Kirjoittaja Aihe: Puku miehen tekee ?  (Luettu 16933 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #45 : 30.05.12 - klo:22:40 »
Hmm, olen aina kuvitellut, että tosikkoko on nainen, mutta olen tainnut erehtyä.  :017:
hmm, millä päätelmillä moinen pahemmanluokan erehdys? :)

Tosikkoko oli tapaamisessamme ainakin Seinäjoen juhlilla, joten asiasta ei jäänyt epäselvää. Mitä tästä opimme? Kannatta tulla juhlille ja tapaamiseemme lauantaina klo 17.00 Paikkaa vielä pohditaan.
Oli Oulussakin.

vkl:na sukulaisen yo-juhliin, enpä ole aikoihin moisissa juhlissa ollutkaan. Ehkei ihan puku päällä itsellä mutta pikkutakki kuitenkin. Tylsällä 80-luvulla itsellä oli harmaa puku yo-juhlissa, ja eka (?) kertaa kraku kaulassa. Jossain välissä ostin vaaleamman puvun mutta nykyään aina musta, se on tyylikäs kaikkeen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #46 : 31.05.12 - klo:09:46 »
hmm, millä päätelmillä moinen pahemmanluokan erehdys? :)
Oli Oulussakin.

vkl:na sukulaisen yo-juhliin, enpä ole aikoihin moisissa juhlissa ollutkaan. Ehkei ihan puku päällä itsellä mutta pikkutakki kuitenkin. Tylsällä 80-luvulla itsellä oli harmaa puku yo-juhlissa, ja eka (?) kertaa kraku kaulassa. Jossain välissä ostin vaaleamman puvun mutta nykyään aina musta, se on tyylikäs kaikkeen.


Jos ei aivan musta niin tumma kuitenkin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #47 : 31.05.12 - klo:14:10 »

vkl:na sukulaisen yo-juhliin, enpä ole aikoihin moisissa juhlissa ollutkaan.


La veljenpojan yo-juhliin. Tänään hän on J-kylässä pääsykokeissa, psykologiaa meinaa yrittää lukemaan  :118:

Ostin juhliin kaikki uudet tamineet  :icon_cool:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #48 : 31.05.12 - klo:17:33 »
Hyvin tehty myrä.
Kokopukua en ole koskaan ostanut, vai ostinko kerran pikkuveljen häihin smokin.
Olihan se hauskaa sitä sen yhden kerran pitää.
Sitten ei olekkaan ollut kun puvuntakkeja ja farkkuja niiden kanssa.

Pukeutuminen on aika raskas homma jos johonkin tilaisuuteen pitää miettiä mitä laittaa.
Toisaalta kyllä arki pukeutuminenkin on aika hankalaa.
Ehkä mussa on  proffan vikaa? Sellaisen kun tulee luennolle aamutohvelit jalassa ja muutenkin hassusti pukeutuneena. :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #49 : 31.05.12 - klo:18:16 »
Minä ja puku emmem ole ystäviä. Vihaan pukua ja puku vihaa minua. Nyt on taas ensi viikonloppuna edessä ylioppilasjuhlat jolloin ei-toivottu kohtaaminen puvun ja minun välillä on väistämättä edessä. Eritoten en tule toimeen kravatin kanssa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #50 : 31.05.12 - klo:19:23 »

   Tykkään keekoilla putseissa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #51 : 31.05.12 - klo:19:33 »
Loppujen lopuksi miehellä on helppoa. Ensin valkoinen paita (muunvärisiä pukupaitoja ei ole olemassa) ja sitten tumma puku ja rusetti niin sotisopa on valmis eikä paljoa pohdintaa tarvittu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #52 : 31.05.12 - klo:20:01 »
Miesten pukeutumisesta.

Rentona juhla-asuna tummemmanharmaa tai ruskeansävyinen kalanruotokuvioinen tai muu hillitty pikkutakki ja joko kauluspaita kravatilla (talvella) tai ilman (kesällä), housuina tummat tai kesällä myös farkut (siniset tai tummat). Rusettia pitävät kissat.

Kauluspaitaakaan ei välttämättä tarvitse vaan käy myös joku pyöreäaukkoinen muu paita.

Kesän rentoihin juhliin käy myös lyhythihainen, kirkasvärinen, kuviollinen kauluspaita (ei missään tapauksessa kravattia vaan t-paita alle vähän näkyviin), housuiksi farkut tai vaikkapa vaaleat kesähousut (hieman harmahtava on paras). Paidanhelma ehdottomasti housujen päälle.

