Kirjoittaja Aihe: Tänään 54  (Luettu 30854 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #30 : 03.10.16 - klo:18:53 »
Jäin jotenkin jumiin.
Antibioottien syönti parantaa, mutta aiheuttaa myös sivuoireita. Minäkin olen syönyt 2 kahden viikon kuuria ja olo on kuin porsaalla, että onko sitä joulun jälkeen elämää. Ei auta kuin totella tohtoreita.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 54
« Vastaus #31 : 03.10.16 - klo:19:46 »
Jassoo, nyt tuli potkut ammattiliitostakin, ennen kuin olen saanut uudemman kerran haettua ansiosidonnaista päivärahaa (oli viimeksi liput ja laput väärin täytetty). On siis maksut maksamatta silkkaa aikaansaamattomuuttani. Minulla taitaa olla jonkinasteinen elämänhallinnan ongelma.

Olisi niin paljon yksinkertaisempaa vain olla töissä, ei siellä mitään kovin vaikeaa koskaan eteen tullut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 54
« Vastaus #32 : 05.10.16 - klo:09:14 »
^
Antibioottien syönti

Ei hyvä jos suinkin onnistuu saamatta bakteeritulehdusta viruksen jatkoksi. Inhoan koska ei vatsani oikein kestä, mutta mokomaa kun pukkaa niin usein pahempaa ja vie pitkäksi aikaa niin voimattomaksi. Toipumisia.

Harmin paikka, öppiäinen. Kuinka sanoa miten olen pahoillani puolestasi. Unelmoin itse joskus kaikkikyky-yrityksestä ja saan sitten viimeistään sisarelta kylmän suihkun niskaan. Jostakin jossa  omaan työhön pystymättömiä tai omaa työtä vaille jääviä kerättäisiin pikku sakki ja katsottaisiin mitä voitaisiin tehdä....  Minun on toisinaan kipeästi ikävä ihan omaan työhön mutta lääkäri sanoi että äläs nyt.  Toisinaan tulee paha olla kun muistan ne huonosti pärjänneet tiimit, jos vain saadaan tuo sairas pois niin kaikki rullaa ja sitte soittavat, voisitko tulla takas, ei rullaakkaan. Tai kun menin kiittämään hoitajaa joka auttoi kun makasin lattialla ja lihaksia nyki ja oksensin ja vastasi vihoissaan että katokkin ettei tuo toistu.... 

Sen tähden nyt olen kiitollinen kun vahingossa löytyi uusi ns työ. Itelläni jää kanssa ammattiliiton jäsenmaksu herkästi maksamatta koska on suuri, niin siirrän ja siirrän kunnes sieltä onneksi tulee vuodenvaihteessa nootti että tämän määrän satasia olet velkaa....  :icon_eek:

Olen kiitollinen kun pääsen liikkeelle ja huh miten läpihikinen ja huohottava tunnin jälkeen. Pakko pudottaa painoa muutenkin, enhän minä saa tätä kilomäärää omin ns lihaksin maasta ylös. Aluksi oli hirmu nälkä kun lähdin tekeen tehollista liikuntaa mitä tuo on ja lauantaisin salille ja uimaan, mutta se meni ohi. Onneksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #33 : 05.10.16 - klo:13:17 »
Odottavan aika on pitkä. Olen tilannut kartanoon romuraudan hakijan, mutta pitäisi toisen ohjeen mukaan lähteä Ouluunkin. Joten tullee kompromissi tehdyksi - vien Kaariinan  ja tulen odottelemaan torstaille tai perjantaille Utaconin kuljettajaa. Lauantaina takaisin Ouluun. Olisi kannattanut itse lastata raudat noin 400 kg ja viedä Romu-Ukolle. Olen niin herkästi vaikutettavissa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #34 : 05.10.16 - klo:16:28 »
Kaunis aurinkoinen syyspäivä.
Ja kahvituokio koneen ääressä.  :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tänään 54
« Vastaus #35 : 05.10.16 - klo:16:56 »
Aamulla kävelylenkki joka sujui hiukan kehnosi kun verensokeri putosi liian alas.
Se korjaantui lusikallisella hunajaa ja lasillisella mehua.

Pienet päiväunet ja iltapäivällä haravoin puolisen tuntia. Suihkuun ja sitten luin Antti Tuurin uusinta kirjaa Tangopojat. Se sai minut hykertelemään arkielämän kuvauksillaan johon on Pohjanmaalla ilmeisesti aina kuulunut ja kuuluu naljailu ja huulenheitto.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 54
« Vastaus #36 : 05.10.16 - klo:19:33 »
Tunnin kävelylenkki, vähän uuvutti, mutta olikin kolmas aika hyvä liikuntapäivä peräkkäin.
 :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 54
« Vastaus #37 : 06.10.16 - klo:15:47 »
Päivä kulunut pääosin lukiessa, iloitsen että lukeminen tällä hetkellä sujuu.
Kirkossa oli täällä perinteeksi muodostunut vanhusten viikon kirkkotilaisuus,
lauluryhmämme oli siellä mukana.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tänään 54
« Vastaus #38 : 06.10.16 - klo:16:47 »
Kävin hiukset leikkuuttamassa ja sitten etsiskelin sopevaa jalkalamppua olkkariin.
Entinen sanoi parikymmenvuotisen yhteistyösopimuksen ylös ja se siirrettiin ylös yläkertaan. Siihen jäi vain se pienempi lukuvalo, mutta yleisvalon saanti loppui.
Kiersin lähikirpparit, mutta ei ollut oikeastaan mitään. Prismassa on yksi joka ihanasti muistuttaa lapsuudenkotini lamppua.

Suunnittelin jo ruokalistaa Matin 75-synttäreille. Niihin on hiukan toista kuukautta kyllä vielä matkaa. Jos ei hirvipaistia saada, se on sitten pantava kinkku pöytään.
Perheen kesken ei ole niin nuukaa, tunnelma on tärkein.

Ostin kolme callunaa suureen saviruukkun talvikukiksi terassille.

Kun luin veli-Veneheiton kirjeen Ruutille, muistui viidentoistavuoden takaiset omat vakavat tuntemukset veljeni itsemurhan jälkeen.
Me lähimmät selvisimme ehkä vähemmällä, mutta ehkä kestämmekin vähemmän. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 54
« Vastaus #39 : 06.10.16 - klo:17:35 »
Tunnin kävelylenkki metsäpoluilla sujui loistavasti, aurinko paisteli, ei liian kuuma.
Kyllä pehmeällä alustalla on hyvä kävellä, eilinen asfalttilenkki otti koville.   :023: :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 54
« Vastaus #40 : 06.10.16 - klo:18:51 »
Kävin korvalääkärissä, mutta ja hän muun ohella poisti runsaasti vaikkua korvistani, mutta en huomannut sillä mitään vaikutusta sävel- tai rytmikorvaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 54
« Vastaus #41 : 07.10.16 - klo:10:51 »
Terveyskeskuksessa kävin.
Käsi alkaa olla hyvä etten sanois.
Ja sanonkin.
Konservatiivinen hoito on auttanut, nyt liikerata jo lähes normaali, kunhan ei taita sivulle äkkinäisesti.
Reipas neljä viikkoa ja nyt tuntuu jo että "elämä hymyilee" -again.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tänään 54
« Vastaus #42 : 07.10.16 - klo:11:25 »
Olemme pitäneet siivouspäivää kun Matti lähtee huomena aloittamaan hirvijahtia.

Ostimme sen jalkalampun jota mielittelin. Siinä sitä siivottavaa syntyikin kun purimme sen pakkauksesta. Styroksia ja pakkausteippiä ja muovia oli laitettu lujasti sen ympärille ja lisäksi iso pahvilaatikko jonka poltin saman tien leivinuunissa. Imuri hoiti lopun styroksimurun kitaansa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 54
« Vastaus #43 : 07.10.16 - klo:13:10 »
Terveyskeskuksessa kävin.
Käsi alkaa olla hyvä etten sanois.
Ja sanonkin.
Konservatiivinen hoito on auttanut, nyt liikerata jo lähes normaali, kunhan ei taita sivulle äkkinäisesti.
Reipas neljä viikkoa ja nyt tuntuu jo että "elämä hymyilee" -again.  :eusa_angel:

Hieno homma!  Kiitosaihe!  :eusa_pray: :eusa_angel: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 54
« Vastaus #44 : 07.10.16 - klo:16:59 »
Romurautakuski ei ilmaantunut. Sanoin tilattuani auton heti Kaariinalle, että tehdäänkö itse kuorma ja viedään Muhokselle. Tuurini on joskus pessimistin elämää. Mikä olento on "hyvä tuuri"? No, ei tämä yksinäisyyden syysloma hukkaan mene, sillä olenhan  Kankaalan tanhuaa yrittänyt siivota.
Aloitin lintujen ruokinnan. Säässä tapahtui selvä muutos, että on pakkasöitä. Kyllä silloin ötökät häipyvät ja ravinto on siemenravintoa. Jospa keväälle jaksan. Viime talvena meni 125 kg, kun olimme Espanjassa pääsiäiseltä asti. Edellisenä talvena meni yksi säkki enemmän, siis auringonkukan siemeniä. Myöhemmin hommaan vielä sianitraa, niin on tikoillekin evästä. Syömässä käy runsaasti tali- ja sinitinttejä, varpusia ja pikkuvarpusia, punatulkkuja, viherpeippoja, yhtä sorttia en vielä ole pystynyt määrittämään, siinä on paljon leppää värityksessä. Tietysti kotiharakat. Oravat ovat tulleet lumilta vasta. Noin 10 v sitten oli ruokailemassa yksi peltopyy 1,5 kk ajan, se oli jännä juttu. Isoisilla isännillä on niin vähän syysruista viljelyksessä, että peltopyy ei näin ylhäällä ilman ruishalmetta pärjää.
Tulin myöskin jo saunasta. Yksinäisenä miehenä voisin kylpeä koska tahansa. Viirailin saunaan menossa, niin siellä oli miltei sata astetta mittarissa. Tuli kiire ruveta lyömään löylyvettä, että jäähtymisefekti alkaisi. Alussa yritin suojata itseni kämmenkuppiini, mutta se oli huono idea.