Kirjoittaja Aihe: Tanssi haudoilla  (Luettu 10635 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Tanssi haudoilla
« : 28.07.11 - klo:11:05 »

http://kalleerkkila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/79011-galleria-haudalla-tanssi

Kun netistä sain tiedon Norjan teurastuksesta, tuntui tosi pahalta ja menin sanattomaksi, melkein yhtä pahasti olin ällistynyt kuin siinä isossa 9.11.2001.

Sitten alkoi mediassa rummutus ja hyötyminen.
Myös poliitikot aloitti hyötymisen ahneesti hyeenan tavalla ( anteeksi hyeenat, kun vertaan teitä karvaturreja jotka olette tarpeellisia "ihmisiin " ).

Lehdistö, varsinkin se kusenvärinen aloitti ahneesti tienaamisen toisten hädällä, ihan niinkuin Suomessa on jo kauan ollut tapana.
Ymmärrän kyllä että rahaa pitää ahneiden saada, tuota heidän Jumalaa, mutta kohtuus kaikessa, miksi hekumoidaan ja jopa vääristellään.
Tiettyjä Suomalaisia tahoja syytetään tapauksesta ja tietyt poliitikotkin toimii syytellen miksi, mihin on ihmisyys jäänyt ?
Varsinkin persut demonisoitiin oikein kunnolla.

Poliiseja syytellään vaikka he toimii niiden määrärahojen puitteissa jotka ministerit on antaneet.
Jälkiviisaita riittää.
Nyt sitten halutaan aseet pois ja apulantojen ostoon tulenee rajoituksia.
Mitenhän tuo apulantavalvonta toimii ?
Kun viljelijä / metsänomistaja ostaa apulannat, niin hän osta ne yleensä syksyllä koska ruuhkahuiput tehtailla on on kylvöaikaan keväällä. Rekat ei ees kerkeis tuoda kaikkea keväällä, eikä tehtailla ole säilytystiloja vuoden koko satsille.
Miten siis valvotaan apulantakasat jotka on syksyllä tuotu pellon/metsänreunaan, pihoihin, varastoihin.
viisaat ministerit ja poliisiylijohto vois virkamiehineen selittää "neroutensa " taas kerran.

Tuota ainettahan on varsinkin typpilannoitteessa ja "viisas" poliisijohtaja jo ties sanoa ettei Suomessa myydä edes typpilannoitteita ! SIIS, MITÄ, MITÄ, MITÄ ? Lapsikin teitää jotta se on kasvulle tärkein  perusaine apulannassa.
Asun kaivospaikkkakunnalla, olen kierrellyt kaivoksissa ympäri maailmaa ja tiedän räjähteistäkin "jotain".
Aina voi räjähteen tehdä jos haluaa, se on helppoa.

Sais Arhinmäki nyt rauhoittua, itse en kyllä viittis tehdä samaa kuin hän, eli potkia sotaveteraaneien autoja ja heitellä poliiseja tomaateilla, kiukkuinen pikkupoikako ? Onko sellainen siis Suomalaista ministeriainesta ?

Entäs  Tuomioja joka haukkuu israelia ja tukee lujasti palestiinalaisten terroritoimintaa Israelia ja länsimaita vastaan. Heppu ehdotti jotta aseet pitää kerätä suomessa pois ja säilyttää ampumakerhoissa, metsästysmajoissa, ampumaradoilla. Siis suuret määrät aseita ja ammuksia vartioimattomille aleille ??
Sehän ois oikein unelma murtopaikka terroristeille, sun muille rikollisille, mitähän se heppu oikein suunnittelee ?
Toivottavasti Päivi Räsänen laittaa jäitä hattuun noille kiihkoilijoille.

Tiedän että tästäkin kirjoituksesta joku vetäsee herneet nenään, mutta toivosin jotta asioita katsottas monelta kantilta ja järki päässä, ministereillä kun ei tunnu sitä olevan, pelkkää kiihkoa ja narsistista oman itsensä esilletuontia.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #1 : 28.07.11 - klo:12:06 »
Minua on myös kuvottonanut katsella näiden vasemmiston suurimpien ajattelijoiden kiihkoa hyödyntää traagista tapahtumaa. Yleistä järkytystä hyväksi käyttäen yritetään kaventaa sananvapautta, demonisoidaan politiikasta erimieltä olevat ihmiset, vaaditaan lainsäädäntömuutoksia heidän haluamalla tavalla. Olivat ne sitten miten järjettömiä tahansa. Innokkaimmat haikailevat punakaartien perään. Tässä ilmeisesti yksi niistä. http://blogit.demari.fi/mepen4/blog/2011/07/26/varokaa-demarit/

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #2 : 28.07.11 - klo:12:30 »
Nyt sitten halutaan aseet pois ja apulantojen ostoon tulenee rajoituksia.

En pidä siitä, että isoveli alkaa yhä enemmän valvoa, mitä syömme tahi miten omaa elämäämme elämme. En pidä sitten yhtään!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #3 : 28.07.11 - klo:12:40 »
Samalla logiikalla voisi varmuuden vuoksi kastroida kaikki miehet, jotka mahdollisesti voisivat jättää tulevaisuudessa yhteydenpidon omien lastensa kanssa.  :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #4 : 28.07.11 - klo:14:02 »
En pidä siitä, että isoveli alkaa yhä enemmän valvoa, mitä syömme tahi miten omaa elämäämme elämme. En pidä sitten yhtään!

En minäkään (tietenkään), mutta meitä valvotaan jo ja varmaan tekniikan kehittyessä vielä paljon enemmän. Jo pelkästään sos.turvatunnus oli askel siihen suuntaan. Kauppojen plussa- ym. korteilla voidaan seurata ruokailutottumuksia yms.

Ei ole mukavaa >:(

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #6 : 28.07.11 - klo:14:46 »
Tällaiset miehet meille opettavat käytöstapoja. http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_newssite%2FAMLayout&cid=1194688959768&p=1194626958999&pagename=KALWrapper

Arhinmäen ansioksi luen hänen pyrkimyksensä tukea valtion varoista enemmän uusia taidemuotoja vanhan pönötyskulttuurin sijasta. Oopperassa kävijät tukekoot sitä omista pusseistaan, koska heillä on siihen varmasti varaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #7 : 28.07.11 - klo:14:49 »
Hyvä kun muistutit tuosta jalkapallojutusta.
Tuo Arhinmäki on kotoisin Haapavedeltä ja hänet muistetaan siellä hyvin.
Ois niin paljon kerrottavaa miehestä, mutta olempa vaiti siihen asti kun hän itse aloittaa taas möläyttelynsä.Sanonpa vain jotta hyvin on salannut asioita, ei ole selkärankaa sanoa tekojaan, kasvais mieheksi, myöntäs ja pyytelis anteeksi.
Sillä on muuten kovin "huono muisti " kun kysellään tekemisistä.
Toivotaan jotta sekin heppu miehistys kun alkoi kerta ministeriksikin.
Meillä ei Suomessa ole oikein varaa kiukutteleviin oppipoikiin niissä hommissa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #8 : 28.07.11 - klo:15:02 »
Tämän ketjun nimeksi olisi sopinut Arhinmäen haukkumisketju.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #9 : 28.07.11 - klo:15:03 »
Arhinmäen ansioksi luen hänen pyrkimyksensä tukea valtion varoista enemmän uusia taidemuotoja vanhan pönötyskulttuurin sijasta. Oopperassa kävijät tukekoot sitä omista pusseistaan, koska heillä on siihen varmasti varaa.

Mies kehuskeli jokin aika sitten radiohaastattelussa harrastaneensa nuorempana grafiittien tekoa, tahtoo sanoa julkisten seinien töhrimistä. Ja antoi ymmärtää alkavansa tukemaan taidemuotoa yhteisistä varoista. Kuulostaa hienolta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #10 : 28.07.11 - klo:15:04 »
Tuo Arhinmäki on kotoisin Haapavedeltä ja hänet muistetaan siellä hyvin.


Tuo on minulle uutta tietoa. Luulin häntä perushesalaiseksi.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #11 : 28.07.11 - klo:15:06 »
Mies kehuskeli jokin aika sitten radiohaastattelussa harrastaneensa nuorempana grafiittien tekoa, tahtoo sanoa julkisten seinien töhrimistä. Ja antoi ymmärtää alkavansa tukemaan taidemuotoa yhteisistä varoista. Kuulostaa hienolta.

Noo...voihan sitä graffitejakin vähän tukea. Eivät ole sitten yleisiä seiniä sotkemassa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #12 : 28.07.11 - klo:16:08 »
Tuo on minulle uutta tietoa. Luulin häntä perushesalaiseksi.

Tuo Haapavesi oli minulle uutta. Itse kertoo olevansa Hesalainen.Lainaus hänen sivuiltaan

 syntynyt 1976 Helsingissä
    asuu Herttoniemenrannassa avopuolison ja suomenajokoiran kanssa
    kotoisin Pasilasta

Isosetä oli aikoinaan Munkkiniemen kirkkoherra
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #13 : 28.07.11 - klo:17:46 »
Tämän ketjun nimeksi olisi sopinut Arhinmäen haukkumisketju.

Tuotatuota...  Paavo Arhinmäen persoonaan mitenkään kantaa ottamatta:  Hän on syntynyt ja kasvanut Helsingissä.  Äitinsä on psyk.esh, jonka kanssa olen työskennellyt samassa tiimissä kahdesti:  Ensi kertaa silloin kuin Paavo oli siinä kymmenen korvilla.  Isoisä Arhinmäki jo asusti täällä ja oliko hän joku YKY-aktivisti?  Äitinsä oli erittäin mukava ihminen, ja siten tiedän perheestäänkin aika paljon.  

Kenetköhän ne haapavetiset muistavat?

Kun väittelin itsemurhista, totesi proffa Lönnqvist, että USAlainen tyyppisuisidi ja tyyppimurha johtuu aseen liian helposta saatavuudesta. Impulsiivinen ihminen ei ennätä harkita, kun on jo pamauttanut.  Ei hän esittänyt ratkaisua enkjä esitä minäkään.  Mutta tämä nyt on realiteetti. Useimmiten täällä meillä yritetään myrkyttäytyä, ja ennätetään soittaa itse apua, sillä hetken harkinta-aika on pelastanut monen hengen.

Facebookissa käynnistyi "älä vihaa"-kampanja.  Se sai nopeasti jäseniä teemalla suuttuuhan sitä kuka tahansa, mutta vihaa ei kannattaisi viljellä, se myrkyttää lopulta ihmisen kokonaan.  On kuin ruokkisi käärmettä mielessään.  Eipä minulla tästä muuta eikä tule liioin.
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo:17:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tanssi haudoilla
« Vastaus #14 : 28.07.11 - klo:17:49 »
Saattaapa hyvinkin olla jotta on syntyjään Helsingistä.
Mulla on vaan kokemusta siitä kun kuuntelin hänen juttujaan joskus kesäisin tuossa "naapuripitäjässä " asun nimittäin Pyhäjärvellä.
Siitäpä onkin sitten kokemusta jonkinverran. Oiskohan sitten mummola tai vastaava jos ei kotipaikka.
 Tarkastan asian kun kerkeen ja tapaan muutamia vasureita joiden kanssa saan kivasti väitellä.
Nuo Graffitithan on komeita jos ne hienosti tehdään, ja omiin seiniin , eikä toisten.
Jos ootte käyneet Berliinissä, niin sitä tarkoitan.
Ikävä kyllä se yleensä ounastelee  rakennusten rappiota.
Missähän se ajokoiraa ulkoiluttaa ?  

En halua Paavoa pelkästään mollata, mutta voishan Paavokin ollamollaamatta.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.





Tervein