Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 17. erä  (Luettu 10812 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #60 : 19.08.23 - klo:23:24 »
Viikon päästä yleisurheilun mm-kisat täydessä vauhdissa.

Eli nyt. En ehdi vielä kunnolla seurata. Ehkä joskus ensi viikolla.

Hollantilaisilla suuria vaikeuksia pysyä loppusuoralla pystyssä.  :107:  Ensin kupsahti Hassan, sitten Bol. Kulta tai ei mitään, hopea ei kelpaa. Siihen he kaatuivat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #61 : 20.08.23 - klo:22:23 »
Ivana Vuleta (os. Španović) kruunasi pitkän uransa maailmanmestaruudella. Sen hänelle suon! Lontoossa kuusi vuotta sitten johti melkein koko kilpailun ajan, kunnes muut viimeisellä kierroksella menivät ohi ja oman pitkän hypyn pilasi hiekkakasaan lähimmäs lankkua laskeutumisjäljen jättänyt hieman irtonaisena väpättänyt numerolappu paidassa. :icon_rolleyes: - Lajina siis pituushyppy.

Seitsenottelussakin veteraani (voi jo sanoa) Katarina Johnson-Thompson piti pintansa ja vei mestaruuden kohutulokas Anna Hallin nenän edestä. Ratkaiseva laji taisi lopulta olla keihäs, jossa ennen niin surkea heittäjä Johnson-Thompson nakkasi varmaan omaksikin yllätyksekseen ennätyksensä ja venytti juuri sen reilut parikymmentä pistettä kaulaa, jolla lopulta voitti koko kisan.

Kummastakin lajista oli hallitseva maailmanmestari sivussa loukkaantumisen takia. No, vaihtelu virkistää! Miesten moukarissa sitä saaatiinkin, kun Pavel Fajdekin valtakausi päättyi. Ethan Katzberg, kukaan koskaan kuullut?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #62 : 21.08.23 - klo:16:35 »
Kanadan kuulamörssäri oli MM-kisan piristysruiske. Ei elvistellyt niin kuin eräät pikajuoksijat.

https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000009798133.html

Onhan näitä ollut ennenkin jotka YouTubesta tai telkkarista ovat oppinsa ammentaneet. Nyt tuli kunnon tuloskin jota puolalaisetkin saavat kaihoten katsoa.

Suomen suurestä joukkueesta Saga Vanninen onnistui nuorena , ja toivottavasti nousevana ottelijana.
Otelessaan hän on totisella ilmeellä, mutta haastatteluissa hauska ja hymyilevä.
Raamit on kunnossa vaikka mihin.

Aku Partanen tietysti taas konkarina yllätti sillä on totuttu etteivät suomalaiset kävelijät viime vuosina ole pärjänneet.
Kannatti lähettää Aku kävelemään . :023:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #63 : 22.08.23 - klo:05:37 »

   Karsintakilpailu kesti Murron osalta reilusti yli kaksi tuntia. Hän totesi, että joutui aloittamaan jopa toisen banaanin syömisen kilpailun aikana. :102:

https://yle.fi/a/74-20046259

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #64 : 23.08.23 - klo:21:11 »
Juu, näinhän se on...banaanin syönti on huippu-urheilijoilla tarkkaa kuin sonnan ajo.
Takavuosina katselin kun Roger Federerkin otti banaanista vain haukkauksen, toki koko matsin aikana saattoi haukkauksista koostua useampi bansku.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #65 : 24.08.23 - klo:01:02 »
Juu, näinhän se on...banaanin syönti on huippu-urheilijoilla tarkkaa kuin sonnan ajo.
Takavuosina katselin kun Roger Federerkin otti banaanista vain haukkauksen, toki koko matsin aikana saattoi haukkauksista koostua useampi bansku.

Sveitsiläiselle Federerille sopii kellontarkka työskentely banaaninkin kanssa?

Karkkia menee kisan aikana suomalaisurheilijoilta kanssa, väittää Yle: https://yle.fi/a/74-20046483. Ilmankos en ole urheilussa pärjännyt, kun olen enemmän suolaisen perään.

Ai muuten, tykkään siitä kun tuolla Budapestissa ei stadionilla ilmeisesti juurikaan tuule. On tasapuolisemmat olosuhteet urheiijoilla. Jossakin kiekonheitossa voi paljonkin vaikuttaa, millaiseen puuskaan onnistuu limppunsa viskaamaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #66 : 27.08.23 - klo:01:31 »
Plöääh, Norsunluurannikon naisten pikaviesti meni sitten pipariksi, vaikka panostivat siihen ilmeisen paljon.  :icon_sad: Vuoden päästä uudelleen, jos veteraani Ahouré vielä jaksaa. Ja ne vaihdot kuntoon!

Suomi on yleisurheilun mm-kisojen mitalitaulukossa tasoissa kääpiövaltio Grenadan kanssa ja edellä Ranskaa ja Saksaa.  :107:

Grenada ei mikään turha yleisurheilumaa olekaan, sillä viime vuosina on aika usein pikku joukkueella ollut arvokisoista tuomisenaan mitali. Kirani James on ollut kirkkain tähti, mutta myös keihäänheittäjä Anderson Peters on maailmanmestari, ja nyt Lindon Victor saavutti kymmenottelussa pronssia.

