Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa 17  (Luettu 12554 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #15 : 17.04.21 - klo:11:46 »
Perussuomalaiset on kasvattanut 21,6 prosentin kannatuksellaan kannatuseroaan demareihin, joiden kannatus on nyt alle 20 prosentissa. Perussuomalaisten kannalta tilanne näyttää suotuisalta. Puolueen kannatus on pysytellyt yli 21 prosentin koko alkuvuoden ajan HS-gallupissa. :eusa_clap:

Lähde

Perussuomalaiset kasvatti kaulaansa Sdp:hen – pääministeri­puolueen kannatus heikkeni alle 20 prosenttiin ensimmäisen kerran korona-aikana
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007922196.html

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #16 : 17.04.21 - klo:12:31 »
Kukahan se runoili pitkästä kaulasta, pienestä päästä ja leveästä takamuksesta? Oliko Lauri Viita?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #17 : 17.04.21 - klo:17:50 »
Vieläkö joku muistaa Antti Rinteen lupaukset hoitajamitoituksesta ja vappusatasesta? :017:

Minä en muista, kun en alun alkaenkaan niitä niin tarkkaan kuunnellut, mutta netistä löytyy!

Antti Rinteen vappupuhe 2018:

Lainaus
Lupaan 100 euroa nettona kuukaudessa useamman vuoden ohjelmalla toteuttaen lisää alle 1400 euron eläkkeisiin

Sitähän tuossa ei kerrota, kuinka monen vuoden ohjelmasta on kysymys :icon_rolleyes:, mikä arvostelijat ovat tainneet unohtaa.

Typerää kyllä mennä sanomaan "lupaan". Ylipäätään että lupaa, ja vielä mennä 1. persoonassa lupaamaan. Demarit ovat tuon lupauksen jälkeen vaihtaneet puheenjohtajaakin. Onko lupauksesta vastuussa minä-muodossa puhunut Rinne, vai demarit maailman tappiin? Onko lupaus voimassa, vaikka SDP olisi oppositiossa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #19 : 18.04.21 - klo:10:15 »
Kyllä se oli oikein. Siis linkki oli oikein kontekstin suhteen olen epävarma kun valheveljet ovat osialla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #20 : 18.04.21 - klo:12:21 »
Olen linkkiä halunnut tehdä aika kauan. :003: En taida muistaa vieläkään nappulatekniikan järjestystä. :017:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #21 : 18.04.21 - klo:23:19 »
Hyvä tavaton! Onko Valko-Venäjällä muka "oppositiomielisiä kenraaleja"? Pakko olla valeuutinen, kun moista väittävät!

^Onnea linkittämisen onnistumisen johdosta  :eusa_clap:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #22 : 19.04.21 - klo:00:32 »
Eivätkös körttiläiset ole keskustan kannattajia,
Lähteet

Nuoret ci­ty­kör­tit ko­ros­ta­vat su­vait­se­vai­suut­ta
https://www.kaleva.fi/nuoret-citykortit-korostavat-suvaitsevaisuutta/2278028

Sinuhun turvaan Jumala
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/heranneen-silmissa-on-outo-terveen-katseesta-eroava-loiste-citykortit-ovat-kaukana-siita-miten-lonnrot-luonnehti-kortteja/


Eiiiiii  vaan lestadiolaiset.  Lähteesi antavat virheellistä informaatiota,  tämän äänestysmääräyksen minä tiedän
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #23 : 19.04.21 - klo:07:59 »
Öppikselle suuret kiitokset havaattemisesta, että täällä on kerran linkitetty.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #24 : 19.04.21 - klo:16:13 »
Löytyihän se Lauri Viidan runo:

JOHTAJA

Sen joukon johtajaksi nimittäisin,
ken pitkäkaulaisin on, pienipäisin
ja takapuoleltansa täyteläisin. -
Kas, kun jää painopiste matalalle,
voi nousta kukonnuppi korkealle
ja loistaa tunkiolta maailmalle!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #25 : 21.04.21 - klo:12:24 »
Keskustan ja lestadiolaisuuden siteet lienevät merkittävämmät kuin nykyisten heränneiden mitkään poliittiset yhteydet.
Ai niin, perinteinen körttiläisyyshän on kuolemassa pois mutta lestadiolaisuus voi hyvin, sillä lestadiolaisuus ja suuri syntyvyys kulkevat käsi kädessä. Lestadiolaismafiaa ei ole, mutta verkostoja on.  :eusa_pray:

Lähteet

Lestadiolaiset kantaneet paljon vastuuta politiikassa
https://osastot.kd.fi/2020/11/24/lestadiolaiset-kantaneet-paljon-vastuuta-politiikassa/

Les­ta­dio­lai­set säännöt venyvät yri­tys­elä­mäs­sä – "Ta­hal­li­seen­kin rik­kee­seen suh­tau­du­taan löy­sem­min kuin perheen si­säl­lä"
https://www.kaleva.fi/lestadiolaiset-saannot-venyvat-yrityselamassa-taha/1818201


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #26 : 21.04.21 - klo:12:32 »
Lestadiolaisuus voi hyvin, sillä lestadiolaisuus ja suuri syntyvyys kulkevat käsi kädessä.

Saa nähdä, onko lestadiolaisnuorten suuri joukko ennen pitkää liikkeelle eduksi vai haitaksi. Sekin riippuu näkökulmasta, mikä on etu ja mikä haitta. Veikkaan, että lestadiolaisuuden 'perinteisyys' hiipuu ja katoaa uuden ja joustavamman ajattelun vallatessa alaa siinäkin joukossa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #27 : 21.04.21 - klo:12:37 »
Nuoret jo tupakoivat, mutta eivät juopottele, että muuttuminen lienee kuitenkin hidasta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #28 : 21.04.21 - klo:13:00 »
Nuoret jo tupakoivat, mutta eivät juopottele, että muuttuminen lienee kuitenkin hidasta.

Eikö tupkointi ole aina ollut sallittua? Niin olen kuvitellut.

Juopotteu on muunkin nuorison kohdalla menossa pois muodista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #29 : 21.04.21 - klo:13:09 »
^
Kirjoitin liian väljästi. Ovat tupakoineet, koska sitä ei toruta. On hieno juttu, jos juopottelu on menossa pois muodista. Minulla ei ole minkäänlaista näkymää ns suurten kaupunkien ilta/yöliikenteestä. Helsingissä näyttää jonkinlainen nahistelu teräaseiden kanssa olevan muotia.