Kirjoittaja Aihe: Tänään 30  (Luettu 25750 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33742
Vs: Tänään 30
« Vastaus #135 : 21.11.14 - klo:21:37 »
Avasin vielä netin vaistoten, että jotain tärkeää saattaisi kuulla. Ja taas myyrä toi tuon beetasalpaajan esiin.Siitä alkoivat siis myös minun huonot nukkumiseni, vaikka olen ollut siinä lajissa oikein mestariluokkaa. Ja todellakin, nyt kun olen ollut viikon ilman, niin kävely käy rivakammin, niska taipuu katsomaan puiden latvoihin asti, ja on kuin näkisinkin paremmin kuin kuluneen glaukoomavuoden mittaan. Koska sitä on myös  silmätipoissani, olen saanut liikaa beetaa.
Jo viikon ilman olon jälkeen on nukkuminen selvästi parempaa. Uskon enemmän tähän kuin nukkumapaikan muuttamiseen alkerran huoneeseen.
Tästäkään ei hoitavat ammatti-ihmiset ole kertoneet. Olleet vain tyytyväisiä "hyviin arvoihin ", 115/70 oli ikäiselleni selvästi matala.  Nyt ovat n. 135 /85. Vaikutus tuntuu piristävältä.

Kiitos myyrä. Ja ole tarkkana sydämesi kanssa. Huimaus sinänsä ei tarvitse olla vaarallista, mutta etovaa se on, etenkin jos kuvottaakin.
Nyt minnuu nukuttaa. En enää muuten kuuntele Norvantoa. Tajuan nyt sen kaltaisen opetuksen jujut.

Hyvää yötä ! ja :eusa_pray: Levolle laskeun Luojani...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33742
Vs: Tänään 30
« Vastaus #136 : 22.11.14 - klo:10:12 »
Pitää kiirutta ! Hiihot Rovaniemellä alkaa klo 11. Iltapäivällä tulee isompi pikkuakoist yökylään. Ruoat pitää olla valmhiina, ja ovakkin. Samooten  osa huomisist tarjoomuksista. Tilasivat kahvileiväksi juustokakun :017:
Täytyy olla siipiään myöären resetin jäläkeen.

( nyt on mulla poholaanen kampraatti voorumis. Puhun kielillä  :003: )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 30
« Vastaus #137 : 22.11.14 - klo:10:32 »
Ei tartte olla pohjalainen, täällä V-heitossakin resepti on resetti  :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 30
« Vastaus #138 : 22.11.14 - klo:10:40 »
Hiihtojen katselu tässä kohta alkamassa. Eilen ostamani lakupussi alkaa olla tyhjä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 30
« Vastaus #139 : 22.11.14 - klo:14:08 »
Pakkailua, nyt on kanahäkkivarasto tyhjä. Annoin naapurirapun naiselle joulukuusen+jalan+koristeet (kynttilät unohdin). Hän on myös jo muuttanut, mutta käy vielä entisessä asunnossa. Jätin itselle pienen ja sievän pöytäkuusen. Siinä on ihan pikkuruiset värikkäät kynttilät  :icon_xmasrazz: Kummipoika lentää kuulemma Espoosta ensi viikolla muuttoavuksi, kun hänellä on vapaata. Lisäksi muuttomiehet tietenkin ja yksi naapuritalon mies on lupautunut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 30
« Vastaus #140 : 22.11.14 - klo:15:54 »
Kova homma tuo muuttaminen, apuvoimat tarpeellisia.
Isommasta asunnosta pienempään pakottaa karsimaan ja tutkimaan kovalla kädellä
mitä säilyttää ja mitä ei.  :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 30
« Vastaus #141 : 22.11.14 - klo:19:27 »
Lunta maassa.
Ajattelin olla kaikessa rauhassa huonotuulinen.
Kuinkahan minun nyt käykään :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 30
« Vastaus #142 : 22.11.14 - klo:21:14 »
Hyvin on ollut aktiivinen päivä. Jo aamulla pesin pyykkiä, autoin naapuria, tein ruokaa, vein tyttären harjoituksiinsa, kiersin kirpputorin ( löysin vitosella ihan oikean kehystetyn grafiikkateoksen, ei mikään postikortti kehyksissä :icon_biggrin:) ja kävin ruoka- ja lankakaupassa. Iltapäivällä kävimme elokuvissa ja jouluostoksilla. :icon_xmassmile:


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33742
Vs: Tänään 30
« Vastaus #143 : 22.11.14 - klo:21:38 »
Luin juuri Iltasanomien viimeiset ikävät uutsoinnit. Siikajoella on nokkakolarissa yksi kuollut ja neljä loukkantunut. Näihin kolareihin ja rekan alle ajamisiin valitettavasti alkaa turtua. Kuopiossa on tapahtunut perhesurma jossa äitiä epäillään kahden alle kouluikäisen lapsen surmista.  Tämä järkytti minua syvästi, sillä toimimme  uupuneiden vanhempien tukijoina ja auttajina ottamalla tytöt vuorotellen viikonloppuina meille.

Kun loppuun uupuneet, velkaiset, huonopalkkaiset vanhemmat yrittävät jaksaa ylivilkkaan ja erittäin lujatahtoisen lapsen tahtiin, niin on siinä olemista matka- ja vuototyöläisillä.

Huolehtivana ja rakastavana mummina en voi kieltää apuani vaikka kuinka väsyttäisi.Heitäkin väsyttää, eikä heillä ole muita jotka apua antavat. Sukua kyllä on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 30
« Vastaus #144 : 22.11.14 - klo:22:16 »
Huomena on Herättäjän kirkkopyhä ja siksi siirrymme jo tänään osaan 31.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi