Kirjoittaja Aihe: Nyt 30  (Luettu 17446 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 30
« Vastaus #105 : 20.01.22 - klo:14:49 »
Moi "

Kamala ajokeli oli kun kävimme Prismassa. Lasit sisältä huurussa, vesipisaroista ulkopuolella ja pyyhijän sulka vielä kohmeessa. En juuri mitään nähnyt, mutta Matti oli apu-silminä. Näin on mentävä vielä toista kuukautta.

Jos joudun kaihileikkaukseen tai injektioon täytyy mennä taksilla.

Ampumahiihtoa meilläkin odotellaan ja soittoa Avosairaanhoitajalta. Tämä on nyt tällaista . :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 30
« Vastaus #106 : 21.01.22 - klo:09:08 »
Emme omista autoa, mutta vaimo on liittynyt sellaiseen 'autorinkiin', josta seuraa se, että tässä lähiympäristössä on 3 autoa (mitä kauemma menee, sitä enemmän autoja on tarjolla), jotka voimme ottaa tarvittaessa käyttöömme. Eilen veimme tavaroita erääseen paikkaan. Auton merkkivalo kertoi, että tuulilasinpyyhkijän nestettä pitää lisätä. Vaimo hoitaa nuo ajopuolet. Siitä on valtavan pitkä aika, kun itse viimeksi olen ajanut ja vielä pidempi siitä, kun olen omistanut auton.
Sitten joskus illalla ennen auton luovutusta pysähdyimme huoltoaseman luo. Ei tietoakaan, kuinka konepelti avataan.
Vaimo lähti pyytämään jotain miestä huoltoaseman sisältä auttamaan.
Minua nolotti niin, että häivyin autosta ja kävelin sellaiseen paikkaan, josta minua ei toivottavasti huomata.
Onhan se noloa, että minä istuisin autossa ja vaimo joutuu kääntymään jonkun vieraan miehen puoleen siinä, kuinka konepelti nostetaan ylös. No, apua löytyi, konepelti nousu sutjakkaasti ylös ja nostaja täytti lasinpesunestesäiliön.

Vai olisiko minun pitänyt ryhdistäytyä ja mennä huoltoaseman sisälle ja kertoa henkilökunnalle, että vaimoni on tuolla ulkona ja hän ei osaa nostaa konepeltiä ylös, voisiko joku tulla häntä auttamaan?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #107 : 21.01.22 - klo:10:11 »
No juu, kyllähän me miehetkin välillä joudumme autojen kanssa ongelmiin.
Vaikka en minä vielä tuollaiseen ole joutunut mistä Kössi kertoi.
(olikohan se Vesku kun joskus sanoi että huumorin kukka se on paras kukka)

Kerronpa omasta aamu-autoilustani...
Vein oman auton huoltoon, ja tilasin etukäteen käyttööni laina-auton että pääsin kotiin.
Kas kun laina-autossa olikin automaattivaihteet, eikähän meikämanne ole koskaan
sellaisella ajanut. Pienellä opastuksella pääsin kuitenkin kärryille ja alkoi ajo sujumaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 30
« Vastaus #108 : 21.01.22 - klo:10:23 »
Mikä teitä miehiä vaivaa !  Ei se ole häpeällistä jos mies ei aja autoa, siihen voi olla useita syitäkin.

Mutta, kun keskiviikkona ajoin labraan ja Matti oli 'apukuskina'  niin hänkin nousi autosta kun minä menin sisään, ja hän istui siksi aikaa kuskin paikalle.  :icon_lol:

Tämäkin on naurun paikka !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 30
« Vastaus #109 : 21.01.22 - klo:13:05 »
Mikä teitä miehiä vaivaa !  Ei se ole häpeällistä jos mies ei aja autoa, siihen voi olla useita syitäkin.

Jostain syystä on sellainen olettamus, että jos mies ja nainen yhdessä liikkuu autolla, niin mies on se, joka ajaa.
Veikkaan, että tämä olettamus aikojen saatossa tulee lieventymään.

Muistaakseni Saudi-Arabiassa joskus naiset olivat oikein ajokiellossa.

