Kirjoittaja Aihe: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2  (Luettu 19266 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #135 : 06.04.21 - klo:13:53 »
Herännäisyyden elinvoima on aina ollut herännäisyyden hengessä Pyhän Hengen voimassa ja johdatuksessa sielujen elonleikkuussa!

Saatat kirjoittaa asiaa, mutta sanastosi on vierasta. Tällainen kieli on heränneelle tutumpaa: Kuinka ihmeelliset ovat Herran tiet, kuinka Herra on vetänyt sanaan sulasta armosta, puhunut katalalle, kovalle sydämelle mitä ihaninta evankeliumia, niin että se rupesi siitä särkymään ja meni rauskaksi, antanut rohkeuden rukoilla, tuonut ahdistuksiin ja murheisiin niin paljon lohdutusta, ettei niitä vaihtaisi koko maailman iloon, vakuuttaisi, että juuri sellaisia tuomituita ja kadotettuja raukkoja varten on Jeesus Kristus tullut vapahtajaksi...

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #136 : 06.04.21 - klo:14:11 »
Kuinka ihmeelliset ovat Herran tiet, kuinka Herra on vetänyt sanaan sulasta armosta, puhunut katalalle, kovalle sydämelle mitä ihaninta evankeliumia, niin että se rupesi siitä särkymään ja meni rauskaksi, antanut rohkeuden rukoilla, tuonut ahdistuksiin ja murheisiin niin paljon lohdutusta, ettei niitä vaihtaisi koko maailman iloon, vakuuttaisi, että juuri sellaisia tuomituita ja kadotettuja raukkoja varten on Jeesus Kristus tullut vapahtajaksi...[/i]
Aamen! Sulasta armosta monen vaivan ja ahdistuksen kautta tuomitun ja kadotetun syntisen herännneen matosen nöyrän kansan pitää sisälle tuleman Jumalan valtakuntaan  :022: .

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #137 : 06.04.21 - klo:15:26 »
Aamen! Sulasta armosta monen vaivan ja ahdistuksen kautta tuomitun ja kadotetun syntisen herännneen matosen nöyrän kansan pitää sisälle tuleman Jumalan valtakuntaan.

Jäin miettimään, mitä näissä vuodatuksissasi oikein vierastan. Se saattaa olla erilainen suhtautuminen aikaan, joka näkyy esimerkiksi tuossa 'pitää sisälle tuleman' -ilmaisussa. Kuulen siinä varmuuden siitä, että Jumala on viimein pelastava syntiset. Heränneet kertovat Jumalan töistä usein menneessä aikamuodossa, josta lainauksessanikin on malli: 'Herra on vetänyt sanaan, puhunut sydämelle'. Tämä ei ole mitään menneiden haikailua vaan varmuutta siitä, että Kristuksen pelastusteko on jo suoritettu loppuun. Siihen liittyy myös ajatus, että tulemme kerran näkemään sen, että Jumala on jo kauan tehnyt meissä työtään. Nyt se saattaa vielä olla meiltä salassa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #138 : 06.04.21 - klo:15:54 »
Minä en usko, että hän on vakavissaan ....   :icon_eek:


Minä arvelen, jotta hän heittää meitistä läppää...  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #139 : 06.04.21 - klo:16:44 »
Jos koen että en ole täysin selvillä asioista, varma asioista, enkä asian ytimessä,
niin saatan vetäytyä hiljaisuuteen sivummalle sen tähden etten tiedä milloin keskustellaan
vakavissaan ja milloin heitetään läppää.
Saatu kokemus aiheuttaa sen että näitä on vaikea erottaa toisistaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #140 : 06.04.21 - klo:17:29 »
Jäin miettimään, mitä näissä vuodatuksissasi oikein vierastan. Se saattaa olla erilainen suhtautuminen aikaan, joka näkyy esimerkiksi tuossa 'pitää sisälle tuleman' -ilmaisussa. Kuulen siinä varmuuden siitä, että Jumala on viimein pelastava syntiset. Heränneet kertovat Jumalan töistä usein menneessä aikamuodossa, josta lainauksessanikin on malli: 'Herra on vetänyt sanaan, puhunut sydämelle'. Tämä ei ole mitään menneiden haikailua vaan varmuutta siitä, että Kristuksen pelastusteko on jo suoritettu loppuun. Siihen liittyy myös ajatus, että tulemme kerran näkemään sen, että Jumala on jo kauan tehnyt meissä työtään. Nyt se saattaa vielä olla meiltä salassa.
Vaikka Kristuksen pelastusteko onkin jo suoritettu loppuun, niin körttiläiseen varmuuteen liittyy nöyrä epävarmuus Jumalan jo kauan tehdessä alatien maan matosessa työtään. Siksi se onkin armon kerjäläisilä vielä salattu, jotta matoset eivät ylpistyisi korskeaan ulkokultaisuuteen. Siksi Jumala onkin tarkoittanut kaiken armonsa ja rakkautensa juuri murheelliselle ja ahdistetulle alati synnin tunnossa katuvalle heikon uskonsa epävarmuudessa rypevälle matosäkille  :022: .

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #141 : 06.04.21 - klo:18:56 »
Vaikka Kristuksen pelastusteko onkin jo suoritettu loppuun, niin körttiläiseen varmuuteen liittyy nöyrä epävarmuus Jumalan jo kauan tehdessä alatien maan matosessa työtään.

Körttiläisyys ei ole joku kaikkia heränneitä jatkuvasti määrittelevä omituinen varmuuden ja epävarmuuden yhdistelmä. Elämä on surujen ja ilon, epäilysten ja varmuuden, ahdistusten ja rauhan vuorottelua, johon Jumala omansa johtaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #142 : 06.04.21 - klo:19:49 »
Me itsemme körttiläisiksi itsemme  tunnistavat, kuka mistäkin syystä, otamme uskon kysymykset vakavasti keskustellessamme niistä.

Minä olen kuullut luterilaisen käyttävän viidesläisestä menneisyydestäni tuttuja fraaseja, niitä joita nyt pidän hurskastelevina, ulkomailta opittuina.

Köettiläisyys on vakaata suomalaista juurta. Luterilainen on tullut tänne körttiläisyyttä pilkkaamaan ja Päivi Räsästä mainostamaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #143 : 07.04.21 - klo:13:35 »
Me itsemme körttiläisiksi itsemme  tunnistavat, kuka mistäkin syystä, otamme uskon kysymykset vakavasti keskustellessamme niistä.

Minä olen kuullut luterilaisen käyttävän viidesläisestä menneisyydestäni tuttuja fraaseja, niitä joita nyt pidän hurskastelevina, ulkomailta opittuina.

Köettiläisyys on vakaata suomalaista juurta. Luterilainen on tullut tänne körttiläisyyttä pilkkaamaan ja Päivi Räsästä mainostamaan.
En nyt lähtisi ketään sormella osoittamaan, sillä körttiläisethän alatien maan matosina huolehtivat vain omasta heikosta vaelluksestaan. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #144 : 07.04.21 - klo:13:38 »
En nyt lähtisi ketään sormella osoittamaan, sillä körttiläisethän alatien maan matosina huolehtivat vain omasta heikosta vaelluksestaan.

Nyt, kun sinua kuitenkin on 'osoitettu sormella', suhtaudupa siihen vakavasti!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #145 : 07.04.21 - klo:14:16 »
Nyt, kun sinua kuitenkin on 'osoitettu sormella', suhtaudupa siihen vakavasti!
Kun osoitat sormella toista, sinulla osoittaa kolme sormea itseesi!  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #146 : 07.04.21 - klo:14:25 »
Kun osoitat sormella toista, sinulla osoittaa kolme sormea itseesi!

Aivan. Mene siis itseesi sinäkin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #147 : 07.04.21 - klo:14:25 »

   Nimenomaan

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #148 : 08.04.21 - klo:01:32 »
Täällä on kirjoitettu niin  monesti maan matosesta, että kauheata kuinka tulee mato-onkeni mieleen. :icon_cool:   


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko herännäisyys nyt saattohoitoa vailla? Osa 2
« Vastaus #149 : 08.04.21 - klo:01:52 »
Me itsemme körttiläisiksi itsemme  tunnistavat, kuka mistäkin syystä, otamme uskon kysymykset vakavasti keskustellessamme niistä.

Minä olen kuullut luterilaisen käyttävän viidesläisestä menneisyydestäni tuttuja fraaseja, niitä joita nyt pidän hurskastelevina, ulkomailta opittuina.

Köettiläisyys on vakaata suomalaista juurta. Luterilainen on tullut tänne körttiläisyyttä pilkkaamaan ja Päivi Räsästä mainostamaan.


Jokseenkin näin olen arvellut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.