Kirjoittaja Aihe: Paras Siionin virsi?  (Luettu 25405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #15 : 22.02.05 - klo:19:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanna"
107 <3 sanoi mikko sitten mitä hyvänsä :P

Mitäs tuosta, saahan siitä muut tykätä vaikka minä en tykkäsikään :)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Absoluuttinen totuus asiasta
« Vastaus #16 : 25.02.05 - klo:14:11 »
Kyllä se sittenkin on 261-
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Laku

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Paras virsi
« Vastaus #17 : 02.03.05 - klo:09:39 »
Joo no kaikki siikkarit on hyviä mutta siis kyllä eniten tunteita herättää rippivirsi 107 :) en edes vielä voi kuunnella sitä että, ei tulisi tippalinssiin mutta muutkin virret ovat kauniita:)
Laura-Kaisa Leppänen

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Pitää kai tätä kommentoida kun on hyvä kommenttikin!
« Vastaus #18 : 02.03.05 - klo:15:15 »
113 on kiva, siinä on ihana viiminen säkeistö.

Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on (sv113, säk.7)

Myös  193 on ihana, tulee aina mieleen ylistaron herättäjäjuhlat  :D

P.s. Laku, oli hauskaa henukassa   :lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Nooris

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #19 : 02.03.05 - klo:17:43 »
Hm... Aika vaikea ksymys. Ehkä kuitenkin omia suosikkeja on "Koska valaissee kointähtönen" ja "Tuon tästä päivästä kiitoksen sulle". En minäkään niitä numeroita niin muista... Ai niin, "Minä vaivainen vain, mato matkamies maan" on yksi suosikki myös. Noissa kaikissa jotenkin kiteytyy se körttiläisyyden ydin...

Minä kyllä jaan Mikon mielipiteen virrestä 107. Se on jo aika lailla puhkiveisattu ainakin minun kohdallani...
Wombaaaaa!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #20 : 02.03.05 - klo:18:42 »
Huonoin virsi on SV 208, pietistisin SV (Prof. Jaana Hallamaa: "Pietismi on pakanuutta"). Kaikkia minä veisaan ja 111 virttä on minun lempivirsiäni. Jos minä olen ahdistunut (melkein aina) veisaan erilaisia virsiä kuin olen iloinen. Kaikki ovat minun lemppareitani. SV 92 on minun hyvä virsi 2.3.05 klo 18.42
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
sv
« Vastaus #21 : 02.03.05 - klo:18:46 »
mikä virren säkeistö?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
sv
« Vastaus #22 : 02.03.05 - klo:18:58 »
mikä virren säkeistö?... sepposelta
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #23 : 02.03.05 - klo:22:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Nooris"

Minä kyllä jaan Mikon mielipiteen virrestä 107. Se on jo aika lailla puhkiveisattu ainakin minun kohdallani...


Minun kohdallani se ei ole puhkiveisattu, en ole koskaan sietänyt sitä virttä. Sävel ärsyttää, jos mahdollista, vielä sanojakin enemmän. Oikeastaan 2. ja 3. säkeistö sanojensa puolesta jopa menettelevät, mutta se sävel... Voitte vapaasti kuvitella minun sisimmässäni kiroavan tuon virren säveltäjän juuri sinne. Olkoon vaikka sitten Sibelius, niin kyllä on tullut emämunaus tehtyä...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
laulun mukaelma
« Vastaus #24 : 02.03.05 - klo:22:44 »
mklle on tiedotettava, että minun subjektiivisen kannan vuoksi SV 107 on ällöttävä virsi... :?
wilhelmi niskasen jäljillä

Kauhanen T

  • Vieras
Sataseittemän
« Vastaus #25 : 03.03.05 - klo:20:59 »
Minä pidän kyllä siitä Haavion Siionin nro. 107:n sävelestä. Sanat minulle aukenivat vasta kun veisasin koko virren Malmivaarasta (29) tekijän oikeilla, omilla sanoilla - nykyisessähän se on pätkitty vähän mielivaltaisesti ja sanat muutettu säkeistöjen alkuja lukuunottamatta. Mutta isos-iässäni minäkin väänsin vitsiä tästä virrestä aivan surutta!

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #26 : 05.03.05 - klo:15:43 »
Lyhyestä virsi kaunis: Minun suosikki Siioninvirteni on virsi numero 77. Se jotenkin tiivistää "ydinsanoman", mikä koko kirkolla on.

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #27 : 07.03.05 - klo:17:20 »
Mun on kyllä aivan mahdotonta valita yhtä virttä, joka olis ylitse muiden. Siikkareissa on niin monta hyvää ja rakasta virttä. Pitää oikein ottaa Siikkarit käteen ja vähän selailla, mitä kaikkea sieltä löytyy...

Ainakin seuraavista virsistä on tullut mun "kestosuosikkeja":
30 Opeta tällaisena
54 Maa, katso
90 Koska valaissee
107 Milloin opin lapsen lailla (konfisvirsi)
113 Sun armoasi anomaan
155 Käy isänmaataan kohti ain
185 Herra Jeesus kun täällä vain kanssamme on
199 Lahjoita, Herra, perheisiimme
238 Mua siipeis suojaan kätke
252 Oi Herra, jos mä matkamies maan

Veisuista rakkaimpia ovat iltavirsi 286 Taivas jo tummenee metsien yllä ja 313 Tuuli työntää kulkijaa. Ja tietysti Paavon virsi 371 ja Herraa hyvää kiittäkää 374. Niin ja Minä vaivainen vain mato matkamies maan 370.

Joskus kyllä ärsyttää, kun seuroissa veisataan aina samoja virsiä, näitä "suosikkeja". Olisi mukavaa oppia veisaamaan myös niitä virsiä, jotka eivät ole itselle vielä niin tuttuja. Monissa harvemmin veisatuissa virsissä on todella hyviä sanoituksia ja kivoja sävelmiä. Esimerkiksi sunnuntaina seuroissa veisattiin virsi 138, ja pidin sen sanoista tosi paljon.

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #28 : 07.03.05 - klo:17:49 »
Sanon että rippivirteni elikkäs 252
-JuuSo-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #29 : 07.03.05 - klo:18:02 »
Olis kyllä mukavaa oppia uusia säveliä mutta siitä mää en tykkää jos on jollain tutulla sävelmällä eri sanat ko millä on tottunu sen laulamaan. En tiiä miks...  :roll:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna