Kirjoittaja Aihe: Tänään 12  (Luettu 24880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 12
« Vastaus #30 : 28.09.13 - klo:20:52 »
Nämäkin oli hyväksi saada. Toivottavasti käyttävät englantia tai saksaa jos Dkl:n hanke kaatuu, tai näyttää muutoin jäävän rajoitetusti. Siitä presidentistä Christina paljon puhui, kansa ei hänestä pidä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 12
« Vastaus #31 : 29.09.13 - klo:23:26 »
Äsken ulkona ollessani käppäili P-K:n keskustanuorten puheenjohtaja kämppäänsä. Se näet asuu tässä rapussa ja oli nyt junalta tulossa. Muutama sana vaihdettiin, mutta ei politiikasta. Itse asiassa ei olla kertaakaan siitä puhuttu vaan enimmäkseen kirjoista, metsästyksestä, linnuista ja susista. Ihan ok tyyppi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 12
« Vastaus #32 : 01.10.13 - klo:15:48 »
Sain taas nettini kuntoon. Alusta on uusi, joten joudun haahuilemaan vaikka miten. Voisi olla helpompi oppia, jos olisi kymmenenkään vuotta nuorempi. "Aatos lentävi, aivot takoo, veri päähän paksuna sakoo". Oliko Kiveltä?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tänään 12
« Vastaus #33 : 02.10.13 - klo:10:10 »
Tänään tulevat neljännen polven pojat, Noel ja Leon kylään. Heitä näkee harvoin kun eivät omista autoa.
Koko perhe on lähes vegaaneja. Mitähän pistäisin pöytään yllätysvieraille. Lanttuja. porkkanoita ( eivät ole luomua), mustikoita, mansikoita, vadelmia.Ehkä.
Eivät toki tule tarjoomusten vuoksi, mutta karjalaisemännän  pitää aina jotakin tarjota. :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tänään 12
« Vastaus #34 : 02.10.13 - klo:13:34 »
Noel sulatti sydämeni. Hän on syvällinen ajattelija, kolmevuotiaaksi.

Tarjottavaakin löytyi. Teetä, sämpylöitä, juustoa. marjoja, hunajaa, hedelmämysliä.  Parasta oli että oli kaksi Eskimo-puikkoa pakastimessa.
Noel rakastaa jäätelöä. Hän muistutti lähtiäisiksi tästä vastaisen varalle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 12
« Vastaus #35 : 03.10.13 - klo:11:51 »
Pullukoiden paistopäivä. :P Saa nähdä, ei ole tullut treenattua lajia... olen kyllä taitava lukemaan ohjeita.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 12
« Vastaus #36 : 03.10.13 - klo:11:57 »
Oikein hyvää aurinkoista syyspäivää kaikille foorumiystävilleni!  :039:

Hengissä olen ja suht.koht. hyvällä mielelläkin.
Olen täällä päivittäin kyllä lukenut, vaikkei mua juuri ole näkynyt...
Tai eihän tässä ole kuin muutama päivä mennyt edellisestä sanallisesta ilmaisustani...
Runopalsta...ja kirjoitelmapalsta on kyllä nyt vähän jumissa...
Mutta eiköhän taas ....kohta...ja pikkuhiljaa...kuten hämehessä tapana   :023:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 12
« Vastaus #37 : 03.10.13 - klo:20:54 »
Siinähän se taas tärvääntyi ilta työhakemusta rustatessa... Miksei maailma voi olla sellainen, että hommataan jokin ammatti, ja sitten vain mennään tekemään sitä työtä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 12
« Vastaus #38 : 03.10.13 - klo:21:04 »
Siinähän se taas tärvääntyi ilta työhakemusta rustatessa... Miksei maailma voi olla sellainen, että hommataan jokin ammatti, ja sitten vain mennään tekemään sitä työtä?

Se olisi kuolema.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 12
« Vastaus #39 : 03.10.13 - klo:21:13 »
^Minkä kuolema? Siis onko tämä jotenkin enemmän elämää, että opiskellaan ammatti ja toinen ja ehkä kolmaskin, eikä siltikään saada työtä muuta kuin pätkänä jotain, mihin ollaan kolminkertaisen ylikoulutettuja?

Olen kyllä miettinyt, että jos perustaisi rekrytointifirman. Kaikista niistä pätevistä ja ja varmasti homman osaavista hakijoista arpoisi sen onnellisen, joka paikan saa. Luulis että firmoillakin menee älyttömästi aikaa ja rahaa satojen hakemusten pinkan läpi plaraamisessa. Se minun rekryfirmani voisi tarjota ratkaisevasti edullisempaa palvelua juuri siksi, että ei yrittäisikään ajatella vaan hoitaisi homman arpomalla. Tai sitten voisin vähän enemmän nähdä vaivaa ja uskoa (insinööri-)isääni siinä, että koulutodistuksen äidinkielen numero kertoo yleisen fiksuuden, ja antaa arpaliput vain niille, joilla se on kiitettävä. Yhtä kaikki, helppo homma!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 12
« Vastaus #40 : 03.10.13 - klo:21:26 »
Siis onko tämä jotenkin enemmän elämää, että opiskellaan ammatti ja toinen ja ehkä kolmaskin, eikä siltikään saada työtä muuta kuin pätkänä jotain, mihin ollaan kolminkertaisen ylikoulutettuja?

Niin joo, mullehan ne seuraavat opinnot olisivat jo neljännet. Kai tässä on taas jotain uutta yritettävä, jos ei kelpaa työmarkkinoille sen paremmin filosofina, nörttinä kuin opettajanakaan. Olisiko se lähäri sitten, siihen kelpaa kuulemma vanhatkin? Jotkut väittää että kirjanpitäjille olisi kysyntää, mutta luulenpa että laskentatoimen tradenomeja on niitäkin työttömänä pilvin pimein. Vakuutustutkinnon kirjat kävin jo lainaamassa. Jos ei muuhun tällä yhteiskunnalla ole varaa, niin jäsentensä tarpeettomaan kouluttamiseen ainakin  :023:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tänään 12
« Vastaus #41 : 04.10.13 - klo:08:49 »
Tänään ovat Lotta ja Martta kokopäivän hoidossa, ehkä viimeisen kerran. Äitinsä opinnot ovat loppusuoralla.

Kyllä se aina voimille käy, vaikka meitä on kaksi heidän kanssaan. Ystävä -mies, muutaman vuoden meitäkin vanhempi kertoi että he ovat yhden lapsen hoitopäivän jälkeen "aivan poikki".
Mutta kun auton perävalot näkyy, alkaa muistelu mitä tytöt tekivät ja sanoivat. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 12
« Vastaus #42 : 04.10.13 - klo:09:34 »
Tänään käydään mökillä tyhejntämässä hiirenloukut. Syksyn saalis tähän mennessä 10 hiirtä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 12
« Vastaus #43 : 04.10.13 - klo:12:08 »
Asun maalla niin paljon, että liskustani olen saanut vasta yhden hiiren, saunassa. Meilläpäin lumen satamisen aikoihin hiiret pyrkivät sisätiloihin ja joskus niitä pitää ihan myrkyllä torjua. Minulla on filmivanerista sellainen pieni laatikko, jossa on muutama hiiren mentävä reikä ja sen sisälle laitan "kaurahiutaleita". Tätä "sota-asetta" sitten siirtelen jälkihavaintojen mukaan talven mittaan. En aina ole ahkera, pitäähän pöllöillekin töitä jättää.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 12
« Vastaus #44 : 04.10.13 - klo:16:00 »
Tänään käydään mökillä tyhejntämässä hiirenloukut. Syksyn saalis tähän mennessä 10 hiirtä.

Tämän päivän saalis oli seitsemän hiirtä kahdeksassa loukussa. Nyt siellä on kymmenen loukkua, joten odotamme uutta ennätystä. Hiirivainajat viskasimme luontoon pedoille ravinnoksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi