Kirjoittaja Aihe: palaveri foorumilaisille  (Luettu 2039 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
palaveri foorumilaisille
« : 16.12.23 - klo:23:47 »
Pidetäänkö tässä lähiaikoina foorumilaisten kokoontuminen netin kautta?
Järjestäisin tarvittavat linkit tänne ennen kokoontumista.
Joku voisi pitää seurapuheenkin, ehkä useampikin voi pitää.
Mauno voisi vetää veisut.
Yhteistä jutustelua kahvikupin äärellä, tai mitä kukin sitten löytää kotoaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #1 : 17.12.23 - klo:00:03 »
Nopean selvityksen mukaan helpoin työkalu tällaiseen kokoontumiseen on Google Meet.
Ymmärsin, että kun toimitan linkin, mukaan pääsee kun klikkaa linkkiä.
Eli niin helppoa.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #2 : 17.12.23 - klo:06:11 »
En oo koskaan veisuista kieltäytynyt ilman pätevää syytä. Nyt ei nouse mieleen edes tekosyitä.

Kuitenkin vuosi 2023 on täynnä syitä. Mutta uuden vuoden puolella on allakassa valkoisia kohtia vielä paljonkin. Olen mukana, kun ajat natsaa!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #3 : 19.12.23 - klo:06:38 »
Mikä ajankohta sopii foorumilaisille?
29.12.2023 klo 18?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #4 : 19.12.23 - klo:07:34 »
Kuva ja ääni on hyvä olla kullakin päällä.
Luterilaiselle sallittakoon erivapaus olla mukana ilman videokuvaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #5 : 19.12.23 - klo:18:16 »
Pidetäänkö tässä lähiaikoina foorumilaisten kokoontuminen netin kautta?
Järjestäisin tarvittavat linkit tänne ennen kokoontumista.
Joku voisi pitää seurapuheenkin, ehkä useampikin voi pitää.
Mauno voisi vetää veisut.
Yhteistä jutustelua kahvikupin äärellä, tai mitä kukin sitten löytää kotoaan.

Eikö me olla jo koolla täällä.

Olikohan Tampereella kun oli heruttajien kesäjuhlat ja olin kaverini kanssa sielolä ja tapasimme siellä naamatusten foorumilaisia.

Ihana tapaaminen ei kyllä.
Kuitenkin olisiko sitä tarvinnut, kun tiedämme toiset jo tämän kirjoittelun kautta.
-Kaverini totesi, että normiporukkaa hänestä ja ei hyvännäköisiä mimmejä ollut kuin yksi.
Minä siinä, terävintä ja fiksuinta porukkaa kuin koskaan elämässäni tavannut, ihan super hyvää jengiä ja ei se kato ulkonäköön ja silleen.

Hän että no tottakai, viisaita ihan varmasti.
Hän etti muuta, minä muksaa rentoa porukkaa kun täällä kirjoittelee.
En tajua mikä plussa se ois tavata nenätysten.

Onko se tarve päästä jotenkin livenä mollaamaan, kehuman vai mikä?

Kiitos minulle riittää tämä aivojen ja arvojen kohtaaminen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #6 : 21.12.23 - klo:06:19 »
Onko se tarve päästä jotenkin livenä mollaamaan, kehuman vai mikä?

Hyvin on 5-veisaaja omaksunut tuon körttiläisyyteen kuuluvan kyselevän mielen ja asenteen toisten ihmisten motiivien perään sekä jonkinlaisen uskon siitä, että omaa jonkun yliluonnollisen kyvyn nähdä  vierellä kulkevien väärät motiivit.
Tätä ed. mainitsemaani kykyä ahkerasti sitten käytetään paljastamalla julkisesti milloin kenenkin motiiveja.

Körttiläisyys on jonkinlainen sisäisäistä pyhittäytymistä ja lähimmäisen auttamista korostava uskonnollinen liike.
Lain lukeminen ja tekojen vaatiminen kanssaihmisiltä ei sinänsä ole väärin, mutta tuota julistustoimintaa voisi olla hyvä tehdä niin, että kuulija ei lyö korviansa kiinni.

Minä tähän varmaan olen syyllinen, kun tulin vetäneeksi  5-veisaavat körttiporukoihin.
« Viimeksi muokattu: 21.12.23 - klo:06:30 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #7 : 21.12.23 - klo:06:31 »
Siis olen osasyyllinen 5-v:n nykytyyliin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #8 : 21.12.23 - klo:08:10 »
Eikö me olla jo koolla täällä.

Olikohan Tampereella kun oli heruttajien kesäjuhlat ja olin kaverini kanssa sielolä ja tapasimme siellä naamatusten foorumilaisia.

Ihana tapaaminen ei kyllä.
Kuitenkin olisiko sitä tarvinnut, kun tiedämme toiset jo tämän kirjoittelun kautta.
-Kaverini totesi, että normiporukkaa hänestä ja ei hyvännäköisiä mimmejä ollut kuin yksi.
Minä siinä, terävintä ja fiksuinta porukkaa kuin koskaan elämässäni tavannut, ihan super hyvää jengiä ja ei se kato ulkonäköön ja silleen.

Hän että no tottakai, viisaita ihan varmasti.
Hän etti muuta, minä muksaa rentoa porukkaa kun täällä kirjoittelee.
En tajua mikä plussa se ois tavata nenätysten.

Onko se tarve päästä jotenkin livenä mollaamaan, kehuman vai mikä?

Kiitos minulle riittää tämä aivojen ja arvojen kohtaaminen.

   Arvokas näkökulma Visurilta.
Köpin laaja tuntemus suomalaisesta uskontokentästä antaa hänelle arvokkaan näkökulman. Näin olen ymmärtänyt. Me patakörtit taivumme heikosti ("heikkoja"kun olemme) erilaisten suuntausten mukaan. Kuitenkin on arvokasta saada ravistelua omahyväisyyteen. Se että me kaikki olemme ihmisiä puutteinemme ja ansioinemme on rikkautta.
   Jatketaan vaan kilvoittelun tiellä. Vaihtelu virkistää. Siksi Köpin ulostulot pitävät mukavasti elämässä kiinni.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #9 : 21.12.23 - klo:09:38 »
Hyvin on 5-veisaaja omaksunut tuon körttiläisyyteen kuuluvan kyselevän mielen ja asenteen toisten ihmisten motiivien perään sekä jonkinlaisen uskon siitä, että omaa jonkun yliluonnollisen kyvyn nähdä  vierellä kulkevien väärät motiivit.

Tätä ed. mainitsemaani kykyä ahkerasti sitten käytetään paljastamalla julkisesti milloin kenenkin motiiveja.
Muiden ihmisten motiivien paljastaminen kyselevällä mielellä yliluonnollisessa körttihengessä, kuten muun muassa Päivi Räsäsen motiivien, kuuluvat herännäisyyteen. :icon_xmaslol:
« Viimeksi muokattu: 21.12.23 - klo:09:44 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #10 : 21.12.23 - klo:09:57 »
Minusta on aina luonnollista pohtia kansanedustajien motiiveja. Useimmiten ne ajavat yhteistä hyvää. Joskus pilkistää se että ajaetaan oman puolueen hyvää. Räikeintä on kun ajetaan omaa hyvää. Varmistetaan seuraavien vaalien tulos.
Törkeintä on oman raamatuntulkinnan esiin ottaminen politiikassa ja sen mukaiset puheet.

Onko mitään yliluonnollista jos puhuu miten itsestä tuntuu. Lopultakin edustamme aina vain omia mielipiteitämme.
Minä en ainakaan ole minkään puolueen 'käkikello'. Körttiläisenä minulla on uskonvapaus puhua sieluni syvyydestä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #11 : 25.12.23 - klo:12:37 »
Törkeintä on oman raamatuntulkinnan esiin ottaminen politiikassa ja sen mukaiset puheet

Miksi?
Minä ainakin puhun sen mukaisesti, kuin näen oikeaksi tai aavistelen oikein olevan, siltikin, vaikka olisin politiikassa mukana - ja Raamattu olisi myös sopivasti mukana kuvioissa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #12 : 25.12.23 - klo:13:24 »
Nykykäytäntömme on mielestäni hyvä, että kukin kansanedustaja saa halutessaan siteerata Raamattua eduskunnassa tai olla siteeraamatta.
Kuten J. Halla-aho taitaa monesti korostaa ajatusta, että kansanedustajilla on velvollisuus tuoda niitä asioita esiin, joita hänen äänestäjänsä edustavat.
Toki tätä periaatetta ei juurikaan kukaan muukaan vastusta.

Minä toivon, että minun kansanedustajani pitää yllä Raamatusta kumpuavia periaatteita ja pyrkii ymmärtämään eli tulkitsemaan Raamattua.

Demokratian kaventaminen aina diktatuuriin asti on ok, jos siihen demokratian pelisäännöillä mennään. Samalla on hyvä tiedostaa, että paluu takaisin voi olla vaikeaa tai hyvin hyvin vaikeaa sekä voi olla äärimmäisen kallista.
« Viimeksi muokattu: 25.12.23 - klo:13:30 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #13 : 25.12.23 - klo:15:48 »
Nykykäytäntömme on mielestäni hyvä, että kukin kansanedustaja saa halutessaan siteerata Raamattua eduskunnassa tai olla siteeraamatta.

Hyvä tapa Raamattua lainattaessa on kertoa täsmällisesti, mitä kohtaa lainaa. Vaikkapa tällaisen sitaatin kohdalla on hyvä tietää, mihin lause liittyy: "Meidän pitää vielä tänä yönä hyökätä filistealaisten kimppuun ja ahdistaa heitä aamunkoittoon saakka. Silloin voimme tuhota heidät viimeiseen mieheen (1. Sam. 14:36)."

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #14 : 25.12.23 - klo:16:04 »
Olen Penan kanssa sanaa mieltä, että mistä tahansa teoksesta lainauksia otettaessa täytyy huolehtia, että asia ei vääristy eikä sen perusteella tehdä vääriä johtopäätöksiä.
Uskoisin suurimman osan eri teoksia lainaavien olevan kanssamme samaa mieltä.