« Viimeksi muokattu: 27.08.23 - klo:01:37 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #67 : 28.08.23 - klo:00:16 »
Suomi on yleisurheilun mm-kisojen mitalitaulukossa tasoissa kääpiövaltio Grenadan kanssa ja edellä Ranskaa ja Saksaa.  :107:

Ranska sitten paineli kalkkiviivoilla ohi, eli miesten 4x400 metrin viestissä ottivat yllätyshopean. Saksa jäi mitaleitta kokonaan näissä karkeloissa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #68 : 03.09.23 - klo:17:57 »
Voi voi sentään... miten noin menikin että Ruotsi aina venyy ja voittaa tiukoissa tilanteissa.
Hieno homma että jännitystä ja tasaisuutta maaottelussa kuitenkin ilmeni, antaa odotusarvoa ja tavoitetta myös jatkoon.   :023: :eusa_clap:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #69 : 03.09.23 - klo:18:36 »
Tykkäsin taas katsoa kun oli tasaväkistä. Hyvin suomalaiset kilvoittelivat kun tuli muutama kolmoisvoittokin. Ainakin naisten moukari oli juhlaa !
Se vaan, että monta tuntia se taas otti ja oli muutakin siinä sivussa hoidettava.

Älypää ja kirjan kuuntelu on olleet sivussa tähän asti. Äsken täytin lääkedosetit ja puolilta päivin kävi tytär ja vävy kahvittelemassa. Oli tärkeää asiaakin siinä sivussa.

Minä olen alkanut ' tehdä taloani' ja tytär pitää sitä viisautena.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #70 : 27.10.23 - klo:22:06 »
Jep, ja tämä on mun toinen lemppariketju täällä ollut, ja jos ja kun täällä piipahdan niin täällä testialueella höpöttelen, muualla pitää olla asialinjalla, ja silloin on
iso riski siihen että suru tulee puseroon tai pinna palaa, mutta katsotaan Vapahtajaamme, turvataan Häneen, Hän ymmärtää ja auttaa missä olemmekin.
Moni asia tänään ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa.

Urheiluhullu on vedenjakajalla...kesäkausi takana...talvikausi edessä.

Nyt menossa hieno lähetys "urheiluruutu 60 vuotta"
Oma muistikuvani menee ehkä vain 50 vuoden taakse...heh, juu...ehkä itse muistaisin 60 vuottakin, mutta kotiini tuli telkkari vasta jälkijunassa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #71 : 28.10.23 - klo:08:38 »
Tietenkin Helmarien eilinen voitto Kroatiasta 3-0 on lämmittävää, mutta tänään kun päästään lumi-lajien pariin, naisten suurpujottelu klo 10.55 1.kierros, on oikeaa taviurheilun runtua enemmän.

Kai kohta jossakin päin ensilumen hiihtikilpailutkin on. On ollutkin melko tyhjä syksy minulle kun lempilajeja on ollut vai futis ja voimistelut.

Lunta ei Lahdessa vielä ole, vain kuuraa on ollut parina aamuna. Lunta odotellessa !  :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #72 : 31.10.23 - klo:14:50 »
Tietenkin Helmarien eilinen voitto Kroatiasta 3-0 on lämmittävää

Huuhkajat sen kuin konttaa...  :095:  En tiedä mitä tuo hymiö tarkoittaa, mutta olkoon vaikka se, ettei kestä katsoa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #73 : 01.11.23 - klo:18:44 »
Tänään mainostettiin jo alkavaa hiihtokautta, ensi viikonloppuna Vuokatissa, olikohan Suomen cuppia.
Rukalla alkaa maailmancup marraskuun loppupuolella.
Toivottavasti Arsi Ruuskanen on päässyt kisakuntoon. Jännä nähdä onko kärkipää ennallaan vai onko jotain muutoksia.
Viime kauteen lopettaneita en nyt heti muista yhtään, kun Pärmäkoskikin päätti vielä jatkaa.
Perttu Hyväristä pännii fluorihomma aika tavalla, tulot kuulemma tippuu kymppitonneilla....
meikämannella ei mitään käsitystä mistä hän puhuu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #74 : 04.11.23 - klo:13:52 »
Syksyn ensimmäiset hiihtokisat on nähty. Vuokatissa oli lunta vaikka kuinka. Tosin pääosa oli kasattua säilölunta jota on jäljellä vielä vaikka kuinka paljon.

Sää on tuulinen ja harmaa. Sekö ainakin minun kisatunnelmaa hiukan latisti, vai onko syynä torstaina saadut influenssa- ja koronarokotukset. On vähän tuntemksia, heikko olo. Matilla samoin.

Kova pyrky teki temput muutamille, mm. Perttu Hyvärinen, Verneri Suoonen ja Olli Rantala kaatuivat.

Jasmi Joensuu ja Olli Ahonen voittivat. Ei yllätyksiä heiltä.

Huomena on aina yleensä jännittävät viestit.  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)