Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa osa 11.  (Luettu 30801 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #45 : 14.05.19 - klo:15:01 »

   Länsimaat pyörivät omassa hyvinvoinnissaan, kun miljardit sorretut ja sorrettujen jälkeläiset järjestäytyvät. He vyöryvät tsunamina eliitin yli. Emme mahda mitään. Ongelmamme ovat aivan muuta kuin nälkä, jano, kurjuus, sairaus ja kuolema. Tämä on trendi. Jumala armahtaa vain yksilöä, jos armahtaa. Vahvimmat ja onnekkaimmat selviytyvät.
Sitä odotellessa voimme rakastaa. Akuutin katastrofin liepeillä viimeinen lohtu on rakastelu.
Silmätkin voi sulkea aika kauan.

Onko tuomiopäivän kuuluttaminen järkevää? Jos siltä tuntuu. Eläisimmekö nyt? Huolehdinko turhaan? Olenko kirjoittamalla itsensä tykö tuova, jonka on kaivettava aihe vaikka kiven kolosta? Vai tuleeko tie minua vastaan?

Virsi 979: Tulkoon tie sinua vastaan  https://www.youtube.com/watch?v=0K_g0I2zk5Q

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #46 : 16.05.19 - klo:18:45 »

Oon ennenkin todennut, että liian fiksua porukkaa täällä mulle.

Öppiäinen ymmärsi ehkä vähän väärin kirjoitukseni.

Enhän kirjoittanut, että hätää kärsiviä ja vainottuja ei tulisi auttaa ja antaa heidän tulla.
Se on kristillistä, mutta se että annetaan ihmisten tulla ryöväämään ja ottamaan kansallsta köyhien turvaa, kuten sosiaaliturva ilman, että on tarvetta siihen, niin sitä vähän olen vastaan.

Itse koitan maksaa kymmenykset tuloistani ja elää suht kristillistä elämää, vaikka onhan mulla syntini ja varmasti asenteissa niitä on ja puheissa ja kirjoituksissani.

Miten en vaan käsitä, että vassareille, vihreille ja demareille ja kohta keskustalaisillekkin on mahdoton myöntää, että on se maahanmuuttopolitiikka epäonnistunutta ja huonosti nyt.

Itte en häpeä sanoa, että olen monessa väärässä myös politiikan saralla.
Tik toc.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #48 : 17.05.19 - klo:08:11 »
Miten en vaan käsitä, että vassareille, vihreille ja demareille ja kohta keskustalaisillekkin on mahdoton myöntää, että on se maahanmuuttopolitiikka epäonnistunutta ja huonosti nyt.

Maahanmuuttopolitiikka on muutakin kuin päätöksiä siitä, kuka saa muuttaa maahan ja kuka ei. Se on vaikkapa sitä, kuinka kauan niitä päätöksiä joutuu odottamaan. Sitäkin se on, missä olosuhteissa odottajat elävät ja onko heillä mahdollisus työskennellä tai opiskella odotusaikanaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #49 : 17.05.19 - klo:08:41 »
Sopinee sillälailla, että nyt ei tehdä "stealeja" tällä kertaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #50 : 17.05.19 - klo:11:23 »
Sopinee sillälailla, että nyt ei tehdä "stealeja" tällä kertaa.

Sopii.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #51 : 17.05.19 - klo:13:45 »

   Ei sovi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #52 : 17.05.19 - klo:23:09 »
Huru-ukko putosi veneestä, vaikka vasta olin venettä pesemässä...jep

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #53 : 18.05.19 - klo:07:29 »
Pekassa on samaa särmää kuin juhanissa.

Veljet ystävyydessä sanailee.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #54 : 18.05.19 - klo:08:39 »
Huru-ukko putosi veneestä, vaikka vasta olin venettä pesemässä...jep

Pitääkö auttaa takaisin veneeseen? Steal oli 'maahanmuuttokriittinen' nimimerkki joka taannoin kuohutti tunteita Körttifoorumilla. Kysymys on, sopiiko taas kuohuta vai ollaanko sovinnolla sopuisia. Miten ilmaisisin kantani? Sanotaan vaikka, että ei lakaista roskia maton alle, mutta ei ruveta mattopiiskallakaan hakkaamaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #55 : 18.05.19 - klo:10:00 »
Aivan oikein, mutta nyt olen "kuohutti-kriittinen". Miksi persut ajaisimme ainoina pois?
Minun täytyy myöntää, että olin vuosikymmeniä väärässä luulossa körttien politiikasta. Mea culpa. Luilleni tultiin helposti.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #56 : 18.05.19 - klo:11:32 »
Minun täytyy myöntää, että olin vuosikymmeniä väärässä luulossa körttien politiikasta.

Körttien joukossa on kai aina oltu poliittisia. Se vain on vaihdellut, millä tavalla milloinkin. Lestadiolaisten puolueuskollisuus on ymmärtääkseni ollut huomattavasti kestävämpää.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #57 : 18.05.19 - klo:15:39 »
Pitääkö auttaa takaisin veneeseen? Steal oli 'maahanmuuttokriittinen' nimimerkki joka taannoin kuohutti tunteita Körttifoorumilla. Kysymys on, sopiiko taas kuohuta vai ollaanko sovinnolla sopuisia. Miten ilmaisisin kantani? Sanotaan vaikka, että ei lakaista roskia maton alle, mutta ei ruveta mattopiiskallakaan hakkaamaan.

Yritän myös ottaa coolisti.

Olen maahanmuuttopolitiikkaan mikä nyt on vallalla suuttunut, vaikka annan jokaiselle ihmiselle arvon, saman arvon kuin kaikille muillekkin.

Laiha sopu parempi, kuin iso riita, tai jotenkin.
Parempi leivän käntty nurkassa, kuin talo täysi riidassa uhrilihan kimpussa.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #58 : 18.05.19 - klo:15:52 »
Laiha sopu parempi, kuin iso riita, tai jotenkin.

Jotenkin näin. Vuoden 2015 tilanne oli suuruusluokaltaan odottamaton ja siihen oli vastattava ripeästi. Tehtiin varmaan myös virheitä, mutta toimittiin kuitenkin. Uskoisin, että virheistä on jotain opittukin. Yleiset käsitykset 'vallalla olevasta maahanmuuttopolitiikasta' eivät aina perustu oikealle tiedolle. Sitä on kuitenkin saatavissa niille, joita asia kinnostaa.

Se, mikä on surullista, on todellakin tapahtuneen ympärille noussut 'iso riita'. Suhtaudutaan kysymykseen tunnepohjaisesti joko niin tai näin. Toisten mielestä hallintomme on tehnyt liian vähän ja toisten mielestä jo ihan liikaa. Joskus tuntuu, että enää ei riidellä maahanmuuttajien asemasta sinänsä, vaan keskitytään haastamaan riitaa, nimittelemään erimielisiä 'suvakeiksi' tai 'rasisteiksi'.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #59 : 19.05.19 - klo:07:38 »
Luokittelen ihmisiä paljolti sen mukaan, että miten he suhtautuvat kotoperäiseen maanpuolustukseen. Aikanaan Stealin asenteissa ei ollut mitään vikaa. Tänään Perussuomalaiset ovat yhtä hyviä.