Kirjoittaja Aihe: Taivas, pallo pyörittää minua.  (Luettu 34932 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #15 : 14.03.13 - klo:20:01 »
Ai, se on kai sama silmä millä minä katson tennistä, siis naisten peliä....pallohan sekin on, eiks vaan  :023:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #16 : 14.03.13 - klo:20:08 »
Anatasias taas ei siis niinku tajuu.
 Pooh,.
Aurinko pyörii ja kuu sen ympärillä ja sit sit maa pyörii ja me pienet ihmiset pyörii niinku siellä ympyrää ja sit kaikki pallot pyörii.
Jalkopallo pyörii ja jengi diggaa ja se on alkukantaista.
Kaikki se et mä tykkään tosta jengistä ja mä noista ku täältäpäin on, niinku on sitä alkuenergiaa.
No mä voin selittää joskus, ku ei oo sauna ilta.

No joo pallo pyörryttää mua eikä maapallo pyöri ympärillä, no se on se sitten ruotsalainen selitys.
Kiva kun täällä ihmiset kirjoittaa scifiä oon aika diggari.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #17 : 14.03.13 - klo:20:08 »
Kaikkea sitä joutuukin selittään-
Tik toc.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #18 : 14.03.13 - klo:20:11 »
hyvä humööri teitillä  :icon_lol:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #19 : 14.03.13 - klo:21:00 »
Jalkapalloilijoista näkyy enemmän  :109:

nimim. Mummokin katsoo sillä silmällä.

Kaiken lisäksi Ruud van Nistelrooy ja Patrick Kluivert on syntyneet samana päivänä kuin minä. Kummallisia nuo hollantilaiset.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #20 : 14.03.13 - klo:21:06 »
Kohta rupeavat jalka- ja potkupalloillijat tukkanuottasille.
Miksi ?
En usko että palloilun ammattilaiset provosoituvat ja  lähtevät  mihinkään epäolennaiseen viestintään tällä "keskustelu kentällä".
Jalkapalloiluhan on herrasmiesten laji.
Toiseksi itse ainakin , "tämän kentän" ammatilaisena ja muutaman vuoden kokeneena en halua itselleni  punaistakorttia.
Se nimittäin voi vielä kaiken lisäksi johtaa "ikuseen pelikieltoon".
Siitä minulla on kokemusta ja tiedostan että kentän "tuomari" ei siedä enään yhtään tykitystä minulta, vai mitä Seppos.

ps. Kolmanneksi olen kyllä tietoinen miten körttifoorumin "potkupalloilijat käyttäytyvät".  :icon_wink: Kuten esimerkiksi:

Peleistä, joita olen pelannut, lähinnä filosofiaa on petanque.

Täällähän on meno kuin parhaissa tosiuskovaisten herätyskokouksissa.

Ai, se on kai sama silmä millä minä katson tennistä, siis naisten peliä....pallohan sekin on, eiks vaan
Anatasias taas ei siis niinku tajuu.
 Pooh,.
Aurinko pyörii ja kuu sen ympärillä ja sit sit maa pyörii ja me pienet ihmiset pyörii niinku siellä ympyrää ja sit kaikki pallot pyörii.
Jalkopallo pyörii ja jengi diggaa ja se on alkukantaista.
Kaikki se et mä tykkään tosta jengistä ja mä noista ku täältäpäin on, niinku on sitä alkuenergiaa.
No mä voin selittää joskus, ku ei oo sauna ilta.
No joo pallo pyörryttää mua eikä maapallo pyöri ympärillä, no se on se sitten ruotsalainen selitys.
Kiva kun täällä ihmiset kirjoittaa scifiä oon aika diggari.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #21 : 14.03.13 - klo:21:09 »
Kaiken lisäksi Ruud van Nistelrooy ja Patrick Kluivert on syntyneet samana päivänä kuin minä. Kummallisia nuo hollantilaiset.

