Äänestys

Juotko kahvia?

Kyllä
49 (49%)
En
30 (30%)
Satunnaisesti
21 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 94

Äänestys päättynyt: 03.04.05 - klo:18:20

Kirjoittaja Aihe: Juotko kahvia?  (Luettu 66387 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Juotko kahvia?
« Vastaus #105 : 20.07.07 - klo:19:58 »
Kahvikin saa taas syvällisemmän merkityksen, kun töissä pääsee kahvitunnille hetkeksi istahtamaan. Voi sitä autuutta. Saa oikaista jalat, ja kuoria työtakin pois päältä, ja olla tekemättä (ja ajattelematta!) yhtään mitään 10 minuuttia, ja vain istua siinä. Ja sitten kun hörppää vähän kahvia, ah. Kahvi, kaiken ihanan aineellistuma.

Poissa Tupuliina

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Juotko kahvia?
« Vastaus #106 : 30.07.07 - klo:07:29 »
En kertakaikkiaan voi sietää kahvia, enkä teetä, enkä ymmärrä kuinka niitä VOI saada kurkusta alas ilman, että pelissä olisi vähintään miljoona euroa houkuttimena :lol:

Eli ei, en todellakaan juo kahvia, enkä sitä teetäkään.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Juotko kahvia?
« Vastaus #107 : 31.07.07 - klo:14:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Tupuliina"
En kertakaikkiaan voi sietää kahvia, enkä teetä, enkä ymmärrä kuinka niitä VOI saada kurkusta alas ilman, että pelissä olisi vähintään miljoona euroa houkuttimena :lol:

Eli ei, en todellakaan juo kahvia, enkä sitä teetäkään.


Ja vaihtoehtona lienee sitten vesi tahi kaakao? :-? Olet suoranainen poikkeus suomalaisessa kahvikulttuurissa. Mehän juomme enemmän kahvia kuin mikään muu kansa maailmassa.
Acta, non verba.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juotko kahvia?
« Vastaus #108 : 31.07.07 - klo:14:40 »
Lähden tästä kaffille. Kylläpä tuota ihanaa nautintoainetta minulla taas kuluu, kaksitoista kupillista päivässä, noin niin kuin keskimäärin.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Juotko kahvia?
« Vastaus #109 : 31.07.07 - klo:14:44 »
Tuli juotua jo toiset kahvit tänään. Leipäjuuston kanssa, namnam! :)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Juotko kahvia?
« Vastaus #110 : 31.07.07 - klo:23:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Tuli juotua jo toiset kahvit tänään. Leipäjuuston kanssa, namnam! :)


Jep. Ostin kolme pakettia presidenttikahvia kahden viikon mökkielämää varten. Syy on kahdessa aikuisessa pojassani, jotka elävät kahvista. Voi olla, että joudun toisella viikolla jo käymään kyläkaupas hakemas lisää kohveeta.
Acta, non verba.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Juotko kahvia?
« Vastaus #111 : 01.08.07 - klo:13:43 »
Taas on pannullinen kahvia tulossa. Ai että kun on hyvää :]
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Juotko kahvia?
« Vastaus #112 : 01.08.07 - klo:14:09 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Taas on pannullinen kahvia tulossa. Ai että kun on hyvää :]


Mikään ei oo hienompaa, kun juoda ulkona kaukana kaikesta touhusta ja melusta meren liplattaessa kahvia.
Acta, non verba.

Poissa Tupuliina

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Juotko kahvia?
« Vastaus #113 : 03.08.07 - klo:00:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Tupuliina"
En kertakaikkiaan voi sietää kahvia, enkä teetä, enkä ymmärrä kuinka niitä VOI saada kurkusta alas ilman, että pelissä olisi vähintään miljoona euroa houkuttimena :lol:

Eli ei, en todellakaan juo kahvia, enkä sitä teetäkään.


Ja vaihtoehtona lienee sitten vesi tahi kaakao? :-? Olet suoranainen poikkeus suomalaisessa kahvikulttuurissa. Mehän juomme enemmän kahvia kuin mikään muu kansa maailmassa.


Vettä kiitos, sillä en tykkää kaakaostakaan. Kyllä, olen aina erittäin vaikea vieras ja siksi inhoan kyläillä kun jokapaikassa tarjotaan järjestyksessä: kahvi, tee, kaakao  :lol:

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Juotko kahvia?
« Vastaus #114 : 05.08.07 - klo:15:46 »
Tupuliina, jos se tekee susta vaikean vieraan et juot vaan vetta niin silloin on kylla vika muussa kun sussa, kun tuota vetta saa yleensa joka talossa ihan hanasta. Vaikka saattaahan sulla toki olla muitakin vaatimuksia...Valilla kylla tuntee itsensa oudoksi Suomessa kun ei "vielakaan" juo kahvia, mut Irlannissa oon sentaan saanut teeta ihan pyytamattakin!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa tuomenkukka

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Juotko kahvia?
« Vastaus #115 : 05.08.07 - klo:19:35 »
Minä vanha "kahvikissa" olen siirtynyt pakon sanelemana teen juontiin seitsemän vuotta sitten, kun mahani ei enää kestänyt kahvia. Olin juonut kahvia lapsesta saakka enkä osannut kuvitella elämää enkä aamuja ilman kahvia. ;-) Niin vain kävi, että kahvi teki minulle niin pahaa, jopa sen haju, että en voinut enää kuvitellakaan juovani sitä.

