Kirjoittaja Aihe: Keitä te ootta...?  (Luettu 67093 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #120 : 19.11.10 - klo:22:21 »
Minulla oli kerran Suomen suorin myyntimies nimeltään Veijo Kiero. Ihan kelpo kaveri todellisuudessa. Raahessa oli Kodinkoneliike Epäilys, joka on Pyhäjärveläinen sukunimi, mutta aina herää silti pieni epäilys.

Kaiken tämän alkupuheenvuoron jälkeen voin kertoa, että olen 1/8 Paimiosta (puolet Sauvosta ja toinen puoli Paimiosta), 1/8 Lempäälästä, 1/8 Nurmijärveltä, 1/8 Vihdistä (isälinja tuli 1640 Saksasta), 1/8 Kainuusta (Nurmes), 1/8 Sortavalasta, 1/8 Tammela (1/2 Tuulos ja toinen puoli Hämeenlinna) ja 1/8 Raahen Koskenkorva. Teorian mukaan ei ole perinnöllisiä tauteja tai sitten niitä on vähintään kahdeksan erilaista. Ongelma on vain mitä olen perinyt mistäkin.   

Olet siis varsinainen sekasikiö. Minä olen sataprosenttisesti Takahikiän Peräkylästä sieltä Pönttö-Iivarin naapurista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #121 : 19.11.10 - klo:23:06 »
Onko se Takahikiä Hausjärven, Riihimäen, Sälinkään, Ridasjärven vai Hyvinkään suuntaan?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #122 : 20.11.10 - klo:10:34 »
Olet siis varsinainen sekasikiö. Minä olen sataprosenttisesti Takahikiän Peräkylästä sieltä Pönttö-Iivarin naapurista.

Kun minulla ei ole ongelmia seksuaalisen suuntaukseni (puhdas hetero) kanssa puhuisin sekarotuisesta ta kehityksen alla oleva rotu
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #123 : 20.11.10 - klo:10:45 »
Maantietoa Penalle. Hikiä on Hausjärvellä, Riihimäki-Lahti radan molemmin puolin.  Oitti on Hausjärven suurin taajama. Siellä minut keskikoulutettiin.
Hikiältä oli ainakin Seppälän Hilkka ja Tanelan Liisa meidän luokalla.
Taka-Hikiä on legendaa, mutta Sysmässä on Taka-Vintturi. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #124 : 20.11.10 - klo:12:55 »
Onko se Takahikiä Hausjärven, Riihimäen, Sälinkään, Ridasjärven vai Hyvinkään suuntaan?

Vähän sieltä päin sen palaneen kuusen ja rullalle käärityn talvitien välistä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #125 : 20.11.10 - klo:13:09 »
Maantietoa Penalle. Hikiä on Hausjärvellä, Riihimäki-Lahti radan molemmin puolin.  Oitti on Hausjärven suurin taajama. Siellä minut keskikoulutettiin.
Hikiältä oli ainakin Seppälän Hilkka ja Tanelan Liisa meidän luokalla.
Taka-Hikiä on legendaa, mutta Sysmässä on Taka-Vintturi. :023:

Tuusulassa on Perä-Hyrylä, jos siitä on apua. Amerin entinen tupakkatehdas sijaitsi Perä-Hyrylässä. Oli meillä Pirunkorventiekin, mutta se siivottiin Isonkorventieksi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #126 : 20.11.10 - klo:15:36 »
Maantietoa Penalle. Hikiä on Hausjärvellä, Riihimäki-Lahti radan molemmin puolin.  Oitti on Hausjärven suurin taajama. Siellä minut keskikoulutettiin.
Hikiältä oli ainakin Seppälän Hilkka ja Tanelan Liisa meidän luokalla.
Taka-Hikiä on legendaa, mutta Sysmässä on Taka-Vintturi. :023:
Onko Hausjärven kirkko Oitissa vai Hikiällä? Kartan mukaan puolenvälin keskipaikkeilla? Jospa se Takahikiä onkin kirkkomaalla?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #127 : 20.11.10 - klo:15:52 »
Hausjärven kirkko on Hausjärven kirkonkylässä. Samalla tavoin on Virolahdellakin, kirkko ei ole keskellä taajamaa vaan entisaikojen luontaisten kulkureittien äärellä.
Lahdesta Riihimäelle menevän tien vasemmalle puolelle jää ensin Oitti, sitten joitakuita kilometrejä Riihimäelle päin on kirkko ja pappilat.
Luokanvalvojani Aarre Keravuori asui kirkolla pikkupappilaa suuren perheensä kanssa. Vietimme siellä hauskat luokan pikkujoulut joskus v. 1959 tms.
Myöhemmin Museoviraston suojelema pikkupappila paloi.
Kirkkoherran toinen poika Lasse Turtola oli luokkakaverini. Itse Turtola opetti myös uskontoa, mutta ei meidän luokalle.

Hausjärveläiset luokkatoverini puhuivat paljon Ruth Munckista ja Erkylän kartanosta. Nyt myöhemmin Aleksis Kiveä tutkittuani olen huomannut että hänelläkin oli yhteyksiä koulupitäjääni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #128 : 20.11.10 - klo:23:51 »
Erkylän kartano on juuri sitä taka-Hikiää. Olen asunut siellä. Siis en kartanossa, vaan vanhassa väentuvassa. Olin töissä Erkylän puutarhalla. Erkylä oli juuri Hikiän takana, jos katsotaan Hausjärven päätaajamaan Oitin suunnasta, ja miksi emme katsoisi.  :003:

Silloin kartanoa asuttivat Ernst ja Runa Fabritsius. Nykyisin heidän vanhin tyttärensä miehensä kanssa, Monica ja Ilkka Brotherus. Siellä on myös heidän firmansa Sinituotteen pääkonttori, sekä Erkylän talli suurine ratsastusmaneeseineen.
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #129 : 21.11.10 - klo:02:28 »
Siis Hikiältä lähtiessä vasemmalle päätyy Hyvinkäälle ja oikealle päätyy Riihimäelle, mutta jos ei mene kumpaankaan suuntaan, päätyy Takahikiälle ja Erkylään.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #130 : 22.11.10 - klo:09:42 »
Paltamossa oli merkissä "Meteli Seis".
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1563
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #131 : 24.11.10 - klo:11:12 »
Pena kehuu foorumis, kun oli käyny mulla kyläs, että minä asun keskellä ei mitään :003:. Onhan täälä vaikka mitä, peltoa, latoja, ojia, puita heinää :109:
Alakuperääsehen kysymyksehen saa vastauksen täältä. http://www.facebook.com/home.php? ja kaveripyynnönkin saa laittaa.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #132 : 24.11.10 - klo:12:12 »
Olenko päästänyt suustani tuollaisenkin sammakon? Hyi minua! Itse olen melkein kotoisin Kalaharista, missä ei ole muuta kuin kuivaa piikkipensasta silmänkantamattomiin. Kuuluuhan Lapua toki sivistyneen maailman piiriin.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #133 : 24.11.10 - klo:12:49 »
"Täällä on niinku amerikassa"... sano Jurvan tyttö kun hän ensimmäistä kertaa oli Lapualla.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #134 : 04.02.11 - klo:10:12 »
Naisen elämä on usein roolipeliä
Miksi on niin vaikea olla se, mikä on?
Rakennatko itseäsi milloin mistäkin aineksista?
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/pois_elaman_sovituskopista

Keitä te ootte...? Minua ei niinkään kiinnosta keitä olette tai mitä olette. Vaan enemminkin se mitä teillä on annettavaa minulle. Kokemuksia, ajatuksia jne mitkä saavat sitten minut pohtimaan, jospa...
Ulkoiset tekijä kun ovat minun mielestä vain pintakiiltoa ja myös katoavaa.

ps. Jottei tulisi käsitystä siitä että hyökkään yllä mainitulla tekstillä naissukupuolen edustajia kohtaa, niin aivan samalla tavalla voi todeta .
Miehen elämä on usein roolipeliä, vai mitä ukot.