Kirjoittaja Aihe: Tanssi haudoilla  (Luettu 10639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #15 : 28.07.11 - klo:19:27 »
Arhinmäen ansioksi luen hänen pyrkimyksensä tukea valtion varoista enemmän uusia taidemuotoja vanhan pönötyskulttuurin sijasta. Oopperassa kävijät tukekoot sitä omista pusseistaan, koska heillä on siihen varmasti varaa.

Kuulin eilen uutisista, että kulttuuri- ja urheiluministeri Arhinmäki kävi ensimmäistä kertaa elämässään oopperassa.  :107: Mikä lienee herran tuntemus urheilupuolelta?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #16 : 28.07.11 - klo:19:33 »
Kuulin eilen uutisista, että kulttuuri- ja urheiluministeri Arhinmäki kävi ensimmäistä kertaa elämässään oopperassa.  :107: Mikä lienee herran tuntemus urheilupuolelta?

...eikä varmaan tykänny, kun ei kommentoinu sitä mitenkään  :003: Urheilupuolella tietämys saattaa olla parempi - ainakin futiksessa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #17 : 28.07.11 - klo:19:36 »
Tasapuolisuuden vuoksi ministerillä voisi olla myös urheilusta yhtä köykäiset tiedot. Sittenhän hän voisi sanoa, että jääkiekkoilijat pärjätkööt omillaan kun heillä on varaa harrastaa sitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #18 : 28.07.11 - klo:19:40 »
Tasapuolisuuden vuoksi ministerillä voisi olla myös urheilusta yhtä köykäiset tiedot. Sittenhän hän voisi sanoa, että jääkiekkoilijat pärjätkööt omillaan kun heillä on varaa harrastaa sitä.

No totta puhuen meinasin revetä kun kuulin, että Arhinmäestä tulee kulttuuriministeri. Kukahan ministerinpaikat oikein jakaa?  :icon_eek:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #19 : 28.07.11 - klo:20:38 »
Arhinmäki on perusstadilainen. Olen tavannut hänen isänsä, joka on varsin pääkaupunkilainen hänkin. Arhinmäki herättää voimakkaita tunteita. Onhan törkeää, että stadilainen jengijätkä pääsee ministeriksi. Ei käytä ruoja edes kravattia, joka on, kuten tiedämme, ministerin tärkeimpiä työkaluja. Vastikään kuulin hänestä kommentin, jonka esittäjälle huomautin, että tuon kun laitat nettiin, niin päädyt käräjille niin että napsahtaa. Enkä varmasti liioitellut.

Toistaiseksi ei ole tietoa, miten Arhinmäki osaa johtaa ministeriötä. Kulttuurintuntemuksen kapeus ei ole siinä ministeriössä uusi piirre. Arhinmäki tuntee kulttuurista eri viipaleen kuin monet aikaisemmat ministerit. Siinä mielessä hän on yhtä kapea-alainen kuin keskimääräisen sanomalehden kulttuuriosasto. Niissähän esimerkiksi arvioidaan vain sellaista runoutta, joka on julkaistu kirjana.

Ministerin tehtävä on johtaa ministeriötä ja sen toimialan politiikkaa. Jostain syystä juuri kulttuuriministeriltä vaaditaan erityistä harrastuneisuutta kulttuuriin. Esimerkiksi elinkeinoelämän asioita hoitaneissa ministereissä on ollut monta sellaista, joilla ei ole kokemusta yrittäjäriskin ottamisesta omalla rahalla, mutta ei siitä ole sen kummempaa meteliä nostettu. Pienyrittäjänä totean, että yrittäjäkokemuksesta tuskin olisi niissä tehtävissä haittaakaan.

Saa nähdä, miten ministeri Arhinmäki menestyy työssään. Tässä vaiheessa sitä ei vielä voi arvioida, ellei käytä Kassis-metodia.

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #20 : 28.07.11 - klo:20:40 »
Arhinmäki on perusstadilainen. Olen tavannut hänen isänsä, joka on varsin pääkaupunkilainen hänkin. Arhinmäki herättää voimakkaita tunteita. Onhan törkeää, että stadilainen jengijätkä pääsee ministeriksi. Ei käytä ruoja edes kravattia, joka on, kuten tiedämme, ministerin tärkeimpiä työkaluja. Vastikään kuulin hänestä kommentin, jonka esittäjälle huomautin, että tuon kun laitat nettiin, niin päädyt käräjille niin että napsahtaa. Enkä varmasti liioitellut.

Toistaiseksi ei ole tietoa, miten Arhinmäki osaa johtaa ministeriötä. Kulttuurintuntemuksen kapeus ei ole siinä ministeriössä uusi piirre. Arhinmäki tuntee kulttuurista eri viipaleen kuin monet aikaisemmat ministerit. Siinä mielessä hän on yhtä kapea-alainen kuin keskimääräisen sanomalehden kulttuuriosasto. Niissähän esimerkiksi arvioidaan vain sellaista runoutta, joka on julkaistu kirjana.

Ministerin tehtävä on johtaa ministeriötä ja sen toimialan politiikkaa. Jostain syystä juuri kulttuuriministeriltä vaaditaan erityistä harrastuneisuutta kulttuuriin. Esimerkiksi elinkeinoelämän asioita hoitaneissa ministereissä on ollut monta sellaista, joilla ei ole kokemusta yrittäjäriskin ottamisesta omalla rahalla, mutta ei siitä ole sen kummempaa meteliä nostettu. Pienyrittäjänä totean, että yrittäjäkokemuksesta tuskin olisi niissä tehtävissä haittaakaan.

Saa nähdä, miten ministeri Arhinmäki menestyy työssään. Tässä vaiheessa sitä ei vielä voi arvioida, ellei käytä Kassis-metodia.

Mt

*clap clap*  :eusa_clap:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #21 : 29.07.11 - klo:05:15 »
Yrittäjyys ja sen riskit ?
Tietäsinköhän siitä jottain ?
Kun veljeni osti ensimmäisen metsäkonneen olin minä 15  ja veljeni 18.
Polliisit pyssäyyttti minutkin muutaman kerran kun olin Volvo-ajokonetta ajamaan menossa, se oli aikaa ennen motoja.  Siitä asti on jottain Yritetty, paitsi välillä opiskelemassa olin ja muissakin hommissa, mutta osakkana aina oon ollut jotenkin ja takkaajana.
Mutta ei puhuta Arhinmäestä ennää se kun on Jumalasta seuraava ja joudun pian käräjille jos idollia arvostelen.
Suomessahan pittää kumarttaa poliitikkoja.
Jo armeijjassa sannoin ettei mulla ole kuin yksi herra ja se on toisessa maailmassa.
Muita en kumarra vaikka ois millanen tilanne.
Kehuttaan vaan, on se vaan niin viisas mies ja viksu tuo Arhinmäki jotta ja.
Näin syytteitä ja käräjiä ootellessa.
Arto Lohvansuu Ouluntie 434  86870 Vesikoski

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #22 : 29.07.11 - klo:09:45 »
Mutta ei puhuta Arhinmäestä ennää se kun on Jumalasta seuraava ja joudun pian käräjille jos idollia arvostelen.
Suomessahan pittää kumarttaa poliitikkoja.
Jo armeijjassa sannoin ettei mulla ole kuin yksi herra ja se on toisessa maailmassa.
Muita en kumarra vaikka ois millanen tilanne.
Kehuttaan vaan, on se vaan niin viisas mies ja viksu tuo Arhinmäki jotta ja.
Näin syytteitä ja käräjiä ootellessa.
Arto Lohvansuu Ouluntie 434  86870 Vesikoski

Minä en kehu enkä hauku, vaan olen sitä mieltä, että ensin katsotaan ja arviointi tehdään tulosten perusteella jälkikäteen, ei etukäteen, oli kyse sitten ministeristä tai muun homman hoitajasta.

Arviointi on kyllä vaikeaa, koska tiedotusvälineet eivät hoida hommaansa kunnolla. Vai monessako lehdessä on ministereille esitetty seuraavanlaisia kysymyksiä:

- Mitkä ovat hallituskauden aikana toimialanne tärkeimmät lohkot, joilla jotain olisi saatava aikaan?
- Mitä konkreettisia tavoitteita olette asettaneet ministerinkaudellenne?
- Millä tavoin on tarkoitus mitata, onko tavoitteet saavutettu?
- Millaiset aikataulut tavoitteille on?
- Milloin annatte katsauksen edistymiseen?

