Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari  (Luettu 49443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #60 : 31.01.14 - klo:20:36 »
Kiva tavata täällä baarin puolella. Minulle ei oikein maistu, joten Pommacia kiitos ! En sylje lasiin, otan sitten kun päästään mökille, saunotaan ja istutaan kuistilla. Silloin lasillinen ja parikin kuohuviiniä maistuu. Olutta en ole juonut kymmeneen vuoteen.

Eikö Venäjillä näy raamattu netissä ? :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #61 : 31.01.14 - klo:21:31 »
Eiköhän boikotoida Sotsin ja Valko-Venäjän kisoja?

Venäjällä lienee nykyään Raamattuja ihan kylliksi omastakin takaa. Jopa päähänlyömäaseiksi piisaa.

Mietin tuota boikottia myös, ei nyt jotenkin vain innosta.

Lainaus käyttäjältä: Syterskalet
Työviikon jälkeen voikin nauttia vaimon kanssa yhden tumman oluen takkatulen lämmössä.

Mimmoinen tumma? (Siltä varalta että vaimokin on tumma, niin ei, tarkoitan olutta.) Minulle väriastetta tärkeämpi taitaa olla kunnon humalointi, ja tänään nautin humalat vähän vaaleammassa muodossa.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #62 : 31.01.14 - klo:21:41 »
Eikö Venäjillä näy raamattu netissä ? :017:

http://bibleonline.ru/bible/. Eli eiköhän näy?

Se on sitten toinen juttu, kuinka monella on nettiyhteys. Ja toisekseen eihän noissa vanhoissa kirkkokunnissa henkilökohtaista raamatunlukua ole pidetty niin tuikitärkeänä asiana kuin meillä individualisteilla protestanteilla (etenkin herätys-sellaisilla). Vaan Raamattu on Kirkon kirja, jota Kirkko tulkitsee, ja oikein tulkittuna kirkkokansalle annostelee  :023:!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #63 : 31.01.14 - klo:21:52 »
Mimmoinen tumma? (Siltä varalta että vaimokin on tumma, niin ei, tarkoitan olutta.) Minulle väriastetta tärkeämpi taitaa olla kunnon humalointi, ja tänään nautin humalat vähän vaaleammassa muodossa.

Se oli Kozel Dark, jota on meidän K-kaupassa. Onhan siellä paljon muutakin, mutta en nuukuuttuani osta mitään kalliita tuontioluita, kun en niitä sen paremmin ymmärrä.

Kozel on tsekkiolut ja Tšekki on ihan sympaattinen maa, vaikka en Skodalla ajakaan. Suvussa on niitä ollut jo 60-luvulla ja luokkakaverillakin oli sellainen vanha farmari-Octavia jota viritti ja ajoi moottorikerhon harjoituspikataipaleita.

Ei ole vaimo tumma!

Saunan terassi on ilman muuta optimaalinen paikka oluen nauttimiseen. Yllättäen parhaiten se maistuu hiljaisuuden vallitessa eikä niinkään suuremmassa saunojien joukossa.

Silloin on sauna oikein sijoitettu, jos kuohuviinipullon korkin saa lentämään terassilta rantaveteen!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #64 : 31.01.14 - klo:22:25 »
Silloin on sauna oikein sijoitettu, jos kuohuviinipullon korkin saa lentämään terassilta rantaveteen!

Oluista en mitään ymärrä, mutta tähän saunan etäisyyteen järvestä haluan vastata. Jos pullon saa pudottaa ja pikkuisen vatkata, niin kyllä meilläkin korkki lentää järveen, vaikka kunnan määräyksestä saunan oli oltava vähintään 15m rannasta ja saunavedet oli johdettava pohjattomaan kaivoon jo 1960 luvulla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #65 : 31.01.14 - klo:22:48 »
Se oli Kozel Dark, jota on meidän K-kaupassa.

Tämä on kyllä hauskaa, että ihan tavis-maitokaupoistakin saa nykyään muutakin olutta kuin suomilageria! Tuota taitaa olla lähi-Valintatalossanikin, Pilsner Urquellin ja Guinnesin ohella.

Minä en niin saunomista ja olutta osaa yhdistää, koska saunassa tulee jano ja olut ei ole janojuoma. Saunajuomana haalea vesi on kyllä ihan ykkönen. (Suolaa pitää kyllä saada lisäksi muodossa tai toisessa.) Jo keskarinvahvuisesta oluesta janoni vain yltyy eikä suinkaan sammu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #66 : 01.02.14 - klo:17:19 »
Sotkeennunpa minäkin tähän keskusteluun, vaikka en oluen ystävä varsinaisesti olekaan. Kuumalla kesähelteellä olen yllätyksekseni havainnut, että paras janojuoma on vaalea olut. Erityisen elävästi tulee mieleen eräs erittäin kuuma kesäpäivä Prahassa. Ihan huomaamatta tuli terassilla nautittua puoli litraa paikallista Budwaria, ja johan lähti jano. Eikä sen kummemmin tullut mitään sivuvaikutuksia.

Muuten olen kyllä enemmän hyvän viinin ystävä kuin oluen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #67 : 01.02.14 - klo:18:19 »
 Maisakai siirsi minut muistoissa aikaan jolloin vielä join olutta janoon,ja saunan jälkeen. Minulle maistui myöskin lager, parhaiten Heinecken.
En ole lainkaan asiantuntija näissä, enkä tiedä mikä on oikea lämpötila millekin laadulle. Irlantilaiset kai juovat huoneenlämpöistä stouttia.