Hetken aikaa raksutti, ennenkuin tajusin että puhuit samasta päivästä, mutta et samasta vuodesta  :023:

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #22 : 14.03.13 - klo:21:28 »
Täällähän on meno kuin parhaissa tosiuskovaisten herätyskokouksissa.   
Aivan ja eikö ole hienoa kuinka maailman suurin urheilulaji yhdistää ihmisiä jopa "tosiuskovaisten" myötä. :icon_wink:

"Piispa Riekkisen kaksi rakkautta: kirkko ja jalkapallo. Piispa Wille Riekkinen on intohimoinen jalkapallomies. Kirkonmiehenä hän on noussut arvostettuun asemaan, mutta myös jalkapallosta löytyy saavutuksia. Hänellä on muun muassa Zyrichin yliopiston osakuntien mestaruus. Jalkapallokentällä piispan pelipaikka löytyy useimmiten vasemmasta laidasta".
http://arenan.yle.fi/radio/1275083


"Ruumiinkulttuuria ja jalkapalloa elokuussa Sonera Stadiumilla"
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/BFB1406FC6070A90C2257A2A0038A785?OpenDocument&lang=FI

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #23 : 14.03.13 - klo:21:37 »
Ville Riekkinen on minulle "tuttu" ihan muualta kuin jalkapallosta....uraanikaivoksen vastustamisesta.

Onkohan siitä nyt 2-3 vuotta kun Enossa oli seurakunnan järjestämänä iso tapahtuma siellä olevien
uraanivaltausten ja mahdollisesti kaivosten vastustamiseksi.
Piispa oli ko. tapahtuman priimusmoottorina, kovasti oli väkeä liikkeellä.
Meillä sattui kyläreisu pojan ja miniän luokse samaan aikaan, kieltämättä oli hienoa saada olla siinä mukana.

Olitkohan myyrä samassa tapahtumassa mukana?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #24 : 14.03.13 - klo:21:47 »
Aivan ja eikö ole hienoa kuinka maailman suurin urheilulaji yhdistää ihmisiä jopa "tosiuskovaisten" myötä. :icon_wink:

"Piispa Riekkisen kaksi rakkautta: kirkko ja jalkapallo. Piispa Wille Riekkinen on intohimoinen jalkapallomies. Kirkonmiehenä hän on noussut arvostettuun asemaan, mutta myös jalkapallosta löytyy saavutuksia. Hänellä on muun muassa Zyrichin yliopiston osakuntien mestaruus. Jalkapallokentällä piispan pelipaikka löytyy useimmiten vasemmasta laidasta".
http://arenan.yle.fi/radio/1275083


"Ruumiinkulttuuria ja jalkapalloa elokuussa Sonera Stadiumilla"
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/BFB1406FC6070A90C2257A2A0038A785?OpenDocument&lang=FI


Myös emeritusarkkipiispa tykkäsi potkia.
http://ur.fi/jutut/rauma-ja-alue/juttu-se-rankkari-olisi-pitanyt-vetaa-sisaan
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #25 : 15.03.13 - klo:08:29 »
Pohjolan  ”Metsien Miehet” kohtaa ”Etelän Hidalgot” 22.3.2013 ja  6.9.2013.
6.9 olevaan otteluun olisi mieluista mennä katsomaan ”espanjalaisia taiteilijoita”.

ps. Suomen MM-karsintalohkon ohjelma 2013.
22.3.2013
RANSKA – GEORGIA
ESPANJA – SUOMI
26.3.2013
RANSKA – ESPANJA
7.6.2013
SUOMI – VALKO-VENÄJÄ
11.6.2013
VALKO-VENÄJÄ – SUOMI
6.9.2013
GEORGIA – RANSKA
SUOMI – ESPANJA
10.9.2013
VALKO-VENÄJÄ – RANSKA
GEORGIA – SUOMI
11.10.2013
ESPANJA – VALKO-VENÄJÄ
15.10.2013
ESPANJA – GEORGIA
RANSKA – SUOMI

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #26 : 15.03.13 - klo:10:24 »
Andalusialaiset kääpiöt pyörittävät meitä 9-0!!! Suomessa pelataan potkupalloa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #27 : 15.03.13 - klo:11:17 »
Andalusialaiset kääpiöt pyörittävät meitä 9-0!!! Suomessa pelataan potkupalloa.

Olisikohan mahdollista nimimerki ”juhanin” lukea  seuraava viesti uudestaan, ennen kuin alkaa nimittelemään  ihmisen fyysisiä  ominaisuuksia, fanaattisuudestaan huolimatta, saksalaisen palloilun ystävänä.  :icon_wink:

Barcan kannattajat eivät janoa  mitään enempää kuin voittoa – paitsi romantiikkaa. Ja kuten seuran  pitkä alisuorittaminen historia osoittaa, he saavat paljon [/u]enemmän jälkimmäistä.
Barcalla ei ole vastapuolen faneja, joita he pitäisivät ali-ihmisinä, eikä seuraa ole juuri liitetty väkivaltaisuuksiin. Sen stadionille on pakkautunut enemmän naisia ja lapsia kuin missäään muualla Euroopassa. Niin ikään siellä on kasapäin Espanjan eteläosien siirtolaisia, jotka kiintyvät  seuraan helpottaakseen sopeutumista Kataloniassa.
Jyrkemmin sanottuna Barca ei vapahda ainoastaan lajia sen kriitikoilta. se vapahtaa myös nationalismin käsitteen".[/i]
Jalkapallon Maailmanselitys
Franklin Foer
2005 LIKE
s.186 -187
Barcan "henki"  on elämän ... sanoja ei aina löydy.
 Pallo elää ja yhdistää myös ihmisiä vuorovaikutukseen....körttifoorumillakin  :icon_wink:
ps.Jalkapallo ei ole minulle uskonto, mutta se on hyvä mauste elämääni.
Miksi ?
En usko että palloilun ammattilaiset provosoituvat ja  lähtevät  mihinkään epäolennaiseen viestintään tällä "keskustelu kentällä".
Jalkapalloiluhan on herrasmiesten laji.
Toiseksi itse ainakin , "tämän kentän" ammatilaisena ja muutaman vuoden kokeneena en halua itselleni  punaistakorttia.
Se nimittäin voi vielä kaiken lisäksi johtaa "ikuseen pelikieltoon".
Siitä minulla on kokemusta ja tiedostan että kentän "tuomari" ei siedä enään yhtään tykitystä minulta, vai mitä Seppos.

ps. Kolmanneksi olen kyllä tietoinen miten körttifoorumin "potkupalloilijat käyttäytyvät":icon_wink: Kuten esimerkiksi:

 :icon_wink:

myyrä

  • Vieras
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #28 : 15.03.13 - klo:14:27 »
Ville Riekkinen on minulle "tuttu" ihan muualta kuin jalkapallosta....uraanikaivoksen vastustamisesta.

Onkohan siitä nyt 2-3 vuotta kun Enossa oli seurakunnan järjestämänä iso tapahtuma siellä olevien
uraanivaltausten ja mahdollisesti kaivosten vastustamiseksi.
Piispa oli ko. tapahtuman priimusmoottorina, kovasti oli väkeä liikkeellä.
Meillä sattui kyläreisu pojan ja miniän luokse samaan aikaan, kieltämättä oli hienoa saada olla siinä mukana.

Olitkohan myyrä samassa tapahtumassa mukana?


Enpä ollut kuin hengessä mukana. Piispa Riekkinen oli monella tapaa hyvä piispa. Tällä seudulla on monia luonnonsuojeluhenkisiä pappeja, kuten Armi Rautavuori ja tietenkin Pauliina Kainulainen, jolta on ilmestynyt uusi kirja "Metsän teologia". Jokohan se olisi kirjastossa? Talvivaara-adressissakin on mukana joukko pappeja, samoin Metsän tarina-adressissa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Taivas, pallo pyörittää minua.
« Vastaus #29 : 15.03.13 - klo:14:31 »
Armi Rautavuori oli miniäni pomo kun hän oli Enossa pappina, nyt Kati on siirtynyt Kontiolahden kappalaiseksi,
on äitiyslomalla loppukesään.