Muistan lapsena kuulleeni erään henkilön sanoneen, että "on synti ja häpeä antaa naiselle ajokortti".
Asenteet ovat tämän asian suhteen melkoisesti muuttuneet.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 30
« Vastaus #110 : 21.01.22 - klo:13:45 »
Romani-kulttuurissa naiset ovat miestensä kuskeina yleisesti, vaikka miehet ovat tunnetusti machoja.

Tällaisista häpeä-kultturi-tottumuksista olisi jo aika luopua.  Näen sitä vakaassa hämäläis-agraarikodissa kasvaneessa miehessäni, ja olen alkanut ymmärtää mistä se johtuu. Sellaisesta nousee myös naisten aliarviointi ja naisten esineellämistäminen.

Rooleja on jo rohkeasti vaihdettukin. Monet nuoret miehet hoitavat lapsia, kokkaavat, pesevät pyykkiä. Vaimo saattaa olla korkeassa virassakin, mutta mies ' kantaa ylpeästi miehuutensa' ja vaimo on onnellinen.




Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Nyt 30
« Vastaus #111 : 21.01.22 - klo:14:46 »
Romanikulttuurissa miehillä ei ole ajokorttia, vastasi kaverini. Miksi? Miehet eivät osaa lukea. Vähän rasistinen tämä sanamuoto.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 30
« Vastaus #112 : 21.01.22 - klo:15:01 »
Sitävastoin ne osaavat laulaa .   :icon_rolleyes:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 30
« Vastaus #113 : 21.01.22 - klo:16:55 »
Miehet eivät osaa lukea.

Tähän on selitys. Kun äidinkielen tunti alkoi aina sanoilla: "Valte kongille!", ei siellä käytävällä mitään oppinut.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Nyt 30
« Vastaus #114 : 23.01.22 - klo:04:10 »
Hyvää yötä kaikille - tai miksei samalla hyvää huomenta, kylläpä venähti aika netissä roikkuessa: keskustelua joissain facebook ryhmissä ja körttifoorumilla ja Venäjään liittyvien uutisten lukemista, tapanani on kauan ollut silloin tällöin lukea Venäjää koskevia uutisia.

Ehkäpä minun oli tarpeen vähän rentoutua.

Kirkon menot alkavat klo 11, radion tai nettiTVn kautta osallistumme tapamme mukaan koko perhe, sitä ennen ehdin nukkua, mahdollisesti otan päivällä vielä päiväunoset.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 30
« Vastaus #115 : 23.01.22 - klo:05:00 »

   Kiitos Kyösti! Kesytit villin preeriaorin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 30
« Vastaus #116 : 27.01.22 - klo:07:26 »

   Nyt tuli keskeytys! Vaimo ilmestyi keittiöön. Yhteiselämä alkaa. Nostakaa jalkaa. Päivä sarastaa. Verensokeri 7.3. Liikaa?! En syönyt pullaa, vaan Pumpakaupasta ostettuja munkkikorppuja. Päiväkahvilla on tuoretta omatekoista pullaa.

Taas on aika auringon, mä uskon siinä taika on.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 30
« Vastaus #117 : 28.01.22 - klo:04:31 »

   Verensokeri 7.1, eilen neljän kilometrin hikilenkin ansiosta 5.6. Pulla pitää liikkeessä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 30
« Vastaus #118 : 28.01.22 - klo:08:23 »
   Kiitos Kyösti! Kesytit villin preeriaorin.

Taidamme olla huumormiehii!
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 30
« Vastaus #119 : 30.01.22 - klo:14:42 »
Nyt näyttää siltä kuin Körttifoorumi olisi loppumassa muiden osalta. Jos tämä Riitta-mummin yksinpuhelu katsotaan jo riittävän, niin kertokaa.

Rakkaudesta herännäisyyteen olen kirjoittanut, mutta inspiraatio keskusteluun vaati sen että on keskustelukumppani.

Luonnollinen 'kuolemaä lienee jo selviö.  Jäävät rakkaat muistot .
Jos näin on, niin Kiitos Körttifoorumista ! Kepeät mullat.

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)