Nämä käy myös kesämuotina kartsalle esim. ravintolaan viileämmällä ilmalla. Kesällä hoikalle käy myös esim. caprihousut kirkkaissa väreissä.

Itsehän näitä kaikkia voi valita ja yhdistellä.

Mielikuvitus ja tyyli, niillä kaatuu lyyli  :003:

t. muotiguru myyrä

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #53 : 31.05.12 - klo:23:14 »
Miesten pukeutumisesta.

Rentona juhla-asuna tummemmanharmaa tai ruskeansävyinen kalanruotokuvioinen tai muu hillitty pikkutakki ja joko kauluspaita kravatilla (talvella) tai ilman (kesällä), housuina tummat tai kesällä myös farkut (siniset tai tummat). Rusettia pitävät kissat.

Kauluspaitaakaan ei välttämättä tarvitse vaan käy myös joku pyöreäaukkoinen muu paita.

Kesän rentoihin juhliin käy myös lyhythihainen, kirkasvärinen, kuviollinen kauluspaita (ei missään tapauksessa kravattia vaan t-paita alle vähän näkyviin), housuiksi farkut tai vaikkapa vaaleat kesähousut (hieman harmahtava on paras). Paidanhelma ehdottomasti housujen päälle.

Nämä käy myös kesämuotina kartsalle esim. ravintolaan viileämmällä ilmalla. Kesällä hoikalle käy myös esim. caprihousut kirkkaissa väreissä.

Itsehän näitä kaikkia voi valita ja yhdistellä.

Mielikuvitus ja tyyli, niillä kaatuu lyyli  :003:

t. muotiguru myyrä

 :eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:
Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #54 : 01.06.12 - klo:07:47 »
Töissä olen puku päällä... vapaa-aikana olen "onks Viljoo näkyny" - miehen pukeutumisessa. Pidän molemmista paljon.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #55 : 01.06.12 - klo:12:08 »
Muuttakaa Leenan ekumeeniseen luostariin Toscanaan (tai Assisiin!!!!!)   niin saatte kuljeskella joka päivä jossakin rennossa helpossa puvussa, luterilaisilla se voisi olla körttipuku tai modernisoitu versio: Farkut ja "Nyt ihmettelen tässä"  paita.  Sitä se on kuitenkin.  

Haluan johonkin missä minun ei ikinä tarvitse miettiä mitä on puettava päälle   :icon_eek:.

Fransiskaaniveljien kaavut olivat yllättävän hyvännäköisiä muuten.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #56 : 01.06.12 - klo:21:14 »
Minä ja puku emmem ole ystäviä. Vihaan pukua ja puku vihaa minua. Nyt on taas ensi viikonloppuna edessä ylioppilasjuhlat jolloin ei-toivottu kohtaaminen puvun ja minun välillä on väistämättä edessä. Eritoten en tule toimeen kravatin kanssa.
Olen naimisissa miehen kanssa, joka on siinä suhteessa sinun kaltaisesi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #57 : 01.06.12 - klo:21:22 »
Olen naimisissa miehen kanssa, joka on siinä suhteessa sinun kaltaisesi.

En ymmärrä. Töissä on tapana käyttää haalaria ja yhden sortin haalari se pukukin on. Joillekin se on arkinen työasu ja toiset käyttävät sitä vain juhlissa ja siksi on kammoa sitä kohtaan vaikea ymmärtää. Kyllä mies puvun pitämisestä selviää, vaikkei se ole yhtä pehmeä ja löysä kuin väljät verkkarit. Siisti on aina siisti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #58 : 02.06.12 - klo:17:43 »
Näin taas kävi tänään useammassakin talossa. Minäkin vedin päälle valkoisen paidan ja vanhat työhaalarit sekä rusetin kaulaan.  Oli perhetutun nuorimmaisen juhlat ja juhlien mukaan on puettava itsensä. Ensi viikonloppuna vaihdetaan rusetti mustaksi ja mennään vaimon enon hautajaisiin Keski-Pohjanmaalle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Puku miehen tekee ?
« Vastaus #59 : 02.06.12 - klo:20:13 »
seppos on aina oikeassa... mutta tykkään kravatista...
wilhelmi niskasen jäljillä