Tällainen lähestymistapa ryhdistäisi poliittista keskustelua. Lehdissä voitaisiin arvioida, onko tavoitteet valittu oikein, ovatko ne riittävän kunnianhimoisia tai utopistisia. Mittareista voitaisiin keskustella, tavoitteiden toteutumista voitaisiin seurata ja niin edelleen.

Mt

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #23 : 29.07.11 - klo:10:44 »
Nyt mt ollaan samoilla jälillä kuin naapurin ajokoira.
Mutta olen vielä äkkiväärempi ja haluisin ministerikanistereille tulospalkkauksen.
Niihän se on muillakin suuryrityksillä, jos tulosta ei synny. niin saa kävellä kassan kautta.
(tosin kultainen kädenpuristus )
Ensimmäinen ehto ois ministereille Inhimillisyys Suomalaisia kohtaan ( sieltähän se palkkakin tuloo )
Loput ehot neuvvoteltas ja julkaistas ihan julkisesti.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #24 : 29.07.11 - klo:10:44 »
Tuo Haapavesi oli minulle uutta. Itse kertoo olevansa Hesalainen.Lainaus hänen sivuiltaan

 syntynyt 1976 Helsingissä
    asuu Herttoniemenrannassa avopuolison ja suomenajokoiran kanssa
    kotoisin Pasilasta

Isosetä oli aikoinaan Munkkiniemen kirkkoherra


Televisiossakin 1960-luvulla usein esiintynyt ja radikaalipapin maineessa ollut Erkki Arhinmäki oli/on Paavo Arhinmäen paappa eli isoisä, hänen isänsä isä. Erkki Arhinmäki kuoli noin samoihin aikoihin kun Paavo Arhinmäki syntyi.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #25 : 29.07.11 - klo:10:49 »
Tarkotin sannoo jotta minä ja naapurin ajokoira.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #26 : 29.07.11 - klo:10:55 »
Vaan mitte mieltä työ ootte, voisko kirkkoo käyttää muslimit omassa messussaan.
Eikös Piispa niin sanona, vai sanoko, en muista , pitäneet sekin muistilaatikosta tarkistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #27 : 29.07.11 - klo:12:50 »
Muslimit eivät ehdottomasti saa käyttää kirkkoa omassa messussaan. Sitä mieltä minä olen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #28 : 29.07.11 - klo:13:13 »

Muslimit saavat ehdottomasti käyttää kirkkoa omassa messussaan. Sitä mieltä minä olen.



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #29 : 29.07.11 - klo:15:44 »
Anna-Stina Nykänen kysyi Irja Askolalta:
"Voisiko islamilainen yhteisö käyttää luterilaisen seurakunnan tiloja omiin tilaisuuksiinsa?"

Jutussa ei määritelty tiloja tarkemmin. Seurakuntayhtymän kokoustila tai seurakuntasali on hieman eri asia kuin kirkkosali. Askola vastasi voivansa kuvitella, että se olisi mahdollista. "Pitää vain puolin ja toisin katsoa, mitkä ovat sellaiset pyhät toimitukset, joita ei voi toisen tiloissa tehdä."

Minusta kirkon "maallisten" tilojen, kuten kokoustilojen lainaaminen toisten uskontojen edustajille soveltuviin tarkoituksiin, kuten seminaariin tms. ei olisi kovin hätkähdyttävää. Tilojen käyttö rituaaleihin sekä sakraalitilojen käyttö ovat asia erikseen. Mikäli sitä harkittaisiin, tulisi teologisena lähtökohtana olla vastavuoroisuus. Mahtaisiko onnistua esim. piispa Askolan johtama hartaustilaisuus moskeijassa? Mene tiedä...

Juttu oli minusta hyvä esimerkki siitä, miten haitallista on epämääräisyys ja yleisin sanankääntein puhuminen arkaluontoisissa aiheissa. Olisi ollut selvempää, kun sekä toimittaja että piispa olisivat täsmentäneet ajatusta tilojen käytöstä: mitä tiloja, kenelle, minkälaiseen käyttöön.

Mt