Kirjoittaja Aihe: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen  (Luettu 4306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« : 14.12.23 - klo:22:32 »
Haluan aloittaa projektin, jonka tavoitteena on pystyttää jonkun valtatien varteen, asumattomalle seudulle tai harvaan asutulle seudulle sopivaan kohtaan sopivalle etäisyydelle valtatiestä riittävän suuri mainostaulu, jonka olisi tarkoitus kestää kauan, monia vuosia.
Mainos vaihdettaisiin esim. kerran vuodessa. Projektissa tulee pyrkiä kustannustehokkuuteen.
Mainoksina on lyhyitä tekstejä Raamatusta. Tavoitteeseen päästäksemme täytyy selvittää ja ratkaista monia asioita. Hyvin paljon työtä pitää tehdä ennen kuin mainostaulu on paikoillaan.
Raamatuntekstien julkaisuprojekteista on minulla sellainen kokemus, että ensimmäisen kohteen pystytys/aloitus on kovin työläs.
Seuraavat ovat sitten jo helpompia, kun ei enää tarvitse valtavaa pohjatyötä tehdä.

Käytännössä homma vaatii paljon netin ääressä hääräämistä, pohtimista, tiedon etsintää, asioiden muistiin kirjoittamista, eli aikuisten kielellä "dokumentaation kirjoittamista".
Kun tarvittava tieto ja aineisto on koossa varsinainen fyysinen työ, eli talun pystytys, ei ole enää mikään kummempi homma.

Haluaisitko tulla suunnittelutiimiin oman jaksamisesi mukaan toteuttamaan tällaista asiaa?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #1 : 14.12.23 - klo:22:41 »
Raamatuntekstit voisivat olla lyhyitä, jotka sisältävät kutsuvan tai sielunhoidollisen ilmeen.
Yksi esimerkki tekstistä, joka sisältää molemmat elementit on esim:
"
Tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat, minä annan teille levon.
"


Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #2 : 15.12.23 - klo:07:16 »
Hei!

karjalaisenkyöstin kirjoittama Raamatun teksti merkitsee minulle jatkokertomusta.

Tekstin ensimmäinen osa "Tulkaa minun tyköni" kirjoitettiin  kotikirkkoni taakse kirkon seinän lähelle kesällä 1973. Tekstin alla oli koivupuista valmistettu alttari ja edustalle männikkömetsään rakentui kesäinen herättäjäjuhlakenttä kymmenilletuhansille juhlavieraille. Kotipitäjän herättäjäjuhlat olivat myös minulle yhtä juhlaa - viikonlopun aikana selkeytyi kutsumukseni kirkon työntekijäksi (jota hommaa sitten teinkin kuudella vuosikymmenellä jääden pari vuotta sitten eläkkeelle).

Kesällä 2002, ensimmäisenä eurovaluutan vuotena, herännyt kansa kokoontui taas herättäjäjuhlille Sieviin. Juhlatunnuksena urheilukenttä-pesäpallostadionilla oli teksti: "Minä annan teille levon". Näin juhlatunnuksista muodostui merkittävä ja paljonpuhuva jatkokertomus, ainakin minulle.

Elämä on ollut kutsun seuraamista ja sen väistelyä, levollisuutta ja rauhattomuutta, toivoa ja pahaa oloa, ylä- ja alamäkiä (Pohjanmaan lakeuksilta lähteneelle vaivalloista), mutta enimmäkseen levollista rauhallista oloa.

Jos karjalaisenkyösti kylttitelineen pystyttää lähimaastoon, voin tulla talkooväen muonittamaan, kertomaan juttuja ja veisaamaan. Oikiaan työhön miesten tahdissa minusta ei enään ole.

Mauno

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #3 : 15.12.23 - klo:07:27 »
Tarinan mukaan Helsingissä ylioppilastalon vaiheilla on aikanaan ollut seuraava iskulauseiden vaihto. Aloituksena "Jeesus on Herra”.
Jonkin ajan luluttua ensimmäisen plakaatin alla oli toinen juliste, jossa luki: “Mao on työmies". Loppukaneettina sitten vähän myöhemmin “Urkki on kalamies”.

Ja onhan noita "Jeesus tulee, oletko valmis" -lappuja puhelinpylväissä jo valmiina  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #4 : 15.12.23 - klo:08:26 »
Onkohn tuollainen suuri, ehkä valaistukin, mainos keskellä metsiä muuta kuin säikäyttävä elämys. Vai siihenkö pyritkin.

Toinen ajatus . Teetkö näitä julistuksia herran, vai omaksi kunniaksi.

Vapaissa suunnissa harrastellaan julisteita. Traktaattilähetystä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #5 : 15.12.23 - klo:09:36 »
Onkohn tuollainen suuri, ehkä valaistukin, mainos keskellä metsiä muuta kuin säikäyttävä elämys. Vai siihenkö pyritkin.

Valtateiden varsilla Suomessa on valtava määrä mainostauluja.
Valtateitä on useita tuhansia kilometrejä, joten tilaa riittää mainiosti.

Projektin suunnittelun suuressa yksityiskohtien määrässä yhtenä asiana tietysti on liikenneturvallisuuden huomioiminen.
Tätä olen muidenkin vastaavien projektien suunnittelussa pyrkinyt huomioimaan, joskus jopa neuroottisuuteen asti.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #6 : 15.12.23 - klo:09:41 »
Taulun valaistuksesta ei ollut tosin mainintaa, mutta valaistuna vaikutus on enemmän häiritsevä ja ärsyttävä.
No, tielaitos ymmärtääkseni huolehtii, ettei tienvarsia täytetä tarpeettomalla tavaralla  :023:

En jaksa oikein tosissani ottaa tuota ehotusta...  :102:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #7 : 15.12.23 - klo:09:41 »
Toinen ajatus . Teetkö näitä julistuksia herran, vai omaksi kunniaksi.

Vapaissa suunnissa harrastellaan julisteita. Traktaattilähetystä.

Motiiviasiaa on tärkeä pohtia.
Kuitenkin on myös niin, että on parempi tehdä hyviä asioita vaikka väärillä motiiveilla, kuin jättää ne sillä perusteella tekemättä, että ei pysty motiivimaailmaansa saamaan riittävän puhtaaksi.

Valitettavasti traktaattilähetystä ja muutakin Sanan viemistä harrastamme liian vähän.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #8 : 15.12.23 - klo:09:49 »
Taulun valaistuksesta ei ollut tosin mainintaa, mutta valaistuna vaikutus on enemmän häiritsevä ja ärsyttävä.
No, tielaitos ymmärtääkseni huolehtii, ettei tienvarsia täytetä tarpeettomalla tavaralla  :023:

Minulla on sellainen käsitys, että tienvarressa keskellä ei juuri mitään olevat mainokset ovat valaistuja. Kyllä tämä valaistusasia on myös eräs ratkaistava asia suunnittelussa.
Lupa-asiat myös kuuluvat osana valmistelutyöhön.

Valmistelutyö on tuolilla istumista näyttöpäätteen ja näppäimistön sekä hiiren äärellä, tiedon keruuta ja tiedon tallentamista.
Kun kaikki tieto on saatu, sitten painetaan entteriä ja pystytys alkaa.
« Viimeksi muokattu: 15.12.23 - klo:10:01 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #9 : 15.12.23 - klo:09:56 »
Jos karjalaisenkyösti kylttitelineen pystyttää lähimaastoon, voin tulla talkooväen muonittamaan, kertomaan juttuja ja veisaamaan.

Kiitos Mauno muistelmista ja tarjouksestasi.
Palataan tarvittaessa asiaan. 😊

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #10 : 15.12.23 - klo:14:23 »
Motiiviasiaa on tärkeä pohtia.

