Kirjoittaja Aihe: Tänään 12  (Luettu 25010 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 12
« Vastaus #60 : 13.10.13 - klo:18:38 »
Kova tuuli, sää kylmeni huomattavasti, aamulla näkyi sateenkaari, myöhemmin kuu. Ei haluta uimaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 12
« Vastaus #61 : 13.10.13 - klo:18:47 »
  Virosta tiedotettiin, että TALUn leirikeskus on vihitty käyttöön eilen...    Kiitokset vaatimattomille "kirveskristityille ja putkihurskaille". Lisää kohteita on Tallinnassa jo meneillään....
Keskustelin tänään ARVEEN kanssa herättäjäyhdistyksen nykyisyydestä ja menneisyydestä... :039:Arveen juuretkun ovat vahvasti Lapuanjoen sillanpielessä ja tuntee sukunsa historiaa. :039: Muinaisessa körttiläisyydessä on saanut tulla uskoon....kun jumalan henki on kääntymyksen vaikuttanut. :eusa_clap:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 12
« Vastaus #62 : 13.10.13 - klo:19:18 »
  Virosta tiedotettiin, että TALUn leirikeskus on vihitty käyttöön eilen...    Kiitokset vaatimattomille "kirveskristityille ja putkihurskaille". Lisää kohteita on Tallinnassa jo meneillään....
Keskustelin tänään ARVEEN kanssa herättäjäyhdistyksen nykyisyydestä ja menneisyydestä... :039:Arveen juuretkun ovat vahvasti Lapuanjoen sillanpielessä ja tuntee sukunsa historiaa. :039: Muinaisessa körttiläisyydessä on saanut tulla uskoon....kun jumalan henki on kääntymyksen vaikuttanut. :eusa_clap:

Saa edelleenki tulla uskoon. Ei sitä ole rajoitettu mitenkään. Sitä ei edellytetä tapahtuvan millään kaavalla. Täälläkin on monia uskoon tulleita eikä siitä ole meteliä pidetty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 12
« Vastaus #63 : 14.10.13 - klo:19:32 »
Uimahallireisu taas palasi ohjelmaani reilun viikon tauon jälkeen.
Lisäksi iltapäivän lopulla reilun puolen tunnin kävely metsäpoluilla...tätähän ei ole hetkeen tapahtunut...
Tänään siis liikuntaa eläkeläiselle ihan nokko..

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 12
« Vastaus #64 : 15.10.13 - klo:10:38 »
On vielä härää vaikka kello on 10.30. Puolen päivän jälkeen odottaa hammaslääkärin tuoli meitä molempia peräkkäin. Hammaslääkärin halin jälkeen tuntuu niin turvalliselta istua tuolille melkein makuuasentoon. Jos joku ihmetttelee halia niin kyseessä on perhetuttu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 12
« Vastaus #65 : 15.10.13 - klo:10:47 »
On vielä härää vaikka kello on 10.30. Puolen päivän jälkeen odottaa hammaslääkärin tuoli meitä molempia peräkkäin. Hammaslääkärin halin jälkeen tuntuu niin turvalliselta istua tuolille melkein makuuasentoon. Jos joku ihmetttelee halia niin kyseessä on perhetuttu.

Minä olisin saanut hammaslääkärin ajan täksi päiväksi mutta en voinut ottaa kun ortopedi ei ole vielä lähettänyt hamm.lääkärille lappua joka hänen pitäisi allekirjoittaa. Lonkkaleikkausta varten hampaiden täytyy olla kunnossa. No, olisin sitten saanut torstaiksi mutta on kuntoutusryhmä ja seuraavaksi torstaiksi mutta taas on kuntoutus. Marrakuun tiistai on sitten aika, jolloin ei ole muuta.

Eka kuntoutus oli ihan mukava. Hyviä tyyppejä (suunnilleen saman ikäisiä kuin minä) eivätkä mitään tuppisuita. Juttua lähtee ja heitä on leikelty vaikka mistä. Meitä on kaksi Joensuusta, yksi Kiteeltä ja yksi Outokummusta. Päivän lopuksi uidaan ja pelataan vesilentistä  :109:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään 12
« Vastaus #66 : 15.10.13 - klo:12:00 »
Minunkin täytyy varata hammaslääkäri kun jouduin perumaan tämän silmätulpan vuoksi. Meidän hammaslääkäri on ent. naapuri ja yhtään ei pelota mennä hänen käsittelyynsä.

