Kirjoittaja Aihe: Keitä te ootta osa 2  (Luettu 15483 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #15 : 28.11.11 - klo:18:33 »
Olen tätä harmaata massaa.
Tavallisista tavallisin.

Kai ymmärsit. Viisveisaaja on olevinaan tavallista harmaata massaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #16 : 28.11.11 - klo:22:25 »
Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja
Hippiäisen tiedän, mutta mikä on öppiäinen?
Minulle se on ollut kissani hellittelynimi (kissani ei nau'u tai miu'u vaan sanoo möy tai bräy, ja nimet sen mukaan), mutta lauantai-iltana opin, että se tarkoittaa myös öttiäistä eli ötökkää eli kaikenmoisia hyönteisiä. Hippiäisen tiedän teoriassa mutta käytännössä ovat olleet liian vaikeita havaita minulle.

Joensuussa vietin kouluvuoteni ja nyt tulee mieleen, etteihän vain Leena ollut siellä norssissa auskultanttina kiusattavanani? En kyllä oikein juurtunut sinne, helppo oli muuttaa pois.

Vaan onpa ollut lämmin vastaanotto täällä! Koetan nyt hoidella näitä yhteiskunnallisen järjestyksen piiriin kuuluvia velvollisuuksia, yritän mennä ajoissa nukkumaan ja herätä töihin ja pitää huolta kissasta ja vuokra-asunnosta ja laskuista ja raihnastuvasta kropasta. Vaikka tekisi vain mieli lueskella noita vanhoja ketjuja. Mutta, ehkä ajallaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #17 : 29.11.11 - klo:10:26 »


Joensuussa vietin kouluvuoteni ja nyt tulee mieleen, etteihän vain Leena ollut siellä norssissa auskultanttina kiusattavanani? En kyllä oikein juurtunut sinne, helppo oli muuttaa pois.

Ei kun konsalla, siis nykyisessä PKAmk:ssa musiikin koulutusohjelmassa, tai se oli silloin jo se.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #18 : 29.11.11 - klo:11:47 »
Swahilissa on hyvä öppiäistä tarkoittava sana, dudu.

Auskultanttien kiusaaminen on minullekin 60-luvulta tuttua. Norssissa (Hgin Normaalilyseo) heitä sanottiin naskaleiksi. Liikunnan naskalit olivat joutomiehiä. 70-luvulla oli ehkä muita helpompaa olla itse naskalina, kun tiesi kuviot.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #19 : 30.11.11 - klo:19:08 »
Heipä hei öppiäinen, miunkii puolestain!  :039:

Mie olen vielä tän vuoden loppuun Kotkassa ja työtön ja ensi vuonna muuttuu status opiskelijaksi ja "karjalan heili" suuntii "isolle kirkolle". Saas nähdä kuin karjalaisen voimanaisen Stadin hulinassa käy...mahtaa tulla ikävä hiljaisuutta...

Mie höläjän täällä miten riennoiltani jou'an, eli säännöllisen epäsäännöllisesti... Rakastan musiikkia (laaja maku), syömistä (vaikken kovin iso olekaan...vielä...  :icon_lol: ) ja elukoita...itellä oli fretti nimeltä Vinha, mutta se on ollu jo viime talvesta frettien taivaassa ja miun vasemmassa käjessä on muistona hillerin hyppyaskelta kuvaava tatuointi. Kissat ovat myöskin kovasti rakkaita, vanhempien Jehki ja poikaystävän Välkky ovat tällä hetkellä läheisimmät katit. Kissa, joka sanoo "möy" tai "bräy" kuulostaa ihanalta...Jehki naukuu ja maukuu, Välkky karjuu tavalla joka muistuttaa erehdyttävästi vauvan/pikkulapsen huutoa, joka tulee suoraan sydämestä....  :icon_rolleyes: (miten kissasta voi edes lähteä niin korvia huumaava ja paha ääni?)

