Kirjoittaja Aihe: Nyt 22  (Luettu 26458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 22
« Vastaus #120 : 04.02.20 - klo:12:26 »
Kotona taas täällä tutussa maas. Yksi yö meni matkalla nukkumati, nyt yritetään huilata kotona. Kaikki hyvin vaikka väsyttää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Nyt 22
« Vastaus #121 : 04.02.20 - klo:15:41 »
"Angelina, Angelina, please bring down your concertina
And play a welcome for me 'cause I'll be coming home from sea."

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #122 : 11.02.20 - klo:15:25 »
Askartelin aikani kuluksi meille tuhkasuun, sillä neljästä tulilaitteesta tulee tuhkaa, mikä on hyvää ainetta mökin tarpeisiin. Lyhensin 200 lt tynnörin toista päätä 14 cm tekemällä siitä kannen. Sivuille hantaakit ja kanteen samanlainen. Kesemmällä asetan sen samaan katokseen biojäteastian kanssa. Meteli oli kova, kun moskalla supistin ja lavennin, piti tietysti vähän rälläkällä tehdä apu"haavoja".
Piha on harmaa jäästä, mutta potkurin kanssa pääsee kaatumatta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 22
« Vastaus #123 : 11.02.20 - klo:22:37 »
Koitan tutustua uuteen koneeseen vielä huru-ukkona...siis tietsikkaan...."varmuuden vuoksi"
windows 10 käyttäjäksi, w7:sta piti meikäläisenkin luopua.
Kännykkä sen verran vanha etten voi käyttää sitä mobiilitunnistamisessa, enkä vielä vaihda sen takia,
avainlukulistalla ja tekstarivahvistuksella tulen vielä toimeen.    :039:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 22
« Vastaus #124 : 17.02.20 - klo:10:49 »
Hupimielessä sitä on aina silloin tällöin tullut elämän varrella kyseltyä, jotta mikä on nuukuuden huippu.

Tällä kertaa se on tämä:

Minulla on ollut useita vuosia iso muovikassi, jonka taittelen käsilaukkuun mukaan, kun haemme kaupasta
pakastepizzoja - ne laatikot kun ovat isoja. Mikä tässä sitten on se nuukuus, no se, että kun tuo
muovikassi sai repeämän kylkeensä, niin paikkasin sen ilmastointiteipillä.... :icon_lol:
Ja taas pelittää.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Nyt 22
« Vastaus #125 : 17.02.20 - klo:18:15 »

Hupimielessä sitä on aina silloin tällöin tullut elämän varrella kyseltyä, jotta mikä on nuukuuden huippu.

Tällä kertaa se on tämä:

Minulla on ollut useita vuosia iso muovikassi, jonka taittelen käsilaukkuun mukaan, kun haemme kaupasta
pakastepizzoja - ne laatikot kun ovat isoja. Mikä tässä sitten on se nuukuus, no se, että kun tuo
muovikassi sai repeämän kylkeensä, niin paikkasin sen ilmastointiteipillä.... :icon_lol:
Ja taas pelittää.

   Nuukuus on myös luonnonsuojelua.   :023:  Ympäristö kiittää.   :038:  :icon_sunny:  :opettaa:  :rukous:

Luonnon- ja ympäristönsuojelu on iloinen asia.

   
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #126 : 17.02.20 - klo:18:16 »
Hyvä ratkaisu, meillä tehdään samoin ja mielestämme emme elä nuukasti. Korkeintaan joskus olemme saitoja ja vähän itaria(oita)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #127 : 17.02.20 - klo:18:17 »
Jäi sivusubstanssi pois: kävin päiväseltään Oulussa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Nyt 22
« Vastaus #128 : 17.02.20 - klo:19:18 »
Prisman kasseja on meillä joka lähtöön. Ne olivat erinomaisia muutossakin vuosi sitten. Kevyet kantaa ja tilavat.

Kauppareissuun meillä on vedettävä pyörillään kulkeva ostosreppu ja sen sisällä ainakin yksi prisma-kassai.

Parvekkeella on maitotölkkejä ja muitakin kartonkeja varten kaksi niitä samoja 'prismoja'.
Matti ne käsittelee litteiksi, ja minä kuskaan roskiskatokseen.

Biojätteet pannaan nyt ruskeisiin paperipusseihin, niitä talo jakoi koe-mielessä kaksi isoa pakkausta. Biohajoavatkaan eivät kuulema hajoa kunnolla.

Vain yhden muovikassin olen vuodessa rahalla ostanut Prismasta, ja pari Tokmannista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 22
« Vastaus #129 : 18.02.20 - klo:19:28 »
Tänään yksi asiakas antoi minulle kaksi Raamatun lausetta tulostettuna A4:lle. Ne mahtuivat hyvin puoleen paperista. Ajattelin heti, että ripustan paperin työpöytäni taakse seinälle. Niinpä siinä puhellessamme taitoin paperin ja nykäisin paperiveitsellä tyhjän helman pois.
Asiakas tyrskähti nauruun. "Aijotko käyttää tuon puolikkaan paperin?"
"No, totta ihmeessä."
"Katoinkin, että se kävi sulta niin tottuneesti."

Jo edeltäjältäni opin, että kaikki paperit käytettiin tarkkaan. Monisteiden tyhjät puolet ja paperien helmat. Meillä ei kai koskaan ole virastolle ostettu lehtiöitä. Ei ainakaan niinä 20 vuotena, joina olen virastossa puuhastellut.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #130 : 18.02.20 - klo:20:34 »
Aika pienillä menoilla kirkkoherran kanslian on tultava toimeen, ainakin pienissä maaseutuseurakunnissa. Velivainaja kuuroutui niin, että hän seurakuntapalveluksesta väistyi Turkuun katulähetyksen palvelukseen, mutta "rahaa näyttäisi olevan enemmän, kun saan tietokoneetkin hommata" oli hänen kommenttinaan. Muistatko vuoden, kun vielä käsin kirjoitit papintodistukset?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 22
« Vastaus #131 : 19.02.20 - klo:21:32 »
Miun ei oo tarvinnut kirjoittaa papintodistusta, eikä käsin, ei edes kirjoituskoneella. Tulin tuuraamaan tuohon virastoon 2001. Silloin oli jo tietokone. Ja todistuksen nimi oli jo jonkin aikaa ollut virkatodistus. Tosin minä en niitä saanut allekirjoittaa, kanslisti sai. Hänelle oli piispalta anottu lupa. Minun piti allekirjoituttaa ne kirkkoherralla ja hänen poissa ollessan kappalaisella. Kun kanslisti jäi osa-aikaeläkkeelle 2005, minulle anottiin allekirjoitusoikeus. Se oli minusta oikeudenmukaista. Minähän se olin vastuussa siitä, mitä kirjoitin, oikein tai väärin. Eihän kirkkoherra voinut tietää allekirjoittaessaan, mitä "soopaa" olin todistukseen laittanut.

Mutta vielä tänäpäivänäkin sukuselvitys muotoiset virkatodistukset naputellaan joskin tietokoneella. Niitä ei vieläkään tulosteta järjestelmästä. Vasta Helsinki, Turku ja joku muu pilotooiva keskusrekisteri tekee esim. perunkirjoitukseen virkatodistuksen niin, että täydentää kaikki tarvittavat perhetiedot ja muutot kaikkien seurakuntein digitoiduista kirkonkirjoista ja perhelehdiltä. Sitten kun tiedot on järjestelmään syötetty, voidaan tulostaa virkatodistus järjestelmästä. Näin tehdään jo väestörekisteriin kuuluvista. Väestörekisteritiedot on jo askeleen seurakuntia pidemmällä tässä  uudistuksesa.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #132 : 20.02.20 - klo:17:43 »
Tyhmiä kysyin, koska minulla oli ainakin 10 v virhe aikajanallani. V 2004 täytin 60 v ja vanhempi veljeni, po rovasti, oli jo ikielossaan. Arvelisin, että 1994-2004 oli sellaisia palveluspaikkoja, että digitalisaatio oli vasta tuloillaan.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 22
« Vastaus #133 : 26.02.20 - klo:10:45 »
Taas nuukuuden huippu -juttu.

Joulun aikaan joku antoi kahvipaketin. Avattiin ja maisteltiin eli keiteltiin puolet siitä paketista, kunnes totesin, että
tämä on liian kitkerän makuista minulle. Laitoin puolillaan kahvijauhetta olevan pussin kuitenkin kaappiin.
Nyt sitten tänään oli puolillaan sen laadun kahvipaketti, jota aina uskollisesti ostamme ja juomme.
Niinpä tein sekoituksen noista kahdesta puolikkaasta paketista.

Saa nähdä tai pikemminkin sitten maistaa, jotta menikö pilalle koko seos vai tuleeko kokonaan käytetyksi. :icon_lol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Nyt 22
« Vastaus #134 : 26.02.20 - klo:12:46 »
Ihmeellistä, minä tein äsken juuri samoin !  Nyt maistetaan Lahen luomukahvia sekoitettuna LuomuKatriinaan.  :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)