Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari  (Luettu 50583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #75 : 07.02.14 - klo:10:52 »
Kirjoittelen nyt tänne vaikka ei olekaan vielä perjantai vaan vasta keskiviikko.

Meillä oli nimittäin firman mitalijuhlat eräällä torpalla tässä lähistöllä. Määrävuodet yhtiön palveluksessa tuli täyteen viime kesäkuussa. En kuitenkaan helpota profilointia kertomalla kuinka paljon.

Tällaiset tilaisuudet ovat varsin mieltä ylentäviä, eikä vähiten siksi, että ei koskaan tiedä kuinka kauan niitä vielä järjestetään.
Eli meillä juhlittiin niitä, jotka osuivat viime itsenäisyyspäivän mitalisateeseen ja heitä joilla tuli 20, 30 tai 40 vuotta täyteen yhtiön palveluksessa. Joillain tulee 50 vuottakin, mutta ei nyt tänä vuonna ollut sellaisia.

Puheitakin pidettiin, paras oli ehkä kuitenkin erään 40 vuotta palvelleen kollegan puhe, jossa hän kävi läpi yhtiön vaiheita oman työhistoriansa kautta. Jos se olisi ollut bingoa, niin aika monta hittiä olisi tullut - monta tuttua projektia ja ihmistä.

Ja sitten me ruokailtiin eli normaalit ruokajuomat tuli nautittua, mutta ei yhtään enempää.
Polyteknikkojen tuplakvartetti huolehti musiikkipuolesta, josta löytyi sekä kirkonmenoihin liittyvää, että M A Nummisvaikutteisia kappaleita.

Seuraavat juhlat ovatkin sitten elokuussa, kun yhtiö täyttää määrävuosia.
Sitten voikin alkaa odottaa eläkkeellelähtöjuhlaa - jos Luoja suo!

Ai keskiviikko ?  Vai oliko torstai sittenkin ?  Hyvät mitalijuhlat varmaankin.
Tänään on sitten perjantai. 7.2. Kummipoikani syntymäpäivä. Poju täyttää 54 v. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #76 : 07.02.14 - klo:15:29 »
Tuo on todellinen erehdys! Juotko Gammeldanskiakin pulloittain?

Kiitos kysymästä. Gammel danske ei edes Tanskassa asuessa maistunut. Kyllä Jegermeisteriin käänty. Mutta Aalborgin akvavit kyllä maistui jonkun kerran.

Galsberg ja Tuborg ei oikein koskaan, mutta 49 "er ja Guld tuborg joskus ja Faxe fad jokusen, mutta aika pientä oli juominen siellä asuessa, vaikka ehkä etikettimäärää ajatellen ei?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #77 : 07.02.14 - klo:18:59 »
Viisveisaaja onkin ehtinyt veisailemaan monissa maissa.  :)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #78 : 07.02.14 - klo:19:14 »
Samppanjan voimin körtti-baarissa. Uutenavuotena kokeilin ensimmäistä kertaa, ja totesin, että tätähän on joskus saatava lisää. Ei ole kyllä niin hyvää sorttia tämänkertainen, maistuu valmiiksi päänsärylle, ja sormeenikin sain haavan foliosuojusta auki repiessäni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #79 : 07.02.14 - klo:20:37 »
Samppanjan voimin körtti-baarissa. Uutenavuotena kokeilin ensimmäistä kertaa, ja totesin, että tätähän on joskus saatava lisää. Ei ole kyllä niin hyvää sorttia tämänkertainen, maistuu valmiiksi päänsärylle, ja sormeenikin sain haavan foliosuojusta auki repiessäni.

Suosittelen kuivaa tai ruokajuomaksi rutikuivaa!  :001:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #80 : 07.02.14 - klo:22:04 »
Jotain kuivaa laatua koetin valita. Useimmissa lukikin "erittäin kuiva", tms. Uutenavuotena nauttiamani oli lisäksi tosiaan jotenkin kivennäisveden makuinen, kuten luvattiinkin. Tässä on jotain epämiellyttävää halvan valkoviinin tuntua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #81 : 08.02.14 - klo:09:30 »
Viisveisaaja onkin ehtinyt veisailemaan monissa maissa.  :)

Juu, Mollissa ja mallissa.
Baarissa ja kadulla. Ojassa ja pellolla.
Jopa putkassa :)

Mut antakee anteeksi olin nuori kun oireili.

Nykyäänkin oireilen, mut en niin isosti :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22100
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #82 : 08.02.14 - klo:09:48 »
Mut antakee anteeksi olin nuori kun oireili.

Viis siitä!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #83 : 08.02.14 - klo:12:00 »
Älä pyydä anteeksi, ainakaan sitä että olet ollut nuori. Ikävämpää lienee jos olisit ollut vanha silloin. Sitäpaitsi, et ole rikkonut meitä vastaan, siis ei mitään anteeksiannetavaa meillä edes ole.

Lämpimin ajatuksin. :034:

Riitta-mummi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #84 : 15.02.14 - klo:20:10 »
Johnny Low, low-alcoholic beer, mutta tulkoon silti esitellyksi baarin puolella. 2,5-prosenttinen IPA, Norjasta kotoisin, vihreässä etiketissä hilpeä merimies (sinne Intian suuntaanko reissannee?) Mukavan greippinen maku, mutta turkasen kallista!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #85 : 15.02.14 - klo:21:54 »
Samppanjan voimin körtti-baarissa. Uutenavuotena kokeilin ensimmäistä kertaa, ja totesin, että tätähän on joskus saatava lisää. Ei ole kyllä niin hyvää sorttia tämänkertainen, maistuu valmiiksi päänsärylle, ja sormeenikin sain haavan foliosuojusta auki repiessäni.

Oi kulta rakas höppänä, no juu..

Shamppiksien kanssa kannattaakin olla varovainen.
Voi tulla haavoja sormeen, kuten sulla, Ranskassa yleisin vaiva uutena vuotena on msta silmä. ja ei huonosta vitsistä johtuva, kuten mulle tulis, mut shamppanjan flaskan aukausu.

Jokunen uus vuos lisää, ni ehkä opit.. äh, no et kuitenkaan.

Öppis elämä on vaikea tie, mut ota se huumorillakin ja vältä ainakin mun neuvoja. :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22100
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #86 : 16.02.14 - klo:09:15 »
Intialainen Cobra premium on ihan juotavaa olutta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #87 : 20.02.14 - klo:22:52 »
Hopping Hare -bitter. Kotimaisilla kielillä lukee pullon kaulassa "Olut - Öl. Sisältää ohramallasta. Innehåller kornmalt". Tämä varmaan siksi, ettei kukaan luulisi, että sisältönä on pullotettua jänistä. (Siis onko kauhean yllättävää, että olut sisältää ohramallasta  :017:)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #88 : 21.02.14 - klo:22:51 »
Nyt kun alkaa näyttää siltä, että sukupuolineutraali avioliittolaki menee läpi eduskunnassa, on syytä laittaa kuohuviini valmiiksi kellariin jäähtymään.
Jos haluaa kuitenkin pelata varman päälle, niin kannattaa valita vuosikertashampanja. Sitä voi säilyttää kellarissa parinkin vaalikauden ajan.

Oikeastaan on aika hienoa, että näinä aikoina kun vähemmistöjä taas vainotaan mm. Venäjällä, Suomessa tehdään tasa-arvoa edistäviä päätöksiä. Olen tästä ihan oikeasti iloinen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6344
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #89 : 22.02.14 - klo:10:49 »
^Olen pudonnut kärryiltä ihan. Miten tuo lakiesityksen käsittely oikein etenee? Eikös se ole turkasen hidasta hommaa nyt yleensä saada mikä tahansa laki läpi? Onko nyt vasta jokin ensimmäinen käsittely, jossa vain päätetään, että jatketaan käsittelyä?

Tänään kulkee ostosreissuni alkoholiliikkeen ohi, niin voisihan tuota harkita. Pitääkös se shampanja säilyttää vaaka-asennossa, jottei korkki kuivu?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.