Kirjoittaja Aihe: Keitä te ootta osa 2  (Luettu 15348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Keitä te ootta osa 2
« : 26.11.11 - klo:15:37 »
Kun olemme saaneet uuden jäsenen, öppiäisen, niin kaivoin tämän vanhan ketjun esiin. Piti aloittaa toinen osa. Aiemmassa jo ovat eräät kertoneet itsestään.

Siis.  Mie oon 68-vuotias lahtelaismummi. Kulttuuri, keittiö ja koirat ilmoitin harrastuksiksi tasan 3 v. sitten kun tungin foorumille.

Kiva jos kerrot itsestäsi, sitten saa tuntumaa kenen kanssa vaihtaa ajatuksia. Nimimerkistä ei aina voi tietää.    :109:
« Viimeksi muokattu: 26.11.11 - klo:15:41 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #1 : 26.11.11 - klo:16:21 »
Olen papinplanttu ja olen ollut jo 28 vuotta eläkkeellä. Asun syntisellä pääkaupunkiseudulla ja meillä on seitsemän kersaa. Harrastuksia on vähän. Lutteerusta ja Niskasta lueskelen ja fanaattinen bundesliigafani olen. Saksasta on meille saapunut kristinusko, jalkapallo ja yhteiskunnallinen hallinto.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #2 : 26.11.11 - klo:16:24 »
...ja mersut
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #3 : 26.11.11 - klo:20:53 »

hippiäinen toivottaa öppiäisen tervetulleeksi  :003:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #4 : 26.11.11 - klo:21:02 »
Jäsenluettelosta pääsee kotisivuille. Kukaan ei tiedä minusta mitään täällä, kun olen kirjoittanut vasta 5000 tekstinpätkää tänne. Jos on huolia käänny puoleeni. Olen sitä varten.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #5 : 26.11.11 - klo:21:08 »
Vapaana oleva hullu pohjois-pohjanmaalla.
Syntynyt vapaaksi verotettu kuoliaaksi
Hyvää ja rakkaudellista yötä
26.11.2011 klo 21:04:16
steal
http://www.youtube.com/watch?v=KHn6rKcZWy0&feature=fvwrel

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #6 : 26.11.11 - klo:21:13 »
Siis Pohjois-Pohjanmaalta, aivan Pohjois-Savon reunalta  Pyhäjärveltä.
http://www.youtube.com/watch?v=ulEJszYPfx0&feature=related

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #7 : 26.11.11 - klo:23:26 »
Nonniin. Tämmöinen etsijä tai kaipaaja, jolle ilosanoma on vähän liian hyvä juttu voidakseen olla totta. Vaikka toisaalta koska maailma on niin kaunis niin olisiko siellä sittenkin rakastava Luoja takana? Huomenna messussa taas takeltelen uskontunnustuksessa, mutta onneksi ehtoollisella ei kysytä mitään. Etsin kristittyjen seuraa, jossa olisi mahdollisimman matala uskonelämän vaatimustasokynnys tulla mukaan hengailemaan. Virtuaalisosiaaliselle live-erakolle tämä foorumi vaikuttaisi tarkoitukseen sopivalle, mutta toiveena olisi jossakin vaiheessa päästä tapailemaan ihmisiä ihan ns. oikeastikin. Ehkei ihan vielä?

Mitään perinnöllisiä siteitä körttiläisyyteen minulla ei ole. Lapsenuskon menetin 11-vuotiaana, kuuden kiihkeän ateismin vuoden jälkeen aloin taas kiinnostua mahdollisuudesta, että Jumala olisi. Luokkakaveri kutsui helluntaiseurakuntaan, jossa aikani käytyä totesin ettei mikään omalla uskonratkaisulla pelastautuminen minulta onnistu, palasin luterilaiseen kirkkoon, luin teologista kirjallisuutta ja kävin rippikoulun kaksikymppisenä. Sitten olenkin lähemmäs 30 vuotta odotellut, josko tässä voisi uskoa tai ei, ajoittain käynyt kirkossa ajoittain en, joskus jotain kristittyjä tapaillut, lueskellut. Viime kesästä taas aktiivisemmin. Tämän foorumin bongasin suomi24:n Kirkko kuulolla -palstalta.

