Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII  (Luettu 20617 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #15 : 16.07.13 - klo:18:00 »
Munkkikahvit ystävän kahvipöydässä. :eusa_angel: :061: :061:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #16 : 17.07.13 - klo:10:40 »
Tapasin entisen työtoverini Nat King Colen (nimi muutettu, kuten opettajalle usein käy).

Olisipa mukava jonain päivänä tavata Keravalla Hitler.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #17 : 17.07.13 - klo:12:06 »
Minulla on työn alla yhden sanaristikon ratkaisu, siinä on ongelmakohtana mainitsemasi sana Hitler. Se on Helsingin sanomien ristikko. Hyvin harvan olen voinut vasta saada täytetyksi, pitäisikö käydä useammin pääkaupungissa. En ole vielä netissä kysellyt.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #18 : 17.07.13 - klo:22:16 »
Minun tuntemastani Hitleristä ei ristikkoon ole apua. Hän opetti Keravalla historiaa.
 
On mielenkiintoista, miten jotkut lempinimet syntyvät. Hitler tuli kai etunimestä Aimo, siitä Aatu, siitä Hitler. Lempinimen muodostumiseen vaikutti varmasti möys Aatun erittäin vahva auktoriteetti.

Muita opettajia olivat esim. - Arja-täti, etunimi Arja ja samantyylinen kampaus kuin TV:n Arja-tädillä
                                     - Milla Magia, muistutti ulkonäöllään ja pirullisella hymyllään Milla Magiaa
                                     - Piika, oli vanhapiika
                                     - Spora, sukunimi Raitio, siitä raitiovaunu = spora
                                     - Lumppu, sukunimi Lumme ja erikoinen hame
                                     - Neiti Kaipainen, tyylikäs miesopettaja, joka käytti pikkulaukkua, käsilaukua
Yhden oppilaan lempinimeä piti miettiä pitkään. En meinannut muistaa, mistä se syntyi. Miksi Väisästä kutsuttiin Teppanaksi. Etunimikään ei viitannut sinne päinkään. Piti siis muistaa, mikä Teppana. No, runonlaulaja Teppana Jänis. Jänis = Väisiki Vemmelsääri, Väisiki = Väisänen.

Miten kaikki tämä liittyy ketjun otsikkoon?
Ei näiden pohtiminen välttämättä niin onnelliseksi tehnyt, mutta sai ne minut hyvälle mielelle. 
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #19 : 17.07.13 - klo:22:19 »
Minulla on työn alla yhden sanaristikon ratkaisu, siinä on ongelmakohtana mainitsemasi sana Hitler. Se on Helsingin sanomien ristikko. Hyvin harvan olen voinut vasta saada täytetyksi, pitäisikö käydä useammin pääkaupungissa. En ole vielä netissä kysellyt.
Oletko saanut jo Hitlerin täytettyä? Jos ei, niin olisko vihjeitä, jos vaikka täältä pesee...
ei nimittäin ole Hesaria. :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #20 : 19.07.13 - klo:18:36 »
Tänään minulle erittäin tärkeä ja hieno havainto ja kokemus.
Kävin tuossa äsken pikipäin kotimökillä.
Sadekuuro yllätti pihamaalla ja kiirehdin suojaan. SAIN OTETTUA MUUTAMAN JUOKSUASKELEEN :eusa_angel:
Tätä ei ole tapahtunut pariin vuoteen. Vuosi (ja viisi päivää päälle) sitten ollut lonkkaleikkaus on
todella auttanut.
Heräsi toivo, josko vielä kunto paranisi ja pystyisin vaikka vähän hölkkäämäänkin....
ja vielä Arto-poikani kanssa pelaamaan tennistä vaikka ensi kesänä Uimaharjun kentällä :023: :eusa_pray:


Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #21 : 19.07.13 - klo:19:47 »
Käytiin pizzalla tytön kanssa.
Tai itse otin pizzan ja tyttö kebabin ranskalisilla.
Muutenkin ajelimme ja kävimme asioilla.
Ihan kivaa "laatuaikaa" :045: :045: :eusa_boohoo:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #22 : 19.07.13 - klo:20:15 »
Oletko saanut jo Hitlerin täytettyä? Jos ei, niin olisko vihjeitä, jos vaikka täältä pesee...
ei nimittäin ole Hesaria. :023:

Enhän ole saanut. Nyt on niin, että ao lehti on muualla, enkä pääse siihen tutustumaan. Minulla jää niin moni kesken. Olen siihen tottunut. En kuitenkaan tykkää siitäkään, että ristikko on liian helppo, sellainen täyteen ladottava. Kyllästyn.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #23 : 19.07.13 - klo:20:34 »
Minulta puolestaan jää kaikki vaikean tason sudokut kesken. Helpot on liian helppoja, keskivaikeat on
sopivan haasteelliset, tosin välillä jää kesken.
Tämä sudokujen vaikeustaso ilmeisesti saattaa vaihdella eri lehdissä, näin olen ollut huomaavinani.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #24 : 19.07.13 - klo:20:58 »
Vaikka tekniikkaa piti nuorena opiskella, olen mielestäni enemmän humanisti. Siis sanojen perään, en lukujen. En ole sudokuja yrittänyt ratkoa. Vaimo kyllä niiden kanssa istuksii, jos ei telkkarista tule ohjelmaa.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #25 : 19.07.13 - klo:23:27 »
Pääsin hiljaisesti ohi vuosikymmenien täyttymisestä. Eilen kahvitin Lähetystuvassa, tänään tehtiin vihtoja lähetykselle... 3 runsaasti yli 80-vuotiasta naista oli mukana.... :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #26 : 20.07.13 - klo:07:57 »

                                                                               :039:


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #27 : 20.07.13 - klo:10:31 »
Marttaa vanhempineen tässä kovasti odotellaan iltapäivällä tulevaksi.
Sitten minua ei täällä hetkeen näy..."valitettavasti".... :039:
Koittakaa pitää runopalsta pystyssä :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #28 : 21.07.13 - klo:12:01 »
Kotiinpaluu. Mökillä on nyt kivaa kun vieressä ovat marjat ja sienet, mutta kaupunkikoti on sadesäällä kivampai. Kuivempi, terveellisessä mielessä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi? VIII
« Vastaus #29 : 21.07.13 - klo:22:09 »
Kylämarkkinat meni mukavasti. Oli hieno sää. Paljon väkeä, myös messussa. On saatu hyvä yhteistyö seurakunnan kanssa. Kutsutaan erityisetsi kesäasukkaita kirkkoon ja messun jälkeen kyläläiset myyvät leivonnaisa, käsitöitä, rokkaa, kahvia ja muita tuotteita. Kyläläiset kokoavat joka vuosi myös komean käsityönäyttelyn. Tänä vuonna oli teemana virkatut päiväpeitot, viime vuonna kansallispuvut.
Pyryharakka