Kirjoittaja Aihe: Tänään 56  (Luettu 34328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 56
« Vastaus #45 : 19.01.17 - klo:16:04 »
Nauttikaan riemurinnoin kerta sinne olette päässeet.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 56
« Vastaus #46 : 21.01.17 - klo:12:21 »
Taas tultiin uimasta. Nyt vesi oli ilmaa lämpimämpää, kun ilma oli täkäläisittäin viileää vain +26. Huomena illalla klo 23.55 lähtee Finnair kotiin ja lastenhoitovisiitti päätyy. On kiva leikkiä niiden kanssa. Meillä olikin 13kk paussi visiiteissä asunnonvihdon takia. Sitten täytyy vielä tähdätä alennuskausiin sillä niiden ja halpojen välissä on usean satasen ero kahdelta hengeltä. Ilma täällä on tyypillinen sademetsäilma, kumaa ja kosteaa. Täällä sataa ja ukkostaa päivittäin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 56
« Vastaus #47 : 21.01.17 - klo:14:39 »
Tänään käytiin Matkamessuilla, ei tullut matkaa ostettua, mutta ensi kesän lomamatkakohde taisi avautua. Norjaa olemme kiertäneet kaikkialla muualla, mutta Pykeijan alue on kokematta, sinne siis. Muuttuvia tekijöitä on ennen kesää vielä paljon, mutta katsotaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 56
« Vastaus #48 : 23.01.17 - klo:15:00 »
Kotona taas. Kaikki hyvin paitsi unet koneessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 56
« Vastaus #49 : 23.01.17 - klo:20:31 »
Tulipa pitkästä aikaa kurkistettua tänne. Siis juuri nyt ja tänään.  :039:
Kyllä te kaikki mielessä olette olleet, mutta en vain ole saant aikaseksi koneella paljon istua.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 56
« Vastaus #50 : 24.01.17 - klo:07:16 »
Oon siuta kaivant.  Ees pien vilaus sillotällö ois armoo.

Oon lähos labrakokeisiin ja päätä juilii ko oon olt syömättä-juomatta kakstoistuntii.
Tää kestetää, tääkii.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 56
« Vastaus #51 : 24.01.17 - klo:12:22 »
Kestin. Naurussa oli pitelemistä kun hoitsu kertoi että tässä on myös määrätty PSA-kokeen otto.
Hän hoksasi, että se minun tapauksessa tarkoitti kilpirauhaskoetta, jossa on samansuuntainen lyhenne.

Olen siis kumminkin nainen. :017: ( joskus itsekin epäilen )

Juhlan kunniaksi laitoin uunimakkaraa vahvalla juustohölväyksellä ja perunamuusin tein kermalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 56
« Vastaus #52 : 26.01.17 - klo:07:58 »
Kuinka voit veli-Veneheitto ? Helpottaako yhtään, jaksatko jo hiukan puuhailla ?

Itsellä oli kivulias yö kun unohdin kaulaliinan. Kaularangan kuluma ärhäköitui influenssan aikana, eikä ota talttuaakseen.

Tänään teen ruokaa huomiseksikin. Huomena on heti klo 8 silmäpisto, ja sen jälkeen on paras olla päivä aloillaan liikaa hötkyilemättä. Sunnuntaiksi olen kutsunut jälkikasvun syömään. Meinasin silloin tehdä savuporokeiton.

Enni Mustoset etenee kovalla vauhdilla. Kun loppuu nämä maalaisromantiikka-romaanit, siirryn Koskivuori-sarjaan. Se liittyy läheisesti tuttihin seutuihin Mäntsälä-Hausjärvi-Lahti tienoilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 56
« Vastaus #53 : 26.01.17 - klo:10:21 »
^
Kiitos vaan, kyllä olen jo liikkunut. Eilen käytiin allekirjoittamassa omaisuuden lahjoittamisen "papyrukset", tänään hoitelin pojan puolesta lainhuutoa ja osakkeiden siirtojuttuja. Eli tiukasti kiinni ajassa, vaikka Ruutin asia koskee ja on vielä kesken.
Kaikenlainen rumihillinen kipu on keljumaista, suren puolestasi, mutta Sinä olet synnyttänyt nainen, että kivunsietosi on paljon korkeammalla tasolla kuin minulla, Sinä kestät Vihreän sisaren energialla.
Veneheiton Kankaala ja metsätyöt ovat sivuraiteella sattuneesta syystä, mutta nyt olen suomalaisen Petsamon elämän lukija. Kirjailija Tuulikki Soini, syntyään petsamolainen on kirjoittanut neljä kirjaa elämästä Suomen Petsamossa. Luen viimeistä Petsamon laulu osaa. Aloitin asiaa tuntematta nuorimmasta päästä eli Petsamo sotasaalis-kirjalla. Uskoisin, että saisit Sinäkin hienoja lukuelämyksiä, koska kirjoittaja on nainen. Enni Mustosen kirjat viime vuosisadan alun taiteilijapiirien elämästä olen minäkin lukenut ja tykkäsin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 56
« Vastaus #54 : 26.01.17 - klo:12:42 »
Tänään on ollut ylenpalttisen hyvä päivä.

1. Labratulokset hyvät, paitsi ymmärrettävästi joulun ja influenssan ja liikkumattomuuden takia sokeriarvot  on vielä korkeat. Hoitaja joka tulokset kertoi osoittautui päteväksi ja eteväksi. Sain häneltä tietoa monesta muustakin mieltäni askaruttavasta asiasta.

2. Instrumentarium toimitti uudet lasit runsaassa viikossa. Olen tyytyväinen. Pokat on Burberryt - 70 %. Omaninäköiset ovat. Ei enää punaiset vaan turvallisen ruskeat.
Punaiset säilytän muistoksi muutoksesta.

3. Syyrialaispaikan , ruokaravintola, isäntä on kastettu kristityksi täällä Lahdessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mstone

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Vs: Tänään 56
« Vastaus #55 : 26.01.17 - klo:12:55 »
Tänään on ollut ylenpalttisen hyvä päivä.

1. Labratulokset hyvät, paitsi ymmärrettävästi joulun ja influenssan ja liikkumattomuuden takia sokeriarvot  on vielä korkeat. Hoitaja joka tulokset kertoi osoittautui päteväksi ja eteväksi. Sain häneltä tietoa monesta muustakin mieltäni askaruttavasta asiasta.

2. Instrumentarium toimitti uudet lasit runsaassa viikossa. Olen tyytyväinen. Pokat on Burberryt - 70 %. Omaninäköiset ovat. Ei enää punaiset vaan turvallisen ruskeat.
Punaiset säilytän muistoksi muutoksesta.

3. Syyrialaispaikan , ruokaravintola, isäntä on kastettu kristityksi täällä Lahdessa.
Minun melkein kaikki syyrialaiset ystäväni ovat Islamin uskoisia. Mutta siitä kiitos kuuluukin Jumalalle joka rikkoo rajoja jotta ihmiset voisivat jakaa sitä mitä heille on annettu jaettavaksi. Rakkaus.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 56
« Vastaus #56 : 26.01.17 - klo:15:32 »
Ystävät löytävät toisensa uskonnosta riippumatta. Näin olen kokenut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 56
« Vastaus #57 : 31.01.17 - klo:15:22 »
Kävin uudelleen ystävää tervehtimässä sairaalassa Orimattilassa. Kun keli oli suotuisa lähdin yksin autolla. Siitä onkin kauan, että ajan muualle kuin kirjastoon tai kauppaan.

Tapasin samalla ystäväni tyttären . Hän on myös kirjoittava tytär. Hän kirjoittaa näytelmiä ja tv-sarjojen käsikirjoituksia ym. Kyllä juttu luisti. Toivottavasti emme väsyttäneet potilasta, silmät kyllä tuikkivat iloisesti.

Hän on ollut koko tammikuun sairaalassa, mutta yhtään päivää ei ole joutunut olemaan aivan yksikseen. Hän on hyvä ja herttainen nainen, häntä muistetaan.

Tilanne alkaa muistuttaa ystävyyttäni Liisa-neidin kanssa. Liisa kuoli vuosi sitten ja nyt minulla on uusi muistettava ystävä. Toivon , että saan pitää häntä lähelläni vielä kauan. Olemmehan samanikäiset. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 56
« Vastaus #58 : 31.01.17 - klo:20:21 »
Tänään joimme Jehkin (kissamme) lähtökahvit ja päästimme sen paremmille leposijoille.
Meillä se oli melkein 12 vuotta ja jo tullessaan se oli aikuinen kissa. Me olimme sille löytöperhe. Se toki oli pentusena käynyt meitä katsomassa ja varmaan aikuisena muisti, että siinä talossa on lehmiä ja kissankuppi navetan oven vieressä.
Jehki alkoi olla jo niin vaivainen, varmaan jopa tuskainenkin. Meille alkoi olla vaivaa, kun se ei enää osannut hiekkalaatikolle. Mattoja on siis pesussa.

Aikansa kutakin, sanoi pässi, kun päätä leikattiin.  :102:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 56
« Vastaus #59 : 31.01.17 - klo:20:24 »
Tänään joimme Jehkin (kissamme) lähtökahvit ja päästimme sen paremmille leposijoille.
Meillä se oli melkein 12 vuotta ja jo tullessaan se oli aikuinen kissa. Me olimme sille löytöperhe. Se toki oli pentusena käynyt meitä katsomassa ja varmaan aikuisena muisti, että siinä talossa on lehmiä ja kissankuppi navetan oven vieressä.
Jehki alkoi olla jo niin vaivainen, varmaan jopa tuskainenkin. Meille alkoi olla vaivaa, kun se ei enää osannut hiekkalaatikolle. Mattoja on siis pesussa.

Aikansa kutakin, sanoi pässi, kun päätä leikattiin.  :102:

Eläinten eutanasiaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi