Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII  (Luettu 27761 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #135 : 09.03.15 - klo:21:00 »
Käänsin melkein sivullisen määrän kreikkaa, siinä juuri oli Herodeksen syntymäpäivät ja saivat julmetun päätöksen.

Minulle tekee hyvää tämä kääntäminen sillä kun käy hyvin hitaasti ja samalla miettii vähän kaikkia muotoja ajatukset ei karkaa. Näkee tapauksen kuin elävänä siinä edessään ja kaikki ylisummaan on elävämpää ja erityisen todellista.

Hyödyttää lukea näin, täytyy yrittää oppia ja pitää kiinni tästä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #136 : 10.03.15 - klo:22:00 »
Kaupunkireissu.

Olivat nostaneet muutaman kadun taas ylös. Oli kaikenlaista rakennusprojektia keskustassa. Paikon oli entinen kaksisuuntainen katu poikkeuksellisesti yksisuuntainen. Toinen kadunpätkä kaksisuuntainen, vaikka käytössä oli vain yksi kaista. Rakennustyömaat katkoivat totuttuja reittejä. Yksi parkkihalli oli puolet entisestä. Uusi parkkihalli oli ensikertalaiselle unkeellinen kokemus. Onneksi oli ystävällisiä neuvojia. Ja kaikista näistä kokemuksista huolimatta. Pääsimme ystävättären kanssa Terveystalolle, urheilutalolle verenluovutukseen, kauppakeskukseen, meijerin kauppaan, Valtran liikkeeseen ja lopulta kotiin ihan ihmisten aikoihin, ilman kolhuja ja harmeja.   :109: 
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #137 : 11.03.15 - klo:06:17 »
Ehkei nyt onnelliseksi mutta helpottuneeksi kun jälleen on yksi suoritus takana. Ehkä vähäsen pelkäsin tuota seminaarityön esittämistä ja käsittelyä ja opponointia jne. Esiintyminen on aika inhottavaa. Väikkärissä olin niin kalpea että kaverini kertoivat tosissaan pelänneen että pyörtyä kupsahdan. Se olisikin ollut performanssi!

Kummastelen!  Ihminen itse kerää itselleen tehtävää ja huojentuu kun ne saa tehdyksi!

Siinä varmaan erittyy jotain atrenaliineja. Ei juuri ole mukavampaa kuin uuden oppiminen. Se on totta kuin mikä että ikäännyttyä oppii hitaammin, mutta asiat todella jäävät muistiin.

Vielä opponointi ja hohhoi. Kreikan tenttiä järjestämään ja yksi täytyy jättää syksyyn, luulen. Hyvä tavaton, mitäs sitten?  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #138 : 11.03.15 - klo:08:04 »
Kun kohta saan viikon karenssin jälkeen pestyä hiukseni ja iltapäivällä kampaaja leikkaa  ne lyhyemmiksi.
HSP-tyypillisesti otsalla roikkuvat hiukset ja puristavat vaatteet tuskaannuttavat minua.
Samaa vapaudenkaipuutani nekin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #139 : 12.03.15 - klo:20:05 »
Jo yhdeksän päivää täyttä euforiaa.  :eusa_angel:
Viime viikon tiistaina illalla syntyi ensimmäinen lapsenlapseni.
Ja nyt tätä olotilaa tulee mennen tullen ja palatessa pohdittua ja tunnusteltua.
On se vaan niin ihmeellistä. :060:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #140 : 12.03.15 - klo:20:18 »
 :) :) :)

Mummelille onnen päiviä toivotellen <3
Kun on tuollainen iso äiti, niin ei voi kun iloita lasten lapsien puolesta :)

Oon iloinen vuoksesi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #141 : 19.03.15 - klo:07:21 »
Kevätaamut kyllä virkistää mieltä, ehdottomasti ja viimeaikainen auringonpaiste. Aamupakkaset kuuluu asiaan, raikastaa ilman ja kovettaa pikkutiet lenkkeilijöille.   :icon_sunny: 

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #142 : 19.03.15 - klo:07:34 »
Valon lisääntyminen on voimaannuttavaa. Saattaa se myös koetella voimia ja väsyttää ennen kuin talven selkä taittuu. Lauantaina on Kevätpäivän tasaus ja sunnuntaina Marian ilmestyspäivä joka oli vanhempieni hääpäivä vuonna 1942.
Muistelen heitä kiitollisena lempeästä kasvatuksestani. Surut osaamme itsekin hankkia.

                                                       

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #143 : 25.03.15 - klo:22:22 »
Enää yksi tentti yleisen teologian aineopinnoista eli puhalsin ne vuodessa, ja kreikka vielä lisäksi. Kunhan hän läpi on, saan anoa jatkolupaa, muuten on numerot ihan hyviä. 

Tosin se viimeinen puhallus jää syksyyn sillä olen maasta poissa sinä päivänä kun tentti olisi. He eivät anna suorittaa niitä avoimen yliopiston yleisinä tenttipäivinä. Voisihan sitä koettaa netitse, mutta kun en tiedä tarkalleen olenko bussissa vai missä ja yhteyksissä on ollut suuria ongelmia koko kevätlukukauden.

Kesällä on kivoja kursseja, yhden ainakin yritän napsaista. Syksyksi on jo sikasiistejä  suunnitelmia. Docens on innoissaan. Hän vaikka onkin vaatimaton aawe, viettää huhtikuun yhdeksäs teloituksensa 70vuotispäivää jolloin ajattelin tarjota täytekakkua täällä  :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #144 : 29.03.15 - klo:06:52 »
Tästä päivästä nyt ei vielä tiedä mutta eilen lastenlasten kanssa höpsiminen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #145 : 29.03.15 - klo:08:12 »
Tylleröt uinuvat !  Puuro on valmiina, kaakao valmistuu kunhan heräävät. Sitten alkaa virpojaiset.

                 :061: :061:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #146 : 29.03.15 - klo:10:00 »
Minulla on sellaine pieni ilo kuin 10 sivun loppuun tulleen ketjun sulkeminen. Se merkitsee sitä, että että kirjoittajia on ollut. mikä on koko foorumin tarkoitus.

Siirrytään sivulle XVIII
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi