Kirjoittaja Aihe: Turhaa ?  (Luettu 3506 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Turhaa ?
« Vastaus #15 : 17.09.15 - klo:08:54 »
Ymmärrän suloisella turhuudella jotain pientä, hetkellistä ja itse asiassa tarpeetonta, jolla arjen saa silloin tällöin koristelluksi. Esimerkiksi sopii vaikka maantien laidasta poimittu koiranputkivihko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Turhaa ?
« Vastaus #16 : 17.09.15 - klo:17:01 »
Suloisista turhuuksista alkoi riisuminen. Omaa tekoa se ei ole ollut. Eivät vaan enää houkuta viihdeohjelmat, korut, koko tuo elämän koreus.

Jollekin tämä on uskon merkki, ja uskonteko.  En tunne näin. Näin vain on.

Joo ei kai se mikään uskonteko ole, jos ei enää vain tee mieli. Niin voi käydä.

Minua ei tuo tanssiminen ole koskaan kiinnostanut. Pakkopullaa oli se, mitä koulussa liikuntatunneilla oli tanssittava. Olen varmaan kovasti hurskas sitten  :icon_cool:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Turhaa ?
« Vastaus #17 : 18.09.15 - klo:08:34 »
Se on vasta tosi hurskasta, kun rytmitajun puutteesta johtuen tanssiminen on turhaa ja lähinnä koomista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Turhaa ?
« Vastaus #18 : 18.09.15 - klo:12:22 »
Itsetuntemus on eri juttu kuin jatkuva itsenä  tarkkailu. Liika on liikaa, ja turhaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Turhaa ?
« Vastaus #19 : 19.09.15 - klo:10:20 »
Saarnaajan kirjastahan sukeutui vilkas ajatusten vaihto. Lanseeraamassani kohdassa viimeisenä oli tieto "joutumisestamme tuonelaan". Ei välitetä siitä. Tietolähteeni kirjoittaa, että Saarnaajan tekstillä olisi useita kirjoittajia, joten tuonela-asialleni on vastakkainen tieto "ruumis palajaa tomuun, mistä se on alkuisinkin ja henki palajaa Jumalan tykö, kun on sen antanutkin".