Kirjoittaja Aihe: Yhdestoista urputusketju  (Luettu 34363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #15 : 06.10.10 - klo:08:01 »
Jospa narkkarille ei ollut sijaa majatalossa.

Meillä haisee kahvi ja ruusunmarjasmetana ja omenat! Ja tuoksuu eilinen päivä. Ystävyydeltä. :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #16 : 06.10.10 - klo:17:56 »
Joku narkkari oli murtautunut mun varastoon. :-\
Sellasta kun 3 linjalla varasto, sen nyt arvas..

Ja meidän toimistoihin Pitkänsillan eteläpuolella. Vahinkoja rajoitti se, että voro yllättyi öisen ahertajan avatessa huoneensa oven. Erittäin fiksut, kielitaitoiset järjestysvallan edustajat suorittivat tutkinnan ja pidättivät siinä ohessa pihalta yhden henkilön ns. rysän päältä eli pyörävarkaudesta epäiltynä. Esimerkillisen virkamiestoiminnan tuottavuussaldoon pitänee laskea myös pienyrittäjien veronmaksumotivaation ylläpitäminen. Päivä meni tuottavan työn kannalta puluille, mutta oli vastaavasti sitä mielenkiintoisempi.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #17 : 07.10.10 - klo:07:04 »
Olisko sattanut olla sama tyyppi, viisveisaaja ja mt?
Iski flunssa hieman sopimattomaan aikaan, arvon tässä lähtiskö kuumeisena työhön vai yrittäiskö virtuaalisesti.  Kotona aina kuvittelee jaksavansa sairaanakin mutta jo bussipysäkillä alkaa heikottaa ja hommista tulee sähläämistä. Ei hyvä >:( 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #18 : 09.10.10 - klo:06:55 »
Niin tavallista herravihaa, Havukan Iitan tapauksessa huumoriin kätkettynä. Johtaja / rehtori on palvelija. Hänen apulaisensa on sitä kaksinverroin.

Nykyään kai käytetään yleisemmin vara- kuin apulaisrehtori -nimikettä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #19 : 09.10.10 - klo:07:02 »
Edellinen kommenttini on siis Sarain allaolevasta kirjoituksesta alkaneeseen ajatustenvaihton.

Työpaikan tiedonkulku mättää siinä määrin, että sain tiedon erään työyhteisön jäsenen kuolemasta nähdessäni lipun puolitangossa. Ei ollu rehtorille tullu mieleen infota apulaisrehtoria asiasta. Oppilaat kyseli pihalla, että kuka on kuollut, ja oli vähän nihkeä sanoa, että en tiedä. Puhumattakaan siitä, mitkä vaihtoehdot omassa päässä pyöri...

Kuten Seppos kirjoittaa:

... Rehtorin tehtävä on johtaa ja jakaa osaamisestaan. Apulaisrehtori on hänen varahenkilönsä ja lähin työtoveri.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #20 : 09.10.10 - klo:09:34 »
Satman, se on sitten kivaa kun osoitat noin selvästi tietämättömyytesi.

Apulaisrehtori ja vararehtori ovat kaksi eri asiaa. Apulaisrehtori on virka, josta maksetaan palkkaa, jossa on omat tehtävänsä ja johon vaaditaan tietty koulutus. Vararehtori on henkilö, joka on nimetty rehtorin sijaiseksi rehtorin ollessa estynyt. Vararehtoriudesta ei yleensä makseta, vaan vararehtori saa rehtorin palkkaa siltä ajalta kun sijaistaa rehtoria ja muun ajan normaalia opettajan palkkaa. Vararehtorilla ei siis välttämättä ole mitään ylimääräisiä tehtäviä niin kauan kuin rehtori on terveenä ja hengissä. Useissa kouluissa toki molemmat nimikkeet voivat olla samalla henkilöllä, eli apulaisrehtori voidaan nimetä myös vararehtoriksi. Silloinkin virkanimikkeenä pysyy apulaisrehtori. Vararehtorilla voi myös olla ylimääräisiä tehtäviä, mutta niin voi olla myös ns. riviopettajalla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #21 : 10.10.10 - klo:10:09 »
Että hatuttaa, kun eivät salli lintulautoja.  Kaupassakin myyvät hyvin hauskannäköisiä, avaria ja valoisia versioita. Ohi pitää vain kulkea. Niistä näkisi kaikki talvilinnut.  Minä rupean ripottelemaan kauraryynejä terassinlattialle, onko se sitten parempi, onko?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #22 : 10.10.10 - klo:12:29 »
Meidän lintulauta on pieni hirsimökki mutta kun kaksi kertaa päivässä sen tankka, ripottelee lisäksi maahan niin kaikille riittää. Lisäksi on se iso rasvapötkylä ja vanhat leivät murennan harakoille. Siitä ei Matti kylläkään tykkää. Äskenkin kielsi ehdottomasti viemästä ylijäämää pastan harakoille.

En ruvennut riitelemään kun tultiin juuri hyvillä mielin kirkosta.    :002:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #23 : 10.10.10 - klo:12:36 »
Satman, se on sitten kivaa kun osoitat noin selvästi tietämättömyytesi.

Apulaisrehtori ja vararehtori ovat kaksi eri asiaa. Apulaisrehtori on virka, josta maksetaan palkkaa, jossa on omat tehtävänsä ja johon vaaditaan tietty koulutus. Vararehtori on henkilö, joka on nimetty rehtorin sijaiseksi rehtorin ollessa estynyt. Vararehtoriudesta ei yleensä makseta, vaan vararehtori saa rehtorin palkkaa siltä ajalta kun sijaistaa rehtoria ja muun ajan normaalia opettajan palkkaa. Vararehtorilla ei siis välttämättä ole mitään ylimääräisiä tehtäviä niin kauan kuin rehtori on terveenä ja hengissä. Useissa kouluissa toki molemmat nimikkeet voivat olla samalla henkilöllä, eli apulaisrehtori voidaan nimetä myös vararehtoriksi. Silloinkin virkanimikkeenä pysyy apulaisrehtori. Vararehtorilla voi myös olla ylimääräisiä tehtäviä, mutta niin voi olla myös ns. riviopettajalla.


Täytyy tunnustaa, että on liian kauan siitä, kun kävin koulua ja nuorimmat lapsetkin on jo 30v, joten tietoni koulumaailmasta ei ole eksaktiin päinkään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #24 : 10.10.10 - klo:13:42 »
Ei siellä koulussakaan ole eksakteja muut kuin matematiikan opettajat ajoittain.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #25 : 10.10.10 - klo:13:58 »
Että hatuttaa, kun eivät salli lintulautoja.  Kaupassakin myyvät hyvin hauskannäköisiä, avaria ja valoisia versioita. Ohi pitää vain kulkea. Niistä näkisi kaikki talvilinnut.  Minä rupean ripottelemaan kauraryynejä terassinlattialle, onko se sitten parempi, onko?

Voi tulla hiiriä, ja niistä sinä tuskin pidät.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #26 : 10.10.10 - klo:16:18 »
Voi tulla hiiriä, ja niistä sinä tuskin pidät.

Oi voi, sopiihan tänne. Tulee myös isoja lintuja jotka syövät ne puolestaan pois, minä ymmärrän. Tulisi kiintoisa talvi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #27 : 14.10.10 - klo:20:14 »
Minua on alkanut vakavasti ottaa aivoon Avoimen yliopiston teologian ns aineopinnot. 

Perusopinnot oli hyvä ja tosikiva kokonaisuus, meillä oli tehtäviä jotka jotkin olivat sellaisia että kyllä ihmetytti, oli lopulta mahdottoman hauskaa, kuten, kun jaettiin ryhmä kahtia, aakkosten perusteella, puolet vastusti ristiretkien järjestämistä puolet kannatti "aikansa rauhanturvaoperaationa" ja minun tuurillas tietenkin putosin siihen puoltajien puolikkaaseen. Kyllä oli vähän ihmettelemistä siinä.

Mutta nämä aineopinnot, en suosittele kellekään.  Tenttimahdollisiis on kahdesti vuodessa, ja laskettu näppärästi niin että jos pääsee jokaiseen tenttiin ja saa ne heti läpi niin sitten saa kokonaisuuden siinä ajassa valmiiksi, mistä maksoikin. Muuten maksa uudestaan. Siis ei yhtään uusintatenttimahdollisuutta.  Nyt pitäisi sitten mennä keuhkokuumeessa siihen ensimmäiseen, kun ei oikein saisi kotoakaan lähteä juoksentelemaan kuin vain.  Kun soittaa ja kysyy ja selittää että on lääkärintodistuskin, onko täysin mahdollista päästä vaikka tiedekuntatenttiin kun niillä on samat kirjat cumussa, niin ne vain inisee ja vikisee ...niin ei niin vaan voi niin, kyllä täällä papereissa ihan selvästi näin sanotaan...

Tiedänhän minä mitä "papereissa sanotaan", kun osaan lukea.  Mutta siis mitään konseptia ei ole edes tällaisen varalta!
Minä olisin kyllä nielaissut vielä senkin että ihan totta, ei ole mitään opintoja tukevaa opetusta, ihan totta, ei ole opintopiiriä - yksi kerta - kun ei ollu tarpeeksi ilmoittautuneita niin näiden meidän paperien mukaan ei ole pakko järjestää... , samperi sen olisi voinut pitää vaikka yhdelle kun se olisi ollut virtuaalinen, ja kun se yksi on maksanut siitä!  Mutta oi ei, te maksoitte "hallintokuluista!" ne sanoivat.   Siis en edes tentin korjaamisesta!  

Ja siis, ei mitään uusintoja "kun näissä papereissa lukee..."

Ihmiset jos saatte päähänne sen tehdä, älkää ainakaan maksako kuin yksi oppijakso kerrallaan. Suututtaa kun maksoin kaikki, opetusta ei ole, tenttiin osaan kyllä lukea mutta en voi ihan ite tahdonvoimalla sentään mitä tahansa, jos keuhkokuume tulee se tulee sitten vaann.
« Viimeksi muokattu: 14.10.10 - klo:20:18 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #28 : 14.10.10 - klo:21:47 »
Että hatuttaa, kun eivät salli lintulautoja.  Kaupassakin myyvät hyvin hauskannäköisiä, avaria ja valoisia versioita. Ohi pitää vain kulkea. Niistä näkisi kaikki talvilinnut.  Minä rupean ripottelemaan kauraryynejä terassinlattialle, onko se sitten parempi, onko?

Joo, kiusantekoa tulee milloin mistäkin.
Yhessä rapussa oli ilmoitus, et puluja ei saa ruokkia!!
Joku oli kirjoittanut alle-
Ähä ähä mummo.
Aika ilkeesti. :018:
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhdestoista urputusketju
« Vastaus #29 : 14.10.10 - klo:22:06 »
Joo, kiusantekoa tulee milloin mistäkin.
Yhessä rapussa oli ilmoitus, et puluja ei saa ruokkia!!
Joku oli kirjoittanut alle-
Ähä ähä mummo.
Aika ilkeesti. :018:
Minä luulen se ruokkija ruokkii joka tapauksessa. Tunnen muutamia joihin ei ole kuulemma auttanut itku eikä rukous.  Onhan näissä pulu- orava- jne kielloissa se perustelu että he levittävät sitä salmonellaa ja noin ja ehkä joku ajattelee stadin lokkilaumoja mutta eikö voisi tehdä jonkin säädöksen että "ei lokeille" ja "pulut älkööt vaivautuko".  Eli lauta miestä myöten.  Kävisikö ne todella jollakin laudalla loputtomiin norkoilemassa hajun (???) perusteella että siellä on takuulla talinpalanen ja jotain  jyviä sisällä?  Eikähän se ruokkimista olisi jos ne ei siitä hyötyisi

Miten siis lintu löytää laudalle ja ruokansa ylipäänsä?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.