Toivoisin kovasti, että muutkin ihmiset saisivat tavallani kokea, että maailma on kaunis, mutta koska me ihmiset olemme toisillemme mitä olemme niin siinä onkin duunia. Itse olen tietysti hienona luomistyön tuloksena varustettu mitä moninaisimmilla lahjoilla, joista voisi olla muille iloa, mutta sitten on kaikkea elämän varrella kertynyttä tauhkaa, pelkoa ja ahneutta ja epäsosiaalisuutta sun muuta mikä estää. Lainaan tähän pari foorumilta löytämääni tekstiä, joka yhdessä hienosti ilmaisevat sen mitä tavoittelen:

Lainaus käyttäjältä: Leena
Itselleni herännäisyydestä on löytynyt jotakin jossa lepään, voin olla tosissani yhtaikaa syntinen ja silti ikävöidä Jumalan luo, Jumalan kaltaisuutta, ja saan yrittää sitä kohti -- en pelastuakseni, vaan, koska täällä on muitakin kuin minä.

Lainaus käyttäjältä: Hölkänen
On tuntunut jotenkin siltä, että uusien liberaaliherätysliikkeiden (esim. Tulkaa kaikki) piirissä on paljon henkilöitä, joiden tärkein missio on tehdä uskonnollisista yhdyskunnista tasa-arvoisempia - hyvä pyrkimys sekin, mutta jos se ajaa evankeliuminkin edelle, tuntuu että ei nähdä metsää puilta. Kysytään vain millainen kirkon pitäisi olla eikä muisteta aina välillä kysyä ylipäätään miksi kirkko on olemassa?

Se pelastushommahan on puolestani jo hoidettu, sen takia ei tarvitse mitään huseerata. Muuten kai rupean vähitellen kantapään kautta oppimaan, etten rationaalisella argumentoinnilla voi ketään käännyttää solidaariseksi. Armolla toimii paremmin. Paha tapani tämmöisillä foorumeilla on jäädä jankkamaan hedelmättömiin väittelyihin. Kun teen sen täällä, voisitteko ystävällisesti mutta suoraan huomauttaa asiasta? Olen lurkkinut täällä jo tovin, lukenut vanhoja keskusteluja, ja arvostan keskustelukulttuurianne - vaikka eri mieltä oltaisiin, ei pyrkimyksenä ole nujertaa toista, vaan sinnikkäästi etsiä ymmärrystä. Ehkä minäkin vielä opin.

Ulkoisesti olen keski-ikäinen tamperelainen nörtin ja byrokraatin välimuoto kunnan palveluksessa, sinkku ja kissavanhuksen yksinhuoltaja.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #8 : 27.11.11 - klo:03:55 »
Tervetuloa öppiäinen! Hauskaa, että minunkin mietteeni kaikkien muiden ohella ovat sinua rohkaisseet.

Mie olen vajaa kolmikymppinen, 29-vuotias meinaan. Vajaa kyllä olen muutenkin. Opettajan virassa työskentelen ja asun pienessä kylässä Kymenlaaksossa kolmen rekisteröimättömän kissan kanssa. Parisuhdekin on rekisteröimätön mutta kestänyt jo viisi vuotta. Kirkosta minut löytää seurakuntakuoron bassorivistä. Kesällä Herättäjäjuhlilta penkkirivistä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #9 : 27.11.11 - klo:17:34 »
Hei, öppiäinen ja tervetuloa joukkoon!
Mie asun, sieltä Tampereen suunnalta katsottuna, hyvin lähellä Hölkästä, mutta olen vahvasti Etelä-Karjalan puolella. Kymenlaakolla ja Etelä-Karjalalla on suuri ero; karjalaisuus.
Mie olen reilusti viidenkympin paremmalla  :003:  puolella. Maalaismuija, ukollinen ja lapsellinen (sanan molemmissa merkityksissä). Lehmät on talosta lähteneet jo monta vuotta sitten. Nyt on enää kissa paijattavana.
Körttiläisyyteen olen tutustunut tämän foorumin kautta ja kahdet herättäjien kesäjuhlat käyneenä. Veisuu on vielä opettelua, mutta kyllä se tästä.
Niin se miun lapsein miut tänne nykäsi. Se kirjottelee täällä Tiitiäisenä.
Pyryharakka