Nyt tee on korvannut kahvin, mutta juon kyllä vieraiden seuraksi tai kylässä kahvia, mutta en koskaan missään aamuisin. Aamulla kahvi ei enää mene alas. Kun juon kahvia harvoin, se myös maistuu todella hyvältä. Siis hyvin keitetty kahvi, ei mikä tahansa litku.

Kaikki ei opi tykkäämään kahvista ja eihän ole pakko. Jokainen juo sitä, mitä juo ja maistuu parhaiten.

Minulle ja monille muille varmaan liittyy kahviin hyvin vahvoja tunne-elämyksiä ja muistoja. Lapsuuskodissa joimme päiväkahvin aina n. klo 14, koska silloin postiauto toi postin. Ja mikä sen parempaa kuin äidin paistama tuore pitkopulla ja kahvi. Ja aamulla herätessä äidillä oli kahvi valmiina pannussa. Kahvi on myös asia, joka rauhoittaa, kun on murheita tai kahvilla voi palkita itsensä, kun on raatanut kovasti töissä. "Keitettäiskö kahvit?" on ollut sellainen tervetullut kysymys läpi elämän niin iloissa kuin suruissa. Tänäänkin sain kahvikutsun päiväkahville tiistaille. ;o)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Juotko kahvia?
« Vastaus #116 : 05.08.07 - klo:19:38 »
Lainaus käyttäjältä: "tuomenkukka"
Minä vanha "kahvikissa" olen siirtynyt pakon sanelemana teen juontiin seitsemän vuotta sitten, kun mahani ei enää kestänyt kahvia. Olin juonut kahvia lapsesta saakka enkä osannut kuvitella elämää enkä aamuja ilman kahvia. ;-) Niin vain kävi, että kahvi teki minulle niin pahaa, jopa sen haju, että en voinut enää kuvitellakaan juovani sitä.

Nyt tee on korvannut kahvin, mutta juon kyllä vieraiden seuraksi tai kylässä kahvia, mutta en koskaan missään aamuisin. Aamulla kahvi ei enää mene alas. Kun juon kahvia harvoin, se myös maistuu todella hyvältä. Siis hyvin keitetty kahvi, ei mikä tahansa litku.

Kaikki ei opi tykkäämään kahvista ja eihän ole pakko. Jokainen juo sitä, mitä juo ja maistuu parhaiten.

Minulle ja monille muille varmaan liittyy kahviin hyvin vahvoja tunne-elämyksiä ja muistoja. Lapsuuskodissa joimme päiväkahvin aina n. klo 14, koska silloin postiauto toi postin. Ja mikä sen parempaa kuin äidin paistama tuore pitkopulla ja kahvi. Ja aamulla herätessä äidillä oli kahvi valmiina pannussa. Kahvi on myös asia, joka rauhoittaa, kun on murheita tai kahvilla voi palkita itsensä, kun on raatanut kovasti töissä. "Keitettäiskö kahvit?" on ollut sellainen tervetullut kysymys läpi elämän niin iloissa kuin suruissa. Tänäänkin sain kahvikutsun päiväkahville tiistaille. ;o)


Kun minulla vatsa ei enää hyväksynyt kahvia siirryin espressoon ja teehen. Espressosta vatsa pitää vaan tavallisesta kahvista ei pidä. Kokeile sitä ja ihastu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Juotko kahvia?
« Vastaus #117 : 05.08.07 - klo:22:02 »
Kertaalleen jo äänestin "en", mutta se ei taida enää pitää ihan paikkaansa. Töissä olen ruvennut juomaan tauoilla kahvia, kun teen hauduttaminen on liian hankalaa ja pelkkää vettäkään ei viitsi juoda. En erityisemmin välitä kahvin mausta, mutta sokerilla ja maidolla siitä saa siedettävää. Vapaa-ajalla ei edelleenkään tee mieli kahvia.

Poissa Tupuliina

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Juotko kahvia?
« Vastaus #118 : 14.08.07 - klo:22:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Tupuliina, jos se tekee susta vaikean vieraan et juot vaan vetta niin silloin on kylla vika muussa kun sussa, kun tuota vetta saa yleensa joka talossa ihan hanasta


Yleensä se kai vähän niin, että kyläpaikka kokee huonoa omatuntoa, kun ei heillä ole tarjota kuin vettä. Siinä sitten kuinka yrittää hymyillä että se vesi kelpaa oikein hyvin, ei ole mitään ongelmaa :D Vaan sitten kuulee sellaista surullista "kamalan kurja kun ei sulla ole nyt kuin vettä juotavana" tai "vitsi että ei tullut varauduttua kuin tuolla kahvilla/teellä, on tuo nyt hirveää kun joudut pelkkää vettä juomaan" :D

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Juotko kahvia?
« Vastaus #119 : 15.08.07 - klo:19:47 »
Mä juon kahvia loma-aikoina ison mukillisen päivässä, ja töissä pienenpieniä lirkkuja melkein joka välitunnilla. Vaikka kokonaismäärä on sama, vatsa kestää huomattavasti paremmin loma-aikojen yhden ison mukillisen. Se kai tykkää rauhoittua välillä. Tai sitten loma-aikaan maha on muuten vain parempi...

Mun suosikkikahvia on Presidentin tumma paahto. Ei niin tummaa kuin espresso, mutta hiukan ystävällisempää mahalle kuin vaaleammat paahdot. Kahvilassa käydessä juon herkkukahveja: lattea, cappuccinoa, chococcinoa jne.

Yhteen aikaan mulla oli lääkitys, joka aiheutti rytmihäiriöitä, ja silloin en voinut käyttää kofeiinia ollenkaan. Silloin tilasin usein "Latte kofeiinittomana, rasvattomana ja hylana."  :lol: