Kirjoittaja Aihe: Ristiretkeläiset syyllisiä ?  (Luettu 4882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« : 21.07.16 - klo:13:45 »
Tämä kirjoitus antaa valoa siihen asiaan. http://www.heinola.org/~patato/cathol10.html

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #1 : 21.07.16 - klo:14:31 »
Tämä kirjoitus antaa valoa siihen asiaan. http://www.heinola.org/~patato/cathol10.html


En viitsi klikata linkkiä. Avaisitko hiukan mitä se käsittelee.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #2 : 21.07.16 - klo:15:25 »
Ei tuo linkki pure, uskaltaa aukaista.  Kertoo syitä ristiretkiin , siitä mitä silloin oli elämä Euroopassa,.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #3 : 21.07.16 - klo:15:26 »
Tämä kirjoitus antaa valoa siihen asiaan. http://www.heinola.org/~patato/cathol10.html

Eikö tuota olisi voinut laittaa tuonne missä jo käsiteltiin islamia?
Kohtahan tässä tulee kuva, että emme muuta teekkään kuin käsittelemme islamia :)

Ristiretkeä ei kyllä saa väännettyä kauniiksi millään, vaikka alku syyt sille olisivat mitä.
Kyllä se sen verran hurjaa miekkalähetystä ja pakko käännyttämistä oli, että ei siihen kyllä puollustelua löydy.

En nyt pasifistikaan ole, mutta pimeällä keskiajalla ei vain muslimeita, mutta toisia kristittyjä poltettiin roviolla ja kidutettiin ties millaisissa laitteissa.
Ei ihme, että Lutherkin sai sen hepulinsa ja laittoi ne teesit kirkon oveen.
Vaikkakin se tapahtui jo rauhallisempana aikana, kuin silloin kun ristiretki oli menossa pahimmillaan.

Nämä muslimien teot nykyään ovat kaukana siitä pahasta mitä ns, kristityt teki retkellään.

En oikein ymmärrä mitä STEAL ajaa takaa, jotain silmiemme avaamista muslimien teoista? Vai mitä.
Eiköhän me osata omilta kohdin media kritiikkiä harrastaa, että osaisimme jotenkin asiaa hahmottaa?
Varsin voimakkaita kantoja ja linkkejä häneltä.
Kuitenkin ne ovat hänen näkemyksensä hänen lähteineen. Eikä hän muuta ole kyllä väittänytkään, mutta ikävää jos tulee vain uusia aloituksia jo käsiteltävästä asiasta ja linkkejä jotka vievät kyllä minusta aivan ääripää ajatteluun.

En tiedä olisi kiva jotain positiivisempaakin lukea joskus, kun tän foorumin avaa, mutta mikäs minä mitään sanomaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #4 : 21.07.16 - klo:15:29 »
Ei tuo linkki pure, uskaltaa aukaista.  Kertoo syitä ristiretkiin , siitä mitä silloin oli elämä Euroopassa,.

No tälläistä herkkää taiteellista pikkasen hirvittää.
Hypimpä tulevaisuudessa yli tälläiset :)

Anteeksi kritiikki.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #5 : 21.07.16 - klo:15:31 »
Olen samaa mieltä. Itse asiassa olen jopa sitä mieltä ettei tämä aihe ole kauhean kiinnostava keskustelunaihe yleensäkään.

Stealistä mulle välittyy selvästi kuva ihmisestä jolla on selkeä agenda jonka taakse hän haluaa ihmisiä asennoida.

Tämä on kuitenkin Körttifoorumi nimeltään, joten ehkä niistä muistakin aiheista olisi kiva keskustella välillä enemmän ja Islamista hiukan vähemmän.

Vihanlietsonta ainakin mun kohdalta johtaa ennemmin siihen että lähden foorumilta, kuin siihen että asettuisin vihaamaan jotain ihmisryhmää josta puhutaan pelkkänä yksilöttömänä massana.

Siinä mielessä Islam-aihe on kiinnostava että se ansainnee yhden keskusteluketjun vaikka sekin jo kieltämättä tiensä päässä on.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #6 : 21.07.16 - klo:15:36 »
Oliko " pimeä " keskiaika sittenkään  " pimeä " ?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #7 : 21.07.16 - klo:15:39 »
Oliko " pimeä " keskiaika sittenkään  " pimeä " ?

Ainoa valopilkku minkä siellä näen on minusta Luther.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #8 : 21.07.16 - klo:15:43 »
Tämä on Körttifoorumi ja tietääkseni  saa puhua monista asioista. Puhutaan,  en tietääkseni ole sanonut jotta vain minä saan puhua. Luulen jotta olen kysynyt useinkin jotta mitä mieltä asioista olette. Jos puhuminen tapahtuneista asioista on vihanlietsontaa, niin johan on näppylät ja herneet. Eikös muita aloituksen ole moneltakin ihmiseltä, kaikille jotakin ?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #9 : 21.07.16 - klo:15:44 »
Entäs " keksinnöt " ?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #10 : 21.07.16 - klo:15:46 »
Tämä on Körttifoorumi ja tietääkseni  saa puhua monista asioista. Puhutaan,  en tietääkseni ole sanonut jotta vain minä saan puhua. Luulen jotta olen kysynyt useinkin jotta mitä mieltä asioista olette. Jos puhuminen tapahtuneista asioista on vihanlietsontaa, niin johan on näppylät ja herneet. Eikös muita aloituksen ole moneltakin ihmiseltä, kaikille jotakin ?

Ihan hyvin kirjoitat ja kiitos siitä.

Älä nyt ainakaan mun kritiikistä suutu, vaikka sitä nyt tulikin.

Oikeasti ihan hieno lukea erilaisiakin kirjoituksia, mutta noin sun linkit, niin kuin tajunkangas, niin minusta ne on kaukana totuudesta, mutta jos niitä haluat jakaa, niin en ole mikään siihen sanomaan, muuta kuin oman kritiikkini, joka siis on vain mun oma henkilökohtainen ja muakin saa ja pitää kritisoida, en suutu.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #11 : 21.07.16 - klo:15:47 »
Entäs " keksinnöt " ?

Olet oikeassa, anteeksi kun kritisoin koko keskiaikaa, varmaan silloin oli hyvääkin, luulin että vain uskonnon saralta kysyit.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #12 : 21.07.16 - klo:15:51 »
Vihanlietsontaa ?  Onko se lietsontaa kun kertoo miten paljon joukkoraiskauksista ja terroriteoista on muslimien tekemiä ?  Eli viestintuoja pitää yhäkin kivittää  ? Kun kansanedustaja sanoo jotta : Suomalaiset syökää paskaa ja tappakaa itsenne, se ei ole vihapuhetta ? Mutta vihapuhetta on jos ei halua Suurmoskeijjaa Helsinkiin  ?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #13 : 21.07.16 - klo:15:52 »
Kunhan höpisin nuo keksinnöt. Olet oikeassa silläei ollut mitään hääviä aikaa kristityillekkään.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Ristiretkeläiset syyllisiä ?
« Vastaus #14 : 21.07.16 - klo:15:55 »
Kaikilla meillä on mielipiteemme ja hyvä niin. Sitten kun olen kaikkien kanssa samaa mieltä, istahtahdan ja mietin mikä meni vikaan ;  )