Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus osa 5  (Luettu 35894 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #75 : 30.01.15 - klo:19:56 »
Onko Venäjällä varaa olla jakamatta varallisuutta kansalle? Se kysymys on mielestäni olennainen. Maassa on ennenkin tehty vallankumouksia, kun kansan kestokykyä on koeteltu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #76 : 31.01.15 - klo:07:08 »
Oppositiota ei voi jatkuvasti hiljentää . Vallankumous roikkuu jo ilmassa ?
Samanlainen ilmiö esiintyy meilläkin kykypuolueen osalta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #77 : 31.01.15 - klo:09:46 »
Iltaa !

Arkipäivän turvallisuus-alkeisiin pitäisi kuulua myös etteivät ehtiväiset konttausikäiset pääse putoamaan wc-pönttöön, syömään kylpyhuoneen ja keittiön alakaapeista pesuaineita. Laatikostot joissa säilytetään alhaalla veitsiä tms. teräviä esineitä pitäisi salvata. Sähköpistokkeissa pitää olla tulpat, sukkapuikot piilossa, ym.ym turvallisuusasiaa. Ja kaiken lisäksi pitää taapero opettaa että on olemassa EI-asioita.

Liian moni taapero on lähtenyt yksin kadulle, jokeen, jopa lasten leikkialtaisiin on matka loppunut.

Nämä on näitä minun ikuisia pelkojani, mutta kymmenen taaperon hoito on opettanut varovaiseksi.

Lasten päiväkodeissa ei ole ovet lukossa ei portit vaikka noin 20 lapsen ryhmässä on keskumäärin kolme karkailijaa. Kun kysyvät miksi selitetään ettei päiväkoti ole mikään suljettu osasto.

Hassua. Koti oli kyllä.  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #78 : 31.01.15 - klo:10:35 »
Yksi minun pikkuisistani on karkailija-seikkalija. Löysi päiväkodista samanlaisen poikaystävän. Päiväkoti joutui rakentamaan ylimääräisen ( ? ) välioven tämän kaksikon takia.

Ei ole typykkä tullut minnuun. Mattiin ehkä  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #79 : 31.01.15 - klo:13:33 »
Onko Venäjällä varaa olla jakamatta varallisuutta kansalle? Se kysymys on mielestäni olennainen. Maassa on ennenkin tehty vallankumouksia, kun kansan kestokykyä on koeteltu.

Sen kansan kestokyky taitaa olla ihan uskomaton. Eikä niitä vallankumouksiakaan niin kovin monia ole tehty, ja lieneekö ollut kovinkaan laajat kansalaispiirit (tai alamais-) edes takana? Pienten joukkojen nahinointia, ja kansa sitten hyväksyy niskan päälle päässeen - ja kärsii.

Venäjällä tapahtuu vallanvaihto vasta kun on joku jollain tapaa uskottava vaihtoehto näköpiirissä. Nyt ei ole tarjolla mitään nykyistä parempaa.

(Tuohon pikku joukkojen nahinointiinhan ollaan Suomenkin politiikassa menossa. Äänestysaktiivisuus sen kuin laskee. Kohta enimmille ihan sama, kuka siellä on vallassa, koska ei ne mitään saa aikaan kumminkaan.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #80 : 31.01.15 - klo:17:41 »
Piipitän vielä tätä asiaani: luin artikkelin, missä Venäjän johto mahdollisesti haluaa saada v 1914 rajat. Että silleen. Panslavismi ja nihilismi ovat voimakkaita oppeja.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #81 : 31.01.15 - klo:18:13 »
Piipitän vielä tätä asiaani: luin artikkelin, missä Venäjän johto mahdollisesti haluaa saada v 1914 rajat. Että silleen. Panslavismi ja nihilismi ovat voimakkaita oppeja.

Eikä asiaa paranna yhtään se, että yhteyksiä rakennetaan Euroopan erilaisiin äärioikeistolaisiin ryhmiin, Kreikan nykyisen epäpyhän hallitusallianssin oikeistopopula yhtenä esimerkkinä. Professorismies Duginin Saskahan se pääpukarina näitä vanhoja rajoja haikailee.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #82 : 31.01.15 - klo:19:06 »
Miksi juuri ne rajat; olisihan monia muitakin mahdollisia hyviä rajavuosia?

En muutenkaan ymmärrä, miksi valtion tulisi olla alueellisesti mahdollisimman laaja. Ottakaa mallia sveitsiläisistä: eivät yritä laajentaa aluettaan, ja silti (tai ehkä osin juuri siksi) pärjäilevät aika kivasti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #83 : 31.01.15 - klo:19:59 »
Miksi juuri ne rajat; olisihan monia muitakin mahdollisia hyviä rajavuosia?.

Erinomaista,  tästäkin voisi laatia aloitteen ja postittaa heille hallitukseen että keksivät muita keinoja viihtyä. Eikö sinne muka mahdu nykyisellään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #84 : 31.01.15 - klo:20:42 »
En muutenkaan ymmärrä, miksi valtion tulisi olla alueellisesti mahdollisimman laaja. Ottakaa mallia sveitsiläisistä: eivät yritä laajentaa aluettaan, ja silti (tai ehkä osin juuri siksi) pärjäilevät aika kivasti.

Noilla näkemyksillä ei kyllä olisi tulevaisuutta Venäjän poliittisessa elämässä...

Mt

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #85 : 31.01.15 - klo:20:46 »
Kun olin lukiolaispoika, historian opettajani kertoi tsarismista, panslavismista ja nihilismistä. Siitä lähtien olen tällaisia asioita halunnut bongata, ne ovat neuvostoaikana vain jalostuneet. Neuvosto-Venäjän uudet isännät ottivat tsaristiset opit sinällään käyttöön. Nyt ollaan vaarallisella tiellä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #86 : 31.01.15 - klo:22:44 »
Noilla näkemyksillä ei kyllä olisi tulevaisuutta Venäjän poliittisessa elämässä...

Uskon, että se vielä joskus voi onnistua - joksikin aikaa. Onhan meillä esimerkkejä entisistä suurvalloista, jotka ovat suostuneet kutistumaan, ja tulevat ainakin tällä hetkellä toimeen nykyisten rajojensa sisällä. En usko, että keskimääräinen tavisvenäläinen on tässä suhteessa sen kummempi kuin keskimääräinen tavisbritti.

Briteillä on tietysti se etu, että heillä on se oma omituinen kansallinen kirkkonsa. Venäjän nykyisessä mesoamisessa kun on panortodoksistakin aatetta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #87 : 20.02.15 - klo:11:22 »
Tietäisikö joku, mistä löytää Aamulehden verkkolehden (http://www.aamulehti.fi) jatkot-palstan? Yhden mielenkiintoisen artikkelin keskustelu näköjään olisi siellä, mutta en löydä ko. palstaa, vaikka nyt kuukauden ajaksi hommasinkin verkkolehden lukuoikeuden.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #88 : 20.02.15 - klo:15:11 »
Olen käynyt liftailemassa Länsi-Euroopan puolella monissa eri maissa, mutta en ole ollut ikinä ryssän puolella. Onko tämä tarkoituksellista? Vastaan että kylmaar.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6345
Vs: Lehdistökatsaus osa 5
« Vastaus #89 : 20.02.15 - klo:15:58 »
^Saattaapi joku mielessään jo laskea nekin maat ryssän puoleksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.