiinnittyy kohdun seinämään ja ihmisalkio alkaa muodostua. Äidin ja sikiön solujen vuoropuhelu tarvitaan istukan syntymiseen ja elinkelpoisen sikiön muodostumiseen. Hedelmöittyneen munasolun jälkeläisillä on lyhyen aikaa fantastinen kyky erilaistua elimistön eri kudosten soluiksi. Ihmiselimistö rakentuu yli 200 erilaisesta solutyypistä, jotka ovat kaikki saaneet alkunsa kehityksen alkutaipaleen muutamasta alkiosolusta, näitä kaikkeen kykeneviä, totipotentteja soluja kutsutaan kantasoluiksi.

Soluista ei pyritä kasvattamaan sikiöitä, kantasolu ei ole "pieni ihminen", eikä se voi sellaiseksi laboratoriossa kehittyä.



http://www.tieteessatapahtuu.fi/016/palotie.htm


Tässä jotain, vaikkakin artikkeli on enemmänkin kantasolututkimuksesta.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #80 : 04.03.10 - klo:18:19 »
 :-\ Missä Kyösti on sun myötätuntosi?

Ajattele esimerkiksi nuorta tai vanhempaa, kun on syrjähypännyt ja vahinko on tullut.
Ei sellaisen nuoren ihmisen mielessä ole abortti on murhaa, vaan kauhea itsesyyllisyys ja itku kun koko oma elämä nyt menee hukkaan.

Se inhimillinen hätä ja turvattomuus on aborttia miettivällä niin suurta, että mahdotonta ulkopuolisen on mennä sanomaan, että abortti on murha.
Tai sanoa voi, mutta ei siitä ole hyötyä.

Noin teoreettisesti asiaa voi kyllä tutkailla ja ajatella, mutta kun elämä ei kulje ja ole teoreettisen tiedon mukaista.

Ihminen on ihminen ja toimii kuin ihminen.

Koko aborttiasiaa tulisi miettiä, miten tukea ja keskustella nuoren kanssa ja neuvvoa, että lapsen voi antaa pois ja keskustella ennalta ehkäisystä ja muusta sellaisesta.

Minusta sikiön abortointi ei ole hyvä asia, mutta tajuan hyvin, jos joku siihen ajautuu.
Se että abortti kiellettäisi lailla ei ole mikään ratkaisu.
Ihminen kyllä keksii miten sen kiertää.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #81 : 04.03.10 - klo:18:30 »
:-\ Se että abortti kiellettäisi lailla ei ole mikään ratkaisu.
Ihminen kyllä keksii miten sen kiertää.

Siinä eräs suurista ongelmista. Laittomat lähdetykset ovat hengenvaarallisia.

Joskus, kun sosiaaliset abortit olivat jokin ihme itsestäänselvyys, niitä hakivat kyllä keski-ikäiset naiset lähes nuoria tyttöjä enemmän - ja joskus keskustellen ja miettimisaikaa antaen nainen pyörsi päätöksensä, ja oli myöhemmin hyvin onnellinen ratkaisustaan.

Minusta olemme päässeet jo pitkälle kun pääsimme näistä "jää- pakastekaapin maksuerä saattaa myöhästyä" - aborteista.

Muutoin, minun on kiittäminen teitä, oikein todella, sillä joskus tuntuu siltä että lääkärit jätetään liian yksin äärimmäisen vaikeiden eettisten kysymysten äärelle. Jokainen, jolla on näkemyksiä ja halua niistä puhua, on niin tavattoman tervetullut, olipa kyseessä mikä hyvänsä "epäsiisti" asia - tämä, eutanasia, itsemurha.  Olen hyvilläni siitä, että niitä ei enää lakaista laitoksiin pois silmistä - jonkun niitä on kuitenkin katseltava, ja se joku saattaa kaivata ja moni kaipaakin kansalaiskeskustela kehittääkseen näkemyksiään ja kehittyäkseen itse, ynmmärtääkseen toisia ihmisiä, kaikissa elämäntilanteissa, kaikista mahdollisista lähtökuopista ponnistavia, sitten paremmin...
« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo:18:32 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #82 : 05.03.10 - klo:08:26 »
Ihmisen elämän keskeyttäminen väkivalloin on vakava asia.

Niin on myös väkivallalla uhaten tapahtunut raiskaus samoinkuin alaikäisen hyväksikäyttöä tai insesti. Kysymys onkin siitä, mikä on pahin näistä rikoksista. Pidän kaikkia näitä pahempana kuin aborttia, joka on sallittu lailla yhteiskunnassamme.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #83 : 05.03.10 - klo:08:34 »


     Missä oli synti tällaisessa tapauksessa: Reilusti yli nelikymppisen naisen raskaustesti osoitti positiivista. Erinäisten sairauksiin liityvien syiden ja lääkitysten
takia lääkäri suositteli aborttia.
 Nainen kävi kovan kamppailun ja suostui. Viikkoa ennen annettua aikaa alkoi keskenmeno itsestään.
Nainen itkee kohtaloaan. Sitten selviää ettei mitään oikeata lasta ollutkaan tulossa, vain sikiöpussi, mikä tulee aina itsestään pois. Sen nimi on tuulimunaraskaus. Testeissä sitä ei erota oikeasta raskaudesta.
Päätös piti kuitenkin tehdä ajoissa.
Onko tämä nainen murhaaja päätöksensä takia ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #84 : 05.03.10 - klo:09:40 »
Lainaus
Onko tämä nainen murhaaja päätöksensä takia ?

En tiedä,
mutta jos hän vihastui veljeensä päätöstään tehdessä, niin Jeesuksen mukaan hän oli murhaaja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #85 : 05.03.10 - klo:10:06 »
En tiedä,
mutta jos hän vihastui veljeensä päätöstään tehdessä, niin Jeesuksen mukaan hän oli murhaaja.
Riitta ei kerro vihastumisesta mitään.

Miten olisi Kyösti, rauhoittuisitko nyt jo vähän itse. Myös niistä mahdollisista aborttiin joutuneita (!) naisia kohtaan koetuista vihantunteista, sellainen on joskus hyvin terveellistä ja hyväätekevää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #86 : 05.03.10 - klo:10:50 »
Riitta ei kerro vihastumisesta mitään.

Miten olisi Kyösti, rauhoittuisitko nyt jo vähän itse. Myös niistä mahdollisista aborttiin joutuneita (!) naisia kohtaan koetuista vihantunteista, sellainen on joskus hyvin terveellistä ja hyväätekevää.

Ikävöivä,
minulle tuli tunne, että minulta kysyttiin jotain, johon en osannut vastata, joten heitin sitten tuollaisen vastauksen täysin leikilläni ja ilkikurisuuttani.
Sinällään en halua halveksia noita viittaamiani Jeesuksen sanoja, mutta yksinkertaisesti toin ne sellaiseen asiayhteyteen, johon ne asiansa puolesta eivät juurikaan tässä yhteydessä kuuluneet.

Toisuskoisuus ei ole minulle ongelma. Olen tottunut elämään toisuskoisten kanssa.
Jos joku kannattaa voimaperäisesti suusanallisesti aborttia, eutanasiaa, kuolemantuomiota, vapaata seksiä, alkoholia ruokakauppoihin, raivokasta käännytystoimintaa omaan uskoonsa, kommunismia, äärioikeistolaisuutta yms. pystyn vallan mainioisti elämään sellaisten ihmisten parissa kohtuuttomasti ahdistumatta.

Olen siis varsin rauhallinen, ja toivon sitä toki muillekin keskustelijoille, mikäli kokevat rauhallisuuden hyväksi.

En koevihantunteita abortin tehneitä kohtaa, en pedofiilejä, juuri nyt en edes Hitleriä kohtaan koe vihan tunteita.
Surua koen Hitleriä ajatellessani, surullinen olen pedofiilejä ajatellessani, surullinen olen, kun tiedän sen kärsimyksen, jota pedofiilit ja esim. Hitler ovat aikaansaneet.
Oman lapsen syntymä avasi silmiäni uudella tavalla. Ymmärsin, että niin kansanmurhiin osallistuneet, pedofilit, puliukot yms. ovat olleet joskus pieniä inhimillisessä mielessä viattomai lapsia, joita sitten elämä on joskus raskaastikin potkinut pähän, josta johtuen ovat sitten ajautuneet kuka mihinkin syntiin  ja kurjuuteen ja sitä kautta vieneet tuota synnin viestikapulaa omalta osaltaan eteenpäin hirvittävin seurauksin.

Onneksi on mahdollista, että esim. Hitler taikka Stalin ovat silti löytäneet elämänsä loppumetreillä Kristuksen,  saaneet anteeksi kaikki syntinsä ja näinollen päässeet tuonpuoleisessa sille paremmalle puolelle. Toivottavasti edes jotkut heidän uhreistaankin olisivat Kristuksen löytäneet.

Niin on siis abortin tehneillä kuten niiden, jotka eivät ole aborttia tehneet, täsmälleen sama mahdollisuus uskoa Kristukseen omaksi pelastuksekseen.

Poissa corni

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #87 : 05.03.10 - klo:10:56 »
Jotenkin ironista, että samaan aikaan kun vuosittain tehdään tuhansia abortteja Suomessa, lapsettomuus-
hoidoissa on valtava määrä perheitä.

Sosiaalisiin syihin perustuva abortti on käsitteenä aika uusi maailman historiassa.
- Ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan. Ps. 4:4 -

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #88 : 05.03.10 - klo:10:57 »
Ettei nyt joku vaan ymmärrä väärin, niin en yhdistä Hitleriä ja Stalineia abortin tehneisiin taikka niihin, jotka eivät ole aborttia tehneet.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aborttiäänestys
« Vastaus #89 : 05.03.10 - klo:10:58 »
Jotenkin ironista, että samaan aikaan kun vuosittain tehdään tuhansia abortteja Suomessa, lapsettomuus-
hoidoissa on valtava määrä perheitä.

Sosiaalisiin syihin perustuva abortti on käsitteenä aika uusi maailman historiassa.

Mekin olimme, kunnes luovuimme hoidoista, menimme adoptiojonoon ja jonottaesamme saimme oman biologisen lapsen.