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #10 : 27.11.11 - klo:18:34 »
 Tervetuloa minunkin puolesta, olen keskipohjanmaalla asuva ja peruja oikein körtti perheestä. Juhlia kierretty 1956 lähtien ja muistan ne niin kauan kuin elän. Maunon kautta tulin tänne ja hyvin oon viihtynyt. (kiitos Mauno) Kirjoittelen ja luen joka kerta kun koneelle käyn(tain en ihan joka kerta kirjoita). Joten lämpimästi tervetuloa mukaan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #11 : 27.11.11 - klo:19:07 »
Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolesta :039:; Minä olen perheellinen ja  vaihtelevasti työelämässä oleva alle 50- v., hämeeseen eksynyt savolais-kainuulainen. Körttiläisyys tuli tutuksi rippikoulussa ja onneksi tuo poulisokin innostui seuroissa kulkemisesta. Herättäjuhlilla, jos kesän muu ohjelma antaa myöten juhlille tulla,  minut tapaa körttipuku päällä. Käsitöiden lisäksi viihdyn erikokoisten soppakattiloiden ääressä sekä muuten maasto- ja isänmaahenkisissä piireissä.  Riitta-mummin kanssa kohdataan välillä kotikirkossa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #12 : 28.11.11 - klo:14:48 »
Minä olen 60-vuotta täyttänyt piirustaja enkä juuri mistään kotoisin. Nyt asun Karhulassa. Nuoruuteni vietin Stadissa ja lapsuuteni Ambomaalla. Siionin virsiä opin ensin ndongan kielellä ja myöhemmin löysin ne suomeksikin. Olen perustanut vaimoni kanssa körttisuvun. Se piti tehdä itse, kun kumpikaan ei kuulunut sellaiseen ennestään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #13 : 28.11.11 - klo:17:50 »
Leena, eli se eilinen homperskaohjeen hakija.  Synnyin Kotkassa, hankin eka ammatin stadista ja toisen Joensuusta jossa oli ihanaa...  lunta...   

 Asun Hesassa ja olet näemmä jo huomannukkin kuin körttiläisyys on minulle omaksi omistettua.

Minun nimimerkilläni kirjoittelee toisinaan  Bonhoefferin haamu, tämännäköinen  :026:  hän tavallisesti on, ja Kissa  :P  joka on varsin usein arvoituksellisesti vaiti.  Hän tämä Kissa on suurenmoinen, ei löydy juuri samanlaista yksilöä, helppohoitoinen, Mörtin omin käsin taiteilema Veistos.

Jos minä alan ärhennellä on minulla temporaalikohtaus mutta se jo tiedetään, ja nyt yritän olla altistamatta itseäni ja hyvä neurologi fiksasi lääkityksen.  Mutta siis jos minulta alkaa vyörymällä vyöryä  oudohkoa tekstiä, niin että ihmettelet mitä se Leena rähjää, syydän herjaavaa kirjoitusta niin ettet ehdi henkeä vetää, eli kolme peräkanaa samaan ketjuun, hälytä Seppos niin hän tietää.  Tavallisesti sentään sallin puheenvuoron toisillekin.

Seppos on Suuri Mies, hän - minun täytyy kiitollisuudesta kertoa - fixasi minun koneeni tänään ja nyt tämä pelittää kuin enkeli! 

Tämä on vahva tiimi mutta mene vain live-seuroihin. Itse pelkäsin liian pitkään että jos ne kysyy minulta jotain, vaikka nimeä, niin ,mitä minä vastaan...  parhaita ovat Herättäjän kirkkopyhät. Ja jos osut Helsinkiin päin ja tarvittet yöpymispaikkaa, tänne vaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Keitä te ootta osa 2
« Vastaus #14 : 28.11.11 - klo:18:26 »
Hippiäisen tiedän, mutta mikä on öppiäinen?

Tervetuloa minunkin puolesta.
En jaksa adjektiiveja itsestäni ladella.
Kun lukee kirjoituksia, niin niistä voi päätellä millainen olen ainakin olevinaan. :-\

Olen tätä harmaata massaa.
Tavallisista tavallisin.
Kaikki valta tekoälylle!