Olen tehnyt tänään muitakin siirtymään joutuneita asioita uusille päiville. Pankki-asioita, lounas ja yksi kyläreissu.

Olimme vähän aikaa pihahommissa. Neljä kottikärryllistä lehtiä vietiin kompostiin. Yhdessä tehden se sujui rivakasti, ja sen jälkeen ruoka maistui.
Syötiin sipattia perunoiden ja porkkanoiden kera+valkosipulihapankaalia salaattina. :002:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 12
« Vastaus #67 : 15.10.13 - klo:19:00 »
 Kuoppalan Jussi oli käynyt jommankumman Y-alkuisen naapuripitäjän peräkulmilla ja miehisiä miehiä oli tullut uskoon....olivat pitäeet meteliä uskoon tulleet kuin saarnaajakin.....Näin siitä Arveen jutusta ymmärsin.... :039: Terveisiä moderaattoirlle... :icon_lol: Eivät kaikki pidä meteliä uskoontulosta, toisilla se on pitkäprosessi, joillakin selvä kääntymys.... Mitäpä me Jumalan malleja arvostelemaan....

Tänään puhaltelin ja haravoin koivunlehtiä, ei käynyt yhdessäkään hengellisessä tilaisuudessa. Tuppaa olemaan käyntiejä lähes päivittäin... Oiskio ollut 14 päivää peräkkäin...vaimo teki vapaaehtoistöitä varmaan normaalin työviikon tunnit samalla ajanjaksolla...

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 12
« Vastaus #68 : 15.10.13 - klo:22:30 »
Pistänpä tämän tähän vaikka ei "tänään" asia olekaan...eli siis tiedoksi vaan, että yhteinen kirkkoneuvosto on päättänyt anoa tänne Herättäjäjuhlia vuodeksi 2020 tai niille main. On myös esitetty kaupunginhallitukselle, että se yhtyisi juhlakutsuun.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 12
« Vastaus #69 : 16.10.13 - klo:10:12 »
Pistänpä tämän tähän vaikka ei "tänään" asia olekaan...eli siis tiedoksi vaan, että yhteinen kirkkoneuvosto on päättänyt anoa tänne Herättäjäjuhlia vuodeksi 2020 tai niille main. On myös esitetty kaupunginhallitukselle, että se yhtyisi juhlakutsuun.
Joensuuhun olisi kiva suunnitella körttimatkaa. Hieno kaupunki.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 12
« Vastaus #70 : 16.10.13 - klo:13:03 »
Joensuuhun olisi kiva suunnitella körttimatkaa. Hieno kaupunki.

Yhdyn edelliseen ajatukseen 100%:sti  :icon_cool:

*

Kyllä sitä aika paljon ehtii kun ei tuhlaa koko päivää tähän koneella nököttämiseen. Kävin keskustassa kaupassa ja muilla asioilla ja ehdinpä hyvin vähäsen istuskella kahvilassakin kahvin ja munavoipiirakan parissa katselemassa perseuksia  :icon_cool:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 12
« Vastaus #71 : 16.10.13 - klo:13:10 »
Myyrällä näköjään sama harrastus kun joillain herroilla espalla kauniina kesäpäivänä...
ja olen itsekin siihen joskus syyllistynyt...tai ei kai se mikään huono harrastus ole :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 12
« Vastaus #72 : 16.10.13 - klo:14:38 »
Pitääkö ihmisen aina kuumeisena hölmöillä.  Kiukustuin jostakin mikä hän oli, toinen tapa uskoa esillä Kotimaa24, ja mikään kommentti ei muuta kuin sanoui että täytä koko kenttä, virhe, eikä siinä näkynyt mitään kenttää. Niin kirjoittelin hupsuuksia huvikseni ja ne meni kuitenkin JOHKIN.

Minä tahtoisin ne pois mutta siellä ne nyt on. Onneksi tuli luotuia luovuudesta kielivä profiili,

Migreenipoitilaat sulkekoot silmänsä.  

Dosentti muuttui kiukusta siniseksi ja no, näemmä kansan tahto on voittanut, hän pomppii täällä, eikä pääse purkamaan tuntojaan.

Minä kun kommentoin siinä vähän Israeliakin, ja satuin samaa tuumaamaan kuin veli Urpo. Minua niin sisuunnuttaa että minä sillä matkalla sain tokavikana päivänä hämärätilan, ja koetin sulauttaa sen osaksi persoonallisuutta vaan, minun tulisi rohjeta sanoa. Mutta olettaisin ihmiselle helpommaksi ajatella että tuo vain on ikävä henkilö, enkä jaksa mitään sairauskertomuksia tilittää. Ei nyt ilkene pyytää Ram Laorin fb-frendiksi, ja kun hänen kauttaan suunnittelin tiedustella yksiötä Safedista. En nyt suoranaisesti hyväksikäyttää, mutta kun...    Kyllä minä olisin korvannut ne vaivat, mutta kun ei ihminen tiedä mistään mitään, näemmä jenkit käyvät rypälekeruussa miehitysalueilla, mutten minä sinne.  Asuisin ja psykiatrisoisin jos se siellä käy päinsä, eli pitäisi kaikki selvittää, englantia siellä puhuvat mutta itse kun en hepreaa taida.  Juuri Safedista. Assisista jäi paha maku, kunm piti sinne luostari perustaa ja sitten sinua kositaan ja viis luostareista.

Eli Safedin Siioninvirsiseurat olisi tähtäimessä nyt. Siinä maassa pitäisi asua ymmärtääkseen, arvelen. EAPPI-ohjelmaan en löytänyt edes sitä hakukaavaketta. Kelpaisi se - minun aivojani ei voi pestä kun ne on koko ajan käytössä. Ja olen tottunut olemaan yksin.
« Viimeksi muokattu: 16.10.13 - klo:14:47 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 12
« Vastaus #73 : 16.10.13 - klo:15:05 »
Kirkon ulkomaanapu tekee hyvää työtä ja se on ainoa hyväntekeväisyysjärjestö jolla aina joskus vähän annan rahaa. Aikaisemmin lahjoitin KUA:lle melkein säännöllisesti. Tiedän Palestiinan ja Israelin asioista kyllä vähän muutakin mm. Vasemmistonuorten Palestiinakampanjan ansiosta ja muistakin lähteistä. Israelin uskonnollista merkitystä en hyväksy.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 12
« Vastaus #74 : 16.10.13 - klo:15:16 »
Kirkon ulkomaanapu tekee hyvää työtä ja se on ainoa hyväntekeväisyysjärjestö jolla aina joskus vähän annan rahaa. Aikaisemmin lahjoitin KUA:lle melkein säännöllisesti. Tiedän Palestiinan ja Israelin asioista kyllä vähän muutakin mm. Vasemmistonuorten Palestiinakampanjan ansiosta ja muistakin lähteistä. Israelin uskonnollista merkitystä en hyväksy.

En minä liioin, mutta ennen kuin pentikäis-Antti luopuu jankutuksestaan, ei tipu sentin hyryskää.  Autan KUAn kautta,  kun johtaja vaihtuu.  Moldovasta viis, ja Romanien romanit sarjaa EVVK.

 Israel on minulle maa, jota en ymmärrä, siksi asuisin siellä, ja siksi ensin kyselen väeltä joka on asunut ja tietää.  
En nimittäin usko mihinkään ylenluonnolliseen, mitä ihminen "kokee" kun seuraa Jeesusta 2000 vuotta perästäpäin ilmastoidulla bussilla, kuten enovainaan leski - lopetti kaveruuden,  kun olin kokemuskristillisyydestä eri mieltä - olin tyhmä sillä hän elää sellaisesta - laulaa gregoriaanisilla lauluilla aivopuoliskojaan yhteen ja kun minä ulvahdan naurusta, se ei ole kauniisti. Ihmisellä on oikeus elää niin, hän on semmoinen, olisin voinut kunnioittaa.


Mutta Israelista:  En tunne muita kuin Ram Laorin. Mutta kyllä minä sitten katselen ympärilleni ja kerron seikkoja,  kun saan pystyyn ne Safedin Siiuoninvirsiseurat :003:   Tervetuloa sinne sitten kylään.
« Viimeksi muokattu: 16.10.13 - klo:15:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.