Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota nelkku 4.  (Luettu 22311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #120 : 23.08.22 - klo:06:48 »
Duginit taitavat olla Venäjänkin kannalta kiusallisia kansankiihottajia. En pidä mahdottomana, että pommi laukaistiin, jotta siitä voisi syyttää Ukrainaa. Teko näet ’selvitettiin’ poikkeuksellisen nopeasti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #121 : 26.08.22 - klo:14:05 »
Ystäväni Mauno Hartmanin näkemys idänkysymuksestä vuonna 1979 :

https://fi.pinterest.com/pin/248894316884927807/

' Näin on jos siltä näyttää '

kartta:

https://fi.pinterest.com/pin/248894316896999077/

sotakone:

https://fi.pinterest.com/pin/248894316885227733/

Nimet Kartta ja Sotakone ovat omiani

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #122 : 26.08.22 - klo:22:12 »
Mun on vaikea vihata venäläisiä, vaikka opetetaan että vihollista tulee vihata ja vohollinen maalataan maan propagandassa ali ihmisiksi ilman moraalia ja teurastajiksi, vaikka ukraina on tainnut tehdä poikkeuksen, kun eivät anna oman propaganda koneiston liiotella venäläisten tekemisiä.

Zelensky ja muut ukrainalaiset usein painottavat, että normi venäläistä vastaan heillä ei ole mitään.

Meillä oli harjakaiset rakennustyömaalla just ja avattiin korkki ja kuunneltiin puheita kuinka suunnittelijat ja srv ja muut on rakentaneet talon.
Meinasin kysyä, et mites meidän rakennussiivooja kun itkee ja tekee työtä ja minä kun suunnittelijat on tehneet reiät liian piemnikski ja pitäis saada eristet läpi tai iv miehet, kun koneet ei mahdu taloon, kun reiät liian pienet.
Me ei olla tehty muuta kuin saatu ruoskaa selkää aamusta iltaan, et nopeemmin ja huonoa jälkeä ja miksi ei toi ja toi.

Äh aihe unohtui, mutta venäläisen kanssa viettä ilta ihan parasta !
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #123 : 27.08.22 - klo:00:10 »
Päiväni töissä.
Duuniin ja monenmoista moikkailua.

No Uzbekkilaisen kanssa, salam aleigum, minkä hän mulle opetti, no Israelissa ollessani ja sen kielen puhekielen jotenkinkin osaavana, niin aloin, Ani, siis minä Loo, siis ei en. Ivrit, siis hebrealainen I ja anii ben finn, siis suomalainen.
Shalom ubrahaa, siis terve ja siunauksia sinulle. tai sinne päin.

No sitten juteltiin venäjäksi sen jotain ouuta heinää.

No sitten tuli latvialainen vastan ja minä, et balbaus anteeksi ja prvjet, pakrausii .
Eli siirry oikealle tai jotain mitä nyt rappusissa ukko tuli vastaan.
Sitten venäläisiä ja bobrie utraya, kaunis huomen tai jotain ja sitten sellaista kivaa small talkkia.

Venäläiset tykkäsivät jutella ja ihan epätoivoinen anteeksi pyyntävä fiilis, et et kai vihaa meitä venäläisiä.
Mä et no en kun ootte ihan ookoo ja parasta ryyppyporukkaa jonka kanssa viettää ilta.

He että huh huh, he vaan haluaa tehdätyötä ja ihan iisisti shivajet, siis elää.

No sitten alkoikin työt ja kiroilu kun vaikeaa, kun suunnittelijat tehneet kaiken väärin ja mun pitäis saada tehtyä vastoin fysikaalisia lakeja työt taas.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #124 : 27.08.22 - klo:11:42 »
Onko siinä mitään järkeä että ensin sovitaan YK:n johdolla että Ukrainan satamista voidaan viljaa viedä ja seuraavana päivänä viljasatama pommitetaan hajalle.

Ikävä juttu kuten sekin ensimmäisen viljalastin katoaminen.  Kun ei oltu kellonlyömälleen perillä kieltäydyttiin ottamasta vastaan. Mikähän on kun en aivan no, ainakaan ymmärrä.  Kotkan satamasta ei tiämmä käännytetty ikinä laivaa myöhästelyn tähden.

Vaikken ollenkaan epäile ettei joku viisaampi älykkäämpi ja körtimpi taas sitäkin tiedä ja osaa selittää miksi niin ja miksi näin.  Tympäisee kaikki.  Hitleriä edes yritettiin päästää päiviltä, mutta salamurhat taitavat olla kokonaan pois muodista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #125 : 27.08.22 - klo:13:57 »
^

Mielestäni iivanat salamurhaavat toisiaan. Näin ainakin lehdistössä joskus kirjoitetaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #126 : 27.08.22 - klo:14:35 »
Mielestäni iivanat salamurhaavat toisiaan. Näin ainakin lehdistössä joskus kirjoitetaan.

Taitavat salamurhata varsinkin omaa lehdistöään.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #127 : 27.08.22 - klo:23:18 »
^

Mielestäni iivanat salamurhaavat toisiaan. Näin ainakin lehdistössä joskus kirjoitetaan.
Slobot tappelevat Suomen kaduilla.    :062:

Lähde

Ukrainan sota näkyy Suomen kaduilla levottomuuksina, joissa osapuolina ovat venäläiset tai ukrainalaiset – jopa nyrkkitappeluita on nähty
https://yle.fi/uutiset/3-12591275
« Viimeksi muokattu: 27.08.22 - klo:23:23 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #128 : 28.08.22 - klo:07:12 »
Slobot tappelevat Suomen kaduilla.

Olisit lukenut linkkisi tekstin. Silloin tietäisit väitteesi olevan pahantahtoista liioittelua ja vääristelyä. Kyseessä on lievä ilkivalta ja vahingonteko, jossa on osapuolena jompikumpi Ukrainan sodan kansalaisuuksista. Suomalaisetkin ottavat siis häiriöihin osaa.
« Viimeksi muokattu: 28.08.22 - klo:07:18 kirjoittanut Pena »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #129 : 28.08.22 - klo:22:10 »
Slobot tappelevat Suomen kaduilla.    :062:

Lähde

Ukrainan sota näkyy Suomen kaduilla levottomuuksina, joissa osapuolina ovat venäläiset tai ukrainalaiset – jopa nyrkkitappeluita on nähty
https://yle.fi/uutiset/3-12591275


siis  t ä h ?  Miksei mulle kerrota mitään... missä ja noin?   :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #130 : 29.08.22 - klo:06:54 »
siis  t ä h ?  Miksei mulle kerrota mitään... missä ja noin?   :icon_eek:

Nimimerkki ’luterilainen’ tulkitsi mielensä mukaan liioitellen uutisen kärjistetysti laadittua otsikkoa. Noin ei ole missään. Linkin tekstissä kerrotaan kyllä poliisin tietoon tulleista häiriöistä, mutta ei mistään katutappeluista.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #131 : 09.09.22 - klo:14:53 »
Empä ole taas herran aikoihin tänne kirjoitellut.

Ystäväni sotamies Svens on nyt odottamassa kyytiä latviasta Kiovaan.
On menossa opettelemaan ohjusten laukaisuja.
Itse huomenna menossa taas Norjaan, sivuhuomaus matkusteluun.

Olen sanonut Svenssille, että ota nyt iisisti, ei sota yhtä miestä kaipaa ja stay safe.
Hän nyt sinne kuitenkin taas menossa ja olisin itse lähtenyt mukaan, mutta toinen matka edessä ja en olisi mennyt sinne ohjuksia lataamaan, vaan busineksiä, Biodiesel valmistusta suomalaisella tekniikalla ois ollu projekti. Yksi pohjanmaalainen kun rypsistä jalostaa dieseliä.

Itse sodasta, niin en ole jaksanut seurata. Kuulemma jonkun läpimurros ukrainalaiset ovat tehneet ja Suomen hyvää motitustekniikkaa oppineet käyttämään.
Suomalaisethan motitti venäläisiä talvisodassa ainakin useaasti ja se taktiikka toimi.

Tällä hetkellä minusta ei taitaisi tulla hyvää sotilasta, kun en tunne vihaa kumpaakaan osapuolta kohtaan. Jos oikein ajattelen, niin autonkorjaaja mekaanikot taitaa olla listassani suurin inhokkiryhmä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #132 : 16.09.22 - klo:21:54 »
En tiedä surettaa kyllä koko sota Ukrainassa.

Molemmin puolin hyviä tyyppejä joita tunnen venäläisiä sotilaita olen tavannut ja varsinkin kun oli Afganistanin ja Venäjän tai Neuvostojenliiton välinen sota, niin niitä sotilaita jonkun tunsin.

Olin nuorempi silloin ja Viro oli Neuvostoliiton miehittämä ja yksi kaverini Mikk. sai kutsunnan sotaan Afganistaniin.
Olin aika hermona, kun sen kanssa oltiin kavereita ja sellainen symppis kaveri yksinhuoltajan poika kun tykkäs äidistään ja halusi vaan hyvää kaikille.
Ajattelin, et tollanen herkkä poika lähetetään sotimaan jonnekkin.
Seurakunnassa siellä Virossa oli yksi toinenkin kaveri kun tuli sieltä tai ne eroitti sen sieltä Valdo niminen.
Kaveri oli 40 kiloinen ja henkisesti aika puhki kun ne kotoutti sen ja meinasi laittaa hullujen huoneelle, kun hän sanoi tulevansa Virosta ja ei oikein haluaisi täällä olla sotilaana jossain aasian takamailla.

Ukrainan sodassa ja muissakin sodissa ne sotilaat useimmat on nuoria poikia.

Sydän murtuu kun ajattelee sitä ja että siviilit kun kuolee on nuoria teinejä, lapsia ja vanhuksia.

Vietnamin sodassa oli keski ikä 19 vuotta kuolleilla.

https://www.youtube.com/watch?v=lJN850qHklw



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #133 : 17.09.22 - klo:22:31 »
En tiedä surettaa kyllä koko sota Ukrainassa.
Venäjän presidentti Vladimir Putin nähtiin hymyileväisenä perjantaina, kun hän puhui sodasta, Kremlin tapaan ”erikoisoperaatiosta”. Virnistelevä presidentti uhkaili, että Venäjä vastaa entistä voimakkaammin, jos sen joukkoja painostetaan lisää, viitaten Ukrainan vastahyökkäyksiin.  :eusa_pray:

Lähde

Putin virnisteli puhuessaan sodasta, uhkaili Ukrainaa ”vakavammilla” toimilla
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3ffbb07e-936e-4f0d-bb38-53d03bf8320c
« Viimeksi muokattu: 17.09.22 - klo:22:38 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #134 : 17.09.22 - klo:23:00 »
Onkohan ’erikoisoperaatiossa painostaminen’ kiertoilmaisu sodassa tappamiselle? Sitä jo mietitään, riittääkö Putinilla kovin pitkälle sotilaita ’painostettaviksi’. Tuhansia on jo kuollut.