Kirjoittaja Aihe: Nyt 30  (Luettu 19242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 30
« Vastaus #120 : 30.01.22 - klo:15:12 »
Riitta-mummi yksinpuhelusi riittää.

Hesari ja Keski-Uusimaa tulivat tänään vasta kello 14.30. Ilmeisesti yli 30cm uutta lunta haittasi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Nyt 30
« Vastaus #121 : 30.01.22 - klo:16:13 »
Tarkoitatko, että kiitos riittää jo !   Vai toisinpäin, että yksinkin kelpaa ?   :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 30
« Vastaus #122 : 30.01.22 - klo:20:41 »
Tarkoitatko, että kiitos riittää jo !   Vai toisinpäin, että yksinkin kelpaa ?   :017:

Yksinkin kelpaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Nyt 30
« Vastaus #123 : 31.01.22 - klo:03:56 »

   Huipulla tuulee. Yksin on helposti yksin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Nyt 30
« Vastaus #124 : 31.01.22 - klo:08:17 »
Aamuhartaudessa tänään on Malmivaaran sanat: Itseään näyttelemään, Herralle huutelemaan.

Nämä kolahtavat silleen, että en ole tarkoituksella täällä näyttelemäsää tai huutelemassa.
Minulla on palava sydän tulisessa luonnossani, se on isän karjalaista juurta ja sieltä perittyä. Se suitsuaa, sen on pakko päästellä paineita.

Yksin ei synny keskustelua, ja keskustelusta minä tykkään. En ole hyvä keskustelija, olenhan impulsiivinen ja innostun helposti kesken asiallisen keskustelun jopa hulluttelemaan.

Yksin.  Ei voi edes kinastella.

Kiitos PekkaV inspiroimisesta. Olin joitakin aikoja sitten aivan pystyyn kuivunut, mutta se olit taaskin sinä joka puhalsit henkeä ja heräsin.

Älä sinäkään anna tulen sammua !

Kristukselle huutelu, huutaminen jopa äimistely, eikö olekin vaikka kuinka aiheita ?

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 30
« Vastaus #126 : 31.01.22 - klo:09:17 »
Minun mielipiteeni on se, että jos Riitta ei kirjoittelisi foorumille, täältä tuntuisi puuttuvan jotain.
Riitta on foorumia ylläpitävä voima.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 30
« Vastaus #127 : 31.01.22 - klo:09:43 »
Minun mielipiteeni on se, että jos Riitta ei kirjoittelisi foorumille, täältä tuntuisi puuttuvan jotain.
Riitta on foorumia ylläpitävä voima.

Minun mielipiteeni on se että "täältä tuntuisi puuttuvan jotain" on liian lievä ilmaisu.
Sanoisin että täältä puuttuu henki ja elämä on enempi sopiva.   
Riitta sinun tekstejäsi on hyvä lukea, tietysti myös laulujen, musiikin, areena-linkkien,
kuvien katselu myöskin....kun olisi vaan aikaa...
Koitan joskus välillä osallistua keskusteluun, jos en osaa, välillä tyydyn pelkkiin musiikkilinkkeihin,
niissä voisin tietysti etsiä vaihtelevuutta ja hengellisyyttä, eikä pelkästään niitä mitä
itse tykkään kuunnella, tai toki tykkään kuunnella kaikenlaista.

 :eusa_angel: :023: :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 30
« Vastaus #128 : 31.01.22 - klo:09:49 »
Anteeksi....luin vain alkuosan lainauksessa...
Lukihan siinä myös "Riitta on foorumia ylläpitävä voima"
Kai mun pitää poistua takavasemmalle tutkimaan mitä wikipedia kertoo lukihäiriöstä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 30
« Vastaus #129 : 31.01.22 - klo:10:07 »
Vn, oikein hyvä korjaus/tarkennus, kannatan näkemystäsi.
Sanoin asian liian lievästi.

