Kirjoittaja Aihe: Ateismin kasvu Suomessa  (Luettu 2177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ateismin kasvu Suomessa
« Vastaus #15 : 27.12.23 - klo:02:49 »
Ehkä moni sanoo joo uskon mutta en kuten kirkko opettaa,  eikä todella osaa selittää miten se kirkko sitten opettaa,  että kirkko opettaa paikkakunnasta riippuen niin kirjavasti ettei tunnista samaksi uskoksi enöö.  Sinun pitää sitä ja sinun pitää tätä ja mitäs sukua olitkaan ja kyllä,  kyllä

Ehkä tuohon voisi esittää vastakysymyksen,  oletko kuullut koskaan uskontunnustusta,  etkö siis usko siinä mainittuja asioita, ja mihin et usko. 

voii kun joku niin tekisikin,  kinnostaisi kuulla mihin noin tarkkaan ottaen ei uskota.  "Korkeampi voima"  on lieväsri sekava.  Miten niin voima ja mitä se tekee ja onko  sillä jotain tekoa sinun kanssasi?  Edellyttääkö se jotain sinulta?  Auttaako se?  Elätkö kuolemasi jälkeen? 

Itseäni en kehtaa nimittää kristityksi,  mutta luenhan minä joskus Raamattua.  Se jäi kerran pöydälle kun tuoreeltaan eron  kokenut ja uutta kumppania etsivä kaveri poikkesi.  "Auttaaks toi usko hei sinuu jotenkin>"  kysyi haikeasti.

Voi itku.
Siis mikä usko?
Häijynä ihmisenä teki mieki sanoa ettei se ainakaan polkaise uutta miestä sinulle,  mutten sentään,  kun en sinä saanuyt sanoytjuksi mitään.

'...........................


Ajatftelen joskus pikku nälväisyjä täällä,  ja sittebn viationta kysymystä  näinköhän oikein,  sinulla oli nkörttipuku, 

GTällä aseneella  ei saada  saman ja samojen henkilöiden haikailemia kansanjoukkoja mihinkään liikkkeeseen.  Veikko Hursti taitaa olla aika suvaitsevainen.  Ihminen ei paljoa voi,  auttaa missä apua tarvitaan,  tuuli sitten puhaltaa missä tahtoo.

Mietin joskus voimmeko suvaitsemattomuudellamme ja omahyväisyydellämme estää  ne  toivotut kaivatut Jumalan tuulet.  Kansanjoukkoja nähdään sitten juhlilla,  kun tottamaar siellä pidetään sukukokous!
   
« Viimeksi muokattu: 27.12.23 - klo:02:56 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ateismin kasvu Suomessa
« Vastaus #16 : 27.12.23 - klo:03:14 »
Sori. 

Kyllä kyllän perään piti tulla se ikuinen "kyllähän Jeesus Kristus,  mutta....   

Ja tottakin,  mitäs sukuza,  oltiinko sitä  seuraliikettä! 

Jos siis annetaan sen haastateltaan  ensin selittää mihin uskoo ja mikä se voima on minkä aika moni nimeää
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ateismin kasvu Suomessa
« Vastaus #17 : 27.12.23 - klo:09:50 »
Ajatftelen joskus pikku nälväisyjä täällä,  ja sittebn viationta kysymystä  näinköhän oikein,  sinulla oli nkörttipuku, 

GTällä aseneella  ei saada  saman ja samojen henkilöiden haikailemia kansanjoukkoja mihinkään liikkkeeseen.  Veikko Hursti taitaa olla aika suvaitsevainen.  Ihminen ei paljoa voi,  auttaa missä apua tarvitaan,  tuuli sitten puhaltaa missä tahtoo.

Mietin joskus voimmeko suvaitsemattomuudellamme ja omahyväisyydellämme estää  ne  toivotut kaivatut Jumalan tuulet.  Kansanjoukkoja nähdään sitten juhlilla,  kun tottamaar siellä pidetään sukukokous!
 
Jumalan tuuli etsii mihin laskeutua vielä tänäänkin niin kuin herännäisyyden alussa vuonna 1796 Telppäs-niityllä toimiessaan kuin Apostolien teoissa. Älä jää nukkumaan vaan herää Jumalan tuulen puhaltaessa vielä tänäänkin näinä Herran paluun aattohetkissä.  :eusa_pray:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ateismin kasvu Suomessa
« Vastaus #18 : 27.12.23 - klo:09:50 »
Siionin virsi 90, Onnea ei suurempaa  https://www.youtube.com/watch?v=Es0Iuws9BI0  :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ateismin kasvu Suomessa
« Vastaus #19 : 28.12.23 - klo:08:10 »
Jumalan tuuli etsii mihin laskeutua vielä tänäänkin niin kuin herännäisyyden alussa vuonna 1796 Telppäs-niityllä toimiessaan kuin Apostolien teoissa. Älä jää nukkumaan vaan herää Jumalan tuulen puhaltaessa vielä tänäänkin näinä Herran paluun aattohetkissä.  :eusa_pray:

Jaa sinä,  no kas sentään että joku.  Mikähän otus oikein mahdat olla,   välillä on koko herännäisyys lahkolaisuutta,  välillä löytyy siioninvirsi ihan heittämällä.  Halllelujat vain sinnekin, kyllä se Jeesus kohta tempaa uskovat pilviin.  Minun kaltaisten käy sitten kehnommin mutta sitä helvettiin joutumista olen odottanut kohta viisi vuosikymmentä  ja jos missä vakuuttunut täydellisestä kelvottomuudestani,  niin ihan jokaisessa ja kaikin tavoin hurskaitten ja paremmin jumalanvierimmäisten joukossa.  Syntiä on ihan jo hengittäminenkin.  Paras teko on itsemurha,  sitten en enää ole kenenkään riesana.   



Eli kaikki on hyvin ja hyvässä järjestyksessä.  Hurskata uutta vuotta vaan  nöyrälle väelle,  onneksi joku sentään on päässyt synneistään,  ei toki omavoimaisesti vaan Herrran erityissuosiosta.  Kuinka se3 Herra ne osaakin löytää joille armo kuuluu!
« Viimeksi muokattu: 28.12.23 - klo:08:17 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ateismin kasvu Suomessa
« Vastaus #20 : 29.12.23 - klo:14:49 »
Eli kaikki on hyvin ja hyvässä järjestyksessä.  Hurskata uutta vuotta vaan  nöyrälle väelle,  onneksi joku sentään on päässyt synneistään,  ei toki omavoimaisesti vaan Herrran erityissuosiosta.  Kuinka se3 Herra ne osaakin löytää joille armo kuuluu!
Aamen, armon vilahtaessa nöyrällä väellä on ikävöivässä uskossa kaikki hyvin. Jumalan tuuli työntää aralla tunnolla olevan kulkijan Hänen läsnäolossaan ja suunnitelmissaan Ukko Paavon viitoittamalla tiellä. :eusa_pray:

Tuuli työntää kulkijaa https://www.youtube.com/watch?v=E9Z7--THyuY
« Viimeksi muokattu: 29.12.23 - klo:14:54 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ateismin kasvu Suomessa
« Vastaus #21 : 02.01.24 - klo:05:55 »
Luterilainen taitaa ollakin ex-körtti tai siis ihan kelpokörtti jota jurppii körttiläisyys jostakin syistä raskaasti..  Minua on tässä vaivannut toisenlainen asia. 
Vastasin niin hätäpikaisesti Luterilaiselle,  kun kirjoitti körttiläisyyden lahkoksi.

Se on oikeasti harmittanut minua.  Näin jäi saamatta tietooni,  miten ja millaisin perusteluin,  olko poikennut opissa tai kirkkojärjestyksessä vai aivan kaikessa,  ja kuinka ja millä tavalla. 

Tunnustan että Luterilainen otti minua niin raskaasti aivoon,  etten paljoa tarvinnut.  Yleensä sentään vilkaisen sisältöä -- joskin epäilen täällä huseeraavan väkeä jotka vastaavat nimimerkkiin suuremmin kuin tekstiin ja ovat vain niin vilkkaita,  että se kuuluu heidän luontoonsa.  Kävelee nopeasti siis ikä huomioiden, puhuu nopeasti, kirjoittaa nopeasti,  tekee kaiken nopeasti. Se ei ole mikään luonteenvika, onhan hänessä vain ominaisuus joka ei muutu millään hoidolla eikä pidäkään.  Vastakohta sitten on tai ääripää Tuntemattoman Sotilaan  Vilho Koskela alias Ville Vaitelias. 

Palatakseni astialle,  anteeksi paljon Luterilainen ja vieläkö tahtoisit olla niin kiltti ja selittää tuota lahkoajatustasi hieman? 

Kun,  kyllähän moni viskoo sanoja kuin miekanpistoja tai mitä hän  viskoikin mutta viisasten kieli on lääke,  ja oliko tuo viskottu sana vai oletko oikein ajatellut asiaa?  Jos et vastaa,  täytynee olettaa että vain viskoit pienillä kivillä ja oletat että täällä jokainen on kivettynyt kiinni seurapenkkkiin.   Se on varsin väärä luulo.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.