Kuitenkin on myös niin, että on parempi tehdä hyviä asioita vaikka väärillä motiiveilla, kuin jättää ne sillä perusteella tekemättä, että ei pysty motiivimaailmaansa saamaan riittävän puhtaaksi.

Valitettavasti traktaattilähetystä ja muutakin Sanan viemistä harrastamme liian vähän.
Traktaattilähetys ja sanan vieminen ei kuului herännäisyyteen, sillä körttiläiset ovat vakkakansaa vaikka Jeesus käskee uskovaisia laittamaan kynttilän lampunjalkaan eikä vakan alle.  :icon_xmaslol:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #11 : 15.12.23 - klo:14:45 »
vakkakansaa vaikka Jeesus käskee uskovaisia laittamaan kynttilän lampunjalkaan eikä vakan alle.  :icon_xmaslol:

Minä luulen, että körttiläisyyteen kuuluva lampun vakan alle laittamisen kehoite/tavoite on se, että ei ylpistyttäisi eikä noustaisi korokkeelle.
Ei haluta antaa sellaista mielikuvaa, että noustaisiin jotenkin toisen yläpuolelle.
ja jos jotain erikoista hyvää tehdään, se pitäisi tehdä niin, että oikea käsi ei tiedä, mitä vasen tekee.




Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #12 : 19.12.23 - klo:14:09 »
Minä luulen, että körttiläisyyteen kuuluva lampun vakan alle laittamisen kehoite/tavoite on se, että ei ylpistyttäisi eikä noustaisi korokkeelle.
Ei haluta antaa sellaista mielikuvaa, että noustaisiin jotenkin toisen yläpuolelle.
ja jos jotain erikoista hyvää tehdään, se pitäisi tehdä niin, että oikea käsi ei tiedä, mitä vasen tekee.
Jeesus kuitenkin vertaa evankeliumia ja uskoa kynttilään, jota ei pitäisi piilotella vaan julistaa kaikelle kansalle. Mitä tapahtuu kynttilälle, jos siihen pistää vakan päälle? Sehän sammuu, eikä enää levitä valoa suruttomille. :eusa_pray:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #13 : 19.12.23 - klo:18:06 »
Anna palaa vaan.

Kumma kun kristityillä ystävilläni aina tulee ns, Napoleonin tauti.
öö suuruudenhulluus kai vanhalla suomella.

Tapani Suonnolle sanoin, kun hän oli ostanut jonkun Oneway centrumin ja alkoi suunnitella seuraavan ison talon ostoa, että mihin sä tarviit noita maita ja mantuja ja mökkejäsi niin paljon.

Hän että majoitukseen tää seuraava talo ja alkoholisteille naisille turvakoti ja ties mitä hyviä perusteluja.
-Itte mietin taloutta, mutta jos Herra taivaavaassa kaiken maksaa, niin en sitten siitä alkanut kyselemään, kun enhän tiedä budjettilaskelmia taivaassa ja siellä olevia rahavaroja, vaikka kuulemma ne on rajattomat ja ne kun oikein uskoo ja lahjoittelee paljon voi käyttää sitä budjettia rajattomasti.

Karjalaistinkyösti nyt siis on valtaamassa maanteiden varret seuraavaksi ja se kai on hänen uskonaskel isompaan.

Tottakai tuen asiaa, mutta mietityttää toi Napoleon tauti.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #14 : 19.12.23 - klo:18:24 »
Samaa varmaan minäkin , kun ajattelen että tarvitseeko Herra niitä. Onko tuontapainen puuhailu paremmin sen tekijälle uskonvahvistusta.  :023:

Kun Jumalalla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä Hän kyllä muistuttaa olemassaolostaan jos vaikka miten !

Lähimmäisen auttaminen on aivan eri asia. Olkoon se vaikka katto pään päälle tai soppajono.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)