Eihän oppi ojaan kaada, jos haluaa tutustua tarkemmin siihen, mitä lukihäiriö tarkoittaa, mutta ei  opiskelun takia kannata foorumia jättää.
Monilla ihmisillä on ominaisuus, että he kuvittelevat itselleen kaikenlaisia sairauksia/vikoja, vaikka niitä ei oikeasti olekaan.
Minäkin olen sellainen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Nyt 30
« Vastaus #130 : 31.01.22 - klo:12:57 »
Ajan l´käytöstä on varmaan useimmilla kiinni kuinka paljon ehtii mihinkin . Minulla tuota aikaa tuntuu riittävän, olenhan paljon vain kotona, ja olen hyvin kopea liikkeissäni tekemään juttuja joita täytty tehdä.

Siinäkin olen tullut isääni. Hän oli super-nopea tekemään työnsä. Kaikkein nopein , kuulema, myöhemmässä työssään putkiasentajana. Se oli näin työkavereiden puheiden mukaan.

Nopeus on hyvä, mutta myös huono asia. Sattuu kuten sanonta kuuluu: 'Rapatessa roiskuu'.
Kirjoitusvirheet jää huomaamatta myös huonon näkökyvyn takia, mutta kyllä hutilointiakin tapahtuu.

Nyt kahvikuppi odottaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Nyt 30
« Vastaus #131 : 31.01.22 - klo:14:51 »
Huvittava lyöntivirhe yllä. Korjaan: olen  n o p e a , en  kopea. Ja hutiloin jälleen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 30
« Vastaus #132 : 01.02.22 - klo:20:25 »
Kävin pitkästä aikaa kotimökillä katsastamassa paikkoja ja lumitilannetta.
Mukava naapuri harrastaa traktoriajoa, vähän isompi ja uudempi kuin zetori, mutta
hyvin mahtuu pyörähtämään meidän mökinkin pihassa lumenaurauksessa, hyvää työtä tekee.
Sikäläisellä nuorella maajussilla on niin isot koneet ettei ne sinne pikku pihaan mahtuisikaan.
Mulle jäi pari polkua kolattavaksi, ja olihan sitä noin 40 senttiä viime käynnin jälkeen tullut.

Nyt on vähän harkinnassa josko huomenna uimahalliin, aukesi tänään, tammikuun oli kiinni
koronan takia.
Hiihto ja retkiluistelu mulla vielä odottaa aikaansa, kävely ja lumenkolaus on ihan nokko
liikunnaksi näillä keleillä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Nyt 30
« Vastaus #133 : 02.02.22 - klo:16:29 »
Aamupäivä siivottuun, ja minä hoidin puhtaita pyykkejä . Ruokahommaa helpotti se että Matti haki kurdiravintolasta annokset kebabia riisillä, minä tein salaatin vaikka nnoksissakin on kiinankaalia, kurkkua ja jalopenoja.

Nukuimme päikkärit, joimme ip-kahvit eilisen nimpparikakun kanssa. Sitten lähdimme lämmitetyllä autolla kauppaan, apteekkiin ja kirjastoon.

Lumisokeus vaivasi vaikka ei aurinko häikäissytkään.

Talossa häärii kaksi miestä puhdistamaas ilmastointikanavia. Jotain kuuluihin siihen suuntaan, mutta eivät tulleet vielä meille. Ilmoitettiin ainoastaa päivä 2. - 8.2.

Tänään oli taas 'numeropäivä' , 2.2.-22.  En pidä kakkosesta, kolmen on mukavampi.' Ikuinen kakkonen' -syndroomako lie.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Nyt 30
« Vastaus #134 : 02.02.22 - klo:17:48 »
Minun mielipiteeni on se, että jos Riitta ei kirjoittelisi foorumille, täältä tuntuisi puuttuvan jotain.
Riitta on foorumia ylläpitävä voima.



Karjalaiset ja pohjalaiset (sellaiset pseudosellaasekin) me olemme vuosisatojen ajat tykänneet toisistamme. Minä en ymmärrä miksi. Onko se rehtiyttä vai toisensa paikallaan olevana? Kumpaakin. Ylläpitävän voiman kunniaksi.
wilhelmi niskasen jäljillä