Kirjoittaja Aihe: Tänään 30  (Luettu 25736 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 30
« Vastaus #30 : 15.11.14 - klo:09:42 »
Eilinen konkelopuusavotta oli liikaa. On pitänyt ottaa kipulääkettä. En palaudu. Piti vielä iltasella hakea ne loput pöllit, eihän niitä nyt mitenkään voinut rämeelle jättää. Näin on ollut ennenkin ja lienee vastakin. Jos jotain myönteistä voisi sanoa, niin sen, etteipä talit ja jenkkakahvat lanteissa pysy. Jos sitten vanhana, niin olkoon.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 30
« Vastaus #31 : 15.11.14 - klo:09:45 »
Toivon että särky pian helppaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 30
« Vastaus #32 : 15.11.14 - klo:09:49 »
Kiitos kovasti  :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 30
« Vastaus #33 : 15.11.14 - klo:09:51 »
 :eusa_angel: :039:

Nyt muihin askareisiin masiinan ääreltä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 30
« Vastaus #34 : 15.11.14 - klo:10:52 »
Luen kreikkaa. Minun oli pakko päästä tänne tuulettamaan tukehtuvaista henkeäni.  >:( Kaikkiin hulluihin hankkeisiin ihminen rupeaa. Mutta. Jos minä saan näinä kahtena ja puolena päivänä kerrattua oppimani niin minä osaan melkein puolet kurssista kun syntyi väärinkäsitys siitä miten kauas minä olen lukenut. >:(

Voi sentään! Minä tahtoisin osata edes vähän ettei Voitila aivan revi pelihousuja ja päätä ettei :'( ikinä enää ota kurssille etäoppilaita!  :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 30
« Vastaus #35 : 15.11.14 - klo:11:22 »
Tänään jossain vaiheessa voisi harrastaa lenkkeilyä.
Eilen jo siivosin ja pyykit pesin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 30
« Vastaus #36 : 15.11.14 - klo:12:33 »
Mäkin taidan tänään lähteä kävelylenkille pitkästä aikaa...tai pyöräilemään.  :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 30
« Vastaus #37 : 15.11.14 - klo:18:38 »
 :023:  Jeps..."normikävelylenkkini" tuli heitettyä...vaikkakin jalka kipeytyi..
ehkä oudoksestaan..  :icon_sad:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 30
« Vastaus #38 : 15.11.14 - klo:19:29 »
Voi harmi.
Toivon että tokenee jalka pian. :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 30
« Vastaus #39 : 15.11.14 - klo:19:57 »
Kiitos  :039:
On parempi, ehkä huomenna uusiksi.  :023:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 30
« Vastaus #40 : 15.11.14 - klo:20:35 »
 :eusa_angel:

Hyvä asia.
-----

Onpa päivä taas valahtunut vauhdilla ehtooseen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 30
« Vastaus #41 : 16.11.14 - klo:07:44 »
Uusi päivä avautuu eteen jälleen.  :eusa_angel:

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Tänään 30
« Vastaus #42 : 16.11.14 - klo:08:26 »
Hei!

Riitta-mummi kyseli terveisiä ja tunnelmia Järvenpään kirkolla eilen 15.11.2014 järjestetystä "Vakava ilo" - tapahtumasta. Ideanahan oli siis keskittyä Herättäjä-Yhdistyksen musiikkitoimintaan, visioida tulevaisuuden näkyjä, pohtia Siionin virsien uudistamista ja herännäisyyden olemusta.

Olin siellä mukana. Kuin pikku herättäjäjuhlat! Hyvä olla. Kun välillä itketti, niin kai silloin puheet, musiikit ja sanat oli kohdallaan.

Kolme nostoa eilisestä:

1. Herättäjäjuhlat 2024
Ryhmätyössä olin siinä ryhmässä, joka visioi äänimaisemaa herättäjäjuhlille 2024. Todettiin, että silloin on käytössä uudistetut Siionin virret.
Minä olen muutaman viime vuoden aikana pohtinut, mitä uutta / muuta / kylkiäistä uudet Siionin virret tuovat mukanaan, kuinka herännäisyys uudistuu, mistä käytönnöstä voimaa, ideaa, energiaa.

Taustalla on siis historia Siionin virsistä. Kun ne koottiin yhdeksi kirjaksi, niin samaan aikaan perustettiin herännäishenkisiä kansanopistoja. Opistoilla ja Siioneilla on ollut valtava merkitys aikanaan kymmenilletuhansille nuorille.

Kun Siionin uudistettiin 1970-luvun alussa, niin samaan aikaan Herättäjä-Yhdistys aloitti oman nuorisotyön, palkattiin Pentti Lemettinen ensimmäiseksi nuorisosihteetiksi ja aloitettiin Aholansasren määrätietoinen kehittäminen ystäväkansan omaksi paikaksi.

Olen pohtinut, mitä uutta nyt tulee, vai tuleeko mitään kylkiäistä uusien Siioneiiten oheen. Onko virtuaalinen, sähköinen todelluduus, tämä foorumi mm, se uusi piristysruiske uusien Siionin virdien ohella. Vai mikä se kylkiäinen on? Onko sellaista ollenkaan?

Tuossa vuoden 2024 herättäjäjuhlien näkyjä tiirailevassa ryhmässä visioitiin, että niillä juhlilla on tilaa lapsille ja kouluikäisille. Ohjelmassa on ladten veisuut, lasten kuoroleiri ennen juhlia ja ediintyminen juhlilla jne.

Yksi näky virsien uudistuksen kylkiäiseksi sonen lisäksi on voimakas, organisoitu panostus lapsiin. Aika näyttää, kuinka käy!

2. Kristus ei ole saldon laskija, vaan painikaveri

Arvostamani teologi Pentti Simojoki alusti siheesta "Ankarasta avarakatseiseksi". Minulle jäi päällimmäiseksi, kahden erillisen virren säkeistön petusteella pohditusta seuraava: Painin koko ajan omaa Jaakobin painiani Kristuksen kanssa. Hän haastaa minut. Painii kanssani koko ajan, arjessa, yölläkin. On koko ajan siinä. Hän ei ole olio, joka iltaisin saapuu tsekkaamaan päivän saldon, saavutukset ja puutteelliset palvelukset. Kristus on koko ajan, ei ainostaan viimetipan viimeinen keino.

SV 173 ja 236.

3. Vaivauksia

ohjelmassa oli myös levynjulkistamiskonsertti. Vaivauksia, 8 muusikkoa, yli 20 eri soitinta helistimestä urkuihin, laulua, musikkia, yhteistä veisuuta.

Suosittelen tuota uutta levyä vaivatuille, kuunnelkaa, olkaa vaivattuja!


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Tänään 30
« Vastaus #43 : 16.11.14 - klo:10:01 »
Kiitos, Mauno, uskollisuudesta !

Musiikki- ja lapsi-nuorisotyön kautta varmaan parhaiten satsataan körttiläisyyden jatkumo. Siunausta sen työn tekemiseen !

Ilman kehotustakin,  :003:, olen vuoroin ylistävä, vuoroin vaivattu. Viime yö oli vaikea. Ei pienen tyttösen takia, hän kyllä nukkui. Itse jouduin aamuyöllä, sudenhetkillä, kovaan painiin. Oliko se Kristus joka ahdisti, vai paha. luulen jälkimäistä. Onhan se niin ollut aina, että mitä enemmän on Kristus kaverina, sitä enemmän on kiusaajia.
...
Laittelen nyt lounasta puolille päiville. Kaikki käy tokkuraisena hitaasti ja valitellen.
Anna voimia, Jeesus !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 30
« Vastaus #44 : 16.11.14 - klo:11:03 »
Luen kreikkaa  >:(.
Opin vähän katsomaan milaiseen puuroon lusikkani survaisen.
Näinköhän vaan sitten isona luen evankeliumitekstit Novumista.  >:(
Minun kyllä piti. Mutta kun se on yhtä kertotaulua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.