Kirjoittaja Aihe: Tänään 54  (Luettu 30860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #135 : 30.10.16 - klo:11:23 »
Kun kuuntelee musiikkia samalla kun kutoo, niin tuntuu että sukka valmistuu ennästysajassa.
Kuin huomaamatta. :icon_biggrin:

Foorumiakin voi lukea samalla aina välillä, kun lepuuttaa käsiä.
Ehtii vastatakin jotain, jos tulee asioita mieleen.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 54
« Vastaus #136 : 30.10.16 - klo:13:59 »
Tämä päivä toi iloisen uutisen eli siunauksen pyynnöin harjoitettu uusi työ tuntuu sujuvan. Minun seuraava Laura-kirja ilmestyy sitte ensi syksynä, kauniisti tipahtelevat puolivuosittain. Viides oli paha rasti mutta sain minä siitä paljot kiitokset NVL:n lukijalta.

Rupesin innoissani jokin aika sitten värkkäämään tarinaa Lauran serkuista. Vaietusta isän suvusta ja lasten yrityksestä elää yli talven Koivumäessä. Joulun alla tulee kylänväki tutuksi ja joku kertoo Maarialle, mistä sisarukset ovat kotoisin, vaan ei hän. Lähiökoulun vaihtumisesta vanhaan Kirkonkylän yhteiskouluun, ja loppua en vielä tiedä. Ehkä tästä tulee toinen sarja, enemmän musiikkiharrastusta ja pikkuisen yhteiskuntakritiikkiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #137 : 30.10.16 - klo:16:18 »
Käväisin kyläilemässä.
Nyt taas voisinkin jatkaa pikkuisten sukkien kutomista.
Ja ilta tulee kuin aikaisemmin, talviaikaa se on. :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #138 : 31.10.16 - klo:12:11 »
Puskin energiaani saunatielle käpyjä pudottaneeseen mäntyyn kaatamalla sen maahan. Enempää en sitten viitsinyt. Mänty on istutettu v 1976. Sen tyvi oli 45 cm halkaisijaltaan ja pituus 14,30 m. Piti olla tarkkana kaatosuunnan kanssa, että ei kaadu saunan tai Poksin rustingin päälle. Vedin köydellä ja taljalla oikean suunnan, kun pystyin hyödyntämään unkarin syreenin tyveä.
Lähdemme tästä Ouluun, että jatkuu keskiviikkona. Peipporämeellä on vetistä, Zetori ei ole amfibiokone. Tämmöisenä vaarina saa omissa töissään toimia vaikka kuinka lyhytjännitteisesti.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #139 : 31.10.16 - klo:16:33 »
Oho, nukuinpa pitkät nokkaunet.
Ihan syvää unta.
Kai pitäis keittää kahvia, että heräis vielä tähän iltaan. :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 54
« Vastaus #140 : 31.10.16 - klo:23:29 »
Tavallinen päivä. Herra Hugo ei oikein ymmärrä aikavaihtelua, kun ruoka lauluineen tarjoillaan ihan hömelösti. Jotain se tuunasi hyllyjen välillä, laahaavaa ääntä kuulin. Itse etsin kadonneita vatsalihaksia ja sujuuhan tuo jotenkin. Hyvä olo on aina baletin jälkeen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #141 : 01.11.16 - klo:10:51 »
Löytyy viranomaistieto ja lööppitieto, että venäläiset ostavat mahdollisesti "vihreille miehilleen" Suomesta asuntoja tulevaa toimintaansa varten. Mutta eihän tämä ketään kiinnosta.
Satoja miljardeja euroja tulee Venäjä käyttäneeksi aseistuksensa parantamiseen. Kaikenlainen aggressio on lisääntynyt. Tämäkin pannaan mielellään puolustusministerin omanlaiseksi ajatteluksi. Minusta vain tuntuu, että joskus saatetaan pelätä kuin talvisodan alla tai kesällä 1944.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #142 : 01.11.16 - klo:15:29 »
Olen leiponut sämpylöitä ja kutonut sukkaa.
Nyt  :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
Vs: Tänään 54
« Vastaus #143 : 01.11.16 - klo:18:22 »
Löytyy viranomaistieto ja lööppitieto, että venäläiset ostavat mahdollisesti "vihreille miehilleen" Suomesta asuntoja tulevaa toimintaansa varten. Mutta eihän tämä ketään kiinnosta.

Jos viranomaisilla on tietoa, se kertonee, että heitä kiinnostaa. Luotan siihen, että pysyvät ajan tasalla ja toimivat lakiemme mukaan niin kuin hyvä on.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #144 : 01.11.16 - klo:18:42 »
^
Puistattavan välinpitämätöntä tekstiä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
Vs: Tänään 54
« Vastaus #145 : 01.11.16 - klo:20:12 »
Suomessa on tapana luottaa viranomaisiin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 54
« Vastaus #146 : 01.11.16 - klo:21:00 »
Olin jo vähällä kertoa Maarian ja Tarmon ja Matin ja Ulpun ja Ellan kuulumiset kun huomasin, että nehän on todellisia vain minun päässäni. Tupa täynnä väkee, kysyi äiti, kun kerroin taas keskeytettynä, minkä tähden Maaria ei mennykkän kouluun...  Sitten kun kerroin kuka olikaan kuka ja kuka yllärinä ei ja miten nämä lähti kerrassaan livohkaan hirviökoulusta jossa jo reksikin hirttäytyi alkoi siellä päässä väki olla ymmällä... mutta niin tapahtuu. Äitee lähinnä siitä pystytkö yhtään irrottautumaan kun tosielämässä olisi muun muassa liikkuminen.

 Kyl minä nyt liikun, kovastikkin, ja joskin ruokavaliossa on säätöö ja ihmettelemistä niin minä olen niin rrrrriiivatun onnellinen. Välillä ravistelen itteni näistä eroon ja keskityn niihin balettijuttuihin ja pysyn jo hyvästi varpailla vaikka huidon käsillä miten. Yrittänen haalia kolme tuntii itelleni.

Hugeloinen raahaa tavaraa hyllyltä toiselle. Se on lystikäs; rakentaa milloin mitäkin fleecekappaleista. No minä en häiritse, mutta se on taas halukkaammin pyrkinyt sylisiiliksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 54
« Vastaus #147 : 01.11.16 - klo:22:48 »
Löytyy viranomaistieto ja lööppitieto, että venäläiset ostavat mahdollisesti "vihreille miehilleen" Suomesta asuntoja tulevaa toimintaansa varten. Mutta eihän tämä ketään kiinnosta.
Satoja miljardeja euroja tulee Venäjä käyttäneeksi aseistuksensa parantamiseen. Kaikenlainen aggressio on lisääntynyt. Tämäkin pannaan mielellään puolustusministerin omanlaiseksi ajatteluksi. Minusta vain tuntuu, että joskus saatetaan pelätä kuin talvisodan alla tai kesällä 1944.

Tästä on puhuttu pitkään. Poliitikoista ainakin Suna Kymäläinen on pitänyt asiaa esillä. Supo ja PV ovat (toivottavasti) tutkineet asiaa jo pidempään, vaikka se tuli vasta nyt esiin. Lehdistö on hoitanut tehtävänsä kyllä.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tänään 54
« Vastaus #148 : 02.11.16 - klo:10:40 »
Käväisimme markkinoilla. Lähdimme aikaisin jotta vältimme pahimman ahtauden.
Tuttuja ei enää näe useita, mutta aina jokusen.

Karjalaistyttönä ostin ilomantsilaisia suolasieniä ja lappeenrantalaisen wiipurinrikelin.

Tyttärenpojan perhe saattaa käydä talvirenkaat vaihtamassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 54
« Vastaus #149 : 02.11.16 - klo:11:30 »
Jatkuu vielä Tänään osassa 55
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi