Kirjoittaja Aihe: Poliittinen tervehdys ?  (Luettu 2583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Poliittinen tervehdys ?
« : 04.10.13 - klo:10:33 »
Eduskunta joka on mielestäni vain kettutarhalaisten kokoontumispaikka jolla on aika paljon valtaa suomessa, heti toiseksi eniten bryssselin istujien jälkeen on kuulema joillekin pyhä paikka ?
Minä nään sen vaan keskustelu ja lakien tekemishuoneena. Lakien joiden pitää noudattaa brysselin linjaa, joten ei ole riipumaton ja ylin yksikkö vaikka perustuslain kuvatus niin väittääkin.

Nyt siellä on vierailija tervehinyt sakkia oman tapansa ja vakumuksensa mukaan.
Mites kävikään vierailun isäntä sai siitä paskat niskaansa.

Outoa on.
Olemmeko siis vastuussa suomessa vieraittemme tekemisistä ?
Uskaltaako ketään kutsua enää kylään ?
Mullakin on monenlaista kaveria, pappia,siivoojia, lääkäreitä sairaanhoitajia, kansanedustajaa, kunnallisvaltuutettuja,työttömiä, ateisteja, viherpiipertäjiä,ira-miehiä, maanviljelijöitä, insinöörejä kapiaisija , teknikoita, poliiseja atk-porukkaa, metallimiehiä mainareita,mc- kerholaisia,puuseppiä, maataloulomittajia, veturikuskeja, kauppijaita, myyjiä, viinakauppiaita, trokareita, linnakundeja jne...    Kirjo on ammatillisesti jo iso ja maaimankatsomuksellisesti vielä isompi.

Olenko vatuussa siis heidän tekosistaan jos kutsun kylään ?
Jos kutsun heidät kerralla kylään, niin sota ois pystyssä, ainaki kolmeen eri kerhoon kuuluvien mc-miesten toimesta.    :kahvi:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #1 : 04.10.13 - klo:11:57 »
Eduskunnan tiedotteen mukaan kansanedustaja Hirvisaari oli ottanut vieraansa natsitervehdyksestä valokuvan (joten teko on ollut mitä ilmeisimmin hänen tiedossaan ennakolta).

"Edustaja Hirvisaaren vieraana 27.9.2013 ollut Seppo Lehto teki natsitervehdyksen eduskunnan istuntosalin lehterillä. Edustaja Hirvisaari otti tilanteesta valokuvan."
http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288605489069.html

Lisäksi Hirvisaari oli päästänyt valokuvan julkisuuteen. Tämä on hieman eri asia kuin se, että edustaja olisi saanut kuulla tervehdyksestä jälkikäteen ja valokuvan olisi ottanut ja päästänyt julkisuuteen joku muu.

Mt

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #2 : 04.10.13 - klo:12:40 »
Kyllä MT, ymmärrän tuonkin puolen. Seppo Lehtohan on vakaumuksensa mies, nähty on, olkoon vaan jos haluaa olla.
Mutta se mitä ajan takaa, olenko vastuussa vieraisteni teoista.
Jos minä laittasin kuvia nettiin tuttavistani/ kavereistani / ystävistäni, niin voidaanko sanoa jotta kannatan tai samastun heihin ?
Tätä yritän tässä ajaa takaan ?    :kahvi:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #3 : 04.10.13 - klo:13:56 »
Olen saksalaismielinen. Pidän saksalaisesta kirjallisuudesta, runoudesta, säveltaiteesta (mm. Bach, Beethoven, Schubert, Scorpions), filosofiasta, ihmisistä, etenkin jalkapallosta ja teologiasta. Poliittinen natsitervehdys ei ole minun pirtaani. 1933-45 on kahdentoista vuoden aikainen. Hitler oli silloin vallassa. Saksa on monituhatvuotinen kansa. Olin saksassa jalkapallostadionilla katselemassa bundesliigan ottelua. Aivan loistava yleisö. Hihkuttiin siellä. Ja sitten kaikki olivat hiljaa. Ja 70 000 saksalaista aloittivat ikivanhan, pari tuhatta vuotta SIEG, SIEG, SIEG... HEIL-huudon!!! Olen edesmenneen isäni pohtinut, notta me menemme Saksan suurlähetystöön ja meistä tulee saksalaisia. En tykkää natseista. Tykkään mm. juutalaisista.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #4 : 04.10.13 - klo:16:05 »
Kyllä MT, ymmärrän tuonkin puolen. Seppo Lehtohan on vakaumuksensa mies, nähty on, olkoon vaan jos haluaa olla.
Mutta se mitä ajan takaa, olenko vastuussa vieraisteni teoista.
Jos minä laittasin kuvia nettiin tuttavistani/ kavereistani / ystävistäni, niin voidaanko sanoa jotta kannatan tai samastun heihin ?
Tätä yritän tässä ajaa takaan ?    :kahvi:

Tässä tapauksessa kyllä. Asiasta oli selvästi sovittu etukäteen, kun Hirvisaari oli varustautunut kameralla ja lisäksi julkisti kuvan. Joka tapauksessa Hirvisaari on vastuussa kuvaamisesta ja julkaisemisesta, joten rangaistus on kovin mahdollinen. Muuten ei Hirvisaaren menneisyyskään ole tahraton, joten ymmärrän Soinia erinomaisesti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #5 : 04.10.13 - klo:17:33 »
Olen saksalaismielinen. Pidän saksalaisesta kirjallisuudesta, runoudesta, säveltaiteesta (mm. Bach, Beethoven, Schubert, Scorpions), filosofiasta, ihmisistä, etenkin jalkapallosta ja teologiasta. Poliittinen natsitervehdys ei ole minun pirtaani. 1933-45 on kahdentoista vuoden aikainen. Hitler oli silloin vallassa. Saksa on monituhatvuotinen kansa. Olin saksassa jalkapallostadionilla katselemassa bundesliigan ottelua. Aivan loistava yleisö. Hihkuttiin siellä. Ja sitten kaikki olivat hiljaa. Ja 70 000 saksalaista aloittivat ikivanhan, pari tuhatta vuotta SIEG, SIEG, SIEG... HEIL-huudon!!! Olen edesmenneen isäni pohtinut, notta me menemme Saksan suurlähetystöön ja meistä tulee saksalaisia. En tykkää natseista. Tykkään mm. juutalaisista.