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #20 : 30.11.11 - klo:20:00 »
31v nainen Helsingista. Olen opiskellut vahan kaikenlaista mm. media-ja atk-alaa ja kokki-puolta,
musiikkia ja liikuntaa olen harrastellut. Katson paljon leffoja ja kuuntelen paljon musiikkia.
Kursseilla olen vahan valia, yritan jelppia mummoa, bilettaa yms
tehda normi-juttuja parhaani ja jaksamisen mukaan.
Olen kylla saanut kulkea omia polkujakin liikaa.
Elämä on kemiaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #21 : 30.11.11 - klo:23:36 »
Nyt tiedän "keitä te körtit olette".

Kotimaan blogisti sen kertoo:
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=457&id=24014

Niin sitä on hylätty isien oppi annettu liberaaliteologialle pikkusormi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #22 : 01.12.11 - klo:07:19 »
Nyt tiedän "keitä te körtit olette".

Kotimaan blogisti sen kertoo:
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=457&id=24014

Niin sitä on hylätty isien oppi annettu liberaaliteologialle pikkusormi.

Viisaimmat löytyvät aina ulkopuolelta leirin. Lue myös Penanpojan vastaus siihen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #23 : 01.12.11 - klo:11:06 »
Nyt tiedän "keitä te körtit olette".

Kotimaan blogisti sen kertoo:
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=457&id=24014

Niin sitä on hylätty isien oppi annettu liberaaliteologialle pikkusormi.

Siis jotain hyvää tässä täytyy olla koska näin moititaan...    :kahvi:
Aioin kirjoittaa perään jotakin hapanta mutta enpäs kirjoitakaan.  Pitäköön luulonsa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #24 : 01.12.11 - klo:17:35 »
Kai ymmärsit. Viisveisaaja on olevinaan tavallista harmaata massaa.

Häh? No olenhan minä. Te muut ootte outoja. :-\

Öppiäinen ei muuta kuin seuroihin. Ihmiset livenä on kivoja.
 Todellisuus on "tarua" ihmeellisempi meidänkin kohdalla.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #25 : 01.12.11 - klo:21:05 »
keitä te ootte te pienet poijjaat kun en mä tunne teitä
piupali paupali piupali paupali kun en mä tunne teitä...

http://www.youtube.com/watch?v=PJcIZHEmMN8&feature=related
Herra armahda.

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #26 : 01.12.11 - klo:21:10 »
Piupalipa hyvinnii paupali!

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #27 : 01.12.11 - klo:22:03 »
Meillä se on vääntynyt muotoon miumali maumali.

Missä te ootte te pienet kissat kun en mä näe teitä?

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #28 : 01.12.11 - klo:22:42 »
Pitäisiköhän minunkin tunnustaa, että auskuja on tullut aikanaan kiusattua - 70-luvulla Keski-Suomessa. Sen jälkeen jostakin ihmeen syystä päädyin katederin toiselle puolelle. 70-luvulta asti eli riparin jälkeen on myös tullut Siionin virsiä veisattua ja herättäjäjuhlilla käytyä. 
Körttiläisyyttä ilmennyt suvussa aiemmin isoisoisän aikaan Kainuussa, ja meininki on ollut silloin kyllä kovin erilaista kuin nykyään.
Nuoruudessa huvitti, kun aina käydessäni pappilan seuroissa joku ehdotti virttä Ah vuodata Herra jo Henkesi, "kun täällä on noita nuoriakin". Tunsin olevani "nuoriso Suomen".  :)

Toivotan myöskin öppiäisen tervetulleeksi tänne. Kannatan myös muiden kehotusta seuroihin lähtemisestä. Yhteinen veisuu tekee hyvää.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #29 : 02.12.11 - klo:09:37 »
^Mutkun olen laulu- eli veisuutaidoton... tai niin ainakin uskon ekaluokalla laulusta saamani viitosen jälkeen. Olen kyllä päättänyt, että joskus vielä menen laulutaidottomien laulukurssille, sellaisiakin on. Viime syksynä kokeilin harmonista laulua, jonka piti muka soveltua laulutaidottomillekin, mutta minulle siellä edettiin liian nopeasti. -Muuten kyllä kiitos kutsusta ja kehotuksesta. Ehkä minä vielä menen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.