Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII  (Luettu 27753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« : 18.12.14 - klo:22:54 »
Levollinen ja rauhallinen joulun odotus jatkuu... :109:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #1 : 19.12.14 - klo:00:26 »
Kai se on tuo joulun odotus ja yhä sama vanha, olemme kaikki elossa ja terveinä ja tapaamme kohta.

Kivuillaan vanha kiusaa mieliämme
Kuormallaan pahat päivät painavat.
Oi Herra, auta arkaa sydäntämme
Suo rauha, jonka itse valmistat.


Virrestä 600 poistettuja säkeistöjä, eli virallisen aawekörtin kynästä terveisiä vankilasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #2 : 19.12.14 - klo:15:24 »
Uimahallireisu...on sentään jotain liikuntaa, kun lenkit tuppaa jäämään  :023:

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #3 : 20.12.14 - klo:08:59 »
 :039:Kaikki on hyvin, Lumityöt tehty päivään, uunissa ylipäivätystä maidosta pannukakku, homperskat leivottu, kuusessa valot. Kaikki hyvin....
Katso uskoen ylöspäin,
 rakkaudella sivullepäin,
 kiittäen taaksepäin,
 ja toivoen eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 23.12.14 - klo:10:26 kirjoittanut seppos »

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #4 : 20.12.14 - klo:10:15 »
... homperskat leivottu, kuusessa valot. Kaikki hyvin....


Mitähän lie pikkumummu leiponna?  :017:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #5 : 20.12.14 - klo:10:22 »
Vähäsen on jäänyt muistiin seikkoja, mutta sisaren fleece jäi kyllä tekemättä samoin tortut ja homperskat eli tunnen itseni petturiksi. Saattaa olla että ennätän iskeä niihin. Kohta on pakko katkaista tämä lepotauko. Olen riittävän onnellinen hommattuani osapuilleen sopivia lahjoja. Ja siitä että voi poiketa täällä kun on pakko vetää henkeä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #6 : 20.12.14 - klo:10:24 »
Mitähän lie pikkumummu leiponna?  :017:

Homperska on suurherkkupikkuleipä jonka resepti kulkee joulusta jouluun täällä. Toivon sitä jälleen jos vaikka ehtisin iltayöstä ne pyöräyttää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #7 : 20.12.14 - klo:13:58 »
Kiitos, aina oppii uutta  :eusa_angel:

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #8 : 20.12.14 - klo:17:21 »
     

       HOMPERSKAT!!

     200g voita sulata osittain
     200g sokeria
     1 munan keltuainen
     1 ruokalusikka siirappia
     1 teelusikka kanelia
     2 teelusikka soodaa
    5,5 desiä vehnäjauho

    kaikki aineet sekaisin leivo pyöryköitä paista 200 asteessa






HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE
 
     

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #9 : 20.12.14 - klo:17:35 »
Onnelliseksi teki sujuva tehtävien ja keittiöhommien vahdinvaihto. Kun siivosin leipomusten jälkiä, mies paistoi loput piirakat ja aloitti ruoanlaiton. Nyt lepuutetulla selällä on hyvä mennä puurolle.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #10 : 23.12.14 - klo:01:47 »
Moni seikka.
Docens, kuin velvollisuutensa hallitseva kotiaawe, kiskaisi minut kaaoksesta dynamiittiseen uustilaan, hän kuin aina ajatteli ja minä ankkuroiduin johonkin tuttuun ja  :026: hän muistutti että on tottunut epileptikoihinkin ja heistä kirjoittanut ja minä sen tekstin löysin. Sitten ymmärsin ka kaikki seikat järjestyivät minun päässäni.

Homperskat tein.

Paras oli Facebookissakin esitelty ikkunasta katsova kissa joka tällä kertaa istuu tyynenä sähkökynttiläin vierellä. Kissa ajattelee olevaisia. Kyseessä on juuri kissa jolla on käsitys itsestään että on koira, vastaa mihauh ja noutaa esineitä. On varttunut koirayhteisössä. Vetäytyvämpi, häntänsä tuleen sytyttänyt Röpökissa aristelee mellastusta sain ikkunakissasta suuren kuvan.

Pitäisi nukkua vaan saankohan unta
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #11 : 23.12.14 - klo:10:27 »
Tikit pois silmistä ja kaikki hyvin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #12 : 27.12.14 - klo:09:15 »
Rauhallinen joulunaika vietetty.  :eusa_pray: :109:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #13 : 27.12.14 - klo:09:35 »
Ei ole lumihommia, kerta ei ole tullut uutta lunta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVII
« Vastaus #14 : 27.12.14 - klo:11:10 »
Mikähän se olisi. Ok, ilmaisen näin. Pakollisesta perherauhanjulistuksesta uskallettiin tinkiä, varovaisesti mutta sentään. Mitäs tuo lamppu noin penteleen piilossa on (ollut joka vuosi samoin) kamalat sängyt lyhyt ihminen putoaa näistä (niissä on ollut aina nii-in hyvä nukkua) kauheaa väkeä saunassa jouduin  pukemaan vaatteet märkään nahkaan kun pyyhe vietiin ( viedään, ne muistuttavat identtisesti  toisiaan,  siksi en enää mene  saunaan) mitäs se kokki kiukuttelee me ei päästy tänne aikaisemmin kun se musiikkiesitys myöhästyi kun se peijakkaan tyhmä monologi oli edellä) se oli soittajan palkkio... Se sapuska takahuoneessa mitä jää kun muut on menneet... Se ei tienny että tämä ateria me maksettiin eilinen syötiin etukäteen...


Kuulkaa. Te ette ymmärrä miten lepuuttavaa juuri minulle oli todeta että me uskalsimme olla muutakin kuin mallikelpoisia. Lapset eivät enää ole lapsia ja jos heitä huvittaa huomauttaa toisen soitosta, tavasta sairastaa anginaa, käyttää kipulääkettä, he huomauttavat.

Vähitellen meistä on muotoutumassa inhimillisiä. Me ennätimme! Me huijasimme kuolemaa ja saavutimne tämän voiton kruunun, maan, kantavan jään jalkojemme alla, lujan luottamuksen  perinnöksi seuraaville.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.