Kirjoittaja Aihe: Kysymys  (Luettu 59963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #30 : 09.06.17 - klo:14:11 »
Anteeksi. Ei ole, vaan on www. Nyt huomasin, että ennen sitä osoitetta on pieni merkki, kuin O jonka sisällä on i. Se avaa huomautuksen. Sivustolle ei ole muodostettu turvallista yhteyttä. Se tarkoittanee että jotakin pitäisi tehdä asian parantamiseksi. Sitä en osaa, mutta pärjään ilman Iltasanomia kunnes tylleröiden isä on käytettävissä. He aloittivat eilen loman meidän mökillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #31 : 03.08.17 - klo:18:36 »
Kysymys; Missä on vikaa kun lapsi on kyllästynyt ' tavalliseen' elämään, kuten äiti tässä jutussa kertoo.
Lapsi haluaa kuuluisaksi. Äiti suostuu tällaiseen touhuun. :017:

Saman tapaista näkee lasten missi- ja talentti-kisoissa.

http://www.is.fi/viihde/art-2000005311351.html

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys
« Vastaus #32 : 03.08.17 - klo:18:51 »
Kysymys; Missä on vikaa kun lapsi on kyllästynyt ' tavalliseen' elämään, kuten äiti tässä jutussa kertoo.
Lapsi haluaa kuuluisaksi. Äiti suostuu tällaiseen touhuun. :017:

Saman tapaista näkee lasten missi- ja talentti-kisoissa.

http://www.is.fi/viihde/art-2000005311351.html
Useinmiten vika on äidissä, joka ruokkii näitä tunteita ja syöttää niitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #33 : 02.01.18 - klo:12:36 »
Minulla on tällainen toive: haluaisin kuulla oman ääneni, en siis kirjoituksia tarkoita, vaan puheääneni haluaisin kuulla jostakin.

Meillä on jossakin ullakon kätköissä pieni kotifilmin pätkä jossa kuuluu puhettani. Luulin vanhemman tyttäreni siinä juttelevan.

Meillä on siis, ehkä, samankaltaiset äänet.

Uteliaisuuteni, jota on paljon monen asian suhteen, heräsi kun taannoin taas tapasin ihmisen joka sanoi tunnistaneensa minut äänestä ! Tätä on muutama muukin toistanut. Itse en sitä luule tunnistavani jos nauhalta kuulisin. Siksi se kiinnostaa.

Kysymys kuuluu: Millä pelillä saisin ääneni tallennettua, esim. lapsenlapsien varalle muistoksi ?
Ei kai kännykästä tai läppäristä ole apua ? Magnetofonia ei minulla enää ole Sellainen oli lainassa silloin kun treenasin lausuntaa. Mitään ei ole tallessa. Ei itsellä muistikuvaa, eikä nauhanpätkää minkäänlaista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Kysymys
« Vastaus #34 : 02.01.18 - klo:16:31 »
Kyllähän se älykännykällä onnistuu, jos siinä ei ole nauhuria niin ota video jossa kerrot tarinasi. Kuvata voit joko itseäsi tai jotain aiheeseen liittyvää samalla kun jutustelet taustalla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #35 : 02.01.18 - klo:18:00 »
Hei Kiitos !   Ei minulla itsellä ole älypuhelinta, mutta typyköiden äidillä ja isällä on, heitä vartenhan tätä touhuankin .
Pyydänkin ensi kerralla, kun tulevat syömään, sekä kuvaamaan että äänittämään minua.
 :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kysymys
« Vastaus #36 : 03.01.18 - klo:21:16 »
Erinomainen idea! Olen kokemuksen kautta tullut siihen tulokseen, että meidän ikäihmisten on itse huolehdittava muistojemme yms. tallennuksesta, muuten jälkeemme jääneet harmittelevat "voi voi kun olisi pitänyt aikanaan kysyä, nyt niitä juttuja ei tiedä enää kukaan".

Olen muinoin haastattellut ja nauhoittanut työkseni ihmisten kerrontaa, tarinoita, muistoja, kaskuja ym. Havaintoni näistä tilanteista: ensimmäiset puoli tuntia tai tunti moottorin alkulämmittelyä ja kerrontaöljyt silloin vielä jäykät. Kun ihminen on sanonut sen, mitä hän on suunnitellut sanovansa, hän rentoutuu ja alkaa jutella normaalisti. Jutut paranevat. Nauhoitin kelanauhurilla, ja lähes aina nauhan vaihdon aikana tulivat ne parhaat jutut.

Käsittääkseni sinulta juttu luistaa, joten kehotan jälkipolvea varaamaan aikaa ja muistitilaa. On saatavana myös digitaalisia sanelukoneita, joihin saa lisämuistia edulliselle muistikortilla. Kun tallennus on valmis, tiedosto on syytä tarkistuskuunnella ja tehdä siitä 1-2 varmuuskopiota, jotka on nimetty niin, että tiedostonimi kertoo sisällön (ainakin kertoja, päivämäärä).

Kerrontatilanteessa pitää välttää joutavanpäiväistä juhlallisuutta, jonka tallennus yleensä ensikertalaisille aiheuttaa. Niinpä esim. lapsia ei pitäisi komentaa pois, sillä jos hyvin käy, he innostuvat kyselemään. Ennen vanhaan annettiin ohje, että kovaäänisesti tikittävä seinäkello pitää pysäyttää. Tähän en ota kantaa, mutta kyllähän se tikutus tallenteessa kuuluu...

Raportoihan sitten kokemuksistasi!

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #37 : 04.01.18 - klo:09:57 »
Kiitos mt kannustuksesta ja neuvoista !
Tämän voisi tehdä pidemmänkin kaavan kautta, jos olisi ammatti-ihminen mukana vempaimineen. Tulisi talteen suvut ja synnyt. On niitä vähän kirjoitettuna ja sukupuissa, mutta elävä kerronta olisi 'se juttu', jos näin fiinimmin ajtellaan.

Nyt hoksasin vasta, että onhan mulla toimittajatytär ja hällä vempaimia. Jospa sitä kauttakin jotain. Ensihätään tylleröiden äidin älypuhelimeen ääni talteen !

Ja. Tehkääkä samoin, jos ette ole jo tehneet !   :020:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #38 : 29.01.18 - klo:16:36 »
Mihin on kadonnut Uudistettujen Siioninvirsien numeroluettelo ?  Minulla se on ollut isona ikonina aloitussivullani, mutta nyt haku vastaa; Sivua ei löydy !

Se on ollut päivittäin minulla käytössä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys
« Vastaus #39 : 29.01.18 - klo:21:08 »
Mihin on kadonnut Uudistettujen Siioninvirsien numeroluettelo ?  Minulla se on ollut isona ikonina aloitussivullani, mutta nyt haku vastaa; Sivua ei löydy !

Se on ollut päivittäin minulla käytössä.

Näyttää siltä kuin siellä olisi vielä kesken isompi remontti. Ilmestyy varmaan kohta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #40 : 15.06.18 - klo:15:12 »
Monet miespoliitikot yms. käyttävät puvun takin liepeessä merkkiä jota en tunne.
Kiinnostuin siitä kun se muistuttaa paljon äitini rajan takaisen kotikyläyhdistyksen Orslahtiseuran merkkiä.

Kysymässäni merkissä on soikean O-kirjaimen päällä kaksi kivääriä ristissä. Äitini merkissä oli vene.

Olen googlaillut puolustusvoimien merkkejä, vaan eipä ole sattunut osumaa tulemaan.

Veli-veneheitto varmaan tuntee tämän ' päivänpolttavan' kysymykseni. :023:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #41 : 15.06.18 - klo:18:05 »
Googlaappa maanpuolustuskurssin merkki. Monella kansanedustajalla on sellainen, kun ovat osallistuneet valtakunnalliselle maanpuolustuskurssille.
Muistanemme, kun Rissalassa puotosi ilmavoimien kone järveen ja paljon matkustajia kuoli. Nämä menehtyneet olivat po maanpuolustuskurssin osallistujia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #42 : 15.06.18 - klo:20:04 »
 
 Kyllä. Tämä se on. Minun arvaus oli Reserviupseeriliiotn merkki, Matin joku ampumasuorituksen merkki.

Kansanedustajilla olen sitä nähnyt. Arvelen monella foorumilaisellakin sen olevan, ainakin  memellä.

Kiitän  :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #43 : 15.06.18 - klo:20:11 »
Ole hyvä!

Ihan tavallinen tavis ei po kurssille pääse. Pitää olla esim kansanedustaja tai korkeassa asemassa virassa tai poliittinen henkilö.
Tätä kurssia isännöi puolustusministeri.
Maakunnalliset miehet ja naiset käyvät alueellisen mpkurssin, vanhan jaon mukaan maaherra isännöi näitä kursseja. Sain olla opettajana tällaisella kurssilla ja sitten seuraavalla kurssilla oppilaana. Everstit huomasivat, että meni vähän väärinpäin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kysymys
« Vastaus #44 : 15.06.18 - klo:20:22 »
Kerron tässä jos et ole havaannu, notta kuus kenraalia ja yks eversti on JUkola-viestissä joukkueena joku Kaaderi leijonat.

Tässä siitä ja muustakin :

https://areena.yle.fi/1-4465247?autoplay=true
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)