Olimme Samoksella ehkä n. 1986. Siellä oli muuten aivan viehättäviä tai komeita kirkkoja ja luostareita.

Söimme eräänä päivänä sellaisessa ei niin kovin hienossa paikassa ja otimme oluet. Lasituopit ottivat pakastekaapista ja olut jäätyi hienosti lasin reunoihin, huurtui. Se oli mainiota kun oli hurjan kuuma.

Samalla matkalla kävimme myös Efesoksessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #68 : 02.02.14 - klo:08:15 »
Stout tuskin käy saunaolueksi. Sehän on melkein puuroa. Makua joku vertasi kapakan tuhkakuppeihin. Shetlannin kohmettavasta tihkusateesta pubin paenneelle turistille tuopillinen stoutia on todella avuksi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #69 : 02.02.14 - klo:09:21 »
Stout tuskin käy saunaolueksi. Sehän on melkein puuroa. Makua joku vertasi kapakan tuhkakuppeihin. Shetlannin kohmettavasta tihkusateesta pubin paenneelle turistille tuopillinen stoutia on todella avuksi.

Tää juoppjen osio on jotenkin hauska ja jostain syystä jopa kotoisa :)

Oon samaa mieltä ja ihmettelen niitä kun tykkää niistä maltaisista mustista oluista kun on ku puuroa.
Sitten saa syljeskellä niitä murusia suusta lopuksi, mutta kuka mistäkin.

Kerran firman koulutspäivillä käytiin Tallinnassa ja erehdyin juomaan pullollisen mustaa Vanha tallinnaa ja se oli 40% vahvaa.
Siinä oli niin paljon sokeria, että tais mennä 2 päivää ennenku siitä selvisi. Se sokerimäärä ei meinanut palaa millään.

Tää on näitä juoppojen jorinoita, Nehän aina kertoo just tälläisiä juttuja, Vaikka ne on opettavaisia ja infoltaan pelottavia, ei niistä kukaan ota opikseen kuitenkaan,. >:(
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #70 : 02.02.14 - klo:11:44 »
Oon samaa mieltä ja ihmettelen niitä kun tykkää niistä maltaisista mustista oluista kun on ku puuroa.

Tykätäänhän me espressostakin. Siinä vasta saa lopuksi syljeskellä muruset suustaan. Oluestani en vielä ole muruja löytänyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #71 : 02.02.14 - klo:22:00 »
Prahassa minäkin olen viimeksi olutta juonut, ruokajuomana kunnon tsekkiläisen sianliha-knöödeli-annoksen kanssa. Tummaa tsekkiolutta, ja olihan sen pitkästä aikaa oikeastaan hyvää.

Muutoin olen hurahtanut ranskalaisiin shampanjoihin, joita raahasin syksyllä Rivieralta.

Pojat vitsailivat, että vaalea venäläinen shampanja on vodkaa, johon on lisätty kuplia sodastreamilla. :icon_rolleyes:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #72 : 03.02.14 - klo:09:59 »
Kerran firman koulutspäivillä käytiin Tallinnassa ja erehdyin juomaan pullollisen mustaa Vanha tallinnaa ja se oli 40% vahvaa.

Tuo on todellinen erehdys! Juotko Gammeldanskiakin pulloittain?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #73 : 03.02.14 - klo:19:34 »
^Eikö tuosta saa jo sokerihumalankin?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari
« Vastaus #74 : 06.02.14 - klo:21:57 »
Kirjoittelen nyt tänne vaikka ei olekaan vielä perjantai vaan vasta keskiviikko.

Meillä oli nimittäin firman mitalijuhlat eräällä torpalla tässä lähistöllä. Määrävuodet yhtiön palveluksessa tuli täyteen viime kesäkuussa. En kuitenkaan helpota profilointia kertomalla kuinka paljon.

Tällaiset tilaisuudet ovat varsin mieltä ylentäviä, eikä vähiten siksi, että ei koskaan tiedä kuinka kauan niitä vielä järjestetään.
Eli meillä juhlittiin niitä, jotka osuivat viime itsenäisyyspäivän mitalisateeseen ja heitä joilla tuli 20, 30 tai 40 vuotta täyteen yhtiön palveluksessa. Joillain tulee 50 vuottakin, mutta ei nyt tänä vuonna ollut sellaisia.

Puheitakin pidettiin, paras oli ehkä kuitenkin erään 40 vuotta palvelleen kollegan puhe, jossa hän kävi läpi yhtiön vaiheita oman työhistoriansa kautta. Jos se olisi ollut bingoa, niin aika monta hittiä olisi tullut - monta tuttua projektia ja ihmistä.

Ja sitten me ruokailtiin eli normaalit ruokajuomat tuli nautittua, mutta ei yhtään enempää.
Polyteknikkojen tuplakvartetti huolehti musiikkipuolesta, josta löytyi sekä kirkonmenoihin liittyvää, että M A Nummisvaikutteisia kappaleita.

Seuraavat juhlat ovatkin sitten elokuussa, kun yhtiö täyttää määrävuosia.
Sitten voikin alkaa odottaa eläkkeellelähtöjuhlaa - jos Luoja suo!