Kirjoittaja Aihe: Aktiivisuus  (Luettu 2647 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Aktiivisuus
« : 15.11.20 - klo:13:35 »
Tästäkin on minua moitittu, mutta PekkaV piti sitä hyvänäkin.

Aktiivisuus liittyy luonteenpiirteisiin, minulla ainakin. Äsken levätessä kuuntelin radio Dein keskustelua ja he puhuivat että kristityn pitäisi olla aktiivinen sanoman levittämisessä.

Miten sanomaa levitetään. Tänään olen kuullut metodisteilta että  e i  saarnaamalla, vaan elämällä.

Eikö aktiivisuus ole elämän merkki. Mitä mieltä olette, missä, milloin ja miten tulisi olla aktiivinen ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #1 : 15.11.20 - klo:13:40 »
Nuorena muistan kuulleeni että "kun nuori mies nukkuu, se on kuin laittais rahaa pankkiin".

Nyt kun ikää on tullut, oon aatellut sen muotoon "kun tekee jotain muuta kuin nukkuu, se on kuin laittais rahaa pankkiin".

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #2 : 15.11.20 - klo:15:52 »
Hyvin lohkaistu.  Niinhän lääkäritkin sanovat että liikkua pitää. Vaikka 10 min päivässä, kunhan ei istu jatkuvasti.

Jopa Alzheimerin ehkäisyyn se on keino, kuten oikea ruokavaliokin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #3 : 15.11.20 - klo:16:10 »
nukkuu, se on kuin laittais rahaa pankkiin

Luin tuossa Paavalin kirjettä roomalaisille.
Tuli tunne, että voisin mennä päiväunille ja 5 minuutin sisällä on tarkoitus olla jo pehkuissa.
Jaksaa sitten paremmin nukkua ensi yönkin.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #4 : 15.11.20 - klo:18:57 »
Kylläpä unet piristivät.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #5 : 15.11.20 - klo:19:05 »
Hyvä. Onko aktiivinen olo ?

Lukemani mukaan körtit pyrkivät olemaan aktiivisesti vaikuttamassa, ei vain seurakunnassa, vaan monessa muussakin yhteisessä asiassa.

Mikä on sinun ' palveluspaikkasi' ?         Tiedän Kyöstin olevan katu- tai sisälähetys-aktiivi.
Entä muut ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #6 : 16.11.20 - klo:01:25 »
Hyvä. Onko aktiivinen olo ?

Lukemani mukaan körtit pyrkivät olemaan aktiivisesti vaikuttamassa, ei vain seurakunnassa, vaan monessa muussakin yhteisessä asiassa.

Mikä on sinun ' palveluspaikkasi' ?         Tiedän Kyöstin olevan katu- tai sisälähetys-aktiivi.
Entä muut ?

En pääse oikein tässä iässä enää mihinkään. Palveluspaikkani on kotona yörauhassa kirjoittamassa Raamatun irokeesikielellä runomittaan, sillä ajatuksella, että jonakin päivänä joku voisi käyttää sitä. Körttien kiusaaminen täällä tuskin voi pitää palveluksena. Se on lepohetki, kun en jaksa kääntää.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #7 : 16.11.20 - klo:13:15 »
Ei minunkaan kunto enää anna myöten juuri muiden asioiden kuin perheen auttamisessa, ja tämä foorumi on ollut kuin työpaikka minulle.

Olen kai tullut tyttäreeni, toimittaja-henkinen tunnen minäkin olevani.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #8 : 16.11.20 - klo:13:47 »
Ei minunkaan kunto enää anna myöten juuri muiden asioiden kuin perheen auttamisessa, ja tämä foorumi on ollut kuin työpaikka minulle.

Olen kai tullut tyttäreeni, toimittaja-henkinen tunnen minäkin olevani.

Toimita vain, niin kauan kuin jaksat. Sinuttelen, ensin, koska tunnemme toisiamme. Toiseksi, kun oikein ajattelen, on hassua, että selvä yksikkö on monikko ei ole riittänyt, ja on tarvittu keksiä ongelmia. Teitittely alkoi siksi, että oli kaksi Rooman keisaria yhdessä, niin ihmiset tottuivat puhutella toistakin monikossa. Siitä se on kirouksena levinnyt ympäri Eurooppaa, vahvistaen säätyjä ja eliittejä. Suomenkielessa oli alussa molemmat pronomiinit neutraaleja, ei halveksivia eikä kunnioittavia. Jos haluaa kunnioittaa toisia, on muitakin keinoja kuin pronomiinilla. Pronomiiniriitoja on aivan liikaa muutenkin. Tietysti, jos ihmiset kokevat, että kielet ovat köyhiä, kun on vain yksikkö ja monikko, opetelkoot Pohjois-Amerikan kieliä, joissa on useita vaihtoehtoja. Minun kielessäni on paitsi sinä ja te, viisi toisen-persoonan pronomiinia lisää. Siinä missä englannissa ja suomessa on kahdeksan pronomiinia, meillä on 64.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #9 : 16.11.20 - klo:14:24 »
Lapsenahan pronominit on helppo oppia! Kieltämättä kyllä on monelle henkilölle ja asialle erilainen sana, jos oikein ymmärrän.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #10 : 20.11.20 - klo:12:38 »
Törmäsin tässä sellaiseen käsitykseen, että aktiivisuus tarkoittaa liikuntaharrastusta. Ja sitten sellaiseen, että aktiivisuus tarkoittaa, ettei paljon kotona oleile. Että esim. deitti-ilmoituksissa "minulla on aktiivinen elämäntapa" tarkoittaisi jompaa kumpaa noista. Eli jos kotisohvalla vaikka kuinka aktiivisesti luet tai opiskelet tai vaikka rukoilet, ei se mitään aktiivisuutta ole. Niin eri tavoin voidaan sanojen merkitys ymmärtää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #11 : 20.11.20 - klo:12:52 »
Nykysuomen sivistyssanakirja (WSOY 1978) sattui olemaan käden ulottuvilla.

aktiivinen toimiva, oma-aloitteinen; tehokas, vaikuttava | tal. vientivoittoinen | kiel. aktiivissa oleva, aktiivimuotoinen, -merkityksinen

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #12 : 28.11.20 - klo:19:15 »
Olenpas ollut aktiivinen, turhankin aktiivinen.

Kohta on levon aika, yöt ovat nukkumista varten eikä kukkumista Körttifoorumilla.

Menee muuten ... kyllähän te tiedätte.

 :icon_cool:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #13 : 29.11.20 - klo:11:01 »
Korona-aika on jotenkin muuttanut ainakin minun "aktiivisuuden" suuntautumista.

Onneksi piisaa ajankulua taloyhtiöjutuissa edelleen, hetkittäin liian kanssa.
Korona lykkäsi kaikki kevään hommat syksyyn, se on viime kuukausina tuntunut.

Korona ei estä sitä että tekisin enemmän kävelylenkkejä, lukisin enemmän....siihen pyrin.
Kävelylenkeistä tuli mieleen...keväällä niitä tuli tehtyä aika paljon...vastaantulijoita
tuli "kavahdettua" ja väistettyä melkein ojan puolelle...ehkä ei ihan niin tarvitsisi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Aktiivisuus
« Vastaus #14 : 29.11.20 - klo:12:17 »
Valolla, sen vähäisyydellä näin kaamosaikaan,  on merkitystä aktiivisuuteen. Nyt nukuttaa kuin karhua, mutta kun kevätaurinko paistaa ja hanki hohtaa ( ?  ) niin taas aktivoidutaan.

Raskaan ruuan jälkeen on erilainen olo kuin salaattilautasellisen.  Kotikaljasta en osaa sanoa, sitä juon harvoin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)