Kirjoittaja Aihe: Nyt osa 10  (Luettu 25937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #120 : 20.11.17 - klo:16:41 »
Mitä ? Sinulta meni käsi ?  Öppikseltä meni käteinen, mutta se löysi kuin Tuhlaajapoika kotiin.

Onko paha ?  :107:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #121 : 20.11.17 - klo:18:41 »
Ei minulta mennyt käteinenkään... ja kävin pankissa toivioretkellä josko kortin kuoletus onnistuttaisiin perumaan, ja niin sekin heräsi vielä henkiin  :001:. Ja samalla sain tehtyä jonkun perustietoilmoituksen tms., jota varten muutenkin olisin ennen pitkää saanut kutsun. Ja hoksasin että voin ladata kännykän tästä läppäriltä, kunhan on oikeanlainen USB-piuha, ja sellainen löytyy kyllä. Eli elämä hymyilee taas!

Harmittaa vain kun olin itsekäs enkä bussissa pummille antanut rahaa. Joku hieman yksinkertaisen oloinen setä, hieman räyhäävä kyllä myös mutta mitä väliä, ei löytänyt lippuaan ja ajettiin ulos, mutta olisinhan minä voinut lompakostani viitosen heittää. Kun itse sain niin paljon enemmän tänään takaisin. Mutta kun ei sytyttänyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #122 : 20.11.17 - klo:19:11 »
Kiva.  :109: :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #123 : 20.11.17 - klo:21:43 »
Kotiuduin tunnin kävelylenkiltä, olipa hyvä sää, ja vaatetta sopivasti.  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #124 : 21.11.17 - klo:07:51 »
Olen hyvin hyvin iloinen kun sekä Tiitiäinen että Mörtti ovat meitä taas muistaneet. :117: ... kuin kanaemo
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #125 : 21.11.17 - klo:19:19 »
Olin suur-kohortin, ex-varuskunnan, jäsentilaisuudessa. Entinen palvelusveli luennoi "Israel tänään". Keskusteltiin runsaasti. Sain yhdelle kaverille annetuksi hyvät tiedot körttiläästen matkoista. Otti tiedot ylös.

Iltapäivällä minua vastusti, kun en pystynyt vaihtamaan autoon etulamppuja. Jumala armahti seniorin ja sain tehdyksi päätöksen, että Wetterissä tuollaiset asiat tehdään myös.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #126 : 21.11.17 - klo:20:01 »
 :eusa_angel: :039:

Hyvää yötä.
Levollisia unia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #127 : 21.11.17 - klo:20:18 »
Heippa  :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #128 : 22.11.17 - klo:09:20 »
 :eusa_angel: :039:

Heippa.

Odottelen, että pankki aukeaa niin pääsen velipojan asioille, käyn sitten myös hänen apteekkiasioillaan ja haen jäätävän kokoisen sälkin kissanhiekkaa, just ja just jaksan nostaa sen peräkonttiin (ellei ole ketään salskeaa maskuliinia) lähettyvillä jolle voin huikata, että voisitko hiukan auttaa ja nostaa autoon tämä säkki.
Sitten haen torttutaikinaa, sosetta on, olen luvannut tehdä joulutorttuja, jälleen, kun veli toivoi.
Ensin suunnittelin tämän rupeaman torstaille, mutta ajattelinkin että näiden asioiden päivä on  yänään.

Ulkona hienoisesti lunta, ihan kaunista, valkoista.

Hyvää tätä päivää.  :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #129 : 22.11.17 - klo:09:41 »
Huilaan vähän salin jälkeen. Sain pulssin nousemaan jopa 169. 15 min pääst siitä  kotona mittari näytti pulssin olevan 66.

Kohta suihkuun ja samalla pyykit koneeseen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #130 : 22.11.17 - klo:09:57 »
Wetterillä lamput vaihdettiin nopeasti. Olin ihan oikeilla jäljillä ollut, mutta vähäinen valo oli haittana. Seuraavalla kerralla osaan homman kuin vettä vaan.
Lähdemme pojan kämpälle sorvin ääreen, mutta ensin käymme K-Raudassa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #131 : 24.11.17 - klo:11:44 »
Kirjoitan Kankaalassa. Pimeässä hain peräkärryn Patelasta, hämäränkuhjassa meni matka ja nyt on valoa riittävästi, koska uusi lumi ihan häikäisee. Ei ollut helppoa olla yksin kulussa. Ensin pojan asunnolla en meinannut päästä kärryn kanssa tielle, kun oli sitä lunta. Onneksi löysin lapionrisan nurkista. Kun pääsin Pohjantielle ja aloin kiihdyttää, niin kärryn päältä lähti lumikerros kuin riekkoparvet muinoin metsästysmaillani edestäni. Piti pysähtyä ja köyttää kuorma kunnolla. Kankaalassa en päässyt ihan paraatiovelle  :003: asti, sillä lumen päällyskerros on alijäähtyneen veden jäätämä. Kaartaessa ei peräkärryn pyörät tule auton renkaiden jäljessä, vaan omia teitään kitkaa ja vierintävastusta lisäten.
Olen ehtinyt panna valakiat pesiin, sähköroikan Zetorin kylkeen ja ruokkinut pikkulintuni. Nyt alan juoda kahvia.
Hyvää päivänjatkoa, erityisesti lady M, koska sitä toivottelit. Toki kaikille muillekin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #132 : 24.11.17 - klo:16:08 »
Lumen kanssa jäin toiseksi eli hommaa on jatkettava huomenna. Zetoriin kuuluva substanssikaluhan on takalana, mutta märkää tiukkaa lunta on paksusti. Zetori on kevyt ja vain takapotkuinen. Tielle pääsen ja huomenna voin peräkärryn tyhjätä oikeassa paikassaan. Jaksanen joulukuuset raahata kärryyn, mutta urheiluakin pitäisi seurata. Tämä päivä meni harakoille.
Tai ei suinkaan, onhan pirtti lämmitetty omilla ruutikuivilla sekapuilla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #133 : 24.11.17 - klo:16:14 »
Minä taasen luovutin Rukan yhditetyn mäen kun olosuhde on pelottava. Miehet silti hyppyytetään. :017:

Siirryin kuuntelemaan sisilialaista kansanlaulua pianokappaleena. Kuulostaa tangolta:

https://www.youtube.com/watch?v=OGz_dlN-l2M
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt osa 10
« Vastaus #134 : 25.11.17 - klo:20:04 »
Hyvää yötä.

Tule, Jeesus lapses luo,
armos siunaukses suo.
Tue pientä horjuvaa,
johda tietä oikeaa.
Kiitos tästä päivästä.
Aamen.

-zzzz-