Mä en tykkää juutalaisista enkä saksalaisista, muuta kun just sen verran kun kristillinen vakaumukseni siihen pistää.
Saksan historia ja juutalaistenkin ei ole mikään kaunis kertomus, mutta ajoi kai suomalaisetkin lappilaiset pohjoiseen ja olihan meillä se sisällisotamme.

Siis vakaumukseni käskee rakastamaan vihollisiakin, että sen mukaan yritän jokaista ihmistä kohdata, mutta joskus kuten saksalaisia rakastan pikkasen kauempaa,

Seppo Lehto on erikoinen ilmiö Suomessa ja poliittisella kartallamme.
Kukaan ei tiedä millainen villitsijä hän vielä onkaan, mutta pikkaisen tulee mieleen Shirinovski tai miten nimi kirjoitetaankaan Venäjältä.
Hänen natsitervehdys on samalla hauska pila, mutta myös voimakas kannanotto. Lehdolta tuppaa tulemaan huumorin varjolla todella rajoja sivuavia juttuja. Kuten Muhammedin pilapiirroksensa josta ukko taisi joutua vankilaankin?

Kyllä ehdottomasti Steal olet vastuussa vieraistasi. Itse olen ollut ties millaisessa konfliktissa kun kaverini porukassa varsinkin nuorempana sekoilivat ja vaikka olin vastaan heidän tekemisiä, niin kaikki kimpassa kärsittiin seurauksista.
Jos James on pyytänyt Lehdon eduskuntaan, niin tietty vastuu hänellä siitä on ja oishan hänen pitänyt arvata, että niin värikäs persoona varmastikkin tekee jotain arvaamatonta ja siksi hänen ei olisi pitänyt lehtoa kutsua.

No pikkasen liian kovasti Heinäpelto asiaan reagoi, sen sanoisin kyllä.

Aasin siltaa, kun tää on hengellinenkin foorumi, niin Jeesus otti kaikenlaisia vieraita ja vieraili kaikenlaisissa paikoissa, että sinänsä ei paha ollenkaan, että Stelthilla on kaikenlaisia kavereita. Ihan Raamatullistahan tuo.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #6 : 04.10.13 - klo:19:00 »
Olin saksassa jalkapallostadionilla katselemassa bundesliigan ottelua. Aivan loistava yleisö. Hihkuttiin siellä. Ja sitten kaikki olivat hiljaa. Ja 70 000 saksalaista aloittivat ikivanhan, pari tuhatta vuotta SIEG, SIEG, SIEG... HEIL-huudon!!!

Natsitervehdyksen roomalaisjuuret ovat engl. Wikipedian mukaan kyseenalaiset: sitä ei esiinny yhdessäkään roomalaistaideteoksessa eikä sitä kuvata sen ajan kirjoituksissa. Myytin alkulähde lienee eräs 1780-luvun maalaus. (Lähteenä Winkler, Martin M. (2009). The Roman Salute: Cinema, History, Ideology. Ohio State University Press).

Sieg heil -fraasin vanhoja germaanisia juuria tervehdyshuutona pidän yhtä epäilyttävinä, kunnes tutkimuskirjallisuutta esitetään. Sanat ovat toki vanhoja, samoin niiden esiintyminen samassa fraasissa. Esimerkki löytyy esim. Lutherilta: "aber mein sieg und heil ist der herr, der hilft und kan helfen". Grimmin sanakirjan artikkeli, josta Luther-sitaatin (psalmista) poimin, ei mainitse tervehdysfraasia kummankaan sanan artikkelissa, joten sitä ei taida esiintyä vanhassa saksalaisessa kirjallisuudessa.

Olen kyllä kiinnostunut asiaa valaisevasta tutkimustiedosta, jos sitä jollakin on tiedossa.

Suomalaisten menneisyydestäkin on keksitty monenmoisia urhojen mieltä nostattavia tarinoita, joissa historiallisen todenperäisyyden ei ole annettu häiritä hyvää juttua. Ja täydestä ovat jutut menneet.

Olen ollut kauan ranskalaisen ruokakulttuurin ystävä. Sitten läksin Eurooppaan pyöräretkelle. Keski-Saksan vuoriston halki jaksoin vääntää kymmenen tunnin ajopäiviä, kun söin tukevan ravintola-annoksen kaksi kertaa päivässä. Sitten ylitin rajan ja menin Ranskaan. Eipä enää ravintolan kolmen ruokalajin menu riittänytkään. Piti ennen ravintolaan menoa syödä tukevat pohjat, jos meinasi jaksaa ajaa... Tämä kokemus antoi aivan uuden näkökulman Euroopan kansallisiin kulttuureihin.

Mt

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #7 : 05.10.13 - klo:10:22 »
Jep, jep, hienot ja kalliit ateriat on usein pieniä kuin välpalat .
Reissussa jis on nälkä, niin kantsii mennä syömään sinne minne suunnistaa paikalliset haalariukot.
Mättöö on ja hyvää.  :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Poliittinen tervehdys ?
« Vastaus #8 : 06.10.13 - klo:20:51 »
Mättöö on ja hyvää.  :kahvi:

Mitäs körttiakat tähän sanovat?