Kirjoittaja Aihe: Keitä te ootta...?  (Luettu 67386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Keitä te ootta...?
« Vastaus #90 : 25.08.06 - klo:20:40 »
Lainaus käyttäjältä: "HeinoM"
No, olen Mertasen Heino Joensuusta, ikää jo vähän päälle viisikymppiä. Syntyisin Pohjois-Savosta Tervon minipitäjästä (ainakin asukasluvultaan.) Siellä meni lapsuus ja nuoruus hujahti Keski-Suomessa, Suolahdessa.


No jopas nyt jotakin. Tämäpä harvinaista. Tervetuloa vaan. 18 vuotta asuin minä Suolahdessa.

Poissa de profundis

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
Keitä te ootta...?
« Vastaus #91 : 30.08.06 - klo:09:03 »
Laura Siponmaa, kuopiolaistunut aloitteleva körtti. Ripari kului kauan sitten jossain ihan muualla kuin Ahiksessa, mutta kenties otan vahingon takaisin hakeutumalla jatkoriparille Saareen... Oppi kun ei ojaan kaada jne.
Nkosi sikelel iAfrika

Poissa viivi

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
mmm.
« Vastaus #92 : 30.08.06 - klo:09:11 »
aina yhtä asiallinen viivi paavola.
mm. juu. nurmoosta. tai seinäjoelta. kuinka sen nyt ottaa.
Beatus vir qui suffert tentationem.

Poissa Mikko

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Keitä te ootta...?
« Vastaus #93 : 31.08.06 - klo:03:27 »
mikko lehtonen. kävelevä burn-out. mynämäessä asun. avoliitossa ex-vaimon kanssa, kolme lasta. syntyjäni vantaalta.
Hähä!

Poissa ISOPAAVO

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 21
    • http://fi.msnusers.com/IKHTYS777
Keitä te ootta...?
« Vastaus #94 : 31.08.06 - klo:19:37 »
Mie oun Tapani Räisä Pieksämäeltä.Pappamallia jo.(melkein)
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Keitä te ootta...?
« Vastaus #95 : 02.09.06 - klo:14:09 »
Saliksen kysymys kveekari-ketjusta: "City-lehden keskustelupalstalla minua kiehtoi tuo nimimerkki. En kehdannut kysyä, onko nimimerkki LLWYD vai ILWYD. Molemmat nimimerkit voisivat olla iiriä tai kymriä tai gaeliä tai jotain muuta kelttikieltä. Eli mitä on nimimerkin takana?"

Se on itse asiassa tuo ensimmäinen vaihtoehto pienin kirjaimin - on usein ollut tapana valita nickeiksi satunnaisia sanoja kymrin kielestä. Se jotenkin näyttää niin kauniilta kirjoitettuna (vaikkakaan ei lausuttuna niinkään).
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Keitä te ootta...?
« Vastaus #96 : 02.09.06 - klo:15:35 »
Juttelin kerran walesilaisen höyryjunaäijän kanssa, joka oli tavannut Juha Kankkusen. Ihmetteli, miksi suomessa on niin paljon kaksoiskoota. Tuli sitten kymrin kaksoisällätkin puheeksi. Niin merkitään äännettä, jota ei suomessa olekaan, soinnitonta hoota. Kuulostaa siltä, että ilmaa pääsee karkuun huolimattomasti poskihampaiden välistä. Afrikassa käytetään kirjainyhdistelmää hl. Esimerkiksi Nelson Mandelan toinen nimi on Rolihlehle.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Keitä te ootta...?
« Vastaus #97 : 02.09.06 - klo:20:34 »
nimimerkki "juhani" merkitsee minua itseäni, Juhani Eleniusta. Ei se ollut mikään yllätys. 44-vuotias ja kuuden pojan isä. Vaimokin on sama. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Keitä te ootta...?
« Vastaus #98 : 04.09.06 - klo:11:28 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Se jotenkin näyttää niin kauniilta kirjoitettuna (vaikkakaan ei lausuttuna niinkään).

Mutta miten se lausutaan? Hirmu vaikea siteerata sun juttuja (ja siteeraan niitä usein, kun puhe on Körttifoorumista tovereitten kesken) ääneen lausuen. Auta!
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Puhumattakaan
« Vastaus #99 : 04.09.06 - klo:13:44 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Se jotenkin näyttää niin kauniilta kirjoitettuna (vaikkakaan ei lausuttuna niinkään).

Mutta miten se lausutaan? Hirmu vaikea siteerata sun juttuja (ja siteeraan niitä usein, kun puhe on Körttifoorumista tovereitten kesken) ääneen lausuen. Auta!


seuraavasta: aml-ddiwylliannol tai ymwahanwr :lol:
Acta, non verba.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Keitä te ootta...?
« Vastaus #100 : 04.09.06 - klo:15:09 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Se jotenkin näyttää niin kauniilta kirjoitettuna (vaikkakaan ei lausuttuna niinkään).

Mutta miten se lausutaan? Hirmu vaikea siteerata sun juttuja (ja siteeraan niitä usein, kun puhe on Körttifoorumista tovereitten kesken) ääneen lausuen. Auta!


Kymrin suhteen olen vaan esteetikko-ummikko enkä ekspertti, mutta ymmärtääkseni se oikeasti lausuttaisiin tuolla hauskalla ll-äänteellä (eli suurin piirtein H ja L yhdistettynä) eli jotakuinkin hluid tai hloid. Walesiläisittäin vielä jotenkin pehmeästi äännettynä. (Tunnustan että itse ajattelen sitä lvydinä...)

Suomeksi se tarkoittaa "harmaata".
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Pengu

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Keitä te ootta...?
« Vastaus #101 : 05.09.06 - klo:16:53 »
Kainulaisen Petja Helsingistä. Paljaat jalat Lahdessa, mutta pikku hiljaa taitaa yksi varvas matkata kohti pääkaupunkiamme. Sikatemiassa eli ns. Sibelius-Akatemiassa selloa soittelen ainakin välillä.

Jeps.

 :)

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #102 : 17.11.10 - klo:16:28 »
 Vanha aihe, mutta mulle uus, olen Marja-Leena Vähäsalo sievistä. Muutaman kuukauden ollut foorumilainen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #103 : 17.11.10 - klo:16:34 »
Minä olen Riitta Salonen, Riitta-mummi Lahdesta. Olen ollut foorumilla 26.11. kaksi vuotta. Tämä on henkireikäni mielenkiintoisiin ihmisiin ja asioihin.
Ja olen viihtynyt täällä lähes joka päivä . Pidempiä tai lyhyempiä juttuja on jo n. 3100.

Ystäväni Mauno on myös sieviläisiä syntyään.  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Keitä te ootta...?
« Vastaus #104 : 17.11.10 - klo:17:30 »
Aikaisempaan esittäytymiseen voisin lisätä, etten ole juuri mistään kotoisin. Isäni puolelta olen satakuntalaista ja äitini puolelta pohjoiskarjalaista ja uusmaalaista sukua. Itse synnyin melkein kauriin kääntöpiirillä. Ndi shi ongame omundonga omunayena aniwa.