Kirjoittaja Aihe: Tänään 54  (Luettu 30982 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Tänään 54
« Vastaus #60 : 09.10.16 - klo:07:11 »
Matti toi mökiltä vesipumpun tänne autotalliin talveksi, mutta hirvipaistia ei tuonut.
Eivät saaneet muuta kuin raitista ilmaa. :icon_rolleyes:

Tänään emme mene kirkkoon, tulee syömämiehiä pöytään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #61 : 09.10.16 - klo:10:02 »
Kahvilla koneella.  :kahvi: :024:
Huomenna pitää taas soittaa aamusta päivystävälle hammaslääkärille, vihloo hammasta.
Päivystävälle pääsee samana päivänä, muutoin saa odotella kauan aikoja.
Viimeksi oli virolainen hammaslääkäri, ihan mukava nainen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 54
« Vastaus #62 : 09.10.16 - klo:11:38 »
Toivottavasti saat pikaisen avun!   :039:

Käytiin jo aamukävelyllä metsäpoluilla, oli paljon muitakin koirien kanssa.
Meillä ei koiraa ole.
Todella hyvä kävelylenkkisää! 

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #63 : 09.10.16 - klo:13:48 »
Kyllä se onnistuu huomenna.  :039:
Tilaan päivystykseen heti aamulla klo 8:00 soittaen, yleensä särkypotilaat saavat ajan samalle päivälle.
Viimeksikin sain klo 9:00 kun soitin kahdeksalta.
Ja mulla on täällä lääkärin kättä varten kirjoittamaa vahvaa Buranaa, 600 mg eli tehokkaampaa kuin Ibumax.
Että kyllä huomiseen selviää.
ja huomisestakin selviää.

Kohta voisi harkita kahvia.  :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 54
« Vastaus #64 : 09.10.16 - klo:14:31 »
Terassia vähin erin talviteloille, haaveksin pikkuisesta puutarhakeinun tapaisesta ensi kesäksi sinne ja muutoinkin suunnittelen kaikkea ylen erilaista ja mukavaa. Juorun oksia täällä sisäpuolella juurrutan, juorulle tekee hyvää pätkiä sitä.  Täystyrmäyksestä kyllä kävi ruusun puhkeaminen kukkaan, kun sen kuvittelin jo kuolleen.  Pistelen Nutrilett-soppia, ne oikeasti pitävät nälkää, niiden jäljiltä ei jää rahtuakaan väsynyt olo. Baletti tekee kyllä kaikille lihaksille tosissaan hyvää, tasapainolle ja meillä on semmoinen ope kuin minulla oli nelivuotiaana, ja hyvin onnaa kun ma ja to on treeni josta saavun huohottaen ja hiukset ihan märkinä hiestä miettimään jaksaisko mennä ihan suihkuunkin.

Pikkuvaloja sellaisia edullisia paristokäyttöisiä vähin erin terassille kukkien paikalle. Ovat lyhdyissä mukavia. Sisar oppii vähän kun et tarvitte ponnistella kahden käyttöjärjestelmän kanssa. Väsymyksestä ja nuhapyrkyryydestä huolimatta minä kyl oon onnellinen
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Tänään 54
« Vastaus #65 : 09.10.16 - klo:14:40 »
Tässä sievä kahdenistuttava pihakeinu, keveäkin;

https://kotijapuutarha.com/2015/02/17/pihakeinu-puutarhaan-ja-puutarhakeinu-pihaan/#jp-carousel-2512


p.s. Minulla kukkivat vielä orvokit ja äitienpäiväruusut pihalla muutamin kukin. Otin niistä kauneimman vaaleanpunaisen kahvipöytään vanhaan kristallilasiin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #66 : 09.10.16 - klo:15:58 »
Väsäsin ison kauraleivän oivariinilla, ohuella leikkeleellä, juustolla, salaatinlehdillä ja cocktailkurkuilla ja nesfaceeta iso mukillinen ja koneelle lukemaan. :024:  :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 54
« Vastaus #67 : 10.10.16 - klo:17:11 »
Tuli tehtyä pitkästä aikaa tunnin pyörälenkki.
Aika tavalla väsähdin ja jalat hyytelönä loppumatkasta.
Mutta nopeasti siitä tuntuu toipuvan.   :eusa_angel:
Komea aurinkoinen syyssää, ruskamaisemat.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #68 : 11.10.16 - klo:12:35 »
Käytiin taas Peipporämeellä. Lähdimme jo aamuhämäränkuhjassa. Me niin äkkiä hyviltä mestoilta pikku kuorma kyytiin saadaan. Ei tarvitse valita, vaan otamme "järkijään", naapurille selitän, että "suorinta ja ensiluokkaista suksikoivua. Elämä on laiffii. Tämänhän lanseerasi yleiseen tietoisuuteen vissiin Imatran kansanedustajanainen, mutta eikös varsinainen sanoja ollutkin Matti N  :017:.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #69 : 11.10.16 - klo:12:36 »
 :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33816
Vs: Tänään 54
« Vastaus #70 : 11.10.16 - klo:14:01 »
Söimme Valimon Casselissa. Lahtelaiset tietää Lahden Rautateollisuuden toistasataavuotisen tiilirakennuksen jossa oli valimo muinoin. Matille Raute on ollut työpaikka siinä viereisessä rakennuksessa, siksi nostalgian takiakin siinä käymme . Ruoka on myös hyvää, ja eläkeläislounas maksaa vain 7,40 / hlö.

Sisäpihan toisella puolella on kauppakeskus Syke. Jaloittelimme sen pitkää käytävää, poikkesimme Claes Ohlssonilla ja Tiimarissa. Sitten käytävällä tuli vastaan Henry B, asuinnaapuri 36 vuoden takaa kerrostalossa. Hyvin tunsimme vaikka näin kauan olimme näkemättä. Henry on jo 85 v, mutta hyvin virkeä. Istuimme penkille juttusille.
Nyt pitäisi saada nukuttua hiukan, jotta jaksaa 21.30 alkavan Poldarkin
 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 54
« Vastaus #71 : 11.10.16 - klo:18:34 »
Jälleen oli uimahallipäivä.
Rintauinnissa mulla aina näköjään sama tahti:
puoli tuntia ilman pohjakosketusta, siis ilman taukoja, 700-750 metriä, eiks oo ihan hyvin.. :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 54
« Vastaus #72 : 11.10.16 - klo:18:36 »
Niin ja opinhan minä taas liittämään google-kuvia foorumille!
Kiitos neuvoista ja myötäelämisestä!
Taisi vaan olla niin että se ei ole suotavaa, vie tilaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #73 : 11.10.16 - klo:18:41 »
Todella kova uintitulos  :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 54
« Vastaus #74 : 12.10.16 - klo:11:17 »
Juu, vn ui hyvin ja kyl, 1944 on oikeassa, noin sanoi muistoni mukaan Matti N. Elämä on laiffii olin aikeissa kirjoittaa onnellisuusosastoonkin mutta jääköön hän. Olen onnellinen, kun baletissa, täm on totuus, minun pitkään vihoitellut vasen jalkateräni jonka satutin jo seitsemän vuotta sitten, rupeaa tervehtymään ja pystyn, haa hyppäämään ja nostamaan ilmaan tämän massan olkoon vain rasva mukamas keveää, lihakset hyödyllisemmät ovat. Kolme tuntia tai oikeammin viisi ja en enää ollut maanantaitunnin jälkeen niin lopussa että olisin hoiperrellut kotiin.

Säädin liikunnan muutenkin niin että kun minulla on alkeet 1 maanantaina, alkeet 2 torstaina niin väliin sopii lauantaiksi kuntosali+uinti.

Minulla kukkii vielä petunia ja siinä ruusussa jonka leikkasin tyveen on lehti ja kolme nuppua. Ne tuskin jaksavat enää avautua, sen verran säät jäähtyivät. Villiviini on kauniinvärinen, kanervia en viitsinyt tänä vuonna hankkia kuin katon alle. Jos tulee vesitalvi, ne ovat keväällä yhtä mössöä. Havuja siirtelin ja jatkossa suunnittelen tuon hieman toisin kyllä. Eilen raahasin uuden kirjan tekijäkappaleet, ja ihmettelin kuinka en samalla kun kauppareisun tein, hoksannut ottaa sieltä yhtä kassia saadakseni sen hankalakantoisen pahvilootan kotiin kun ostin kanerviakin. Niitä saa nyt edullisesti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.