Kirjoittaja Aihe: Yli virran  (Luettu 63035 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #15 : 23.07.09 - klo:09:58 »
Minä olen kotoisin Kuoppalantieltä  :003:

Mie en ilkee sannoo mistä oon kotosin. :icon_redface:

Juhoma

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #16 : 23.07.09 - klo:10:08 »
Nivalassakin on Kuoppaloita aika liuta. Eikä kaikki  kovin körttiläisiäkään.     :icon_wink:

myyrä

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #17 : 23.07.09 - klo:10:30 »
En nyt muista olisiko ollut joku Kuoppalakin mutta yhdessä luonnonsuojelujärjestössä vilahtelee monta vanhaa körttisukunimeä johtopaikoilla. Ainakin yksi Malkamäki, useampikin Kytömäki ja Svärd. Svärdejä muistan körttiläisyyden historiasta.

Juhoma

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #18 : 23.07.09 - klo:10:36 »
Pielisjoki on leveämpi. :eusa_angel:

No onhan se vähän leveäpi, kuin Vääräjoki    :icon_biggrin:

Juhoma

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #19 : 23.07.09 - klo:11:47 »
Mie en ilkee sannoo mistä oon kotosin. :icon_redface:

 Kaikkihan sen tietävät mistä myyrät ovat kotosin     :icon_biggrin:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yli virran
« Vastaus #20 : 23.07.09 - klo:12:09 »
Kaikkihan sen tietävät mistä myyrät ovat kotosin     :icon_biggrin:
Ei voi olla totta, että tänään tulee niin ratkiriemukkaita kommentteja. :repee:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yli virran
« Vastaus #21 : 23.07.09 - klo:12:16 »
Itse asiassa tässä ollaan nyt menty kauaksi alkuperäisestä aiheesta. Niitä aivan ihania körttiukkoja on mennyt yli virran 1970- ja 2000-luvulla. Toinen heistä on minun isäni ja toinen siitä ihan naapurista. He eivät pelleilleet uskon kanssa, olivat tosissaan, mutta eivät missään nimessä tiukkapipoisesti. Heistä molemmista minulla on niin lämpimät muistot kuin muistot vain voivat olla. He osasivat ulkoa siionin virsiä ja 1970-luvulla kuollutkin ehti tutustua siionin virsien uuteen painokseen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #22 : 23.07.09 - klo:12:19 »
Kaikkihan sen tietävät mistä myyrät ovat kotosin     :icon_biggrin:

Aika hyvä. :icon_biggrin:

Nyt on aika valmistautua kohtaamaan lääkäri. Toivottavasti puhuu muutakin kuin venäjää.

Juhoma

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #23 : 23.07.09 - klo:13:42 »
Myyrä, samoin täällä.  Mutta pysytellään vielä siellä Pielisen rannoilla, koska siellä asustelee nykyään muitakin "jyrsijöitä" esim. ins. Heikki Majava.  Hyvä työkaverini aikoinaan 70 luvulla.   :icon_wink:

Juhoma

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #24 : 23.07.09 - klo:16:50 »
Esa veljeni virkaanasettamispäivää vietettiin Vihannin pappilassa.    Jossain vaiheess Oulun piispa kysyi minulta - millä tavalla olet sukua tälle nuorelle kirkkoherralle -
Vastasin - taidan vähän olla, kun olen perheemme kolmanneksi vanhin ja Esa on neljästoista -   Leikkisäksi tunnettu piispa hörähti nauruun.
Esa kerkesi palvella Vihannin serakuntaa 27 vuotta.  Isäinpäivänä v. 2001 Hän sanoi sänkynsä laidalla istuvalle Ritva vaimolleen - Et sinä jää yksin - ja nukkui rauhallisesti pois.
Haimasyöpä korjasi Hänet nuorena keskuudestamme.


Juhoma

  • Vieras
Vs: Yli virran
« Vastaus #25 : 25.07.09 - klo:10:51 »
Kalistajan avaus  "Yli virran "
Yöllä, kun ei unta tullut ajattelin tätä asiaa. Sovittelin sitä mielessäni, että taidan /taidamme olla käymässä itse kukin oman virtamme yli. Joillakin vastaranta on vain kauempana, kuin toisilla.
Kun käyn viikonvaihteen jälkeen TYKS:sä viidenviikon ajan jokaisena arkipäivänä, onko silloin vastaranta lähempänä.  Onneksi ei ole siitä etukäteistietoa.
Näitä miettii tänään Jaakon päivänä    juhoma .  (ei tästä ole keskustelun aiheeksi)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Yli virran
« Vastaus #26 : 25.07.09 - klo:23:24 »
Kun käyn viikonvaihteen jälkeen TYKS:sä viidenviikon ajan jokaisena arkipäivänä, onko silloin vastaranta lähempänä.  Onneksi ei ole siitä etukäteistietoa.
Näitä miettii tänään Jaakon päivänä    juhoma .  (ei tästä ole keskustelun aiheeksi)

Onko vastaranta lähempänä...en tiedä, mutta se tulee ainakin paljon todellisemmaksi. Me niin helposti sen torjumme jonnekin kauas tulevaisuuteen. Kukaan meistä ei kuitenkaan tiedä kuinka lähellä se on.
Voimia sinulle ja Taivaan Isän hellää huolempitoa!
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yli virran
« Vastaus #27 : 26.07.09 - klo:07:54 »
65 täytettyäni, on kuolemanajatus tullut ikäänkuin uutena maailmaani päivittäin.
Todellisena, mahdollisena, mutta lempeänä. Yli virran on aivan oikea termi tunnoilleni.

Se mikä ennen ei ollut mahdollinen, ainakaan MINUN kohdallani, ja häivähdyskin siirreettiin kiireesti syrjään. Nuoremmat ihmiset haluavat kovasti taistella kuolemaa
vastaan. Niin meilläkin kun liki 30 vuotta sitten puoliso sairastui melanoomaan. Kaikki läheiset olivat peloissaan ja leikkauttelivat luomiaan. Vakavasti sairastumisessa on "kuolemanvaara".

Raamatussa sanotaan: Elämästä kyllänsä saaneena hän meni isiensä tykö.

Siellä saamme (Jeesuksen tähden) katsella Kirkkautta kasvoista kasvoihin.

Juhoma, isoveli, olet Matin ja minun ajatuksissa.



Raamatun sanoin:Elämästä kyllänsä saaneena hän meni isiensä tykö.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yli virran
« Vastaus #28 : 27.07.09 - klo:15:01 »
Mieleeni tulevat monet läheiset, jotka ovat menneet yli virran (olkoon sitten 'Kymijoki', 'Kitinoja', 'Swakop' tai sitten vaikkapa 'Jordan') tai elävät nyt juuri viimeisiä aikojaan täällä. Joitakin arkkuja olen saanut olla kantamassa. Ei kai olisi sopivaa tarkemmin luetella nimiä ja vuosia. En ajattele heitä merkittävinä kristillisinä vaikuttajina, vaikka joidenkin kohdalla sekin saattaisi olla paikallaan. Kuolemaa vastapäätä ihminen tuntuu olevan hyvin paljaasti vain oma itsensä. Oman elämän mittaa miettiessä suhtautuu itseensäkin vähän samalla tavalla, jokseenkin tyhjätaskuna. Onkohan tämä sitä sydämen viisautta, jonka saa laskiessaan päivänsä oikein?

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Yli virran
« Vastaus #29 : 27.07.09 - klo:18:56 »
Hei!

Kesäkuussa kesälomareissuilla kävin joillakin hautausmailla. Kävin myös Vihannissa kummitätini haudalla ja olin hetken hiljaa Esankin hautakiven äärellä.