Luterilainen on ollut koko ajan vihanmielinen minua kohtaan, vaikka olin alusta asti hänelle ystävällinen. Adventistipiirteet, jotka hän on ahkerasti tuonut esille, eivät suinkaan kuulu 1800-luvun herännäisyyteen. Sanokaa kuka 1800-luvun herännyt puolsi veganismin Danielinkirjan nojalla? Se on hänen pääsanomia, eikä hän suostu kuulemaankaan järkeä siitä. Onko 1800-luvun herännäisyyden piirre pilkata ja kiusata Siionin virsien kääntäjää, niin kuin hän tekee jatkuvasti ja josta te ette piittaa vähääkään? Ei ole. Se oli retorinin kysymys.
Jos hän puoltaa vanhaa herännäisyyttä niin kuin väitetään, niin miksi minä, joka en täällä ole juurikaan muuta tehnyt kuin kääntää 1800-luvun Siionin virsia, niin miksi minä olen Penan jälkeen se, jota vastaan hän eniten piikittelee? Mitä ei toivottua uudistusta olen minä esittänyt? En mitään. Olkoon niin, ettei ole adventisti, vaikka hän sellaisia asioita monesti ajaa. Mutta miksi hän on nyt teidän 1800-luvun herännäisyyden sankari? Minähän olen ylimpänä juuri sitä asiaa ajanut, jos kukaan, kääntämällä ja laittamalla tänne joka päivä 1800-luvun Siionin virsiä. Siis teidän logiikka on niin päin honkiin kuin voi olla. Ikään kuin ei osaisi ajatella järkevästi alkuunkaan. Ylistätte luterilaista 1800-luvun herännäisyyden puoltajana, kun hän suoltaa adventismin kaltaisia hölynpölyä, ja nostatte aina välille vihapuheita minua vastaan, joka kääntää ja laitan tänne vanhoja Siionin virsiä! Mitä hölmöä! Eikö yhtään hävetä? Ilmeisesti se vaatisi enemmän älyä kuin mitä teissä on.
Jos luterilainen olisi 1800-herännäisyyden kannattaja, niin hän olisi ensimmäinen kiittämään siitä, että kirjoitan körttifoorumiin päivittäin sen ajan Siionin virsien säkeistöjä. Kun hän sen tekee, niin kuolen yllätyksestä. Ei hän mitään muuta halua tehdä kuin trollausta.