Kirjoittaja Aihe: Kotikokki VII  (Luettu 15005 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #135 : 14.12.20 - klo:20:45 »
Olivatko sanasi, luterilainen, oikein päin ?  Martan uskoko sanoissa ja Marian teoissa ?

Minä olen vaan sellainen martta-maria - mummo, että toivoisin kuolevanikin kaulin tai kauha toisessa kädessä, ja toisessa siioninvirret.

Tytöt olivat äitinsä kanssa riisipuurolla ja sekahedelmäsopalla. Voi sitä iloa kun saivat tulla taas pitkään aikaan mummin luo puurolle. Samalla saivat synttärilahjat hiukan etukäteen.

Tapaninpäivänä tulevat jouluruokien rääppiäisiin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #136 : 14.12.20 - klo:22:29 »
Penalaisuuden paskapuhe-esimerkit taisi jäädä tulematta...hyvä niin.
Körttifoorumihan on täynnä penalaisuuden punavihreitä paskapuhe-populistiutopioita.  :icon_xmaslol:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #137 : 14.12.20 - klo:23:19 »
Minä olen vaan sellainen martta-maria - mummo, että toivoisin kuolevanikin kaulin tai kauha toisessa kädessä, ja toisessa siioninvirret.
Niin, kuoleman jälkeenhän selviää, pääseekö mummo taivaaseen vai joutuuko helvettiin. Sitä ennen on vain toivo päästä taivaaseen.  :icon_xmaslol:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #138 : 15.12.20 - klo:01:20 »
Tulipa tehtyä vorschmack tjsp., kun jääkaapista löytyi 270 g jo hieman vanhentunutta matjessilliä ja kaupasta anteliaasti punalaputettua jauhelihaa. Ei pitänyt näin adventtiaikaan laitella ruokia, mutta tuopa olikin helppo. Ei aavistustakaan, onko se nyt sellaista kuin pitäisi, mutta erittäin syötävää kyllä. Kylmänä on tiivistä kuin limppu, lämpimänä murenee. Moneksi päivää on riittänyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #139 : 15.12.20 - klo:06:33 »
Körttifoorumihan on täynnä penalaisuuden punavihreitä paskapuhe-populistiutopioita.  :icon_xmaslol:

Sellainenkin termi on olemassa kuin aivopieru. Me muut sitten ihmettelemme, millä sinä haluat tämän foorumin täyttää.
« Viimeksi muokattu: 15.12.20 - klo:08:07 kirjoittanut Pena »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #140 : 15.12.20 - klo:07:27 »

   Hän edustaa toiseutta. Haluaisin ohittaa hänet täysin. Kaikki kommetit ovat bensaa liekkeihin. Upottava suo.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #141 : 15.12.20 - klo:08:13 »
Hän edustaa toiseutta.

Joku kokee olevansa muille se 'toinen', joku kokee, että muut ovat niitä 'toisia'. Joku yrittää sopeutua muiden normeihin, joku yrittää sopeuttaa muut omiin normeihinsa. Sitten on niitä, joita innostaa sopeutumisen sijaan normien rikkominen. Meitä on moneksi. Onko kukaan se 'toinen' vai olemmeko kaikki niitä 'toisia'?

Miten tämä liittyy otsikkoon Kotikokki? Mitä useampi kokki, sitä huonompi soppa.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #142 : 15.12.20 - klo:09:49 »
Mitä useampi härkin, sitä huonompi huttu.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #143 : 15.12.20 - klo:10:07 »
Mielenkiintoista....tuo toiseus ja toinen, ja miten se itsekukin kohdallamma koetaan.

Mutta syy miksi rupesin tässä hetkeksi naputtelemaan on tuo "huttu" ja miksei myös "härkin"
Jotenkin mielestäni ymmärrän mitä Annika tuossa tarkoitti.

Ihan ruokana tuli mieleen....
Joskus ammoisina aikoina 6-kymppisiäni vietettiin poikani luona Pöhjois-Karjalassa, lähisuku
matkusti sinne omilla kyydeillään, kuka mitenkin.
Tylleröitähän ei silloin vielä ollut, että sen verran aikaa kuitennii.
Jep, niin siellä mulle yhdellä tuvalla tarjottiin naurishuttua, vellin ja puuron välimuotoa,
ihan syöntikelpoista oli.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #144 : 15.12.20 - klo:10:15 »
Niin, kuoleman jälkeenhän selviää, pääseekö mummo taivaaseen vai joutuuko helvettiin. Sitä ennen on vain toivo päästä taivaaseen.  :icon_xmaslol:

Kaukana kotikokki-aiheesta...

Tästä pelastusvarmuudesta haluan jälleen tähän väliin todeta että minun mielestäni
kyse ei ole "epävarmasta arpapelistä, miten lie mahtaa käydä, eletään kuin pellossa, katsotaan..."
Vaan kyse on uskon kilvoittelusta, täysin turvautuen siihen mitä meille on annettu Jeesuksessa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #145 : 15.12.20 - klo:12:36 »
Heränneellä on varmuus siitä, että Jumalan päätökset ovat aina oikeita ja hyviä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #146 : 16.12.20 - klo:06:47 »
Nyt tuli kolme mielipidettä esille, jotka ovat minulle varsin tuttuja. Körtit eivät suotta lueskele Wilcoxin kirjasta. Amerikkalaisten baptistien parissa kuumin keskustelu (kirkon katon korjaamisen jälkeen) on pelastusvarmuudesta. Jotkut sanovat kyllä, toiset ei, ja kolmas sanoo kilvoittele. Isäni alainen oli kerran nuori mies, joka juopotteli kovasti ja makasi naisia kuin kerkesi. Hänen vanhempansa lohduttelivat itseään siitä, että hän oli kokouksessa joskus saanut pelastusvarmuuden, niin varmaan tulee parannukseen ennen kuolemaa, toivon mukaan reilusti ennen.
Kysymys on siitä, miten lähellä calvinismia baptistiseurakunta saattaa olla. Eräs amerikkalainen baptisti Tampereen seudulta kävi kerran luonani, kun kuuli erään baptistin asuvan Turussa. Keskusteltiin jonkun aikaa, ja hän sitten totesi, että minun kannattaisi keskittyä pelastusvarmuuteeni, kun hän ei ollut aivan varma olinko pelastettu. 
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kotikokki VII
« Vastaus #147 : 16.12.20 - klo:18:32 »
Jatkuu osassa VIII
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi