Kirjoittaja Aihe: Paras Siionin virsi?  (Luettu 25407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Paras Siionin virsi?
« : 19.02.05 - klo:23:30 »
Niin, eli kiinnostaisi tietää, mitkä Siionin virsistä ovat teidän suosikkejanne? Mikä on eniten sykähdyttänyt tai "osunut ytimeen" sanoman puolesta, tai missä on mukavin melodia?

Omia suosikkeja on paljon, mutta virsi 122 on ainakin hyvä ja rehellinen synnintunnustusvirsi. Virren 191 sävelkulku taasen kuulostaa korvaan erityisen hyvältä.

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #1 : 20.02.05 - klo:00:03 »
mä en ole kovinkaan kauaa elämästäni laulellut siikkareita, riparilla ekaa kertaa, silloinkin ihmettelin aluksi kyllä että mitä ihmeen taukoja kaikki pitää koko ajan laulaessaan  :lol: mutta silti nyt jotain on jäänyt niistä mieleen, tykkään virrestä 107. muuta nyt ei tule heti mieleen..
peace and lööv

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #2 : 20.02.05 - klo:02:39 »
108. Osuu aina.

Anonymous

  • Vieras
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #3 : 20.02.05 - klo:10:50 »
242 on mielestäni paras, olihan se konffisvirsikin. :) Väinö Malmivaaran virret ovat hyviä.

Anonymous

  • Vieras
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #4 : 20.02.05 - klo:10:51 »
Anteeksi, siis 252*

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #5 : 20.02.05 - klo:13:23 »
173, 193, 101 (ja samalla sävelellä 94 sekä 161), 199, 261... Ei näistä nyt mitään suosikkia voi sanoa, eikä edes kaikkia hyviä tullut mainittua tuossa. Kuitenkin joka kerta eri tilanteessa veisataan, ja erilaisiin tilanteisiin sopii aina erilainen virsi.

Mutta, hyväkin virsi menee liialla veisuulla pilalle, kuluu puhki. Näin kävi tänä kesänä, AHIS 1&2 leirillä kun olin isona, joka ilta 252 ja toisen leirin konfirmaatiovirsi. Muutenkin pyöriteltiin samoja virsiä. Itse muistan että riparilla konfirmaatiovirsi opeteltiin musiikin tunneilla, eikä iltaveisuita näin pilattu. Ei millään pahalla, mutta kenen idea lie ollutkaan niin en siitä erikoisemmin pitänyt. 252 oli minustakin varsin hyvä virsi, mutta siihenkin kyllästyy äkkiä. Eikä ole ainut virsi. Toisaalta, näihinkin ehtii taas tottua kun on pitempiä taukoja ettei kuule, eli ei kai tämä pysyvää ole.

Ainut virsi joka on alusta asti ärsyttänyt, on numero 107, "Milloin opin lapsen lailla...". Kyseinen virsi on minua ärsyttänyt alusta asti, enkä oikeastaan siedä sitä vieläkään. En tiedä mistä tämä inho johtuu, mutta sellainen kuitenkin on. Muita virsiä en oikeastaan tähän tapaan inhoa...

Poissa Larppa

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 12
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #6 : 21.02.05 - klo:00:29 »
Muistan viel ne veisuuillat, kun "Oi herra jos mä matkamies maan" sanojen alkaessa Mikon ilme oli melko tympeä. Mutta ei Mikko, 252:han on hyvä virsi. :)
255 merkkiä on maksimi allekirjoituksessa ja

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #7 : 21.02.05 - klo:13:08 »
Vaikee sanoo yhtä, mutta mainitaan tästä nyt muutama. 87, 1, 238, 235, 236, 252, 254, 183 ja 173. Noi on jotenkin tällä hetkellä ehkä kivoimpia. Tosin ikävä kyllä 252 ja 238 on suhteellisen puhkikulutettuja.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #8 : 21.02.05 - klo:14:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Larppa"
Muistan viel ne veisuuillat, kun "Oi herra jos mä matkamies maan" sanojen alkaessa Mikon ilme oli melko tympeä. Mutta ei Mikko, 252:han on hyvä virsi. :)


Niin, enhän sanonutkaan että se olisi huono. On silti liikaa veisattu tänä kesänä, siitä tympääntynyt ilme (jota teidän ei pitänyt näkemän...). Virsi siis on hyvä ja käyttökelpoinen, mutta kuten myös PP sanoi, käytetty. Tuo 238 (oma rippivirteni) kuin myös 239 ovat aika käytettyjä, olisi ihan hyvä jos me nuoret välillä vaihtaisimme tuota iltavirtta :wink:

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #9 : 21.02.05 - klo:18:15 »
107 oli meidän rippivirsi :D Ei se mun suosikki oo, mutta ihan kiva... 252 on kans kiva.
Ja mä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että lyhyestä virsi kaunis... Mitä pidempi virsi, sitä tuskasempi mä olen... *teini*
Joo ja 318 on ihana..
Ja älä nuku syntinen :D Mikä lie numeronsa...
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
hmm
« Vastaus #10 : 21.02.05 - klo:18:18 »
318 veisuista on minulle tärkeä.


mutta 248 saa minut tikahtumaan nauruun....siihen liittyy...krhm...muistoja
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa keijukaisneiti

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
    • http://juniorit.honsu.fi/?action=arkisto&RYHMA=6&ID=74&valittu=2
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #11 : 22.02.05 - klo:14:17 »
aaaaaah<3 siis 107 paras...btw. meidän rippivirsi.:)

Poissa Mehis

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #12 : 22.02.05 - klo:15:00 »
jep, 107 on ihana. <3  173 myös. ja veisuista se "kyllä syntinenkin veisata saa", eipä tule numeroita mieleen..

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #13 : 22.02.05 - klo:17:10 »
107 <3 sanoi mikko sitten mitä hyvänsä :P
Ja on tuo meidän "toinenkin" rippivirsi 252 kaunis...

Ja jos vielä pitäisi jotain sanoa... kyllä tuo lipunlaskuvirsi, "Herrassa valvominen, sielulle tarpeellinen..." (enmuistanumeroa) on jäänyt mieleen erityisen kauniina. Jotenkin tulee rauhallinen ja onnellinen tunne kun sen kuulee, liekö sitten peruja viimekesän rippikoulusta.

Poissa Miina

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Paras Siionin virsi?
« Vastaus #14 : 22.02.05 - klo:18:57 »
Vaikka kovasti oonkin tänään laskenut matikkaa, ei mieleeni silti jää numerot (vai johtuukohan just siitä?). Eli siis en muista virsien numeroita, mutta kaksi ihan lähimpänä sydäntä olevat Siionin virret ovat "Koska valaissee kointähtönen" ja "Mua siipeis suojaan kätke".

Täten todistan, että tuhannen kertaa veisatut virret eivät välttämättä kyllästytä. Toki jos niitä vain lauleskelee, eikä mieti sisältöä, niin vähemmästäkin kyllästyy.

Kesällä 2002 ykkösen ja kakkosen aikaan veisattiin "Mua siipeis suojaan kätke" keskimäärin kaksi kertaa päivässä, ja ehkä silloin oli havaittavissa hienoista kyllästymistä. Myöhemmin sen sisältö tuli kuitenkin niin tärkeäksi, että nyt en pistä pahakseni, vaikka sen joku veisaisikin sen pari kertaa päivässä.

"Suo joka päivä elää mun yksin armostas."

(Ja sitten se Jukka Linkolan sovitus tästä, jonka Jukka Perko soittaa saksofonilla - täydellistä!)