Kirjoittaja Aihe: Keitä te ootta osa 2  (Luettu 15466 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #30 : 02.12.11 - klo:10:10 »
Älä huoli, öppiäinen, veisata voi, vaikkei edes osaisi laulaa. Seuraveisuusta sanoi aikanaan Olavi Kares osuvasti näin:
"Kun satakieli ja turilaan toukka laulavat yhdessä, syntyy virsi."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #31 : 02.12.11 - klo:10:19 »
Toinen hyväksi kokemani konsti on istua voimakkaasti veisaavan vieressä, joka peittää minun virheet. Tähän olen laulutaidottomana turvautunut. Laulunopettaja sanoi laulukokeen jälkeen, että haluat vitosen vai viivan, mutta laulaa et osaa. Otin viivan. Se oli muuten aika nöyryyttävää mennä luokan eteen harmonin viereen töpeksimään. Toivottavasti tapa on loppunut.

Olohuoneen puolella laulaa nyt joululauluja Kiri Te Kanawa ja hän on paljon parempi kuin minä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #32 : 02.12.11 - klo:10:28 »
Toinen hyväksi kokemani konsti on istua voimakkaasti veisaavan vieressä, joka peittää minun virheet. Tähän olen laulutaidottomana turvautunut. Laulunopettaja sanoi laulukokeen jälkeen, että haluat vitosen vai viivan, mutta laulaa et osaa. Otin viivan. Se oli muuten aika nöyryyttävää mennä luokan eteen harmonin viereen töpeksimään. Toivottavasti tapa on loppunut.

Olohuoneen puolella laulaa nyt joululauluja Kiri Te Kanawa ja hän on paljon parempi kuin minä.

En tykännyt minäkään yksinlaulusta, vaikka osasinkin. Yksin laulaessa jännitti niin, että tahtoi henki salpaantua ja naama oli ihan punaisena. Ei siinä paljon tarkka sävelkorva auta, jos jännityksestä vaahto valuu päältä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #33 : 02.12.11 - klo:11:30 »
Minulla on tapana pitää laulunkokeet nykyisin siten, että kaikki laulavat yhdessä mutta yksi kerrallaan samalla mikrofonin kautta kasetille. Kuuntelen ne sitten rauhassa kotona eikä kukaan muu kuule. Tosin nykylapset ovat sen verran innokkaita esiintyjiä, että moni haluaa ehdottomasti saada myös laulaa luokan edessä yksin siihen mikrofoniin... (Puhumattakaan niistä, jotka haluaisivat kuulla "'äänityksensä". Sitä varten teemme sitten ihan toisen nauhan.)

Seuroissa ja kirkossa tosiaan on helppo veisailla viereisen peesissä. 

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #34 : 02.12.11 - klo:12:01 »

   Huonotkin osaavat veisata, laulaa vain hyvät.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #35 : 02.12.11 - klo:12:57 »
Laulunopettaja sanoi laulukokeen jälkeen, että haluat vitosen vai viivan, mutta laulaa et osaa. Otin viivan. Se oli muuten aika nöyryyttävää mennä luokan eteen harmonin viereen töpeksimään. Toivottavasti tapa on loppunut.

Onkohan tuo kuulunut musiikinopettajan pedagogiseen koulutukseen aikoinaan, koska minullekin sanottiin noin. Meillä oli sellainen sääntö, että jos laulaa laulukokeessa, saa kuutosen, kieltäytyjät saavat viivan. Yritteliäänä poikana ajattelin, että jos tuo riittää kuutoseen, niin kiinni veti.

"Tiedän paikan armahan----"
"Kiitos, riittää. Haluatko kuutosen vai viivan?"
"Tietyst kuutosen, miehä lauloin!"

Kerroin sitten tätä kavereille vähän ylpeänäkin: kanttori keskeytti jo ensimmäisen säkeen jälkeen, pankaapa paremmaksi.

Oli se hirveää, kerran vai peräti kahdesti vuodessa nöyryytettiin. Oikea nöyryytyksen kohde olisi ollut opettaja, joka ei yhtään ainokaista kertaa koettanut opettaa laulutaidottomia laulamaan.

Kun sitten aikuisena rupesin kirjoittamaan klassisen musiikin levyarvosteluja, niin oli siinä vähän näyttämisen makua.

Mt

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #36 : 02.12.11 - klo:15:14 »
  Huonotkin osaavat veisata, laulaa vain hyvät.




Viskibassollakin voi huonoäänisetkin veisata ja laulaa... älyttömän äänekkäästi...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa LePanther

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #37 : 13.01.12 - klo:07:48 »
Kotkassa syntynyt, Hgissä aikuisikänsä asuva/asunut toista ammattia opiskeleva teologian yo...
Emmie tiiä mitä muuta sanoa, koira on, upea mies (joka päivä kiitän Luojaa näistä), katto pään päällä ja ylämäkeä enemmän kuin tasamaata. Joka päivä mietin, kuka olen, mistä tulen ja minne menen, mennäkö suoraan vai mutkitellen kun kaikella on puolensa...
Armosta kiitän. Luojaa sekä satunnaista kanssakulkijaa, kuka päästää minut, matkasta uupuneen, spårassa istumaan.
Joka ilta olen näkymätöntä kiittänyt, kiusaajilleni anteeksi antanut.
Maailman menoa ihmetellyt, suojelusta pyytänyt.
Koskaan pahaa en toivonut.
Silti musta enkeli minua
on aina kiusannut.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #38 : 01.03.13 - klo:12:06 »
Minä...kelmien ,kelmi, kyy käärmeen poikanen, pikku-perkele.  :icon_confused:
Hieman naurattaa, mutta tosiassa vempuiilu, kelmeily on vuosien varrella ja nyt en puhu pelkäästään körttifoorumilla tempuilusta.
Sillä se on hyvin,hyvin pieni osa elämänkaarestani.
Olen aiheuttanut aivan mielettömiä vuorovaikutus efektejä ihmisten kanssa ja sisäistää tuskaa itselleni. Mutta ...

Olen moniammattilainen kolmannen polven Stadilainen 50+v.  :icon_wink: maailmaa kiertänyt eronnut ja karannut, suuren määrän jättänyt jälkeläisiä jälkeeni, Haminasta Hankoon. :icon_wink:
Tällä hetkellä olen Isän kämmenellä....
SV.72

ps.-78 minua hiilostettiin Aholansaaressa, ja ympäristö kyllä sai kokoea jos jonkinlaista velmuilua...tuli muuten ajettua jopa yhdysalustakin vaikka ei minulla ollut edes siihen oikeutta.  :icon_wink:, vene pojat oli nimittäin erikseen.
« Viimeksi muokattu: 01.03.13 - klo:12:11 kirjoittanut Töölöläinen »

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #39 : 01.03.13 - klo:15:43 »
Vähän samalainen kuin Töölöläinenkin, mutta ikävä kyllä ei lapsia, niitä kaipaisin.
Niin ja en Stadilainen, käväsin vain siellä kun Vuosaari oli vielä nätti paikka aikanaan.  :icon_wink: :icon_cool:

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #40 : 05.03.13 - klo:21:31 »
Ymmärtämisestä puheen ollen, en ole löytänyt tuota alempaa kirjoitusmerkkiä sanakirjastani. Mitä se tarkoittaa? 'Ben' on 'juuri: perusteet, alkusyy; alun alkaen, oikeastaan.
Minä...kelmien ,kelmi, kyy käärmeen poikanen, pikku-perkele.  :icon_confused:
En tiedä itsekkään...mutta löysin sen eräästä "tatskasta".  :icon_wink:

http://www.xnvx.com/bengt-tattoo-tattoo-4367.htm

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #41 : 05.03.13 - klo:22:53 »
Nyttemmin en enää ole laulanut. Sievin herättäjäjuhlilla meillä oli mukan sukulainen, joka tykkäsi laulaa ja kait osasi, mutta arvosteli, että minulla menee väärin. Sen jälkeen olen vain kuunnellut ja niin on parempi, voi keskittyä sanoihin ja tunnelmaan. Ne niekut...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #42 : 06.03.13 - klo:13:42 »
Jännä juttu siikkareista... läntinen puoli Suomesta veisaa ihan toisella tavalla kuin itäinen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33828
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #43 : 06.03.13 - klo:14:13 »
Jännä juttu siikkareista... läntinen puoli Suomesta veisaa ihan toisella tavalla kuin itäinen.

Olis jännä kuulla tarkemmin.  Melodisesti, vai eri virsiä?   Onko tutkittu aluettain mitkä ovat suosituimpia?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33828
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #44 : 07.03.13 - klo:09:38 »
Tässä näkyy nyt naamani jonkin aikaa, jotta Lappeenrantaan tulijat tarvittaessa tunnistaa.
Palaan Lota kastekuvaan, sillä se on se minun alteregoni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)